1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481402 inlägg · 4078 ämnen

Leksand - Modo 180209

« · 1869942 · » Till forumet


Sv: Leksand - Modo 180209
Tarasov: orka inte denna skit å utvisning mot oss... haha kan någon köra över en leksing. Kan ju bara hata dem. Oj nu gjorde domaren ett rätt av 100
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
J F K:
Skulle vara kul om man iaf fick in ett mål nu på slutet.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: fel färg på tröjan där. Annars hade det varit utvisning.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: haha missa solklar utvisning igen. Aja ska va tyst de är så kass. Snälla sänk någon leksing
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Monno: ah hoppas han sänker honom! 😀 redan kört ändå
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: Haha Müller sänkte Auvinen, och i bytet nu tappade Auvinen markeringen helt och hållet för han var så jävla sugen på få en chans å sänka Müller.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: Leksand skjuter tack och lov inte direktskott. Hade varit lite mer imponerad om inte Wallin alltid hunnit ställa sig i rätt position varje gång.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: Sluta med slagskotten 28 skjut kvickt istället.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Axle San: Tycker det är stor skillnad mellan lagen lagmässigt, Modo har ingen direkt idé i sitt spel, man gör många dåliga beslut och spelar mycket på måfå utan fart, leksand är starkare, åker bättre skridskor, jobbar hårdare, är skickligare, har bättre spel och idé i spelet, tydliga uppställningar, formationer och varianter i alla delar av banan, Modo ser ut att ha spelat hela säsongen utan tränare.

Ändå så skapar Modo en del lägen och leksand har svårt att komma in på kassen, tyvärr har Modo en av allsvenskans sämst uppstyrda backbesättning så målen trillar in på löpande band, spelare för spelare har Modo ändå backar som håller bra nivå, men man har verkligen ingen som helst aning om hur man ska spela, det slås fler iceingar och flipp puckar än man kan räkna till pga att man inte har det minsta samspel mellan varandra och forwards.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Monno: Ja Luckner är ute och cyklar där. Unger har jag inte ens några förväntningar på, man ränar kallt med rena idiotier från den mannen. Sveriges i särklass sämsta kommentator alla kategorier tillsammans med Bosse Pettersson på Viasats fotbollssändningar. Till Pettersson fördel ligger att han slutat.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: kan man filma mer? Pinsamt. Bara modo de tar crosschecking mot
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Axle San: ne är du? Slarvskriver på telefon bara. Små knappar å ser matchen samtidigt. Frusterad kallas det. Ah finnen e fan bra
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Monno: Sundlöv måste se till att vi får behålla finnen ett par år. Gillar han stenhårt.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: Är du på kanelen?
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Confusius: Tycker Luckner är helt vilse när han snackar om hur sjukt bra Leksand skulle va.
Och Åke Inger säger verkligen den första skit som ploppar upp i skallen pån. Verkar inte så noga med om det han säger stämmer överhuvudtaget.

Gillar finnen våran. :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Kul att särken skäller iallafall. Och sant leksand är jy inte ens bra. De hade samma spel som i första.Modo slarvar. Bjuder dem på matchen. Kan inte vinna toppmatcher i år. Vinner de på ordinarie idag kommer grisar börja flyga.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Tarasov: Det är vi själva som har gett bort den här matchen inte Leksands skicklighet. Riktigt dåliga defensiva beslut vid minst 3 av målen. Spelmässigt är vi minst lika bra som skattefuskarna.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
kulltorp: Din kommentar är ju rätt korkad.
Tvivlar på att du ens tittar på alla modos matcher. Där försvinner isf din rätt att uttala dig om domarna.
2 matcher innan denna har modo fått 2 bortdömda mål som va helt solklara även nått mot löven tidigare. Såklart man är lite enögd men nivån är pinsam ( tyvärr för modos förlust ).
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Tarasov: tycker samma sak. Vi har varit bättre än under de tre senaste vinsterna. Sämre målvaktsspel och missflyt med marginalerna ikväll. Men jag blir glad över hur många riktigt bra chanser vi skapat ikväll och vilket tempo som det är i matchen.

Såg AIKs blå tröjor. De fulaste jag sett på riktigt länge.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Confusius: undra om hanses är påväg bort? Undra hur många vi kommer tappa för nästa då. Men men kanske ändå behöver förändring. Bara vi får behålla nå bra pjäser
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: Nä vi är verkligen inte värda att ligga högre upp i tabellen. Det är inte domarnas fel att vi ligger där vi ligger, det är vår defensiv som gör att vi ligger där vi ligger.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
J F K: Det hade han definitivt gjort, usel coachning!
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
kulltorp: fast man blir less tillslut. Modo kanske inte värd att vara längre upp men jag e fan säkert på att de dömt emot oss alldeles för mycket. Avgjort för många matcher. Skippat utvisningar å sedan tar på modo direkt. Felaktigt dömt bort mål två matcher irad nu. Visst är jag lite partisk men alltså det blir kanske gnäll på vissa situationer som kanske är rätt men det är bara för att man är less på att de är så kass. Gör feldömningar varje match å påverkar/avgör resultat för många ggr.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
J F K:
Rent statistiskt ser det ok ut, tom Skottkartan antyder att det såg ok ut spelmässigt. Visst har leksand fler avslut men ganska många från blå.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Gäsp: ser jag reprisen så tror jag att Hanses faktiskt räddat tre av puckarna. Så bra har han varit.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
kulltorp:
Tyvärr är jag tvungen att hålla med, det är såklart på sin plats att kommentera enskilda händelser/domarmisstag. Men rätt så ointressant när vartannat inlägg skall konstatera hur dålig domarn är.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
kulltorp: Det är ungefär som att man förvånas över timråiternas fortsatta bitterhet efter er kvarstfinalförlust mot Modo. Eller förvånas man?
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Monno: synd att vi rasar idag. Tycker vi off gjort det bra men rasa i egen zon för leksand är inte ens bra. Känns lite som de inte orkar mer nu å gett upp ända chansen nu är väll att leksand blir kaxiga, spelar på resultat å slarvar. Mycket det haha. Kan bara hoppas leksand missa chansen å gå upp och konkar nästa haha. Cmore e ju kass 😀 jo märkt att det är några troll hos dem😉
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
kulltorp: Jag brukar sällan gnälla på domarna sådär, MEN jag kan ärligt säga att hittills denna säsong har Modo haft väldigt mycket mer (ska vi kalla det otur) med domsluten, så med ditt resonemang bör vi ha minst 3 gratis vinster och en 25% fler Powerplay sista 10 omgångarna för att det ska ”jämnat ut sig”
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Monno: Ingen annan heller.

Gå ner på tre femmor nu inför tredje så vi slipper se Wahlgren, Alba och dom där som aldrig bidrar med något.
Har dom gjort tio poäng tillsammans hittills på hela säsongen?
Känns som dom bara är ivägen
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Gavelo: det tycker jag inte alls att vi gjort. Jag tycker att vi varit mycket bättre än de senaste tre matcherna vi vunnit.
Leksand har gjort mål på nästan allt man kunnat. Löven vann mot Leksand och var utspelade, men det har vi verkligen inte varit då det varit mer tillfälligheter och misstar än något tryck mot oss. Vi har fortfarande skapat flera riktigt vassa målchanser.

Men, väljer man att bara låsa statistiken skulle vi spelat som löven. Typ 17-2 i skott och 0-2 till löven.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Eller: Varför startar man inte med Hanses i målet? Ger en bättre stabilitet o trygghet. Wallin släpper som vanligt mycket returer.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
kulltorp: Och JA..Jag tycker om att retas med JFK...:-)
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Monno: Att Marklund varit dålig gör inget. Slashingfesten med Forsberg är värd en dagslön :)
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
eltifoso: solklar spark.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: Nej, jag är 100 procent Timråit.
Men kan förvånas över den enögdhet som rinner genom detta forum från somliga. Och det konstanta fokus vissa har på domarnas insatser har ju passerat idiotins gränser. Ja, domarna är dåliga! MEN!!!!Det är lika för alla lag. Vad är det ni inte förstår i det?
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
J F K: Tänk om man kunde få uppleva en säsong där laget inte ständigt rasar ihop som korthus i matcherna... jisses vilken lycka
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Monno: Marklund har varit riktigt dålig idag. Ingenting som stämmer för honom.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
eltifoso: fast han glider inte bara. Han drar åt sig benet, dvs en tydlig framåtriktad rörelse.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: haha ah topplag haha. Borde varit med håller fast i off med.
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: Tur inte jag är domare😊
Tyckte det såg ut som att han vinklade skridskon bara, framåtrörelsen kom mer av farten än att benet i sig rörde sig framåt. Skridskon stannade ju nästan där den var efter touchen .

Skönt dock att det inte blev mål, nu har ni bra chans på poäng fortfarande!👊
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
wolper: Nja han är något av ett troll. Kommer mest bara in här när han kan provocera någon. Helst JFK. :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Eller: Nä hans styrkor ligger definitivt inte i defensiven, därför bör han inte spela center
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Eller: Lückner tyckte att det var solklart. Att bara Tobias Forsberg (och tydligen några som bara vill provovera eller är dåliga nog att vara domare i den här serien).
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
kulltorp: leksandskär?
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Eller: Nej, inte mål. Men det var en solklar hakning...
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
kulltorp: det verkar bara vara du och leksingarna som tycker det ska vara mål
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Eller: Dåligt av Molin? Han höll ju bort klubban för honom. Rätt svårt om man ska låsa fötterna också...
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
eltifoso: han för ju in pucken. Sparkar in den
Kommentera

Sv: Leksand - Modo 180209
Monno: Haha jag reagerade på det jag också, när var Modo ett topplag i någon liga senast?
Kommentera

« · 1869942 · »