På Canal+ igår så var det 50-50 mellan klackarna sett under hela matchen. MODO:s klack dominerade andra perioden och slutet på första. I tredje var Timrås klack helt överlägsna.
Roligt att höra "Hasse Jonsson, han är så snygg..." när han just blivit utvisad. Dessutom hördes "vem f**n är Zetterberg, för vi har Janne Öberg" ett par gånger. Vajjert!
Salle:
Hjälmens hakband var knäppt, men det var inte under hakan, där det skall vara. Korrekt dömt men fjantig regel. Det är ju för fasen inget dagis...
AM: Jo visst, det är ju naturligt. Men att Timråfolk kommer och ställer sig alldeles bredvid hemmaklacken i Kempis kanske inte hör till vanligheterna..?
Hälge: Äh, erkänn att din tanke var: "Vad sjutton ska de där jäkla MoDoiterna hit och göra, de kan väl hålla sig i sin skithall istället för att förorena vår fina svarta pist!" ;)
Paddan: Största anledningen till att klacken var lite "ojämn" igår är att det kom många åskådare som inte brukar stå i klacken, de öppnar inte munnen och sjunger eller skriker, klappar inte händerna och då blir resultatet därefter.
Dessutom kom det MoDoiter och ställde sig i klacken i går och det kändes väl sådär.
Hälge: Funderar på om Tomas Andersson planerar att starta ett cykelstall så ofta som han var ute och cyklade i gårdagens match. Inte mycket rätt där, tycker jag, iofs var han ungefär lika dålig åt båda hållen.
Intressant att få uppleva SA live också. Jäkligt tam hemmaklack i två perioder måste jag säga. Satt ungefär vid mittlinjen och väldigt ofta hörde jag bara MoDos lilla klick. Men i sista perioden blev det en enorm scenförändring. Måste ha varit för att jag klagade till en tikare ;)
Grattis till bonuspoängen. Personligen tycker jag att 3 - 3 varit ett jämt resultat och om inte Kipper hade gått ut p ga feber så tror jag Timrå vunnit årets sista match. Så det här snacket om Lillebror och storebror får vänta... Vänta till slutspelet! Det skiljer ju 17 (!) poäng mellan dessa lag. Timrå ligger 2:a och MoDo ligger 7:a
Jag vet vem som var snabbast ut från MoDos omklädningsrum idag iallafall...
Vi går efter matchen ut till bilen långköar ut på E4:n och sätter GPS:en på Älandsbro och ett besök på Matvraket. Dom kommer troligen införa dubbelbemanning till nästa TIK-MoDo-match. Efter att ha fyllt upp bensin så går vi in för att beställa (läs ny långkö). Då tittar jag ut genom dörrfönstret och ser en ombytt Salo med blont sällskap stå utanför. Dom ides dock inte stå i kö utan for vidare efter ett tag.
scim: Det var väl Andersson som "tog matchens mest idiotiska utvisning". Ni som såg närbilder. Var hakbandet oknäppt eller vad var det. En j-a KalleAnka-regel hur som helst. Speciellt när TIK försöker med flit dra av motståndarna hjälmarna och dessutom INTE åker ut för det fast Andersson ser det på nära håll (Svarten bakom tik-målet i 3:e).
Ja, även om man hellre inkasserat tre poäng så känns två helt ok. Firma 39/21/13 firade stora triumfer i sällskap med Tommy Salo som stod för en rad formidabla räddningar. Frågan är bara vad 27/32 pysslade med strax innan Timrås kvitteringsmål samt vad Herr 12 tänkte på när han tog matchens mest idiotiska utvisning.
Och alla MoDo supportrar.. Ni skrev fel.. Det ska var Timrå IK - Lillebror, inte Lillebror - MoDo.. Bara så att ni vet.. Vet ni det inte nu så vet ni det imorgon! Lillebror när det gäller allt.. TIK är överlägsna både på och utanför isen.. Skillnande på läktarna i Sydkraft Arena och Kempehallen är så enorm så det ska vi inte prata om här!
Paddan: MoDo är ett gäng hårdingar, fast ibland går det till överdrift. Ett annat exempel är när Pirre slog axeln ur led på Jocke som målgest. Lite överambiöst om du frågar mig...
Hur som helst var det en riktigt trevlig match igår. Fart, fläkt, finess och en hel del mål.