Det är vad du tror. Själv tror jag det kommer bidra till ett snabbare och roligare spel att titta på. Dessutom kanske man kan minska ner speltiden något med mindre avblåsningar, något som varit på tapeten länge i IIHF.
Den är obefintlig. Touchicing togs bort efter en skada i en match i Tyskland, tror jag det var. Har man spelat med touchicing under alla år i NHL och inte drabbatas av några speciella skador så lär det funka här också.
Det sämre laget ställer en spelare på offensiva blå, de anfallande kommer att tvingas dra tillbaka en en back. Praktiserades på touchicingens tid, fast då vid röd och kommer att praktiseras igen. Gynnar alltid sämre lag. Du har som vanligt fel, hehe.
Nä, jag tror inte det. De långa passningarna är ju i princip alltid sammanhängande med kontringar och bara för att man inför touchicing så kommer inte lagen att sluta anfalla med hela laget och lämna kvar en eller två backar. Man tappar alldeles för mycket av det offensiva spelet.
Naturligtvis kommer det att medföra det, annars blir det kvartersen av alltihop. Tro mig. Linjedomare som dömer efter reglerna och sunt hockeyförnuft är vad som behövs.
Funkar det verkligen bra i slutspelet? Allt för ofta tycker jag man ser att domare som till viss del gjort bort sig i match ett kompenserar detta i match två bara för att jämna ut det hela.
Nä, jag tror det skulle ge ytterligare en dimension till det snabba spelet. Då kommer man våga slå fler långa svepande passningar för en spelare med fart kan då trots att han missar passningen vara först på pucken i anfallszon. Spelet skulle bölja mer, mer målchanser och frejdigare spel.
Naturligtvis så innebär ju inte detta att red-line offside skall införas igen.
Precis, med touch-icing kommer red-line att införas igen och hur kul vore det? Gynnar bara dynglag från norra och södra delar av vårt rike. Nej det enda raka är att skicka de svenska linjedomarna, med Husums-jocke i spetsen, över Atlanten på kurs. Icingavblåsningarna har ALDRIG fungerat så bra som under OS i Salt Lake City, och då av domare som troligen aldrig ens har dömt under den regeln förrut. Linjemännen är i stort den mest spelförstörande delen i svensk hockey, efter hakningarna alltså.
Nja, i slutspelet brukar det funka bra med samma domare, den så berömda nivån sätts och följs över flera matcher. Förutom i finalserien mot laget med den vidriga färkombinationen då Brithén drogs med av föredettingarna i kritiken mot Rådbjär, med ett katastrofalt resultat som följd.
Poffa: Varför touchicing? Blir det inte då mer som AIKs spel i fotboll för drygt 10 år sen? Dala Dahlkvist sparkar iväg bollen så långt han kan och de andra springer efter den?
Personligen tycker jag att man som grund borde se till så att en domare inte dömer ett lag två matcher i rad. Nu har MODO haft Christer "kompensera mera" Lärking i två matcher i rad. Ifjol hade vi samma pippi tre eller fyra matcher i rad. Alla gångerna var han lika dålig.
Fler domare, tvådomarsystem, touchicing och proffsdomare. Basta!
RAN: Kommentatorn snacka inte ren östgötska... Min bror bodde där nere i 12 år och hans arbetspolare snacka brett. Han var så klart en inflyttad norrman som hade en liten liten Linköpings-dialekt.
[bild]www.frisco.se/hs/lamp.jpg[/bild] Portello: Folket i Övik håller bara liiiite på Löven. De andra skiter de i om de inte spelat på oddset. Det är vad jag forskat fram under en 5-årsperiod.
Nä, så mycket visste då jag i alla fall. Dessutom skall de ha beröm. Jag tycker att de sköter sig mycket bra och är härliga att lyssna på. Dessutom är de kunniga och pålästa.
Då skulle jag vilja be om paus över helgen. Försvararen skall nämligen ägna helgen åt hockey, god mat och trevligt sällskap.