Paddan: Jag vet något annat som är fel i alla fall och det är webradio-pratarn. Och han skottar. Och han skottar. Han skottar. Irriterande som sjutton.
Paddan: Tror det står lite fel. Men dags för modo att vakna nu. Oavgjort är gott nog så länge FBK förlorar. Men 3p här och FBK förlust och 2a platsen ser riktigt fin ut.
Poffa: Jahapp, det är väl nu det är dags att klaga på Lückner och tycka att det nog hade varit bättre att ha kvar Bäckman och att alla backarna är skit och våra forwards kan ju aldrig göra mål. Sparka Hedin!
Poffa: Förstår att det var något sådant. Även 3-2 var väl något sådant. Allt bara för att jag inte skall kunna koncentrera mig på att jobba klart det jag ska göra idag.
haggen: Vad trevligt att bli ni:ad. Men riktigt så gammal är jag inte än. Förmodligen är det väl de som har intresse av att åka på bortamatcher som faktiskt gör det, skulle jag tro.
Ojdå, ännu mer ledning. Nu väntar jag nog tills det är en halvminut kvar av sista innan jag kollar resultatet igen. Ser på spännande Bygglov här, mottagningen är så dålig att man till och från får gissa vad som döljer sig bakom pixlarna.
Lite onödigt att släppa in ett mål så sent i perioden. Nu ökade ju chanserna betydligt för LInköping. Härligt att se Skröder sätta varenda chans. Tänk om Wernblom blir het samtidigt någongång.
Annars tycker jag Modo var klart bättre i andra perioden. Disciplinerat och lugnt.
haggen: JAG orkar inte belasta mitt bankkonto och mina ögon med en PPV-match som kommer att bjuda på undermålig produktion, en kommentator som ofta knappt vet vilken match det är han kommenterar och kameramän som aldrig tidigare sett en kamera. Däremot ser jag ofta på de matcher som visas på C+
LHC var bättre i inledningen och det hade inte varit orättvist ifall dom satt ett mål då. Sedan tycker jag Modo spelat upp sig och leder rättvist efter två perioder.
Paddan: LHC hade första fem av matchen. Sen har de sett lite tafatta ut, samtidigt som Modo gör en hyfsat bra bortamatch. Det syns att de har lite stukat självförtroende.
Poffa: Hur ser matchbilden ut? Tidigare matcher har det ju varit så att LHC styrt och ställt lite som de velat och relativt snabbt kunnat punktera matchen. Är det en rättvis ledning för MoDo?
NuMo: Snacka om inlevelse killen på webradion hade. "Men där blev det ju mål" i ungefär 1/3 ljudnivå mot tidigare snack. Snacka om att man kommer ha följt den här matchen lite extra. Först via webradio och hockeyligan live. Sen så ser man den i efterhand. Eller ja det blir väl bara tv om de vinner skulle jag tro.