1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481327 inlägg · 4078 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2008-02-26

992669 · » Till forumet


Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Dream Team: HV är ju faktiskt inte alls särskilt överlägsna i år, MoDo har ju en teoretisk chans gå om, men knappast i praktiken.
Men de har ju tydligen riktat in sin träning på att 'formtoppa' vecka 15/16 nånstans. (undrar om FBK gjorde samma 'formtoppning' ifjol, men glömde att de skulle spela semi före? :-) Ingen Vesku här?
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Alla: Ujujuj, sån oreda jag ställde till, nästan som i BIF-boken's alla invecklade citeringar av varandra! Blir såhär när man bara får köra med oneliners.
FÖRLÅT alla!

Formulerar en fråga: Vad tror ni om LHC's chanser i årets kommande slutspel, baserat på matchen igår?
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
shinzawai: Plus att vi hade fått genomlida fyra matcher istället för tre både 2000 och 2002.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Dream Team: Skillnad på bäst av fem och bäst av sju va? Hade det varit bäst av 7 hade MODO vunnit SM-guld 1999. Å andra sidan hade man kanske inte spelat final 1994 istället.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
NuMo: Som ett tillägg kändes min parallell mellan HV då och MoDo nu rätt så övertydlig i sammanhanget.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
NuMo: Det var väl lite det jag undrade. Därav frågan jag ställde, om nu det gick att missförstå.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Dream Team: Nä, men har Zigge påstått det? Jag har nog missat något.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
NuMo: "Kändes som en klockren analys. Måste erkänna att det är svårt att veta vad du funderar över."

Att MoDo inte vann guldet, trots en överlägsen serieseger 1998/99, var väl vad jag ville ha fram. Så en ohotad förstaplats i grundserien torde inte borga för så mycket mer än ett tillskott till klubbkassan när allt kommer omkring.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
shinzawai & NuMo: Var min fråga ställd personligen till er båda?
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
shinzawai:

Jamen, nu måste jag ta DT i försvar.
Han skrev ju att MoDo också vann överlägset 98/99, precis som HV71 gör i år, eller hur?

Det var väl inget fel i det?

Att zigge sedan inte minns vad han skrivit, så att han inte förstår vad DT svarar på, det är väl inte DT's fel?

Eller?
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Dream Team: Vad var så svårt att förstå, mister-måste-ifrågasätta-för-att-ifrågasätta?
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Dream Team: Kändes som en klockren analys. Måste erkänna att det är svårt att veta vad du funderar över.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
zigge: Hur jag menar? Hur menade du när du skrev:

"Hörde en intervju med HV-spelare, de verkar ha kört oerhört tung träning, inför slutspel, ändå kör de på o vinner. De kan bli oerhört svårslagna!"
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Dream Team: Ehh, hur menaru nu? Jag åsyftade att man är rätt sårbara JUST NU pga många skadade, därigenom slits de som spelar mycket än hårdare. (Borde väl ni TIKar veta, om nån? :-) Dvs att håller det i sig med skadeeländet, kan det bli ett väldigt kort slutspel...nää,nu ska jag inte negga allt för mycket!!
O jag ville eg. grunna med Er på om LHC är fågel eller fisk?

MoDo HK? HögKvarteret?
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
zigge: Var inte MoDo HK helt överlägsna under grundserien 1998/99? Finalspel, javisst, men "oerhört svårslagna" var man väl knappast, enbart tack vare det...
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
bisterfinnen: Jag funderar över Link:, är man inte bättre? De har ingen skadad, hemma, 2:a plats på spel osv. Tyckte de var oskärpta, mer flax att de kom in i 3:e, men efter 3-3 föll de tilbaka igen. MoDo med så 'kort' bänk gjorde ju ett bra jobb, men är naturligtvis väldigt sårbart just nu.
KK överglänste ju Stana. Synd inte MoDo fick öva på en straff åxå.
Hade varit hur kul som helst se PÅ lägag en straff!!

Hörde en intervju med HV-spelare, de verkar ha kört oerhört tung träning, inför slutspel, ändå kör de på o vinner. De kan bli oerhört svårslagna!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Paddan:

Och Chefen hävdar bestämt att han är på bild 53
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Svarten hade tydligen preparerat sig så bra på bild 40 att hans namn försvann ur det förra inlägget
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Poffa: Och på bild 40 preparera sig för att lyckas se lika svettig ut som Hasse i en eventuell intervju. Bild 63, Skröder hittar en idolbild, på westerlind i modotröja, fastfrusen i isen
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Poffa: På bild 26 kan man beskåda hur Oscar Hedman lite lätt irriterat kritiserar skötseln av isen i Cloetta Center
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Salle: Visar man bild 20 för Svarten så svarar han väl bara:

"Jag frågade bara om min andedräkt var okej."
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
bisterfinnen: Jo det är läckra bilder.

31:an borde nån av grabbarna i laget köpa och använda för att mobba Hedin. Snacka om galen blick. Och inte är det så mycket bättre på 32:an
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
jonsjoberg:

Schyssta bilder.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
shinzawai: Jodå, Ni hördes bra!! "Vi älskar MoDo"!
LHC : "Vi hatar MoDo" Rätt talanglöst av dem.
Bitvis MYCKET bra spel av MoDo, di Gamle, Molle oSteen bra, samt förstås KK.

Faktiskt tyckte jag PPV-kommentatorn va godkänd, han kunde ju MoDo-spelarnas namn, kanske han förlora sig i mycken statistik ibland. O ingen kommentar om när kung Skröder blev nedriven, fri i bp, nog tycker jag det va rätt klar straff då?
Mindre bra: Snö/isbeläggning på parabol-huvet gjorde att jag tappade matchen, ung samtidigt som MoDo tappade det fina spelet :-(
Kommentera


Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Poffa:

Maffig klack idag. Tycker att ni höll ihop det bra Shinza & CO!

Stackars Oscar H fick två smällar i skallen idag. Den i sista när Weinis sätter in en armbåge i skallen på honom framför mål är också rätt ful.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
shinzawai: Jag sa både ett och annat svavelosande om dig när de kvitterade. ;-)

Men okej, du kommer undan den här gången.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
För övrigt var vi en rätt stark klack idag i Cloetta. Synd att Modo Sthlm ska vara där och förstöra med dåliga ramsor, obefintlig timing och allmänt dålig smak.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Poffa: DET DÄR GJORDE JAG VÄL BRA?! :)

Gött att få tyst på LHC:s firma med "SM GUULD SM GUULD...".
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Poffa: men det kändes som mkt mer
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
oscaaaar: "jaa, en 2a skulle det vara iaf. men han tog ju hur kt som hellst på modo och ingenting på lhc"

LHC: 14 minuter
MODO: 16 minuter
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
oscaaaar: Tycker endå han höll en ganska jämn nivå sett över hela matchen. Men han gör inte någon av sina bättre matcher en medelmatch helt enkelt. Sedan så drabbas ofta borta laget hårdare så kommer det alltid att vara :).
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Cyklob: jaa, en 2a skulle det vara iaf. men han tog ju hur kt som hellst på modo och ingenting på lhc
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
oscaaaar: Absolut ingen utvisning. Han tacklar med händer och klubba nere. Det är ren otur att Oscar får ett jack vid ögonbrynet.

Visst, det är straff då Skröder dras ner och ja, det är en solklar straff som Linköping får. Ska sanningen fram så var Kuben långt ifrån dålig idag. En trea på en femgradig skala.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
oscaaaar: Jag vet inte direkt om det är en checking to the head, nu minns jag inte situationen helt klart, men han kanske kunde tagit en 2a på pihl i alla fall. Men så mycket han släppte/missade i matchen är det väll inte konstigt att han inte dömer något då heller.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Poffa: pihls tackling på hedman. eller det kanske inte var nån checking to the head men en tackling på huvudet iaf så han började blöda rejält.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
oscaaaar: Är det Hedman sitiationen du syftar är checking to the head ?. Håller med dig om att Skröder situationen borde renderat i en straff i alla fall om man gemför mot situationen som ledde fram till att lhc fick straff.

Men med tanke på alla spelare vi har borta tycker jag grabbarna gjorde en riktigt bra match. Nu är det bara göra om samma bedrift på torsdag med :).
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
oscaaaar: När var det checking to the head?
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Cyklob: Tomas andersson var grymt dålig idag, han tar inte på checking to the head men en pytte hackning kan han såklart ta på :S och fällningen på skröder var ju en solklar straff. och ett plus på LHC klacken (eller inte) man hörde typ LHC klacken 2-3 gånger under hela matchen med därimot så hörde man modos nästan hela tiden :)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Otroligt stark seger av grabbarna, synd att vi bjöd in Linköping i matchen i sista. Men 2 poäng är jävligt bra :)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Skönt att MoDo tog det här med felpassnings-VM på allvar, för det var väl det idag?
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
MorganaLefaey: Kör en egen liten mediabojkott. NEJ till PPV och webradio... Det är faktiskt mycket mer spännande att sitta och vänta på nedräkningarna till uppdateringarna i livefönstret på hockeyligan än vad det är att höra någon dagispersonal läsa högt ur "Totte spelar ishockey"
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Poffa: Han får gärna hoppa in med Steen och Öberg så har vi för första gången på länge (någonsin?) fyra kedjor som kan hänga dit den.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Paddan: Efter att enbart hört på webradio och följt live info så drar jag till med att modo hade plockat 3p om man inte slappade så där i slutet av andra perioden. :)

Chansar på att det var slöhet i slutet där, men man kan ju ha helt fel också.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Patrick Yetman kan få spela med någon annan kedja när han kommer tillbaka. För Molinder verkar ju vara perfekt som tredjelänk med Skröder och Sundström.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Poffa: Vad trevligt. En sekund kvar av förlängningen. Det kändes bra.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
HAHAHA!

Rättvisa.

Vilken stor klack vi hade.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Hahahahahahaha!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
Poffa: Sådärja, seger nr 5 i rad.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
MorganaLefaey: Härligt!

Med tanke på hur onödigt vi släppte den här matchen så känns det ju skönt. Men det var fördel LHC i sista perioden md tanke på deras momentum.
Kommentera

992669 · »