1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532341 inlägg · 4126 ämnen

Linköping-Modo

128452 · » Till forumet

Sv: Linköping-Modo
Björn VII:

Jag har ju sett dem en gång. Den matchens behållning var helt klart att titta på de förundrade portugiser som aldrig sett hockey förr...

Godnatt på er!

knaskamilla:

Bra, men du kan ta igen det med att se på AIK-H. någon gång...Du kommer nog t.o.m. att önska få vara med om säsongen 89-90 efter något sådant, skulle jag tro.

Björn VII:

Grinollor?

Jag känner mig felaktigt påhoppad. Satt bara här och var lite glad över att Duus inte spelar i MoDo längre.

Passar nog på ÖSK-matchen har jag kommit fram till. Skulle ändå inte hinna dit till nedsläpp. Blir buss upp på lördagmorgon i stället.

Wewillwintoday & knaskamilla:

Jahaja, lämnar man er ensam med några skrålande lejon i någon timme har ni redan hunnit gå ner i det för MODO-supportrar så symtomatiska yl&-böla-träsket.

Vad sysslar ni med egentligen MODO-supportrar? Skall ni sätta upp en kamp mot Brynäs om epitetet "hockeyns Norrköping"?

Överraska mig Ö-viksbor...gå och se på en division 1-match på fredag, inse hur j*vla stort det är att Ö-vik HAR ett elitserielag, och gå sedan i drivor till matchen på lördag och sjung westerlind och anhang ur lokalen.

Engagemang nu..eller inget elitserielag.
Välj själva, grinollar.

Lumber Jack: Vad gjorde Almtorp? Och vem var den rädde transatlanten? Jag har tyvärr inte Canal+ så jag inte kunnat se vad som hände.

knaskamilla: Hehe jo det var det nog allt :)

bobbe: Tack. En ärlig människa :)

Självklart är det inte alltid så lätt att vara objektiv. Linköping var det klart bättre laget för kvällen och jag hoppas på fortsatta 3 bra matcher mot er.

Wewillwintoday:

Ang. "slarvmålet"...lite Duuskänsla på den, nästan!

Jag skulle inte ta ordet "utklassning" i min mun efter kvällens match, det är lite väl magstarkt, men nog var LHC det bättre laget alltid.

Jag har nog aldrig sett Wernblom så "mesig" som i kväll, vad är det med honom? Att åka på motståndarmålvakten är heller inte särskilt tufft, det var skönt att se den rejäla tacklingen han fick ta emot i sekvensen efter.

Kanske lite subjektiv, men likväl matchrapport kan ni hitta på länktipset. Det är inte alltid lätt att vara så objektiv.

knaskamilla: Jag har ju heller inte sett matchen(självklart). Så visst kan de ha blivit utklassade. Dock att vinna skotten i 2 perioder, att släppa in så tidiga mål + slarvmål ala Johansson.
Om man då adderar dessa fakta, och drar en djävligt snabb slutsats, ja.. titta, då blev det så jag tänkte. Men visst jag ger mig. De blev säkert utklassade. Men media har ofta tendens att markant överdriva, och se betydelselösa formaliteter...

Wewillwintoday:

Nu har inte jag sett matchen, så jag kan inte uttala mig, men vad är det som säger att MoDo inte kan ha blivit utspelade? Att de hamnade i målmässigt underläge så snabbt? Att de vann skotten? Att de hade frilägen?

Ribbskott: Modo vann skotten i 2 perioder och hade enligt Arne Hegerfors 5-6 frilägen. Matchen blev nästan avgjord efter 5 minuter pga 5 mot 3 spel. Så fruktansvärt utspelade kan vi knappast ha varit...

MODO är inne i en svacka.. Något alla lag i elitserien får känna på någon gång under säsongen.

Jag tror knappast att Linköping har ett bättre lag än MODO.
Tror inte det går att se några tendenser efter endast 5 omgångar, vi får helt enkelt vänta och se efter kanske 20.

Wewillwintoday: Nej. jag var faktiskt och såg matchen. Och det var inga som helst tillfälligheter som gjorde att det blev 5-1. Rubriken i aftonbladet säger faktiskt precis som det var, och det säger jag med objektiva ögon. "Linköping utklassade Modo". Jag är ledsen att skriva det här, men Modo med det spel man visade upp kommer få mycket, mycket, mycket svårt i årets elitserie.

Ribbskott: Oj då. Vill du ha en medalj? Grattis.
Det har var Linköpings kväll, ren tillfällighet att det blev så mycket som 5-1.

Lumber Jack:

Det är alltid så svårt att se skillnad på de där två...

knaskamilla: Martin Johansson tror jag det var..

knaskamilla: #27 Fri... förlåt, Martin.

Eftersom jag startade denna tråd vill jag att ni nu tar en titt på första inlägget... vad det står... annars kan jag citera mig själv...
"Linköping-Modo, Får man höra vad ni tror? Själv tror jag på storstryk för modo. 5-1 till Linköping."

Synd att jag inte satsade några slantar på det.... :-)

Lumber Jack (eller någon annan med koll):

Vem var det som slog pucken på LHC-spelaren så att den gick i mål?

Kvällens behållning var helt klart Jonas Almtorp. Har inte sett en så rädd transatlant på en hockeyplan. Någonsin.

Oops, tvångsexercis borde det väl heta.

...och min tippning på Bomben var ju ungefär lika träffsäker Carl Bildts placering av allsvenska fotbollslag.

Blir det tvångexercis imorgon nu då?

Myrans mål i spel 4 mot 5 (5-0) va ju inte så pjåkigt, riktigt snyggt faktist. =]

Stackars Samjo :/

Det här var tungt. Enda trösten är att DIF går ännu tyngre och att Leksand slog FBK.

ModoAnte: Tyvärr så räcker dom inte till...

Björn VII: Det skulle jag vilja ta bort. Går det? I sådana fall hur?

NuMountain:

Det minnet som gör att din arbetsgivare kan få belägg för att använda det gråa (?) papperet, vid otillbörligt nyttjande av arbetsverktyget.

Det innehåller allt det du gjort, både det som du vill komma ihåg, och det din bekantskapskrets inte vill veta om dig.

Björn VII: Vad är det förnågonting?

NuMountain:

Kom att tänka på det: här hr. MästerSurf månne tömt sitt rimligen rätt-så-svulstiga cache-minne det senaste decenniet?

Björn VII:

Va bra. Då köper jag en.

Jag vill ha en "Björn VII T-shirt."

NuMountain:

Just det ja..."finns ingen webradio" var det som gällde!
Jag ska ha MÅNGA souvenirer att sälja på foppatourbussen! :-)

Björn VII: webradio... Vad är det. Har försökt logga in till den i flera omgångar nu. Chanslöst.

ModoAnte:

Om du lyssnar på (webb-)radion så är de redan väldigt vakna.

12-5 i skott säger väl iaf något.

Björn VII: Va fan håller modo på med 4-0 vakna modo!!!!!!!!!!!!!!!!

Taddy:

Det är något som brister i överrensstämmelsen mellan den första halvan av ditt inlägg jämfört med den andra. Självklart kan ju faktorer förstärkas och försvagas under en femtiomatcherssäsong, men...

a) Linköping skall enligt min mening ligga i samma område i tabellen som MODO efter säsongens slut.

b) MODO klarar av att spela, som det låter, ett konstruktivt spel på bortaplan mot ett sådant lag. Detta MED rejäla brister i effektiviteten.

c) Jag har upplevt sämre inledningar av säsonger, som ändå slutat i ett fluffigt molnland som kallas "mitten i tabellen".

d) Kim Staal KOMMER att göra över 20 mål.

Sov gott, det tänker jag göra.

Taddy: 4-0 nu..vad är det som händer..?

Mikelen:

Det som lär ha hänt är väl att Wilde och Hedin sabbat denna match. Såg att man vann skotten och själv hade 5-3 och 5-4 men inte kan vi göra något mål e.

Tjo Hooo
Here we come ÖSK.

mike66:

Ojdå. Muffinsarna höll jag på att glömma att jag skulle baka. Får göra det snart...

Vilken start. 2-0 till LHC efter 3 minuter. Vad hände? Inte för att det gör mig något, tvärt om, men det var lite otippat fort.

NuMountain: HS´s största domedagspoet någonsin.

mike66: Han är otrolig med ord den där Westerlind.

Ska själv kika på matchen ikväll. Lycka till och krossa LHC.

Fick förrseten ett meddelande på min mobil alldeles nyss och westerlind är på väg uppöver mot Foppaland. Hoppas att kamilla har bakat chokladmuffins bara. Han for förbi Nolby för en stund sedan eller vackra Nolby som han ordagrant uttryckte det.

Portello: Tackar, jo jag var välkommen hos någon av kompisarna ifall jag kunde tänka mig att stå och titta på teven genom fönstret ;)
Ni får väl själva se till att göra tigrarna lagom möra till vår lördagsmatch.

Paddan: Så du hittade någon med C+ alltså? Man får väl önska er lycka till ikväll mot LHC.

Portello: Tackar, tackar. Sitter och värmer upp inför TV-matchen med lite "Metal Opera pt. 2" på kontoret för att komma i lite lagom stämning. Hoppas självklart på att dra hem en riktigt fin summa ikväll, men så länge MODO bara gör sitt jobb och vinner över linkping så är jag nöjd.

Paddan: Lycka till med bomben, själv så ska man då inte spela på något ikväll.
Går bara åt pipsvängen när man gör det.

Paddan: Jag tror miffosarna vinner med 4-2 så där sprack din "bomb" :)

-Nu bär 'he iväg till 'n däringa Stångebrohall'n!

Jag säger som Uno Hedin:
Lyyyyyyyyyyycka till!!! (MODO)

samjo: Ha det så trevligt på matchen ikväll, får ju hoppas att grabbarna visar att de kan spela riktigt stabilt försvarsspel.
Var och spelade på Bomben på lunchen, det måste man väl göra ifall det skulle bli militärdisciplin på hockeyn hädanefter.
Vinnande, (ja så länge matcherna inte börjat än), kupong ikväll ser ut så här:

LHC
1 2
MODO
3 4

MIF
2 3
SSK
2 3

Tänkte ruska liv i den här tråden igen. Det är ju faktiskt den som är mest aktuell just nu. Westerlind försökte ett tag framhålla sin "MODO vs Brynäs"-tråd och det kan han få göra... om ca 8-9 timmar då kvällens match är färdigspelad!

Själv åker jag med bussen kl 16 mot Linkeboda. Om ni ser matchen på Canal+ och helt plötsligt hör någon/några skandera följande sköna ord:

MODO HOCKEY ÄR DOM BÄSTA!!
HEJA HEJA HEJA MODO!!

...så är det antagligen inte jag som skriker :)

Dels har jag inte sån kraftig stämma att jag ensam kan överrösta en hel hall och dels så vet jag inte om jag skulle våga stå och skika dessa ord helt själv. Men jag hoppas att det finns en liten tillstymmelse till modoklack på min ståsektion för då kommer jag nog försöka dra mig ditåt och söka gemenskap.

samjo: En odödlig klassiker. Jag har aldrig varit med om mer tryck I kempis.

128452 · »