1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532209 inlägg · 4126 ämnen

Linköping-Modo

Linköping-Modo
Får man höra vad ni tror? Själv tror jag på storstryk för modo. 5-1 till Linköping.

Sv: Linköping-Modo
Ribbskott: Jag har tippat 2-3 innan, baserat på mina teorier om att MODO ska lyckas sätta tre pytsar denna match. Jag kommer att se matchen på plats så jag hoppas inte att det blir en målsnål tillställning.

1-3

samjo: Tror att du på plats i Mammons tempel kommer att få se fyra MODO-mål och tyvärr måste du också genomlida synen av en LHC-spelare som gör mål bakom den storspelande Riksman. Ser gärna att MaJo gör ett av MODO-målen, Damgaard gör en succédebut och dammar in två kassar och jag hoppas att det äntligen lossnar för Milo som får bli fjärde målskytten för MODO.
LHC-MODO 1-4, med andra ord.

Paddan: Ser gärna att du får rätt. Men hur troligt är det egentligen att tre backar gör MODO:s alla mål? Själv tror jag Werner vill vara med och leka målskytt. Ska det nu vara nån back som pyttsar så varför inte gamle LHC-bekantingen Martin Wilde? Det är iofs också en högoddsare. Lägre odds då på en annan av W-spelarna, nämligen Mattias Wennerberg. Skyttekung i MODO med 2 mål så här långt :)

samjo: Jo, Wennerberg har börjat starkt, satte in några fina tacklingar tidigt i första perioden mot Knäckehäxorna.

Men jag vill se mål av de där tre backarna och gärna i en och samma match. Sen att det blir så är som du säger inte särskilt troligt. Men huvudsaken är att jag får in slutresultatet 1-4.

Paddan: Hasse Lodin drattade på ändan hörde jag bl.a.

Har du spelat på resultatet 1-4 eller? :)
Matchen går ju på C+ så alla Öviksbor kan ju se matchen hemmifrån. Antingen från TV-soffan om man har det förspänt, eller från någon barstol i stadens sportsbar (för en sådan måste det väl finnas även i Övik?)

samjo: Nej, faktiskt inte, inte än ska jag kanske tillägga. Kände bara att det är dags att jag får någon sån där Saida-feeling snart. Man vill ju inte slänga bort sina pengar i onödan.
Jomenvisst, det finns ju en sån där O´larrys som de säger här i Övik. Men jag får väl snika mig in hos någon av kompisarna som råkar ha tillgång till denna kanal.

Fasen också här sitter man i Sveriges rövhål och kan inte hitta nån själ med canal+... *suck*

Linköping-Modo 3-4

Paddan: Satsa en guldpeng på både resultatet 2-3 och 1-4 så kan du inte förlora. Skulle inte något av resultaten slå in så gäller fortfarande meningen. En selma gör det inte så mycket att man förlorar. Själv spelar jag bara småsummor (mest för att det är kul). I det långa loppet så går man ju ändå oftast +/- noll.

MartinS: Själv tänker jag bänka mig framför tv:n och titta på denna match och faktiskt heja på MoDo.

Heja , heja...

MartinS: Sveriges rövhål!? *hahaha*

Jag skulle inte anställa dig som turistambassadör för Kungälv om jag var kommunfullmäktige :)

samjo: OK, jag får ta och göra det.
Men förlorar man en semla då blir det ett jädra liv ;)
Jo, spelar inte för något mycket mer själv heller, om jag överhuvudtaget spelar på MODO-matchen men när man har samma "goda" ekonomi nu som när man studerade så kan den tjugan vara riktigt kännbar.

samjo: I det långa loppet hamnar man ändå på - , tycker jag. :-(

Hälge: Ja det är mycket möjligt. Men då är det ju bättre om man satsar en tia per match istället för en hundring. Man går mindre back då :)

För nåt år sedan var jag grymt nära att på 20 satsade kronor vinna drygt 2500 kr. Jag hade spelat på 4 matcher i Elitserien, varav jag hade tippat att tre av dessa matcher skulle sluta oavgjorda. Så blev det nästan också men 5 minuter från full tid så gjorde Brynäs 5-4 mot AIK, vilket blev slutresultatet. (Det kan ha varit tvärtom också... 5-4 till AIK... men det spelar mindre roll nu).

samjo: Jag tror inte satellitsignalerna når ända hit...

Nu e jag ju nolaskogsare från början också så att...

På tisdag däremot kommer hjältarna hit (visst?) för att dräpa några indianer! Fasen va jag längtar.

MartinS: Det värsta är ju att indianerna verkat ha vässat pilbågarna extra bra i år och dessutom är Scandinavium mycket välkända jaktmarker för dem. Där har dom dräpt många Buffalos. Det är väl endast i slutspel vi brukar ha plusstatistik på VF va? Vill minnas att en match slutade 8-3 till Frölunda ifjol, efter att MODO tagit ledningen med 3-0!

Hoppas kan man ju alltid. Två skalper har redan indianerna tagit på hemmaplan. Leksand och Brynäs. Det kommer nog bli betydligt fler vad det lider.

samjo: kunde inte sagt det bättre själv :)

Vi har haft det svårt mot Modo men jag hoppas på en 3 poängare.
Om Felsner + Richter håller i formen från Luleå ska det nog gå vägen. Men då måste Sampan vara bra.
Svårt kommer det bli.

Forza cluben!

samjo: Nja. Vi vann också med 1-3 i scandinavium mot frölunda. Weinhandl satte en straff runt 10.30 och punkterade matchen.
Tror att det blev 2-2 i matcher emellan MODO och frölunda ifjol, sedan vet vi hur det gick sen...

Wewillwintoday: Ja det vet vi. Jag var på plats under slutspelets alla hemmamatcher och jag måste säga att sista matchen mot Frölunda var den match som gav mest bestående intryck hos mig. Stämningen var fenomenal! Bättre än finalmatchen mot FBK enligt mig. Dessutom slutade den lyckligare :)

samjo:

Jo, sista tio minuterna i den matchen var verkligen mäktiga...

samjo: För att helt byta samtalsämne. Men nu är visst staal snart tillbaka på is. Eftersom han har kunnat träna kondition och styrka off-ice, kommer det nog inte ta speciellt länge för honom att komma tillbaka. Det är RIKTIGT skönt att en sån spelare med hans kaliber finns snart tillgänglig..

Wewillwintoday: Staal är ruskigt skadebenägen. Men han är bra när han är frisk. Hoppas han kan hålla sig skadefri resten av säsongen.... *sen middag nu*

samjo: Sen middag?? Jag brukar äta runt 20-21... :P

Jo han är ju det stalle... lite öhman-ljumske problem varning också....

Wewillwintoday:

Välkommen till Sena middags-klubben! ;)

Wewillwintoday: Ehhh...fel av mig. Sen LUNCH ska det vara :)

Har nämligen inte käkat nåt annat än frukost idag. Den var iofs också VÄLDIGT sen (typ kring halv två). Jag lovar att detta inte tillhör vanligheterna. Men ibland har även jag sunkiga dagar :)

samjo: Jag är en man med väldigt imponerande många sunkiga dagar:) Kliva upp före 12 är alltid jobbigt. Jag brukar skippa morgon föreläsningarna. Frukost har jag därför inte ätit på år och dag.. tycker frukostens betydelse är helt klart överskattad...

samjo: En odödlig klassiker. Jag har aldrig varit med om mer tryck I kempis.

Tänkte ruska liv i den här tråden igen. Det är ju faktiskt den som är mest aktuell just nu. Westerlind försökte ett tag framhålla sin "MODO vs Brynäs"-tråd och det kan han få göra... om ca 8-9 timmar då kvällens match är färdigspelad!

Själv åker jag med bussen kl 16 mot Linkeboda. Om ni ser matchen på Canal+ och helt plötsligt hör någon/några skandera följande sköna ord:

MODO HOCKEY ÄR DOM BÄSTA!!
HEJA HEJA HEJA MODO!!

...så är det antagligen inte jag som skriker :)

Dels har jag inte sån kraftig stämma att jag ensam kan överrösta en hel hall och dels så vet jag inte om jag skulle våga stå och skika dessa ord helt själv. Men jag hoppas att det finns en liten tillstymmelse till modoklack på min ståsektion för då kommer jag nog försöka dra mig ditåt och söka gemenskap.

samjo: Ha det så trevligt på matchen ikväll, får ju hoppas att grabbarna visar att de kan spela riktigt stabilt försvarsspel.
Var och spelade på Bomben på lunchen, det måste man väl göra ifall det skulle bli militärdisciplin på hockeyn hädanefter.
Vinnande, (ja så länge matcherna inte börjat än), kupong ikväll ser ut så här:

LHC
1 2
MODO
3 4

MIF
2 3
SSK
2 3

Paddan: Jag tror miffosarna vinner med 4-2 så där sprack din "bomb" :)

-Nu bär 'he iväg till 'n däringa Stångebrohall'n!

Jag säger som Uno Hedin:
Lyyyyyyyyyyycka till!!! (MODO)

Paddan: Lycka till med bomben, själv så ska man då inte spela på något ikväll.
Går bara åt pipsvängen när man gör det.

Portello: Tackar, tackar. Sitter och värmer upp inför TV-matchen med lite "Metal Opera pt. 2" på kontoret för att komma i lite lagom stämning. Hoppas självklart på att dra hem en riktigt fin summa ikväll, men så länge MODO bara gör sitt jobb och vinner över linkping så är jag nöjd.

Paddan: Så du hittade någon med C+ alltså? Man får väl önska er lycka till ikväll mot LHC.

Portello: Tackar, jo jag var välkommen hos någon av kompisarna ifall jag kunde tänka mig att stå och titta på teven genom fönstret ;)
Ni får väl själva se till att göra tigrarna lagom möra till vår lördagsmatch.

Ska själv kika på matchen ikväll. Lycka till och krossa LHC.

Fick förrseten ett meddelande på min mobil alldeles nyss och westerlind är på väg uppöver mot Foppaland. Hoppas att kamilla har bakat chokladmuffins bara. Han for förbi Nolby för en stund sedan eller vackra Nolby som han ordagrant uttryckte det.

mike66: Han är otrolig med ord den där Westerlind.

NuMountain: HS´s största domedagspoet någonsin.

Vilken start. 2-0 till LHC efter 3 minuter. Vad hände? Inte för att det gör mig något, tvärt om, men det var lite otippat fort.

mike66:

Ojdå. Muffinsarna höll jag på att glömma att jag skulle baka. Får göra det snart...

Mikelen:

Det som lär ha hänt är väl att Wilde och Hedin sabbat denna match. Såg att man vann skotten och själv hade 5-3 och 5-4 men inte kan vi göra något mål e.

Tjo Hooo
Here we come ÖSK.

Taddy: 4-0 nu..vad är det som händer..?

Taddy:

Det är något som brister i överrensstämmelsen mellan den första halvan av ditt inlägg jämfört med den andra. Självklart kan ju faktorer förstärkas och försvagas under en femtiomatcherssäsong, men...

a) Linköping skall enligt min mening ligga i samma område i tabellen som MODO efter säsongens slut.

b) MODO klarar av att spela, som det låter, ett konstruktivt spel på bortaplan mot ett sådant lag. Detta MED rejäla brister i effektiviteten.

c) Jag har upplevt sämre inledningar av säsonger, som ändå slutat i ett fluffigt molnland som kallas "mitten i tabellen".

d) Kim Staal KOMMER att göra över 20 mål.

Sov gott, det tänker jag göra.

Björn VII: Va fan håller modo på med 4-0 vakna modo!!!!!!!!!!!!!!!!

ModoAnte:

Om du lyssnar på (webb-)radion så är de redan väldigt vakna.

12-5 i skott säger väl iaf något.

Björn VII: webradio... Vad är det. Har försökt logga in till den i flera omgångar nu. Chanslöst.

NuMountain:

Just det ja..."finns ingen webradio" var det som gällde!
Jag ska ha MÅNGA souvenirer att sälja på foppatourbussen! :-)

Björn VII:

Va bra. Då köper jag en.

Jag vill ha en "Björn VII T-shirt."

NuMountain:

Kom att tänka på det: här hr. MästerSurf månne tömt sitt rimligen rätt-så-svulstiga cache-minne det senaste decenniet?

« · 127094 · »