ULTIMAVICI:
Vafan är det för jävla nytt spelsystem AF uppfunnit? Vår kreativitet räcker ju knappt över röda linjen, sen är det slut på alternativ.
Jaha. 2-0
Vi är helt värdelösa. Inte ens den som har pucken lyckas hålla den mer än ett par tre meter innan han tappar den, sen åker han och byter.
Bad_Brett: O Spina lyckas gå ifrån puck i anfallszon, ända tills en Luling tar den o anfaller.
HURU väcka dem? En match kvar, mot LIF att genomlida, sen Jullov. Nya tag efter det? `
NÅN enda som minns -07?
J F K:
Jag vet inte varför vi älskar att ställa till det så mycket. När passningsspelet inte fungerar är det ju bara att dumpa ner den i rundeln när vi anfaller och lägga sarg ut när vi försvarar.
Men nää, även när vi är helt oattackerade ska vi på död och pina försöka tunnla den enda luleåspelaren på mils avstånd.
Patrik Källstr:Precis som vanligt, ingen i MoDo förutom Ullmark VILL spela!!
AVGÅ ALLA!! SPARKA nån!!
ULTIMAVICI:
Lulingarna fyller på med lulekött framför vårt mål och det är bara på näppen att det inte slutat i mål.
Annars tycker jag vi är nära att skapa kvalificerade chanser, men vi når inte hela vägen fram och är inte värda det heller.
Luleå å andra sidan skapar chanser, men är inte värda det riktigt.
0-0 således. Vi behöver täta semiruffen i egen zon men röja slyn i anfallszonen.
Fyra minuter kvar av perioden.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
49. Regehr, Richie | 50. Lööv, Viktor | |||||
10. Skröder, Per-Åge | 26. Påhlsson, Samuel | 70. Kempe, Mario | ||||
14. Hägg, Robert | 15. Cumiskey, Kyle | |||||
36. Kempe, Adrian | 77. Hensick, Timothy | 33. Possler, Gustav | ||||
38. Torp, Nichlas | 3. Lehtivuori, Joonas | |||||
44. Hedberg, Edwin | 11. Önerud, Simon | 12. Spina, Dave | ||||
41. Hedman, Oscar | ||||||
27. Öberg, Peter | 18. Ritola, Mattias | 13. Nordgren, Niklas | ||||
34. Bengtsson, Christopher (RW) |
Referee(s) | Morgan Johansson, Sören Persson | |||||
Linesmen | Anders Ahlström, Tomas Ahlström |
Åke Westerlind: Tyvärr blir det inga domare utan zebrorna Molgan och fri(brottar)Sören så inga spelare kommer att veta var nivån går, bara att de missar det mesta, men hittar på annat.
Nu är ni ju bäst i box och vi näst bäst så det kanske inte blir avgörande trots allt.
Ser man på matcherna mellan oss i år har det varit 3-3, sedan 2-2 och senast 1-1, så det blir väl 0-0 idag då. När matcher avgjorts i sudd har ni ju vunnit 6/7 i år medan vi förlorat 4/5 så det pekar ju på hur det slutar. Senast i 4 mot 4 sudd var vi ju komplett chanslösa.
Men för att passera Luleå i tabellen idag måste ni ta alla tre poängen. Vinner ni först i sudd, som vanligt, ligger vi fortfarande före om än endast pga bättre målskillnad.
Olycka till lagom mycket! ;-)
Lite seeent komma med detta erbjudande nu, kanske?
Blir det över 5.000 ikväll? Spelet har ju inte precis...roat på sistone.
Bad_Brett:
Ähh! Man måste ju få trycka mot med rygg eller axel när man har en spelare hängande över sig. I vanliga fall är det ju så mycket prat om att spelaren med puck har ett ansvar att ha en kvast uppkörd i rumpan genom kroppen och upp genom nacken upp till huvudsvålen. Käpprätt rak skall man vara, inte framåtlutad.
Sven.Savage: Inte ofta jag tycker att domarna ska ha 5/5 i betyg men ikväll ska de banne mig ha det. Några få saker man reagerade på men man märkte knappt av dem under matchen vilket är ett skyhögt betyg.
Vilka var det föresten?
AF när tänker du ta TIMEOUT?
För sent...
Bedrövligt... tror jag hade lämnat arenan om jag varit där. Nu är jag sån tur är inte det
Redigerad kommentar