1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530327 inlägg · 4121 ämnen

Luleå HF - Modo hockey

Sv: Luleå HF - Modo hockey

AF när tänker du ta TIMEOUT?

För sent...

Bedrövligt... tror jag hade lämnat arenan om jag varit där. Nu är jag sån tur är inte det

Redigerad kommentar

Man kan prata om otur men om man är ständigt tillbakatryckta så får man skitmål i baken!

Berka: Nu har de förvisso en ruskig tur också, men det är inte orättvist.
Vi går från att ha pucken under kontroll till att genom tre kortpassningar ge Luleå en jättechans. Hur fan kan nan spela så djävla svårt varenda gång i egen zon?

Härligt Kyle!

J F K: Orkar man titta mera?

Berka: inte ett skott på mål som kan räknas som farligt? Inte ett enda skott på mål ver huvud taget!
Uppladdat:

500x0-image_33.jpg

Vi visar inga känslor heller.... ingen verkar bry sig

J F K: för att vi har hela shl's sämsta backar, de sa jag redan innan säsongen, det har gått ett tag men de andra lagena har kommit igång så nu är vi knullade

Berka: Vi hade inte spelat sämre med ett gäng kälkhockeyspelare.

Det är ju håglöst i kropparna och total förvirring i hjärnorna på spelarna.

Jag skulle vilja se AF taktiktavla. Det måste vara streck åt alla håll och kanter på den.

Redigerad kommentar

Gerdin: sålänge våra. Kapten tycker att det är okay i pausen och våran tränare står å gapar som en fågelholk så lär det inte tillkomma några känslor.

Publiken buar och jag förstår dom

Berka: Är väl fel på hela laget för stunden! Varenda position är just nu under all kritik!

Berka: Ärsch. Det ser dåligt ut nu, men nog får vi bättre ordning så småningom igen. Alla lag har haft dippar i princip och vi hade ett par rejäla förra året också.

Jag sa inför säsongen att om vi slipper kvala är det bra. Verkligheten har hunnit ikapp, junisarna klarar inte en hel säsong och med floppande amerikaner som jag var skeptisk till innan säsongen så blir det så här tyvärr. Just nu har vi inte en enda kedja som producerar. Markus ska ha en rejäl känga angående hensick han skulle ha rykt efter 10 matcher samma med spina. Går inte ha importer som är här för producera ta upp junisarnas platser. Nä hoppas man inser att man måste agera nu under juluppehållet annars kommer vi få inställa oss på besök av karlskoga, västerås mfl i mars månad.

Men ta TIMEOUT för i helvete.... Bedrövligt att man inte försöker väcka laget

J F K: Alltså, det är dåligt. Tveklöst. Dock är det ju värre gnäll än i Brynäsboken...

J F K: Jo har själv sagt det tidigare! Men detta är ingen dipp det är total katastrof! Helt respektlöst mot publiken, organisationen och fansen

ULTIMAVICI: Men ge dig för fan.

ULTIMAVICI: Vad ska man säga.. Vi är chanslösa mot ett sådär luleå

De mest positiva med denna match är att publiken inte gick hem i 2:a periodpausen

Redigerad kommentar

Berka: 

Vi ser helt nedtränade ut, eller höjdsjuka, eller om vi kanske har jetlag. Ja, något konstigt är det. Det är knappt att man orkar åka och hämta pucken när lulio slår icing för det är så mjölksyrestint.

Berka: Ja, vi är klart sämre än Luleå, men det räcker egentligen med att konstatera det. Mirakel för att undvika kvalserien, spektlöst mot organisationen osv förflyttar forumet till något pubertalt gnälligt fjanteri.

NuMo: Höjdsjuka låter troligt, ser så ut

J F K: Vet inte vad som är värst. Det håglösa MoDo på isen eller alla supportrar som tävla i att spy galla.

J F K: Jag står för att dagens spel är respektlöst! Man kan hamna i dippar och det händer varje säsong för alla lag, det betyder inte att man kan åka och titta ner i isen i 60 minuter. Det visas ingen tjurighet, hjärta eller vilja!

NuMo:

Jag tycker faktiskt att det ser ut som att de verkligen försöker. Problemet är att de är helt osynkade i sina åkningar. De hjälper inte varandra, utan jagar en och en. Alla passningarna sitter dessutom på skridskorna. När man aldrig lyckas få något flyt i spelet, blir det en mental trötthet också.

Bad_Brett: kort å gott , alla ser ut som Dave spina har gjort hela säsongen?! ;-)

Bad_Brett:

Jo, jag håller med dig. Men man får inte ihop kropp och knopp. Lagspelet blir till en massa monologer och då blir det hjälplöst och patetiskt.

Ritolas intervju visar ju på någon typ av desperation. Det borde gå, men vi vettefan hur vi skall få ihop det.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Och det är där våra tränare kommer in. Det är deras uppgift att få spelarna att spela som ett lag och inte en och en. Det är nu vi får vi får se vad tränarna går för.

Bad_Brett: Jo, förmodligen är det så. Man ser ju stundtals att man åker som fasen, men vinner man pucken så är man helt ensam helt utan understöd. Vilket får det att se löjligt ut.

I egen zon slår man ofta korta passningar, men då måste man spela sig förbi motståndarna också. Slår man en kortpassning i åktriktningen för motståndarna så spelar man bara fast sin kompis och det har hänt åtskilliga gånger.

Sedan är det så att en hockeyspelare som åker och funderar ser ut som om man inte kämpar. Många gånger är det absolut inte fallet, utan man kanske egentligen vill åka hur mycket som helst fast man blir passiv. Lite som att Possler i början av säsongen tog märkliga skott från alla möjliga vinklar och pucken gick in, så blir det helt ofarligt nu. Förmodligen går det inte med förlängda ryggmärgen, utan numera tänker han någon tiondel extra och då har redan målvakten hunnit reagera.

J F K: Frågan man ställer sig är vad Anders Forsberg tänker göra åt saken?!

Laget kuggar inte i, snart 8 minuter spelade och inte ett enda skott på mål fast man jagar reducering

Tog ca 12 minuter i både 2 och 3:e perioden innan Modo mäktade med första skottet på mål...

Berka:

Med tanke på hur uselt allt är nu så borde PP bli makalöst bra. Snart 1-3.

Berka: Man har en del lägen, men väljer att inte skjuta. Sluta vända ifrån, sluta passa när man har lägen och gör det enkla när det inte fungerar.
Två av Luleås mål är ju bara turstudsar och ett gick in skymt. Vi kan aldrig någonsin göra mål om vi aldrig skjuter.

J F K: Jag verkar tyvär få rätt! Att vi inte skall göra något mål idag.

J F K: jag tror baske mig inte vi noterades för ett enda skott i de PP 't

Berka:

Man kan väl i alla fall konstatera att man inte direkt ökar aptiten för de som åker tjugo mil för att se en match med tanke på att man kanske mäktar med 5-6 ofarliga skott på på hela den här matchen.

Man får väl tacka gudarna att Hedberg inte riktigt fattat att inget fungerar idag. Han har väl ett par bra avslut i alla fall.

NuMo: Ska bli roligt att se vad Anders säger efter matchen

Berka: "Det är sånt som händer."

Berka: Jag förstår inte vad man tänkt sig med PP. Varför inte ta något enkelt skott när inget fungerar? Det händer exakt aldrig, trots att två av Luleås mål är lika mycket att bara kasta in pucken som ett skott.

J F K: Djävla fega Abbott. Han fäller ju Regehr helt medvetet i ett läge med stor skaderisk. Man skulle få sänka sådana där idioter.

J F K: Mellan dessa PP så tog vi enkla skott och skapade tryck direkt..

J F K: Modo sköt åtta ÅTTA skott på mål sista 40 minuterna. Svårt att vinna matcher då

J F K: Vi fastnar i regel efter sargerna i PP vilket mycket beror på det låga pucktempot, detta gör att vi inte får in folk att skymma och knappt några skottlägen!

Gusse: Tyvärr inga skott som inte en ordinär potatissäck hade räddat.

HAHA det var folktomt innan Modo ens klivit av isen, det är ett bra betyg för underhållningsvärdet på hemmalaget ;-)

Redigerad kommentar

Är övertygad om att vi kommer se ett nytt Modo efter uppehållet, dock blir man ju fruktansvärt frustrerad...

Leksand kanske kommer lägligt nästa match få de förlorat 7-1 och 5-0 de två senaste!

Berka: Det värsta ut av allt är väl att Modospelarna själva inte ens är förbannad över kvällens insats , känns som om att dom bry sig inte !!

Dom är nöjd över att dom kan ändå hämta ut sin jävla lön ändå , nä inför prestationslöner !!!

Hur fan tror dom att publiken skall komma tillbaka när det ser ut som det gör , är dom svettig huvudtagit tro efter en sådan här match ???

Dom lag som tittar i spelschemat och ser att dom skall möta Modo på bortaplan måste ju fan jubla , "härligt där har vi minst 2-3 säkra poäng att hämta " !

ULTIMAVICI: Allt försvann med torparns skägg

Gusse:

De sköt faktiskt åtta skott de sista 45 minuterna. De sköt alltså fler skott under den första kvarten än under resten av matchen.

« · 1603679 · »