1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528219 inlägg · 4121 ämnen

Luleå - MoDo 070201

828676 · » Till forumet

Sv: Luleå - MoDo 070201
Jag bad om att få slippa läsa om att vi förlorade på individuella misstag. Jo tjena.

- Vi visste att tiden talade för oss och vi var väldigt bra fram till deras ledningsmål. Men matchen avgörs på individuella misstag av oss och bra prestationer av dem, säger Lückner.

SE TILL ATT GÖRA LITE MÅL SÅ MISSTAGEN INTE GÖR NÅGOT DÅ!

Poffa: Frantisek har 3 år kvar på kontraktet efter den här säsongen i Carolina. Glöm det!

shinzawai:

Jag håller med, in med Hedman dy. Det skulle dessutom var bra pr för klubben när det basuneras ut på TV och i tidningar. Modo kan gärna smyga iväg ett litet pressmeddelande också.

shinzawai: Ömans få byten i ES skall du inte dra några tunga lass på. OK att han var lite vilsen där men han kan mycket väl bli den defensivt starke back vi behöver. I J-20 är han dessutom klart OK offensivt dessutom.
Att sedan Victor Hedman redan är ikapp och förbi den äldre Öman är en helt annan femma.

hellge: det vore ju kul om han kunde ta och träffa mål med det skottet också.

Berka:

"om Adam andersson får nytt förtroende nästa år så kommer jag att börja elda på kortsidan swedbank"

Tar du med dig egna pellets från pelletsfabriken i Hernta eller kommer du beställa från Skellefteåkraft?

Fast han har bra skott, han Andersson

Poffa: Och Öman är det sämsta jag någonsin sett i egen zon utifrån de byten han fått göra. Om vi är missnöjda med Hedman, Viklund och Andersson så ska vi nog skicka Öman på en 5-årig hockeyskola innan vi ens testar han igen...

Hedman dy tycker jag att det är dags för.

Poffa: Hållberg då?

hellge: Timmy, Hasse, Wargh och Adam är under kontrakt. Den som vi definitivt ska behålla i övrigt är Enström. Han har varit bästa back denna säsong. Sedan har vi Viktor Hedman och Niklas Öhman i juniorlaget.

Får jag då välja en back till, med MODO-anknytning, så kan man ju hoppas på Frantisek Kaberle. Sedan är jag nöjd.

hellge: eee om Adam andersson får nytt förtroende nästa år så kommer jag att börja elda på kortsidan swedbank=) uj va kass ha e

hellge: Hedman ska bort han håller inte måttet.

Modoante: Hedin ska bort och någon av Viklund och Adam.

...och då menar jag inte Bengt Hedin...

Salle: Känn som en storstädning i backuppsättningen är ett måste efter denna säsongen.Det finns ett par st backar som inte ska ha nytt kontrakt

Salle: Fan vad sugen jag blev på korv nu.

Hawerchuk: Pirre köpte korv och Adam Andersson höll sig i stolpen såg man på TV-sporten nyss. *suck*

In med VICTOR HEDMAN!!!!!!!!

Icing-Ove: Skulle kunna tänka mig att det har något att göra med målvakten och att vi faktiskt har en hel del defensivt skickliga CENTRAR. Till skillnad mot vad backarna är, då. Synd att man inte kunda trycka dit en puck när man skjuter så förbannat mycket. Jag vill se proppen ur på lördag.

Cyklob:
Otroligt att Modo släppt in minst mål i serien ändå....

Cyklob: Bara jag slipper höra Harald säga nåt i stil med att de gjorde något misstag. Det enda misstaget ikväll är att man gjorde 0 mål på närmare 40 skott och att man inte spelar med någon fart och fantasi när man ska spela "defensivt".

Cyklob: Äh, vadå, Ros ville ju ha med Hedin till den där hockeyturneringen i Globen. Säger väl allt om hockeykunskaperna att vilja plocka med en spelare som verkar helt förvirrad i egen zon och som överhuvudtaget verkat lämna hjärnan i omklädningsrummet, för någon som helst tanke bakom Hedins agerande på isen just nu kan det väl knappast finnas.

Nej, det känns som att vi skulle behöva anlita en särskild backtränare som skulle kunna gnugga försvarsspel länge och väl med våra backar

Cyklob: 39 skott noll mål ..hur ståre till med siktet egentligen ..

Gusse: Stor anledning är ju endå Karol även fast han kanske inte gjort lika mycket idiot räddningar i år som i fjol. Men han är endå enligt mig den största anledningen till att man släppt in minst mål i år.

Lumber Jack: Enligt dom så kallade "Experterna" så har vi ju det. Men dom räknar ju Hedin Och Adam som klass backar. Och det säger väll det mesta om dom som säger att vi har så bra backar :).

Cyklob: otroligt att vi släppt in minst mål i serien med det här försvaret!

Cyklob: Äh, formstarka MoDo har ju landets bästa backbesättning. Brukar det inte låta så?

Lumber Jack: Nu ska jag inte klaga på dom fina senare värvningarna. Men nog borde Modo ha värvat någon back istället. Menar anfallspelet har ju endå varit bra större delen av säsongen. Medans backsidan varit riktigt dålig långa stunder.

Jaha då var det 3-0 till Luleå, fan vårat försvar verkar ju inte hålla pojklags nivå ens!

Salle: leverpastej

3-0, tack o hej

Cyklob: Men det är då själva satan.

Cyklob: 2+2 han satte visst en till nu.

Gusse: han har 1+2 ikväll om han nu fick assist på skotten han sköt.

Mats Edström: Som i går :), satan vad jag var förbannad.

Cyklob: I dag går det åt pipsvängen...tyvärr.

Cyklob: åså drar den brända spelareni mora ifrån i skytteligan

Paddan: Tror det var Steen faktiskt som inte han hem och ta sin gubbe. hade Steen åkte skidskor så hade han hunnit tagit bort sin gubbe och det hade inte resulterat i Luleå mål.

Cyklob: Hmm, få se... på första målet gick alltså Hedin bort sig, eller något sånt. På andra målet, kan det då vara så att Adam gör något hårresande i egen zon? Bara gissar...

Gusse: Såg det jag med, det ska inte kunna gå att göra så där. Riktigt uselt försvarsspel. Men andra målet ska inte få hända det heller också slarv i försvaret förstår att krizan vart förbannad och less.

Full speed ahead, nu rå för böfeln!

Såg just lules 1-0 mål på canal + ..Vad gör Hedin ..Han liknadeett stort orörligt rundningsmärke..han försökte inte ens ta av lulespelaren pucken ...suck ...

shinzawai: Alla andra lag har skador, buuhuu. Eller så har de nyckelspelare på JVM, super-buuhuu. Eller så...

hellge: 56:50, sa du? Inte illa för en otränad.

Salle: Heja, räknar vi bort FBK-matchen är vi nu uppe i en 17-matchers svacka. Möjligtvis kan LHC-vinsten borta få ses som ett undantag men hur bra var LHC då?

Hur i helvete ligger ett lag med svagt försvarsspel, obefintligt powerplay och fantasilöst anfallsspel trea i serien? Det är fan i mig bra gjort.

Salle: Ner till slussen över till Svedjeholmen bort till sund, Carlgrensvägen, spillvärmeplan i Domsjö, Sund och hem till Corner one.

No stavar at all.

10.000 m - 26:50

Salle: trist och onödigt att tappa yterligare tre poäng mot ett dynglag

hellge: Här kämpar jag och Gidde stenhårt med tvätten så tänker du bara på nöjen,va? Förpassa dej genast inomhus igen och lid precis som vi andra, basta! 

Chabada 2-0

Usch och fy. MoDo-försvaret verkar lite passivt emellanåt.

Salle: Ridå. Trist att man VET att de inte har en sportslig att vända.

hellge: j-a stavgångssupporter... ;-)

Nu blir det sportradion, nu ska jag ut och springa.

Lumber Jack: Just när jag tänkte skriva att luleå är värdelösa som inte kan göra mål ens när de är överlägsna.

828676 · »