Gusse:
Jag håller med AM här, jag.
In med Dahlberg på den positionen. Pavli och Parda kan ensamma hålla i pucken och sköta backcheckingen och på så sätt låta Dahlberg helt koncentrera sig på att tackla skiten ur motståndarna. Och när de två gentlemännen lyckats ta in pucken i zon, ja då skickar man in Dahlberg på mål.
Salle:
Green kan ju ersätta Micke P vilken dag som helst. Eller vänta, Micke P är ju så j-a bra eller nåt.
Frisco:
Green får fortsatt förtroende, denna gång i tredjekedjan med utropstecknet Hellström och en slumrande målskytt i Tuominen. Detta trots att han är MODO:s klart sämste forward genom alla tider, enligt vissa.
Kan vi hoppas på att Enström nu får stå åt sidan som topprankad PP-back?
Paddan:
Ja, i kväll hoppas Jag Hasse låter sin slägga tala. Han skjuter oerhört bra, då han väl skjuter.
Frisco:
Det fina i kråksången är ju att det finns sju andra backar som kan fylla hans skor. Hasse och Viklund som första PP-backpar och Damgaard Sicak som andra. Så hoppas jag det ser ut i kväll.
Frisco:
Man kan alltid hoppas. Jag ser det som en tidsfråga, med tanke på hur stabilt han spelat hittills i år (om man bortser från matchen hemma mot HV då).
Hawerchuk:
När det väl fungerar så fungerar det bättre med SR, men det har varit en del fadäser nu på slutet.
Frisco:
Ja, något är fel. Jag trodde det skulle stå 2-0 till GroKo vid det här laget.
Frisco:
Jag struntar nog i det här nu och sätter mig och ser på nån av matcherna på TV istället. Vi har ju redan förlorat matchen.
GroKo - MoDo
COOP Arena
2005-10-27, kl 19:00
Matchinformation »
Kommentar
Fem omgångar återstår i elitserien innan novemberuppehållet - fem matcher på tio dagar. Match varannan dag med andra ord, precis som det varit ett tag nu.
- Inget att skylla på, men självklart är den mentala biten att ladda om hela tiden den jobbigaste, säger Harald Lückner. Det är lika för alla, men likväl sanningen. Det gäller att kunna hålla en hög lägstanivå.
Extra besviken sist förstås då ni släppte 0-2 till 4-2 mot HV?
- Klart det kändes. Vi glömde knyta till säcken. Sedan jag sett om matchen på video ser jag ändå att vi skapade massor av chanser hela tiden, det gör mig lite lugnare. Vi blev t ex aldrig utspelade.
I och med mötet med Luleå har ni mött alla lag
- Det är riktigt. Nu är det upp till oss själva var vi ska vara med i tabellen och slåss. Ska vi vara med i tåget är det trepoängare som gäller nu. Varje poäng är värd sin vikt i guld i det här läget.
Lite osmak senast också om man ser till vissa händelser på banan?
- Helt klart. 2-2 föregicks av en tydlig spelare i målgården och klart att deras målvakt skulle ha haft en två plus två för klubbviftningen mot Pasi Tuominen s han tvingades sy. Men det där är inget att älta nu utan nu ser vi framåt och förbereder oss till max inför Luleå borta.
MODO Hockey åker upp till Luleå tidigt matchdagen, har sedan dagrum för att komma väl rustade till match.
- Det som i övrigt gläder mig är att alla spelare är tillgängliga. Det känns tryggt. Hans Jonsson ska in direkt och spela, i övrigt gör vi en del förändringar som vi beslutar om matchdagen.
Mikael Zajkowski?
- Bättre och bättre, nu börjar hann se ut som en målvakt igen på träning. Men ingen skugga över Karol Krizan. Det som grämer mig är att vi inte tagit flera poäng med tanke på hans storspel.
Noterbart om laget
Bara Mikael Zajkowski på skadelistan, men hans rehabilitering för sin skadade ljumske går mycket bra.
MODO Hockeys trupp mot Luleå:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson)
Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
24 Vladimir Sicak,
32 Tobias Viklund,