1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530713 inlägg · 4121 ämnen

Luleå - MoDo 4/1 2005

Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Dragan 2k: Jag förstår vart du kommer ifrån... Jag skulle hata den dan då man skulle se sitt lag signa en av dessa två. Men jag kan erkänna att jag nog skulle tycka det var skönt när dom satte dit en motståndare ordentligt.

Salle: Skulle ogilla att ha Jämtin i laget lika mycket som om Jönsson skulle vara där :)

mok: Men ni i VF och FBK verkar ju trivas med att byta spelare med varandra. Och dessutom fort anamma dom till er.  Eller var det bara nåt ni hade för er för några år sedan. ;-)

Salle: Nejdå beror ju helt på vilka spelare det handlar om måste jag säga. Vissa spelare vill man ju inte bara se i Frölunda hur bra dom än nu är. Eller dåliga oxå för den delen....

knaskamilla:

Det är inte jag, även om jag sjunger jävligt bra. Det finns tydligen fler Albert Hall.

mok: Fattar inte varför du säger så? Jag förstår inte varför Jönsson alltid är ett Hatobjekt, hos motståndarfansen? han är ju ingen direkt ful spelare! skriv nu inte att han inte ser bra ut... Jönsson är bara duktig, kanske är mycket därför!

Dawidovski: En av anledningarna är att han gnäller mkt på domarna. Sånt gillas inte av motståndarnas fans.

Salle: Nu börjar jag nog få lite svårt att förstå dig.

Jag påpekade endast att jag inte förstår på vilket sätt han är begränsad. Något som du uppenbarligen håller med AB om. Jag frågade då vart begränsningen låg. Det gör jag fortfarande. Kan till fullo hålla med om att Per Ledin varit begränsad tidigare säsonger, men han har utvecklats något alldeles enormt denna säsong. En komplett hockeyspelare gör många poäng, är tät bakåt, tuff i närkamper, har viljan att vinna och gör precis allt för sitt lag. Allt detta gör Per Ledin, alltså är han inte längre bara en medioker spelare med en enda roll längre. Det är skillnad.

Ang ditt resonemang ang Foppa håller jag till fullo med dig, det var bara din uppfattning om Per Ledin jag reagerade på.

Frisco: Jovisst... men förutom det, så måste det vara för att han är så bra, som alla försöker få han ur balans! (obs, inte bäst i ES i år)

Frisco: jävligt tråkigt att detta skulle inträffa... Hålla har ju varit bästa back i genomsnitt över hela säsongen i FBK. Vet inte om hedin varit bäst i modo?

Dawidovski: De spelade tillsammans i Modo för några år sedan. Då var de bra. Sen har som jag skrev deras benstomme inte riktigt hållit ihop.
Nej Hedin har inte varit bäst i Modo denna säsong. Men det är förståeligt. Det tar tid att komma tillbaka från att varit bosatt på en liten ö i Newfounland ett år.

Frisco: Jo jag vet att dom spelade tillsammans förut... och dom var bra då.

Vivix: Detta har du som luling bra mycket bättre koll på än jag då du sett ett stort antal mer matcher med just Per Ledin och jag kan erkänna att han utvecklats till det bättre. Konstigt vore annat då ju mer hockey man spelar så lär man sig mer och mer. Dessutom brukar man väl träna mer på sånt man är sämst på.
Och visst har man lättare att hålla fast vid en "dålig" motståndares dåliga sidor än att se hur "bra" han blivit. Det hör liksom till. Speciellt tydligt blir det i matcher som i tisdags när hans "dåliga" sida till viss del påverkade matchbilden och slutresultat.

Dock har jag inte sett Per Ledin i så mycket annan roll än tidigare år i de 2 (?) matcher Luleå besökt Kempis och det jag sett via TV. Och i blågult så kikar man inte lika mycket efter "felen" hos sina vardagliga motståndare utan ser ofta såna grejer som nåt bra.

Salle: Okej, jag får nöja mej med det. Blir dock svårt irriterad på dessa sportkrönikörer som oftast knappt sett en spelare spela men ändå lyckas uttala sig om allt möjligt. Han baserar det han skriver på gamla meriter, en sportjournalist borde vara lite mer...hittar inte ordet, insatt kanske.
Per Ledin tränar och tränar, mer än alla andra. Så nä, det är ju inte konstigt att han blir bättre. Men poängen är att han VAR begränsad, nu? Inte en chans.

« · 482586