1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30

1728471 · » Till forumet


Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Nieminen: "Vi är med igen" Men för helvete, ta en match i taget nu för en gångs skull.
Unnar alla en skön resa hem, väl unt!
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Skönt med en seger viktigt att få in lite positiv energi i gruppen.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Nieminen: Ja, och seg, seg var han, i sista sekunden.

Så fick AJ vara lite kaxig också. Täppa igen truten, på nån.

Det är väl svårt för någon analyserande journalist att ha varit överdrivet negativ den här säsongen?
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
NuMo: Säger allt om hur tungt Skröder har det, stolpe stolpe ut...
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Jäklar. Det var skönt. Stolpe in av Emil tror jag.

Sen Skröder stolpe-stolpe ut.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
NuMo: För framtida bataljers skull, låt oss hålla tätt nu då!
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Dra på trissor. Kan vi vinna?

Knappast, men första målet passar ju bra. Filppula
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
9_TNT: LHF är tunga och svåra på sitt sätt. FBK åkte på däng idag och har inte imponerat på mig iallafall de senaste säsongerna. Mif,Rbk vet läget samt accepterar detsamma. Modo måste släppa sin NHL -suveränitet men ändå behålla den för att vara framgångsrik. 21 och 19 var underbarn som i grunden alltid var missnöjd oavsett. Dom drog med sig en del i farvattnet men tyvärr tror jag inte Svartvadet förstått detta trots att han garanterat är hyggligt skärpt.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
9_TNT: Det är lite så jag känner jag med. Vi klarar ej av att prestera när vi måste. Så fort vi har haft chansen att kunna gå ikapp rasar vi ihop och som du nämner oftast mot botten kollegorna. Det känns som att vi underskattar lagen i botten med oss.

Och det kan absolut stå oss jävligt dyrt i ett kval.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
J F K: dirty kiwi
Kommentera


Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Vart är JFK en sådan här viktig kväll?
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Rätt så otroligt att vi spelade oavgjort mot FBK och nu ha oavgjort mot Luleå efter två perioder.
Samtidigt som vi inte klarar av att prestera i matcher mor Rögle och Malmö när vi verkligen haft chansen att komma i kapp.

Måste ju ha något att göra med att vi spelar bättre mot lag som uppenbarligen är bättre än oss. Jag anser att både Rögle och Malmö är sämre lag.

Fast nu talar jag emot fakta, för båda dessa sämre lag ligger bättre till än oss.

Vi underpresterar när de verkligen gäller.

Vilket i sin tur får mig att oroa mig inför kvalet.
För då kommer vi att ställas mot, ja just de, ett sämre lag.

Jag hoppas så att jag har fel.

-----------------------------------

Titta gärna in på min samlingssida, för klubbnålar och pins från
Alfredshems IK till MODO HOCKEY
alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Confusius: Hedman duger absolut i shl, Djuse kan absolut bli en bra Shl back. Problemet är när vi har den backbesättning vi har får spelare som torp osv mer istid som leder till mer misstag. Hedman Och Djuse hade varit ett helt ok 3e backpar. Vi har Welch som toppback vi saknar 3 riktigt bra backar för dom 2 första backparen.

Så håller vi oss kvar så hoppas jag nog som dig och många fler att vi ser över målvakts och backsidan. Man måste bygga bakifrån.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Dundee: Ska vi bli ett stabilt SHL-lag så måste vi byta ut spelare som Djuse, Torp, Carlsson, Hedman.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Patrik Källstr: Nja ...är ju så pessimistisk och tråkig att jag vill med säkerhet ha mitt kära Modo i högsta serien. Kval är kval😉
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Confusius: Så är det absolut men nu har vi dom spelarna vi har och då är det inte så mycket att göra åt. Då får man försöka göra det bästa av situationen. Men självklart måste dom du nämner börja minimera otroligt mycket om dom ej skall ställa till det allt för mycket i ett kval. Tycker det var konstigt vi lånade ut Albin Carlsson resten av säsongen, tror nog inte Albin hade gjort det sämre.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Dundee: Slarv är något man gör någon enstaka gång, gör man det i match efter match är det för att man är för dålig, som i Djuses och Torps fall.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Sven Tuta: Torp gör tyvärr allt för ofta nån groda men det kommer vi få leva med. Han spelar endå fysiskt och det behövs sådana spelare med. Vi har ju knappt nån back som kan tacklas mer en torp.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Sven Tuta: För att han är för dålig kanske?
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Robin Ztorken L: Absolut vi gör ju mycket bra i de flesta matcher. Men vi måste minimera slarvet mycket mer. För det kommer ställa till det i kvalet, annars tycker jag vi gör mycket bra.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
NuMo: Torp börjar falla tillbaka i gamla synder
Väntar bara på en tok indianare från honom
Varför är det ingen annan klubb som vill värva honom istället för våra junisar?
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Dundee: Bra avslutning på perioden. Rejält tryck mot Luleåkassen
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Carl Lejonkräk: Ha ha, hon är oftast på bra humör de dagar Modo inte spelar.
Tycker vi står upp bra hitills,
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Men ska vi kunna rädda denna säsong så måste vi börja med att prestera jämnare insatser och inte slarva så fruktansvärt. Spelar ingen roll i ett kval om man möter Leksand, Mora eller vad det en blir så får det inte slarvas som det gör för det resulterar tyvärr allt för ofta mål i baken i alla fall när det gäller oss.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Sawchuk: Var väl Djuse som pinchade och blev överspelad?. Torp var ju endå med hem och försvarade.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
NuMo:

Det var backen som pinchade som gjorde en helkorkad bedömning också.
Fanns ingen anledning att chansa på att hålla kvar pucken i zonen där.

Riktigt jävla uselt...
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
NuMo: Vi har väl gjort det helt ok första 1o men det är för mycket dräll fortfarande. Så att det står 1-1 är mer rättvist en att vi skulle ledat med 1-0. Vi gjorde mål på vårt första skott på mål :).
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Luleå HF - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
NuMo:

Torp tokanfaller och tar ett uselt skott som skapar kontring.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Jaha. Judas.

Han är snärtig i alla fall.
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Råkade missa första tio minuterna nu. 1-0, va bra. Någon som sett det?
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Luleå HF - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Luleå HF - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Sven Tuta:
Hon kanske ligger med målvakterna när dom spelar bra? :P
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Sven Tuta: Inte ofta din fru är på bra humör alltså 😉
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
hellge: Angående målvakters dagsform. Jag gjorde tidigare en jmf med målvakternas form och kvinnors dagsform. Min hustru har varit på strålande humör idag, så då är det klart, vi vinner ikväll
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Robin Ztorken L: Vadå om vi vinner kvällens stannar vi kvar och Luleå åker ner? Spännande. Kvalspel direkt i seriespelet. Mycket bra initiativ av SHL. Nu blir det mer tävling.
Det har varit mycket kritik mot ishockeyns seriesystem. Det spelas för många matcher. Alltför för många omgångar gäller inget. Så det är väldigt bra att man har ett kvalspel i grundserien redan.
Kommentera


Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Allehandans uppgifter:

Målvakt: Jonatan Bjurö (Adam Reideborn)

Backpar:
Emil Djuse-Noah Welch
Oscar Hedman-Nichlas Torp
Joel Kwiatkowski-Shaun Heshka.

Kedjor:
Carl Grundström-Emil Pettersson-Gustav Possler
Victor Olofsson-Ilari Filppula-Bill Thomas
Per-Åge Skröder-Patrick Dwyer-Ludwig Nilsson
Kristian Jakobsson-Byron Ritchie-Tim Wahlgren.

Etraspelare:
Otso Rantakari, Axel Ottosson.
Kommentera


Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
Är det bara jag som tänker att det vore rätt så skoj om Modo hamnade i kvalspel? Extra pengar till klubben efter 4-0 i matcher mot Tingsryd ;)
Kommentera

Sv: Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
hellge:

Själv ska jag gå och titta på "Den unge Zlatan"
Kommentera

Luleå - MoDo, LÖRDAG 20 FEBRUARI 18:30
MODO Hockey reser till Luleå under fredag eftermiddag för att på lördag ställas mot Luleå Hockey i Coop Norrbotten Arena. "Vi åker upp redan under fredagen och tränar på is under lördag förmiddag för att förbereda oss på bästa sätt", säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson inför mötet.

MODO Hockey kommer senast från förlust mot Färjestad BK efter övertid. Torsdagkvällens match i Fjällräven Center slutade 4-5 efter att MODO kvitterat matchen i slutet av den tredje perioden, för att sedan Färjestad skulle avgöra i övertidsspelet. Efter matchen var Andreas Johansson besviken, vilket visade sig tydligt på den efterföljande presskonferensen. Dagen efter match återfanns inte spelarna på is, istället återhämtade sig alla och tog en långpromenad innan avresa till Norrbotten.

– Vi behövde vila från is då det är många som loggade mycket istid igår samt att vi ville ha en annan typ av analys efter matchen. Det var inte konstigare än så, berättar MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson på fredag förmiddag.

"Han mår bra av att spela mycket"
Under gårdagens match var det två tydliga glädjeämnen när Bill Thomas spelade över 27 minuter i matchen och svarade för ett mål och två assist, samt att 17-årige Tim Wahlgren svarade för sitt första SHL-mål i karriären.

– Jag blev lite förvånad när jag såg Bills istid efter matchen, men han spelade i alla powerplay samt att det även var mycket spel i boxplay under matchen. Han tog även flera viktiga tekningar under matchen och spelade genomgående bra och förtjänade därför istiden. Han mår bra av att spela mycket och ett träningspass varar en timme så 27 minuter ska inte vara några problem, säger Johansson och fortsätter:

– Det var roligt för Tim att få göra det första målet men det var inte överraskande på något sätt då vi hade på känn att han kunde gå in och göra skillnad direkt. Han är en spelartyp som jobbar hårt, är rejäl och gör den typen av mål i J20. Varför skulle han då inte kunna göra de målen här om han sätts in i rätt situation?

"Vi ska pressa Luleå och göra allt för att ta tre poäng"

Mötet mot Luleå Hockey blir säsongens fjärde och sista mellan lagen och Luleå har segrat i samtliga tre tidigare möten. Första mötet slutade 2-0 i Luleå innan 2-6 följde i Fjällräven Center och det senaste mötet slutade 2-3 i Örnsköldsvik. Luleå kommer senast från förlust mot Skellefteå AIK under torsdagkvällen.

– Vi vet att vi ställs mot ett bra lag och Luleå Hockey har fått ihop sitt spel ordentligt och presterat bra under de senaste omgångarna. Precis som tidigare har vi respekt för vår motståndare medan vi lägger fokus på det vi ska göra, det vi ska förbättra och det vi ska prestera. Vi ska pressa dem och göra allt för att ta tre poäng, det är ingenting annat som gäller, avslutar Andreas Johansson.

Läget i laget

MODO Hockey åker till Luleå med samma lag som senast där spelarna som var ombytta i matchen mot Färjestad även är uttagna till spel mot Luleå Hockey på lördag där pucken släpps 18:30 i Coop Norrbotten Arena.
Kommentera

1728471 · »