1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532209 inlägg · 4126 ämnen

Mask-erade formen

Mask-erade formen
Undrar ifall Hirschs formsvacka kan ha någonting att göra med den hiskeligt fula kromade hjälmen han hade på försäsongen? Han kanske känner sig mer tillrätta nu med skyddshelgonet Eilert på masken.

Sv: Mask-erade formen
Paddan: någon som vet var Hirch bra mot MIF?

ModoAnte: Enligt Sportbladet så var Hirsch bra mot MIF. Men MODO vann skotten så segern efter straffar var rättmättig. Annars var statistiken över "Elitseriens mest effektiva lag" ingen rolig läsning. MODO hamnade trea från slutet. HV 71 och Timrå toppade tabellen (som beskrev procentkvoten mål/skott). Fast att MODO behöver bli mer effektivt det visste vi ju redan.

Paddan: Jag ska gå och inköpa en sån däringa Stålmannen-tidning jag också nu på lunchen. Den med S:et på framsidan alltså, tillsammans med det andra "esset" Peter "Foppa" Forsberg! :)

samjo: Intressant variation på artiklarna, även om jag tycker att artikeln om Valentino Rossi var i kortaste laget.

När man tittar på bilderna från Detroit i Sportmagasinet så dyker en tanke upp i mitt huvud. ....och det är inte alltför ofta det händer :)
Är inte Fredrik Olausson och Jesper Blomkvist lite halvlika varandra? Eller ligger Blomkvists nyanlagda skägg mer åt Holmström-hållet till ?

Att döma av länktipset så har Foppa kommit på ett sätt att finansiera golfbanan, får dessutom oväntad draghjälp av Sergei Gonchar :)

« · 125389