1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533635 inlägg · 4126 ämnen

Matchen är igång

Matchen är igång
Då kör vi då. Riksman håller tätt ikväll.

Sv: Matchen är igång
NuMountain: Uppställningen är:

34. RIKSMAN, Juuso
Goalkeepers 31. HIRSCH, Peter

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 23. HEDLUND, Magnus 32. VIKLUND, Tobias
9. WERNBLOM, Magnus 33. ÖHMAN, Stefan 14. HÖGARDH, Peter

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 16. MILO, Dusan 7. DAMGAARD, Jesper
29. GREEN, Morten 30. HLINKA, Miroslav 17. WARG, Fredrik

3rd Line 27. JOHANSSON, Martin 8. LEWERSTRÖM, Erik
26. WENNERBERG, Mattias 4. ÖBERG, Jan 18. ÖBERG, Peter

4th Line 44. LEHTINEN, Mika
5. PERSSON, Kristofer 11. PETTERSSON, Tommy 10. SÖDERBERG, Anders

Wewillwintoday: Intressant. Jag förväntar mig lite resultat av Högardh, Hlinka och Söderberg i dag. Ouups! Där blev Lille Söderberg utvisad.

NuMountain: Ja, jag måste hålla med om Hlinka och Högardh...
De har knappt producerat nåt, Hlinka har gjort en assist, det är allt. Lite skärpning.

Wewillwintoday: Nu blir jag nästan lite arg. En till utvisning för modo på Damgaard... Varför drar MODO alltid på sig mest utvisningar i en match? :)

Wewillwintoday: FAAN!!!!! 0-1 direkt i baken....

Wewillwintoday: Hmm? Synd att man inte har lite fylligara matchrapport.

NuMountain: Jo, kunde ha hoppats på LIVE radio...

Wewillwintoday: Läste i Timrås gästbok. Uppenbarligen har matchen varit ett enda stort sömnpiller i första perioden.

Verkar ju inte vara överdrivet med skott och utvisningar ^^

Wewillwintoday: 32. VIKLUND, Tobias... njae.

Frisco: Glömde byta ut namnet där till Wilde. Jag bara kopierade från Swehockey.se...

Wewillwintoday: Där ser man, Nike89 från Kalsongernasyndromet...

Frisco: Umm ok..(???)

0-1 mot Timrå inför tredje perioden, det känns ju trots allt som ett fall framåt, forza nu #30!

scim: Ja just... Forza Slovakia.

Frisco: 1-1! Martin Wilde :)

Halleluja, 1-1!

ctrl c ctrl v:

41.28 1 - 1 EQ MODO 32. VIKLUND, Tobias
(33. ÖHMAN, Stefan
10. SÖDERBERG, Anders)

nikki88: ÄNTLIGEN :)

Nu avslutar Hedlund med att göra ett solomål från egna blå...

Wewillwintoday: PP, kom igen nu Werner!

nikki88: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Antos på pass av Öhman och TP!

nikki88: Där ser man, trevligt.

nikki88: Numero 30 sätter punkt för matchen nu... han får snart börja vakna!

Förslag på skylt till Timrås utvisningsbås: -HÄR BOR MARTIN LINDMAN

Den där Lindman trivdes tydligen på botbänken...

Äntligen visar vi att vi faktiskt kan vinna, även om matchen inte verkade vara överdrivet bra. Wilde borde få ett kontrakt nu direkt som han har spelat (han gjorde ju mål i denna match också :) )

Man får grattulera till en välbehövlig seger.

Portello: Man får tackka.

nikki88:Ladies and Gentlemen let me introduce our latest addition to our team: Tobias Viklund, jag menar Wildeingen.
Fan, suttit och svettats i lägenheten i min gräsligt fula gröna stickade Duluthmössa. Nu måste jag med andra ord ha på mig den mössan i fortsättningen.

Paddan: Ser du nu vad bra det går så länge du inte är på HS när Modo spelar :)

Paddan:
Själv hade jag ett par vackra MoDokallingar, men jag blir nog utslängd ur Kempis om jag glider runt med dem.

Portello: Precis, får väl avlägga löfte om att inte skriva här under pågående Modo-matcher.

Lumber Jack: Det beror väl på var någonstans du har tänkt placera kallingarna och vilka ytterligare klädesplagg du tänkt ha på dig. Om jag inte minns fel så var det väl en luling som näckade förra säsongen.

Paddan: Stämmer bra det . Rätt rolig syn faktiskt.

Portello:

Helt fel, karln hade en halsduk på sig.

Portello: Kan tänka mig det och sedan så kan man ju alltid skylla på "shrinkage" ifall någon skulle klaga på utrustningen.

Lumber Jack:Hur sjutton klarar de små liven att bära mössa i skolan hela dagarna. Suttit nu sedan klockan 17 med Duluthmössan på i något slags inbillning om att det skulle ge mer tur. Himla vad varmt det blev, tala om att koka bort den lilla hjärnverksamhet som finns kvar.

Lumber Jack:

Fast halsduken flyttade på sig - från att hänga runt halsen när han sprang omkring till att hänga någon annanstans när han eskorterades ut ur hallen.

knaskamilla:Jasså, jäklar vad observant du var då! :-)

Paddan:

Ja, man var ju glad när man slapp se eländet. Fast jag vet inte om en Luleåhalsduk är så mycket bättre, iofs...

knaskamilla:

Så du hann notera att det var ett "elände" iaf?

Själv kommer jag ihåg från min senaste Ö-vikssejour att lulefans har en tendens till att visa upp diverse accessoarer som verkligen inte har på hockeyarena att göra!

"Tokroligheter" som: Spapshjälmar, skridskor av känguruskinn runt halsen, skojsiga ansiktsmålningar m.m. Detta i kombination med att de gärna skulle dra sig bort mot reds-hörnan med sina dumdryga leenden, mumlande för sig själva på klassikern: "40 miljoner för ingenting".

Those were the days!

Paddan: Efter vad jag har hört slapp också lulingen i fråga åka med supporterbussen hem efter matchen. Våran ordförande och klubbdirektör råkade se eländet, fast de skrattade bara.

Synd att vissa måste skämma ut sig så. Sedan finns ju den kategori supportrar som verkar sträva efter att bli så fulla som möjligt med följd att de missar matchen eftersom de:

1. Står och spyr istället för att se matchen
2. Står och grinar någonstans
3. Ramlar och slår sönder glasögonen och får ett enormt blåöga
4. 1-3

Portello har nog tvingats lotsa runt en kille som fallit in under punkten 4 under någon Modomatch skulle jag tro, kanske till och med under samma match som den där killen streakade, om det nu inte var någon annan som fick den stora äran.

Grattis till segern förresten.

Lulekickan:

Slapp?

Efter vad jag har hört så var det inte första gången han ställde till problem...

mike66:

Tack.

Paddan:

Inte direkt.

knaskamilla: "Slapp" var inte menat som "slapp" egentligen, utan som "fick inte".

Det stämmer nog att han ställt till problem förr, och det är nog inte så där alldeles säkert att han får följa med supporterbussen fler gånger. Själv brukar jag inte åka med supporterbussen överhuvudtaget eftersom jag inte orkar med alla fyllon och helst vill slippa ta hand om någon som inte klarar av att ta hand om sig själv. Åker jag till Ö-vik för att se hockey så vill jag ju helst få ägna mig åt det.

« · 110195