1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

484465 inlägg · 4079 ämnen

Matchtråd TIK-MoDO

« · 465254 · » Till forumet


Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Salle: Vid timrås andra mål hade han dock tur. (Om man kan kalla det tur när man släpper in ett mål.) Av någon anledning så lämnade han hela första stolpen öppen, men av någon ännu konstigare anledningn såg inte passaren det utan passade trattsiktigt över till Nordgren och stolpen som Zakke låg omkring kring. Därför var det nära att han räddade målet, vilket hade betytt att det inte hade blivit något mål. Mycket märkligt agerat och ett märkligt målpass.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Salle:

Av matchen idag att dömma så har han inte alltid koll på vart hans returer beger sig. Nej, jag känner mig mycket tryggare med Salo som sista utpost, även om det känns bra att Zakke klarar av att hoppa in vid behov.

Frisco och knasmilla tittade föresten över med varsin pizza idag, åt upp pizzan, såg lite hockey och for vidare.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
scim: Vi pratade om Salo vs Zakke på vägen hem. Zakke är en puckmotare dvs har motar pucken men han lämnar rätt ofta returer. Salo är en puckstoppare dvs han stoppar pucken och behåller den.

Detta gör att Zakke (som jag tycker gjorde en bra match idag dock så står troligen Salo på lördag) ser lite osäker ur men om backarna agerar rätt och är beredda på returen så är det inga problem. Dessutom har Zakke hela tiden koll på vart pucken är.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Paddan: Tänkte väl främst på Jokkmokksjocke. Tjosan!
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lumber Jack:

Zakke gör en bra match men han når inte upp till Salos nivå. Satt under kvällens match och reflekterade över hur mkt Zakke kommer undan med jämfört med Salo. Sällskapet jag ofta ser hockey med brukar ofta påpeka så fort Salo lämnar minsta retur eller inte blockerar pucken. Nu när Zakke står i målet och agerar bra mycket taffligare än sin kollega så är det däremot helt tyst i soffan.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
NuMo: Men Husum-Jocke har väl inget nummer på sin tröja...
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Salle: Fast den är ju så gammal att det knappast räknas som ett skämt längre, även fast man inte hört den i tik-kringskapen.

Jocke är ett nummer större än Foppa. Det är ett skämt det.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Salle: Hmm, är du verkligen säker på att du kom på den där alldeles själv? Det var inte någon annan som kom på den och sen hakade du bara på? För den var ju ovanligt lyckad... ;)
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Paddan & El Maco: Kom faktiskt på en ordvits när TIKs förstaline presenterades (hur fjantigt är det inte att säga "Right Defense" osv förresten).

"Zäta kommer alltid vara ett nummer mindre än Foppa" den fick uppskattade miner av folket runtomkring åtminstone.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lumber Jack: Man kan aldrig vara riktigt säker med den mannen. Nästa vecka kanske han dyker upp i Växjö Lakers eller Bräkne Hoby IF, eller så går han och Tyler Arnason på hamburgerrestaurang.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Paddan: Nog måste väl ändå huvudrollsinnehavaren Jurassic Mark ha lagt rören på hyllan?
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
El Maco: Tja, det är klart nu när man tillfälligt fått skjuta upp föreställningarna av Jurassic Park on Ice så borde det väl finnas möjlighet att ordna evenemang för andra utrotningshotade grupper.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lumber Jack: Givetvis hade Sedinarna gjort matchen ändå mer pressad.

Men vi kan vinna vi också.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
friskan: Än trevligare om vi hade kunnat mönstra två (som oftast ses som en) till bara. Men man kan inte få allt, jämt.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lumber Jack: 4:an kommer så småningom.............................

Jag tycker det var en läcker match med alla dessa fantastiska NHL-proffs på isen.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Paddan: Madison Square Garden har en del lediga tider nu så vi kan ha klubbträffarna där.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
El Maco: Oj, då var det ju riktigt imponerande.
Hur går det förresten för NY-avdelningen, har ni skaffat klubblokal eller duger vilken skrubb som helst?
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Paddan: Den bara kom till mig.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
El Maco: Äh, så låga ordvitsar trodde jag inte ens att TIKare var kapabla till. ;)
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Paddan: Sållkowski!

*fniss* *fnitter*
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lumber Jack: Tja, det hade väl blivit riktigt livat bland de där TIK-supportrarna i varje fall. För att inte tala om att alla tomtar skulle krypa fram från sitt tillhåll bakom någon sten och skadeglatt ropa det ena "fyndigare" än det andra på diverse forum.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Paddan: Han gör inte bort sig, men hur hade det låtit om Salo hade släppt in 1:an och 3:an ?
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Martin S: Hade för mig att det var 82/83 som Hjälm debuterade i MoDo, men där var jag tydligen lite fel ute.

Men det är oerhört mycket trevligare att höra Calle Johansson som bisittare istället för de sömnpiller/stolpskott som de har på PPV-sändningarna.

Hur gör man nu i nästa match, ska man satsa på att låta Zakke fortsätta stå eller ska Salo få stå i matchen mot DIF?
Själv hoppas jag att Zakke får stå även i matchen på måndag. Tycker inte att han direkt gör bort sig i kvällens match.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Modo hade 9 forwards att tillgå + en junior enligt Kent Forsberg på eran hemsida!

Åhåhåh, tjejer, åhåhåh tjejer ni måste höja era röster för att höras.
Ni hade då ingen klack idag modo - fans!???!???!?!?!?!!

Vilken otrolig stämning hos Tirmå IK´s. Timrå måste ha världens bästa publik!
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Salle: Hoppas att det inte var du som satt framför mej......det var en underlig MoDoare.

Han kan göra reklam för Coop, satt med armarna i en kringla nästan hela matchen.......det var inte du va?
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lumber Jack: Jag tror inte ett dugg på rykterna idag som säger att nhl är på gång igen. En journalist som hade sett förslaget ansåg att det inte var några stora förändringar och att ägarna inte skulle acceptera detta. Så länge spelarna inte godkänner ett lönetak så kommer inte ligan igång. Mitt tips är att nhlpa vill få lite goodwill eftersom 99.9% av den kanadensiska befolkningen stödjer nhl i denna fråga och nu ser det ut som om nhlpa försöker iallafall(även om de inte försöker).
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Paddan: Hjälm var då endast 16år och borde tillhöra en av de yngsta sm vinnarna genom tiderna, detta om nu Canal+ hade rätt i denna fråga vilket de givetvis inte har. Hjälm borde ha lirat för KB vid denna tidpunkt, säsongen 79/80 snittade han över en poäng för laget från Bäpa.

Om dessa skadeproblem fortsätter så känns det som om nästa 86a får göra sig redo för debut.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Härlig turkos färg i bannern. Tummenupp!
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
audiblegiraffe: Alldeles riktigt, vi gör en bra match med tanke på alla skador. Betänk att det är i stort sett detta lag vi har att tillgå i mitten av januari, vilket man inte kan säga om det vi mötte. En eventuell start av NHL kommer drabbar inte oss lika hårt som så gott som samtliga andra lag.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Paddan: Precis. Känns som rätt meningslöst att han ska följa med och sitta på bänken t.om när man bara har 8 forwards att tillgå. Jag förstår faktiskt ingenting. Mycket dåligt faktiskt.

Annars så tycker jag MODO gör en bra match med tanke på att så många är borta och skadade. Med lite mer flyt hade det kunnat bli nån poäng.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
AM: "Att han inte lär sig"? Vad fan gjorde han då för att förtjäna en två minutare? Det är inte brottning där man blir straffad för pasivitet...
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
NuMo: Intressant match, tyvärr med rakt motsatt resultat som jag hade tippat. Steens kedja har fortfarande inte det där riktiga flytet, kämpar och sliter men får ingen direkt utdelning. Hade gärna sett att Hellström fått debutera när Öberg gick sönder istället för att sätta in Enström på Öbergs plats.

Jag hade förresten inte en aning om att Micke Hjälm var med i laget som tog SM-guld 1979. Tänk vad man får lära sig på en sändning i C+.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Martin S: Det var ju tur att inte Alavaara var med och att det var Arne som kommenterade.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Någon som höll räkningen på hur många gånger som Canal+ kommenterade att Styf minsam var ex MODOit? Jag överdriver inte om jag säger att de tog upp saken minst ett 10-tal gånger. Också intressant att Canal+ drar upp att Styf och Forsberg minsam har varit klubbkamrater. När då? Senast Forsberg spelade för MODO var hösten 1994 då Pär Jonsson representerade AIK Hockey och vann TV Pucken med Nordgren, Karlin och Melinder bla.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
AM: Å andra sidan är det ju fantastiskt vad uddlösa Modo blir utan honom. Det är inte normalt.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
NuMo: Att han inte lär sig..
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Fan! Foppa väljer att visa ut sig själv. Otroligt otaktiskt.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Bra Timmy och Weinis. Liten liten chans nu. Fast obehagligt mikriskopisk.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Nu kickas nog skåne-Kinding. 7-34 i skott efter två perioder och 0-2.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Modospelarna faller ju som käglor överallt på isen.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
NuMo: Ålrajt, thanx! Verkar inte på er som om han gör en bättre insats idag än igår när han dömde VIK - Bofors. Han var riktigt riktigt dålig igår, otroligt ojämn och trodde sig väl ha läst och kunde regelboken...men verkade som om han hade läst Kalle Anka istället!!
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Yes: Yes!

Referee: Andersson, Thomas
Linesmen: Karlberg, Anders
Molander, Fredrik
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
NuMo: Är det Thomas Andersson från Gävle som dömer drabbningen idag??
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
AM: Ja, det var också märkligt. Men jag vet inte, jag har själv väl utvecklade ögonvrår, så jag kan inte helt dissa domaren där. Han tacklar med rumpan, men var han tacklingsbar. kommer inte ihåg.

Mest jobbigt är det dock att konstatera att spelarmaterialet inte räcker till för att allvarligt hota topplagen, förutom Foppalinjen då. För viktiga spelare är skadade. Steen och Lindström är för veka. Synd för de lirarna.



Nu får man höra att NHL-strejken kan vara på väg att lösas också. Skit! Eller jag vet inte. Vi förlorar kanske inte så otroligt på det ändå.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Martin S: Du är ju verkligen vad vi behöver, mera skador....Jippiee.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
AM: På tal om Öberg så verkar han vara revbensskadad....
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
NuMo: Eller när Peter Öberg sätter in en klockren höfttackling och T. Andersson står med ryggen emot och tar på publikens buande....
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Vad håller domaren på med. Vid avvaktande utvisning står timråspelaren ensam med pucken i flera sekunder och han blåser inte förrän han tar i det. Pucko!
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lite irriterad över hur trögt det går för Steen. Nästan allt han gör är för löst.
Kommentera

Sv: Matchtråd TIK-MoDO
NuMo:
Jamen med den kvalite TIK har haft på sitt PP fram till Malmö- matchen så..... Tacka fan för att dom har drillats på träningarna!
Kommentera

« · 465254 · »