1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526972 inlägg · 4121 ämnen

Matchtröjor

Sv: Matchtröjor
knaskamilla: Snygg-janne gör sig tydligen bättre i vitt, eller nått...

Paddan:

Synd att Riksmans bortatröja redan hunnit gå. Jag hade kunnat tänka mig att ge ett bud på den, jag såg honom göra tre matcher helt i min smak i den i vintras.

Varför bjuder ingen på Milous tröja?

Paddan:

Hmm. Det är klart, man får ju mycket tyg för pengarna...

knaskamilla: Nu är Haakanas tröja uppe i 1200 kronor!

Nu ni, Salles hemmatröja 2500 kronor bjudet. Verkar bli fight om den.

knaskamilla:

Ja, att Borg skulle ge sig in i leken är väl inget oväntat.

Poffa:

1000:- för Haakanas tröja...? Såg förresten att folk bjudit på Snyggjannes båda tröjor, och att Borg gått in och bjudit på Hedlunds. Snart får Frisco gå in och bjuda på Kingens tröja, tycker jag... ;)

Poffa: Oj, tack, så jag tog hem auktionen. Jäklar, det var inte illa.
800 kronor för Lehtinens matchtröja var ju ett riktigt fyndpris.

Börjar för övrigt bli tuffa priser på vissa tröjor. Senaste budet på Salles hemmatröja är 2000 kronor.

Paddan:

Jaha, man får väl säga grattis då till ett stycke vit Lehtinen-tröja. 800 riksdaler är ren stöld...

AudibleGiraffe:

Hmm. Tro om man kan byta ett tips på ny lägenhet mot en finansierad Snyggjanne-tröja? Jag menar, det borde ju ligga i hans intresse också att hans tröja blir såld...

Fast själv har jag ju nackdelen att även om jag köper en tröja så kan jag inte använda den. Inte ens Antos eller Hedlunds tröja skulle fungera. Det gör ju iofs att man slipper tänka särskilt länge på ifall man ska bjuda på någon tröja eller inte.

knaskamilla: Om jag hade pengar, radediriderajderideraderideraj..

Hur nu än låten går... Paddan och jag har dock diskuterat om hur vi ska få våra tröjor finansierade.....

Poffa:

Jag förstår att det är du som går under psedonymet "Jocke Juto"
på budgivningen på tröjorna ;)

knaskamilla:

Ge det lite tid. Auktionen har varit ute i lite drygt 24 timmar och många har nog inte hunnit med ännu. Dessutom har auktionslistan inte uppdaterats på en dryg timme.

Hmm. Att ingen bjudit på tröjorna 27, 4, 40, 1 och 35 kan jag förstå - men är det inte lite knepigt att ingen velat ha Hedlunds tröja? Ska man kanske tipsa de där dalmasarna som då och då frågar på MoDo-forum och i MoDo-gästböcker om auktionen?

knaskamilla:

Poffa kommer använda tröjorna med värdighet. Det är det enda som betyder något.

knaskamilla: Rund. Som en fotboll?

Salle:

Nähä, jag vet skillnaden! Absolutflaskan är rund och Bacardiflaskan lite mer oval. Yepp. Så är det.

Lumber Jack: Hon drar nog Absolut Citron och Bacardi Lemon genom samma kam också för den delen.

Lumber Jack: Troligen:-)

Frisco: Äh, rött eller vitt. Hon drar såväl Riesling som Cabernet Sauvignon över samma kam...

Frisco:

Jag skulle gissa på att det enda som skiljer tröjorna åt är färgen. Jag kan dock inte garantera att så är fallet.

knaskamilla: Rött och Vitt, nästan lika. Njae nu svamlar du mer än vanligt.

Frisco:

Där av mitt "nästan".

knaskamilla: Är inte en tröja vit och den andra röd?

Salle:

En annan intressant fråga: hur ska Poffa använda tröjorna? Tröjan med långa snören, Lehtinen-tröjan och Damgaardtröjan... Och hur kommer det att se ut med både en Poffa och en Paddan i #44? Kommer de att ringa varandra före match och kolla ifall den andre har Lehtinen på ryggen, så att de slipper komma nästan likadant klädda?

Salle: Tja, jag har inte hunnit fundera så mycket på den frågan än så länge, men det kanske går att skapa ett EU-projekt för att räkna ut den effektivaste användningen av de där tröjorna.

Paddan: Hur kommer du att använda tröjorna OM du tar hem en #44...
Varannan match, Wilde på lördagar och Mika till vardags, Wilde som sittunderlag och Lehtinen på kroppen???

Hmm, jag har på känn att den där matchtröjeauktionen inte kommer att uppdateras förrän imorgon bitti, men bara för att jag säger det så får jag väl fel.

Nu har jag kommit på varför de säljer ut tröjorna redan nu. Om man kopplar ihop det med att de vill att The REDS ska byta namn till något utan färg i, så kan det inte betyda annat än att MoDo till hösten kommer att spela i någon annan färg än rött.

Yepp, så måste det vara.

Poffa: Eftersom det verkar bli en verkligt dyster säsong under säsongen som kommer så tror jag att man kommer att spela i askgrå tröjor med svarta sorgband på ärmarna. Dessutom kommer man att ha ett sånt där mammons tempel på bröstet.

YaQoP: Hahaha. :-)

knaskamilla:

Den människan är ju rätt gammal vid det här laget så det är inte så konstigt att han inte orkar skratta så länge nu varje dag.

Poffa:

Gud så tråkigt ändå! Kan de inte dela upp det hela på många små presskonferenser, så blir man glad fler gånger?

Visste ni förresten att för 50 år sedan lär en människa ha skrattat 18 minuter om dagen, nu bara sex minuter?

Poffa: Jag tror inte heller att den blir matchtröja. Jag hoppas inte det heller.

Frisco:

Tror du? Jag tror faktiskt inte det. Man skall ju spela försäsongen i den om jag minns rätt, men inte gör man den till officiell matchtröja, eller?

Poffa: Kanske inte med så långa snören men jag är rädd för att just den tröjan skulle kunna bli matchtröja till hösten.

Paddan:

Som jag sa, i slutet på sommaren...:)

Frisco:

Tror du risken är överhängande?

Poffa: Vad jag har kunnat se så har man tidigare haft tröjauktionerna strax efter säsongsstarten med deadline ungefär i mitten av oktober.

Poffa: Bara de inte presenterar tröjan med de långa snörena som matchtröja. Detta skulle innebära risk för strypning i närkamperna.

Frisco:

Den håller du dig ifrån! Det skall du bara ha klart för dig...

Ska förresten bli intressant att se hur länge det dröjer innan det blir att stå Frisco bakom #44.

Sitter och funderar på varför de kör auktionen så tidigt på sommaren. Förut har den alltid gått i slutet av sommaren, men inte nu.

Plötsligt slog det mig, kan det vara så illa (?!?!) att man gjort klart med en ny huvudsponsor och att man inför kommande säsong tänkt ändra utseende på tröjorna för femtielfte gången? Och att man nu tar chansen att tjäna lite extra på de "gamla" tröjorna innan det blir officiellt med den nya sponsorn och de nya tröjorna?

Har en vision om att det någon gång i juli kommer kallas till en presskonferens som blir en fest för oss MODO-iter. Man går ut med planerna kring arenan och att den nu börjat byggas, man presenterar ett antal NHL-proffs och i samma veva visar man upp den nya tröjan och huvudsponsorn.

knaskamilla: Om man inte är närvarande under en auktion så får man väl skylla sig själv. När jag varit på auktioner så har folk alltid varit närvarande, det har ropats in bröspadar, sammitaskar och brandsprutor och de som köpt dessa hr alltid varit närvarande.

Lumber Jack:

Jaha, är det därför. Mer förvånande är att det inte är någon som lagt ett bud på Högardhs tröjor. Eller är det det utan att det har blivit uppdaterat?

Poffa: För att jag heter Eriksson... fast man vet aldrig vad som händer i slutet av veckan, namnbyte eller kanske en frångång av principer...

Lumber Jack:

Förresten, varför ser jag inte ditt namn på Janssons tröja?

Lumber Jack:

Varför skall jag bjuda 10 000:- bara för att MODO:s auktionssätt suger? Känns som om jag måste rätta till det de gör fel.

Paddan:

Hmm. Det kunde kanske börja på 0:-, då. Fast har arbetslösingar råd att köpa tröjor för 800:- har jag nog råd att köpa en för 100:-.

« · 397953 · »