1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481266 inlägg · 4078 ämnen

Mats Zuccarello Aasen

« · 1375565 · » Till forumet


Sv: Mats Zuccarello Aasen
Olle: Det stämmer. Det verkar vara osäkert om han spelar i natt med.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
yngwie: Nej nu när jag kollar så spelade han faktiskt inte. Dom sa det i en pre game show men det blev visst inte så.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Olle: Jag såg enbart första perioden, sen somna jag. :) Spelade Dave Holland första matchen? Dom verka ha stängt matchen totalt efter målen. Det kommer bli en intressant serie, men vinner Vancouver i natt så tror jag dom fixar det.

Sant, kan Perry bara tygla sitt humör så är mycket vunnit för Ducks. Men det såg ju inte så lovande ut om man ser till förra matchen. Det verkar som han ska spela i natt Selanne iaf.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
yngwie: Jag missade matchen mellan canucks - hawks senast men Dave Bolland som har stängt sedinarna i två raka slutspel gjorde ju comeback sist och verkar ha lyckats ganska bra i match 1 där också. Däremot är ju canucks fruktansvärt starka när det gäller att spela på ledning.

Ducks är starka men dom är beroende av Perry som för övrigt har ett psyke som en mentalt efterbliven tolvåring. Rubbar dom honom och får honom att speara Rinne framför mål (som i match 1) istället för att göra mål, då tror jag inte att dom har mycket att hämta.

Hur gick det med Selanne förresten? Han blev ju supermosad sist.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Olle: Ja Rinne har ju spikat igen totalt. Gör han en sån match igen har dom bra läge att vinna. Men jag har på känn att Ducks vinner. Chicago har bra chans att vinna i natt, dom vet ju som sagt hur man slår Vancouver.

Caps ser hungriga ut. Tidsfråga innan det ringer bakom Lunkan.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
yngwie: Gjorde en liten avlägsen på predators och hawks också. Predators för Pekka Rinnes storspel och hawks på ren tradition, dom torskade första och vann 2:a båda åren dom slog ut canucks och spelar allmänt bra på bortais mot Vancouver.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Olle: Ser bra ut. Jag tänkte lira Tampa, men jag ångra mig i sista stund. :) Får ta något livebet.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
yngwie: Bra för min dubbel på caps och tampa :)
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Olle: Det ser så ut. Tampa öppna med 2 snabba.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
yngwie: Ja förutom Nashville som gjorde 4 kassar mot ducks. Tror det kommer att smälla högre ikväll mellan både tampa - pens och caps - rangers.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Olle: Såg inte hela matchen heller, men av det jag såg så var Caps det bästa laget och hade bud på fler mål, bla tre skott i virket. Har även jag svårt att se dom plocka mer än max 2 vinster i denna serien. Känns som Caps har några växlar till att plocka fram.

Förövrigt så har alla serier hittils varit målsnåla, intressant om det fortsätter på den vägen.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
yngwie: Nu såg jag inte hela förra matchen men jag har svårt att se att rangers ska plocka fler än en match i den serien. Caps avslutade grundserien ganska lojt och blir nog bara bättre och bättre i det här slutspelet.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Olle: Blir spännande å se matchen, tveksamt om Lunkan kan rädda dom i natt med.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Frisco: Rangers inser väl att det bara är lunkan som står mellan dom och Ovechkin och sätter in ligans största skam för att fula ut oddsen lite.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Frisco: Han får ju aldrig någon riktig chans. Kom hem!
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Coach John Tortorella announced Friday morning that Avery would replace Mats Zuccarello in the lineup for Game 2 of the Rangers' Eastern Conference quarterfinal series with the Washington Capitals. Zuccarello played only 7:34 in Game 1 and had just two total shifts in the third period and overtime.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
spud:

Då får vi hoppas att Sedinarna väljer att avsluta sina karriärer i NHL då.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
supertrött: Han är för bra för ES. Sådana spelare ska spela med de bästa.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
spud: Hoppas att han inte är det. Övik är stort nog för att rymma den lille norrmannen.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
NYR ska lira de inledande matcherna i sverige till hösten. 7-8 okt möter de LAK och Ducks. Hoppas MZA är med då!
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
En assistpoäng till MZA i säsongens sista grundspelsmatch, dock minst istid av alla i laget - endast 3.16 minuter.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Om en timme möts Victor och Zuc, bara så ni vet..
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Poffa:
Japp, nu ser man super-Zucca vända och vrida..
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Poffa: Får Philadelphia rabatt på sina resor, eftersom de är Frequent Flyers...
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Icing-Ove: ESPN visar Rangers. Jag ser matchen just nu.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Paddan:
Hmm. Trodde ESPN skulle visa Rangers och frivisningen på NBC fungerar ej utanför USA.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Paddan: Ja, det är det. Matchen har precis börjat.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Icing-Ove: Är det veckans "viewers choice" på ESPN America?
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Om drygt en timme 18.30, kan ni se Zucca mot Pronger och övriga busar. Kul att kunna beskåda kvalitetshockey emellanåt...
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Frisco: Med honom i laget hade vi haft fem poäng mer bara från säsongens straffavgörande. Om inte Challe valt K. Forsberg förstås!
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
NuMo: Ja, det kan man säga.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Frisco: Fantastisk tajmning.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Vi kunde haft glädje av den här killen i straffmomentet om inte annat.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Nattens avgörande straff.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen

qwertas:

Bra artikel, blir spännande att följa honom de närmsta åren som sagt. Skönt också att han verkar ha tränarens förtroende! :)

Gillar denna mening, den är klockren:

"I have never been comfortable with the immediate comparison of Zuccarello to St. Louis, they are much different hockey players and share little more than their ability to fit into the overhead compartment on a plane."

Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
spud: Lite läsning om den lille gutten.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Bad_Brett: Det var roligare så som jag klippte.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
spud:

"...just nu"

Snyggt klippt, spud!
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
"- Jag är glad att jag inte åkte hem, men det var aldrig riktigt nära, säger han. "
"Men visst, Modo är min klubb i Sverige"
Kommentera


Sv: Mats Zuccarello Aasen
Martin S:

Nej du har rätt, så är det. Det som gjorde mig lite konfunderad är att jag vill minnas att en massa journalister i här i Sverige höll på med att svamla om hur tråkigt det var att Omarks straff inte räknades som den avgörande. Men de hade väl helt enkelt lika dålig koll som vanligt.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Bad_Brett: Avgörande straffar i NHL räknas inte in i statistiken så vitt jag vet.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
zigge:

Eller kanske veteran?

Varför står han bara noterad för ett mål i statistiken? Räknas inte avgörande straffmål i NHL, eller har det blivit något fel?
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Lumber Jack: Haha, underbar! Apropå humor, var det Galenskaparna elr Monthy's som gjorde en Bandy-sketch, där britter i tweed-kavay, likt i golf, stillsamt åkte runt, o man ställde upp, slog ett slag, kommentarer likt "Oh, Jolly good shot" osv? Kan inte hitta den på nätet.
Påminner lite om TIK's pp ibland.
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Salle: Vad säger kommentatorn "Han ser ut som en veterinär?" Hehe
Snyggt äre ju!!
Kommentera


Sv: Mats Zuccarello Aasen
Evert Ljusberg: Har vi sett den förut?


Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Blizzard: ja det vart en underlig kväll/natt minst sagt. Jo en lättare huvudvärk som säkerligen kommer tillta efter kl. 9 ikväll. ;)
Å snöstorm e det oxå.. suck

Hur står det till själv?
Kommentera

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Berka: Finfin hockeynatt för dig igår hobbiten gjorde mål och ass och Ryssland visade en super vändning som man måste älska om man gillar hockey, Hur är dagen efter idag då :)
Kommentera

« · 1375565 · »