1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533942 inlägg · 4126 ämnen
« · 105957 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 6-2 till MODO...
Wewillwintoday: Kanske ska tillägga att Warg tog sig upp benen och av isen för egen maskin efter en stund. Såg ut som om han kanske fick ett slag mot ansiktet eller nåt sånt, men något blodvite uppstod nog inte.

gizMODOs: Tack för inlägget.

Snälla, inte fler skador...

Måste säga att det finns stunder då man hopppades på att MODOs hemsida skulle vara snabbare med uppdateringen av matchrapporter och dylikt..

Lulekickan: OK, ska komma ihåg det. Förresten, om du skulle råka ha en liten hög med pengar som du inte vet var du ska göra av de så kan du få mitt kontonummer :-)

Paddan: Äh, pengar kommer ju varenda månad i alla fall, och då är det ju lika bra att slösa upp de gamla först. Tänk om man hade samlat en massa pengar på hög och blir överkörd av en lastbil eller nåt imorgon, då hade ju samlandet varit till ingen nytta alls.

Varenda krona man sparar är ett monument över allt roligt man inte har haft.

Paddan: Det är ju ingen utgift, bara ett nöjje att pengarna går till att se hockey :)

Portello: Mitt avgrundsdjupa hål har premiär 24/9 och kommer antar jag att inte bli något grundare innan den 25/2. Tungt med alla matchuppladdningar som man "måste" ha.

Paddan: ont i plånboken har man ju alltid.Nu är hålet större än någonsin för mig........

Då har man varit på hockey i Boden också av alla ställen på denna jord. Kan väl inte påstå att jag hade speciellt höga förväntningar angående underhållningsvärdet på denna match i förväg, men det var faktiskt rätt skoj. Fast det kanske bara är den tidigare omtalade hockeyabstinensen som får en att gilla allt i hockeyväg.
Första två perioderna var väl Modo lite allmänt loja och Boden rätt kvicka när de väl kom in i anfallszon. I tredje så åkte dock Modo i åttor runt de stackars Bodenspelarna och det blev väl några rätt snygga mål. 6-2-målet var t.ex. ett utmärkt exempel på Modos blixthockey.
Matchens ”höjdpunkt” kom i slutet av tredje perioden när Pär Rova gav sig på Högardh och vann nog den fighten, men sen skulle ju Wernblom blanda sig i det hela och hamnade i luven på Robert Nordberg. Nordberg hamnade självklart i horisontalläge på isen till slut. Därefter när domaren höll på höll på att reda ut det hela med sekretariatet så fick Bodens målvakt, Mårten Engren, för sig att han skulle slåss med killen längst bort på andra sidan av planen, Riksman. Så han slängde handskarna och tog fart mot Riksman, som inte ville vara sämre, men de båda stoppades av domarna innan de hann komma åt varandra. Själva slagsmålen var det nog ingen som tog på speciellt stort allvar, men matchen i övrigt var även den lite väl gruffig för att vara en träningsmatch.
En sak som var lite oroande var att Warg fick en smäll framför eget mål i andra perioden och spelade därefter inte mer, får hoppas att det inte var nåt allvarligt.

Puh, då var detta otroligt korta inlägg äntligen över.

Portello: Tackar så mycket. Nej, inte så vitt jag vet, jag hade i och för sig lite ont i plånboken idag men annars så verkar det vara skadefritt ;-)

Man får väl säga grattis till vinsten modo:ister.
Inga nya skador va?? :)

Wewillwintoday: Den upplysningen kan till och med jag lämna: alla som inte spelade. Vilket borde betyda att Karlin var strålande på sin plats någonstans utanför laget.

Jens: Vad tyckte du om modos insats, förrutom att den inte var så imponerande?
Vilka var bra(förrutom Söderberg) i MODO?

Tacksam för lite uppgifter...

Jens: Självklart vet jag att det var i den där golfbollen som målet kom till. Men jag sa att han SPELADE i den där hallen, inte att han gjorde just det målet där.

Paddan: Ulf "Sasse" Sandströms straffmiss var i Globen. Vad jag vet så var jag i Björknäshallen och såg dagens match :)

Wewillwintoday: Skönt med en seger för en gångs skull. Dessutom i hallen där mannen spelade som sköt straffen som innebar att Boden fick fortsätta i division 1, eller hur det nu var.
Laget har ju verkat ungefär lika stabilt som Ozzy i The Osbournes på sistone.

poffa: Webb-tv, direkt efter matchen är något MODO borde ta efter...

poffa:

Gå och lägg dig...

poffa:

Ähh, håll käften.

poffa:

Här är målskyttarna. Bekymra dig om att kolla först innan du frågar.

Wewillwintoday:

För mig som skumpat runt i buss under matchen gång så skulle väl någon vänlig själ kunna dra målskyttarna.

Intervju med Wernblom efter matchen mot BIK (se länktips).

6-2 till MODO...
Utbröt stort slagsmål(hehe som vanligt när våra kämpar spelar:)).
Uppenbarligen försökte t.om Riksman åka över isen och slåss ^_^

Matchonline-rapporteringen på biks hemsida var det ett väldigt tjat om hur modo inte imponerade. Det stämmer dock säkert...

Blixtkontringarna som modo har levt på tidigare år verkar vara som bortblåst så långt..

Jaja, långsamt börjar det nog ordna upp sig..
eller vad säger ni...?

Sv: Boden-MODO
sorken: Men varför loggar du inte ut..... Du får skylla dig själv att jag skriver mess i ditt namn....

ModoAnte: Åhh åhh, Peter Höööögardh....

ModoAnte: 1-1 boden kviterade

Boden-Modo 0-1 Agu (öhman)

Sv: Socker-Conny
Ami: OK, jag lovar!

Boden-MODO
Ni som vill följa Boden-MODO kan besöka bodensik.com där vi kör en onlinerapportering från matchen. Ni är även välkomna in på chatten som vi har, den hittar ni via länktipset.

Paddan:

Hoppas paniken hunnit gå över. Och du, den dan du bestämmer dig för att dra på dig kroppsstrumpan och lalla till Eilerts samlade verk, ta kontakt med mig är du snäll .......... Det blir nog roligare att se än den bästa torpedhockey är jag rädd:-)

Lulekickan: Det kanske är så att Boden är bra? Jag var i Boden förra året i augusti och såg Boden krossa/förödmjuka/vinna över Luleå med 4-2. Härlig publik stämning i en härlig hall. Raka motsatsen mot Delfinen/COOP Arena och dess publikum.

ModoAnte: Modo kan behöva ett tips inför mötet med BIK, och det är att vila alla spelare som man vill skall vara hela till ES-premiären. BIK är ett huggargäng utan dess like.

Paddan: Hmm, typiskt, nu har de där jädra Öviks Buss ändrat avgångstiden på grisbilen så nu är man fast ytterligare en timme i Övik. Vad sjutton ska man hitta på här i obygden? Man kanske skulle ta och läsa bibeln :-)

ModoAnte: Äsch, lugn, ju mer vi förlorar på försäsongen desto större chans att vinna pengar på oss som SM-segrare.

Paddan: ikväll blir det att hålla tummarna att modo inte ska göra bort sig mot allsvenskt igen.

ModoAnte: Nej, nu är det dags att få sig lite kaffe innan mina fingrar börjar att skriva någonting som har någon som helst anknytning till verkligheten.

Paddan: Ja antigen det eller så har hon vunnit på V75 eller nått.

ModoAnte: Jag antar att Kempis är någon plats i Finland där hon kommer att hyra en höloge.

knaskamilla: Hyra en loge i kempis!!! vissa har det bra ställt :)

knaskamilla: VHS, alltså Verket för Högre Stimulans har i ett pressmeddelande gått ut och sagt att CSN, Centret för Snillrika Nonsensinlägg kommer att ta din ansökan i beaktande ifall du kommer in med en ansökan i 3 kopior. Men tyvärr så har det visat sig att det var Jan Stenbeck som sitter på pengarna, så....

Ami: Argh, hjälp, panik. Skulle tamejsjutton hellre sätta på mig en trång kroppsstrumpa och lalla lite lagom tondövt till, ja varför inte den store mästaren Eilerts samlade verk, än att behöva genomlida en sådan fruktansvärd pina som att behöva stödja ett lag som lirar någonting som tydligen heter Torpedhockey och som ju hela Sverige bara måste gilla :-)

Sv: Timrå-MODO
Paddan:

Okej, det borde jag ju insett att det var det som du menade...

poffa: Det är den slumpgenerator med valda ord ur Arne Hegerfors karriär som blev kvar när de skulle slänga inventarierna från Kryzzstudion. Nej, ärligt talat så var det väl ett annat sätt att tala om att jag varit ute och smörjt kråset på vår kombinerade grekisk-spansk-libanesiska restaurang.

Paddan:

Ursäkta en trött person som de senaste tre dygnen flyttstädat 108 kvadratmeter lägenhet, men va faen är en Hegerforsmaskin?

poffa: Hahaha, ja kanske det. Eller så kanske det klassas som "Styft spel" :-)
Nu har jag varit och tankat upp min Hegerforsmaskin så nu blir det snart åka av!

Ami:

Vi får väl se. Rätt vad det är så kanske man är där i jobbet eller så och "råkar" då MODO spela så finns väl risken att man ser den matchen.

poffa:

Jag kommer nog aldrig att vara ledsen över att vara Djurgårdare:-)

Alltid älska, aldrig hata.

Kom gärna ner till Globen i vinter. I´ll be there............

Albert Hall: Snackar vi HIF:s sparkning av Sören Cratz nu?

Jag tror att det HIF gjorde kommer ge en väldigt BESK smak i munnen på dem som förening ett bra tag framöver. Sören Cratz är en väldigt speciell personlighet, det måste dom ha vetat om innan. När laget vinner är han jublande glad, och när de förlorar kan han ryta till ordentligt. MEN, när han inser att laget har förlorat mot en övermäktig motståndare så applåderar han lika ofta motståndarlagets spelare och tränare. INTE bara Hammarby.

Resultatmässigt har kanske inte HIF motsvarat förväntningarna, men det behöver inte alls bara bero på tränaren. Flera av nyckelspelarna är sålda eller skadade. 2-6 mot ett (säkerligen underskattat) Landskrona gav de flesta spelarna en knäck i självförtroendet som verkade hänga i ett par veckor.

Jag förstår att Helsingborgsfansen spontant blir förbannade. Men jag tycker inte den enskilda hyllningen som Hammarby gav Cratz borde renderat i annat än en varning eller tillsägelse. Det måste ligga ytterligare något bakom beslutet att kicka Cratz. Men det är helt klart HIF:s problem. Vill de punga ut pengar för tränare som inte längre tränar laget så får dom väl göra det då!

HIF bör dock veta att jag tror minst 80% av de neutrala fotbollssverige kommer att ta Cratz parti i denna fråga. Klart att Cratz gjorde ett övertramp när han sprang ärevarv, men som sagt i stundens hetta måste man få ta mindre övertänkta beslut ibland, utan att man ska behöva straffas för det efteråt. Det finns ju mängder av hockeytränare som fortfarande långt efteråt hyllas av sin "gamla" klubb. Ska MIF kicka Bäckman bara för att han får applåder när han besöker Kempis??

Egentligen hör inte denna debatt hemma här. "Allmänt snack" vore ett bättre forum. Men nu har jag skrivit av mig så räkna inte med några fler "spamningar" från min sida.

poffa:
Det var nog inte själva hyllningarna som irriterade skåningarna så mycket, utan att Cratz sprang runt i arenan med höjda armar efter att hans lag blivit utspelat och förlorat, samtidigt som man närmade sig botten i tabellen.

Utan att veta har jag mkt svårt att tänka mig att Bäckis rännde runt i Karlstads ishall och jublade efter den där förlustmatchen.

poffa:

Ja, men dåså. (Fast vid närmare eftertanke behöver jag CSN-pengarna till att köpa en ny bil och en ny dator också. Dessutom hade jag lagt in i min budget att hyra en loge i Kempis i år, så du kan ju börja spara (utifall att)...)

knaskamilla:

Lyckas jag ruinera CSN så lovar jag att betala dina resor till och från Övik.

« · 105957 · »