1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534120 inlägg · 4126 ämnen
« · 116432 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Livstecken från en modorator.
Björn VII: Jag kan tänka mig byta nick om jag blir sponsrad av något villigt företag.

Sv: Var ngn där ikväll??
Wewillwintoday: Där ser man. Nåväl, hade det nästan på känn att Micke P skulle näta mot MODO. Så länge han inte gör det under seriespelet så...

Wewillwintoday:

Äta Sig Aningen Mer Än Trekvartsmätt var hans namn, inga negativismer tack.

scim:

Ja, men tänk på att det är först när man nått en viss status som man får utnyttja detta. Visa omdöme, blir mitt råd.

Paddan: Tror tyvärr att den 7 och 8 backplatsen tas av
Lehtinen och Leverström tyvärr T_T
Enormt synd i så fall...

Paddan: "Svikaren" Micke P gjorde mål för Leksand.

Björn VII: Är det därför du numrerar dina?

Wewillwintoday: Intressant, hoppas nu bara på att Enström skall ta en plats också men det är väl att hoppas på för mycket antar jag.

Får verkligen hoppas det, han verkar ju ha varit en av de bättre backarna på slutet.

scim:

En gång per år ungefär, de börjar ruttna annars.

Björn VII: När?

Frisco: Nej egentligen inte.

Paddan: Ja, han behövde nog det där mer än någon annan.

Hedlund och Wilde fick mycket beröm. Det känns ju riktigt bra, tror att den lille giganten är helt klar given, han kan nog känna sig relativt säker från att Lehtinen skall ta hans plats :)

Hoppas nu bara inte att Damgaard åkte på ngn allvarlig skada.

scim: Skönt att se att du har hälsan i behåll. Vad du gjorde vill nog ingen veta...

scim:

Byt nick, det brukar funka.

Wewillwintoday: Jo, det hoppas jag verkligen. Skönt att se att Högardh börjat hitta mål igen.

Paddan: Jaja. Allehanda hade säkert någon gubbe på matchen ^_^

Livstecken från en modorator.
Då vissa av er här inne börjat tvivla på min existens känner jag mig skyldig att ge ifrån mig ett livstecken.
Jag lever, har hälsan i behåll, men jag har förbannat svårt att komma in i HS igen, jag har varit borta för länge, jag känner mig utanför, det finns inga naturliga sätt att starta om...jag vet inte vad jag ska ta mig till!
Jag ska försöka ta fram en bra algoritm som får mig på fötter igen. Jag sätter deadline till en vecka efter elitseriestarten.
Har jag inte börjat spy ur mig minst ett tjogs-dagsdussin oneliners ala knas då så drar jag ut monitorsladden och gömmer mig under sängen.

Nu ska jag återgå till vad jag just gjorde, Att...nej jag tänker inte säga vad jag gör, då skrattar ni bara.

Wewillwintoday: Enligt modohockey.se så var det utsålt, så jag antar att det var någon där ;-)
Detta bekräftar också tesen om att så länge jag håller mig borta från HS under tiden som Modomatcherna spelas så vinner laget.

NuMountain: Japp.. det är säkert det...

Wewillwintoday: Jag är mållös. Modo tar SM-guld i år igen.
.

Wewillwintoday: 3-2. Hedin sköt in segermålet i sudden.
Jahaja, det var ju just typiskt. Damgaard skadad också...

Wewillwintoday: Härligt att Högardh gjorde mål....

Var ngn där ikväll??
Trodde att min käre far var där och tittade men ack så man kunde bedra sig..

Var någon liten själ där och beskådade?

Sv: Startuppställning för matchen imorgon..
NuMountain:

Sköntligt!

Björn VII: OM det gäller Äta sig aningen mer än trekvartsmätt, så har jag inga som helst begränsningar att bete mig hånfullt mot laget som skriver okontrakt.

NuMountain:

Så du menar att jag, rent teoretiskt, förfogar över förmågan att i den verkliga, o-hockeyvärlden, kunna kalla honom för min vän?

Det tycker jag faktiskt låter som en sympatisk version som jag gärna signerar ett kontrakt på.

Men i o-o-hockeyvärlden föredrar jag nog tyvärr fortfarande min o-sympatiska verklighetsskrivning. Det kan nog hända att jag sitter och skriver korv- och jumbotronrescensioner i en nära framtid annars.

nikki88: GÖTT. Min käre far var på matchen, ska höra snart vad han tyckte...

Björn VII: Jag hade en gång en vän som var en god förlorare men en mycket usel vinnare. I tennismatcher skrattade han ohämmat när han lade in sina lyckade stoppbollar. Riktigt hånfullt, på min ära. Jag skulle bara låta mina värsta ovänner och mina bästa vänner känna på något liknande.

NuMountain:

Jag förstår det, men du borde testa på ohämmad skadeglädje då & då också. Jag tycker att det slår det mesta.

Speciellt när det gäller äta sig mer än halvmätt.

Björn VII: Ohämmad glädje är svår att stoppa.

nikki88:

Antjärn Bunny
He keeps goin´ and goin´....and he´s gone!

Alternativt:
Varats olidliga lätthet, just nu.

NuMountain:

Styggis!

nikki88:

HahahahaHAHahaha!

Matchen slutade med Modo-seger 3-2. Målskyttar oklart.

Sv: Citat från hockeynytt
Deas: Unga soffexperter med tvivelaktig journalistisk förmåga - för visst har de väl tagit Hockeymagasinets rubrik ordagrant på en av nyheterna va? - som kommer att kolla på fyra grundspelmatcher i vinter bryr vi oss relativt lite om. Att de dessutom aldrig lär sig. Vi får lika mycket skit inför varje säsong, men kommer aldrig sämre än sexa. Det löser sig det här.

Fick för övrigt lite info från en snubbe som gick på linjen i LHC:s senaste fight. Han menade att de kommer att få det riktigt lurigt i år. De är orörliga bakåt - oväntat? - och har egentligen inte blivit speciellt mycket bättre framåt. De får kämpa, precis som alla andra.

Deas: De är väldigt starkt att v e t a att Juuso Riksman i n t e är den målvakt MODO behöver, före seriestarten.
MODO behöver en målis som motar puckar och de har väl Juuso lyckats rätt bra med på försäsongen.

Någon som vet ifall det finns någon rapportering online till dagens drabbning?

Deas: Inga hungriga talanger längre? Zajkowski, Agu, Lindh, Enström,Almtorp,Lindström,Palm och Persson har alla spelat på försäsongen. Kan någon nämna när MODO senast lät 8! juniorer spela träningsmatcher inför seriestarten?

Sv: Go-travel
Paddan: Slå dom en signal eller maila dom. 0660-21 10 90 eller [email protected]

I november åker dom bla till Vancouver för att kolla in twinsen. Vancouver kan rekommenderas, en oerhört fin stad.

I februari åker dom till Denver och kollar på Foppa, inte helt fel det heller.

Deas:

Vad är Hockeynytt? Kan inte vara ngt särskilt seriöst ställe, med den där stavningen och grammatiken...

Deas: Som du tippar kommer du aldrig bli rik.

Citat från hockeynytt
Modo:
Ö-Viks talangskola har bleknat, finns inga unga lovande hungriga talanger längre.
Nu får dom satsa på erfarenhet men om dom lyckats blir svårt att säga.
Juuso Riksman som ny målvakt känns lite tamt, han kommer inte att vara den målvakt Modo behöver.
På Backsidan har dom tappat Per Hållberg och Andreas Pihl, riktigt stora förluster, men dom har även fått in en del bra backar som Milan Duso och Martin Wilde.
Framåt så ser det riktigt illa ut, Mattias Weinhandl kommer att saknas, även Micke Wahlberg och Micke Pettersson är mycket tunga förluster.
Så det blir ett mycket mörkt år för Modo.

Mitt sluttips i tabellen blir att Modo hamnar på 11:e plats

Staal skadad?
Hörde ett rykte om att Kim Staal var skadad enligt väldigt osäker källa dock så ligger någon som helst sanning i detta?

Sv: Go-travel
Paddan: Vet inte alls. Däremot vet jag att de har billiga resor runt om i världen. 5 dar i LA med 2 NHL matcher för 11 700 sek tex. 4 dar i Detroit med 2 matcher för Pris: 11 500 sek.

Go-travel
Ingen av er som vet om de kommer att ordna några matchuppladdningar den kommande säsongen? Har för mig att det var tal om några resor till bortamatcher.

Sv: Registreringsnummer på hjälmen
Lille Stille:

Nej, så desperat är jag inte.

Sv: Tippa på
Paddan:

Vem gör första målet i matchen TIK-MODO? Hlinka

Vem tar första utvisningen i matchen? Wennerberg

Vilken målvakt börjar för MODO och hur länge håller han nollan? Riksman håller nollan i 11 minuter.

Matchresultatet? 2-5

Paddan:
Ja något längre lär vi inte komma varandra i denna fråga;)

Hockeyn förbrödrar och även till viss del försystrar den ibland.

Paddan:

Första målet: Matthiasson

Första utvisningen: Lindman

Målvakt MoDo: Riksman

Resultat: 3-2

Målskyttar TIK: Matthiasson , Carlsson , Koivunen

MoDo: Söderberg , Werner

Paddan:

Vem gör första målet i matchen TIK-MODO? Ingen

Vem tar första utvisningen i matchen? Wilde
Vilken målvakt börjar för MODO och hur länge håller han nollan? Riksman, han håller nollan hela ordinarie matchtid.

Matchresultatet? 0-0

Målskyttar Timrå: Ingen.
Målskyttar MoDo: Ingen.

(Timrå vinner på straffar)

mike66: Vi verkar ju i varje fall vara ense om förste syndabocken och antalet mål i matchen :-)

« · 116432 · »