1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534836 inlägg · 4127 ämnen
« · 153925 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dagens språkfråga
knaskamilla: Har för mig att man var tvungen att anmäla sig till Grönköpings Veckoblad, eller till National Enquirer.

Paddan:

Nej. Vadå, var anmäler man sig?

Sv: Lewerström?
Frisco:

Jag har bott i tält utanför ett badhus (snett ovanför en av utomhusbassängerna) i Gävle i en vecka en gång. En av kvällarna blev jag tvingad att äta på McD. Det var då jag fick riktig avsmak för deras "hamburgare".

Ingen DiLeva såg jag till heller.

knaskamilla: Hahaha, jaså du menar att du inte har ställt upp i den årliga draften med andra ord.

Paddan:

Förstår faktiskt inte varför jag inte blivit scoutad som korrekturläsare... ;) Erbjöd mig nästan att korr.läsa vissa artiklar i ÖA en gång, men de hävdar att de klarar sig med redaktörerna som korr.läsare.

Hälge: Om nu innehållet återgavs exakt som det står i GT så undrar man vad de har för några krav på de personer som korrekturläser artiklarna! Skriver man fel här på HS så rycker ju språkpolisen ut fortare än kvickt.

Lumber Jack: Jag har bott i Gävle (297 dagar, 31:- om dan). Aldrig mer.

Paddan:

Jag försökte faktiskt titta på GTs hemsida för att hitta info om det, men där (vilket för övrigt, så klart, är Expressens sida) var letandet förgäves. Dock bifogar jag en länk till en artikel i GP. I den artikeln står förvisso inget om DIF, BIF och LHC, men...det är iaf en artikel om Påhlsson!

Paddan: Det vet nog inte skribenten själv...

Dagens språkfråga
Vad menar egentligen skribenten av följande inlägg, som ingår i kavalkaden av trådar som rör en och samma person:
"I gt (Göteborgs tidningen) i dag stod följande. Får inte spela i modo även om han vill det. och frölunda har inga stora förhoppningar på att få honom till laget, så all kan nästa vara lungna utan att Djurgården, Brynäs, Linköping har gett honom ett kontrakt förslag!
Linköping måste dom verkligen köppa i hopp sitt jävla lag fixa lite egna produkter!
modo forever! kan inte se att han går till modo om det blir sverige!
tack "

Sv: Aftonbladet
knaskamilla: Kanske det, är ju en oerhörd kraftansträngning att flytta markören någon decimeter på skärmen. Kräver ju ungefär samma arbetsinsats som jag gör under en normal arbetsdag!

Paddan:

Det kan vara så att man är lat, och att det på modohockey.se får motsatt effekt som här (där det är jobbigare att byta tråd än att fortsätta skriva i en som redan finns).

knaskamilla: Åhfan, kan man göra det. Det visste jag inte ;)
Trodde att det var lättare att försöka få med så många ämnen som möjligt i en och samma tråd.

Eller så kan det vara som så att man skriver en tråd innan man kollat det som redan skrivits på forumet.

Wewillwintoday:

Den kan jag svaret på: för att det är lustigt.

Paddan: Ännu en gåta kan vara varför ni lika många gånger påpekar detta faktum här :)

Paddan:

Jag tror jag har kommit på svaret: för att folk inte har fattat att man kan byta ämne på tråden i sitt svarsmeddelande. Eller?

knaskamilla: Dagens gåta, som jag tyvärr inte har något svar på, är väl varför det ska behöva existera drygt arton trådar på forumet som alla tar upp Samuel Påhlsson?

Hurra!
Har den äran, 26 samjo!

knaskamilla:
Jag bor inte på Santorini och jag äter inte lördagsgodis dygnet runt heller.

Frisco:

Taskigt kaffe, Tomas Defrisco.

westerlind:

Ja, bara man inte blir betagen av stans hockeylag, för då får man det jobbigt. Varför bor inte du i Gävle då, förresten?

knaskamilla: Visst blev jag det.

Frisco är på rätt spår: Man ska söka sig till Gävle - där finns allt som kan göra dig lycklig.

Frisco:

Westerlind kommer att bli lycklig när han läser ditt inlägg...

Nåja. Kanske de ångrar lite att de skrev ett tvåårskontrakt, men hoppas att ngt oväntat händer så att han kommer att vilja spela i och platsa i MoDo nästa säsong...?

knaskamilla:

Vem ska jag tro på,
tro på, tro på när
Tro på när allt är så här...
& ingenting vi nånsin med nåt menar...
Vem ska jag tro på,
tro på, tro på när
Tro på när allt är så här...
Jag hoppas ändå på ett lyckligt slut
(DiLeva)

Paddan: Kanske det, jag har då inte den blekaste...

Paddan:

Ja, den tråden var det. Det kanske kan bli dagens gåta? ;)

Frisco:

Oj. Instämmer isf i dina frågetecken...

Hälge: Ska man tro Sportal så måste han ha haft otroligt bråttom och redan hunnit vara hemma i Sverige en sväng för att ångra sig och åka tillbaka. Kanske är det så att jag drar egna felaktiga slutsatser, men jag tror att det är så att artikelförfattaren såg namnet Samuel Påhlsson i matchrapporten och drog en egen slutsats att Påhlsson ångrat sig och tagits tillbaka av laget.

Eller om det nu var den tråden som Stingers#89# skrev så blir inte heller jag klok på den tråden.

knaskamilla: Få se, låt mig gissa vad inlägget gick ut på. Att t.ex USA Today har tagit fel på målskytten i andra perioden i senaste matchen för Cincinnati och där skrivit in Samuel Påhlsson istället för Jason Krog som målskytt.

knaskamilla: Angående Lewerström.....

På modohockey.se säger Hedin att Lewerström inte är Modos spelare from november och det står även där att Lewerström och Modo går skilda vägar.

Läser i Värmlands Folkblad att Lewerström är utlånad till Grums resten av säsongen från Modo helt gratis och att Bengt Hedin säger sig vara nöjd med lösningen och hoppas samtidigt att Lewerström återvänder till Örnsköldsvik nästa säsong.

Jaha...???

knaskamilla: Det kan du säkert ha rätt i.

Hälge:

Nja. Om jag får gissa så åkte han tillbaka för att han inte vill bli stämd. Med största sannolikhet vill han fortfarande hem till Sverige.

knaskamilla: Nu har han ju ångrat sig, den pojken.

Taddy:

Bra tanke. Gör det. Hur mycket kan de tänkas stämma honom på? Räcker det som är kvar av återbäringen till att betala det, tror du?

Aftonbladet
Kanske skall gå in på aftonbladet och önska sig samme via återbäringen. Så mycket lösnummer de sålt extra pga modo i övik så måste de väl kunna ställa upp på det?????

Kom att tänka på en sak ang Leweström...diskuterades det inte ganska flitigt här i våras/somras vad MoDo skulle göra av alla sina backar...?

Nåja.

Medan jag sov har TRE nya Sammetrådar startats på modohockey.se. Fan, man behöver ju inte ens blanda in sig själv för att driva med folket på modohockey.se - det klarar de tydligen bra själva. Sanslöst. (PS. Om ngn råkar gå in på forumet och läsa det senaste inlägget skulle jag vilja ha en förklaring till vad det handlar om. DS.)

Sv: Nolbyknölens tråd
NuMountain:

Det var ju också en jäkla tidpunkt att snarka på...

ZZZzzzZzz...Z.zz.zzzZZzzz...

mike66: Skitbarnsligt - lägg av.

westerlind: ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZäta rules....................Ha en fortsatt trevlig lördag.......

Favorit i repris (som endast scim kan fixa):
ZZZZzZzzzZzZzZzZzzzZzzzZZZZzzzZZzzzZZzZZzZZzzZzzZzzZZzZZZzZZzZzZZzzzzZZZzzZZzzZzzZzzZZzzZzZZzZZZzZzZzzZZZzzZzZZzzZZzzzzZZzzZZZzzZzzZZzzZzZzZzZzZzZZzzZzzZZzZzzZzzZzzZzzZzzZzzzZzzZzzZzzZzzzZzZzzZzzZzzZzzzzzZzzZzzZZzzZz. Godnatt.

westerlind: Ja, det var precis vad jag syftade på. Nä nu ska jag nog oxå nanna kudden så jag säger; Godnatt alla Norrlänningar!! (jag tror jag fick med dom flesta på den här gästboken va? Annars får även ni andra oxå räkna er dit och det är väl iof inte det sämsta.

Mikelen:

Mystisk är hon, men ett om hon är ett väsen det har jag svårare att uttala mig om. Har jag någonsin haft en kommentar om knas? Jag antar att du syftar på NuMos insiktsfulla omdöme i min lista.

Önskar jag kunde säga emot honom.

knaskamilla: Hahaha, det räckte nog med att studera mig under den tiden HS låg nere för att få ett skolexempel på hur folk ser ut när de klättrar på väggarna.

Förresten, nu när Duracell lämnat klubben, vad är det då för batterier som MODO Hockey laddar? Får man lämna in sina egna batterier?

westerlind: Hon är som något mystiskt väsen, alltså? Schyst kommentar du hade om henne på din sida annars.

Paddan:

Då skulle jag bestämma att du inte fick sitta vid internet. Sedan skulle jag titta på när du klättrade på väggarna.

Nu SKA jag gå och lägga mig. Hyssj!

knaskamilla: Finns ändå inga pengar att plundra från mig efter interneträkningen är betald, så varsågod :)

Mikelen: knas är alltid hemlig. Det får man försöka att lära sig leva med.

Paddan:

Jag kan bli din förmyndare, om du vill... ;P

« · 153925 · »