1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535124 inlägg · 4128 ämnen
« · 175141 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: werners nya klubba
mike66: Kan kanske vara så att en lång följd av olagliga splittar och mystiska skalbolagsaffärer har gjort situationen ohållbar och den åkte helt enkelt ut på ett bananskal.

Paddan: Chupa Chups-klubba med Mjölksmak. Förövrigt så reste jag upp våran gamla tråkiga skylt " BANAN AVSTÄNGD" på Löta innan jag spatserade hem till Nolbyknölens fot ikväll. Kan man verkligen stängautav en banan?

Frisco & mike66:

Äh, ni obotliga stofiler begriper ju ingenting. Peja har liksom Brynäs anlitat flygvapenpsykologerna och gör här en uppvärmningsövning i mental träning genom att visualisera hur stenen hamnar mitt i boet.

Påminner för övrigt hur det ser ut i MoDos och Timrå när Ove Molin och Niklas Anger kommer instormande: Allehanda finlandsfärjor i försvaret försvinner som en avlöning så fort de blir ängsliga för kroppskontakt.

Frisco: Ser ut som om Peja har limmat stenen och bara följde med in i boet utav bara farten. Fast det dära kan väl aldrig domarna ha godkänt?

mike66: Östersundare kan bara sopa banan med sig själva. SE BILD.

mike66: Hmm, skridskobanan, nä, den var riktigt gammal så den kastade jag.

Undrar förresten om det var en Chupa Chups, den där klubban som Werner skaffat? Vilken smak kan det då ha varit?

ModoAnte: Jag tycker att Werner skulle testa att spela med en sopkvast apropå sopa banan. Kan man verkligen sopa en banan?

westerlind och jag har iaf sopat banan tillsammans på SCA-cupen.

Sv: Fråga!!!
Frisco: Hmm, det kan nog stämma. Men jag tror han är ganska nöjd ändå:
- VM-silver 1970
- EM-silver 1970
- VM-brons 1972
- EM-brons 1972
- VM-silver 1973
- EM-silver 1973
- VM-brons 1974
- EM-brons 1974

westerlind: Han var väl skadad vid VM 71?

Frisco:

Svedjeholmen är cool. Där gjorde min kusins frus systers man debut i A-laget som tolvåring. Sen spelade han några matcher i Tre Kronor innan han fick kontrakt med Winnipeg Jets.

Frisco: 2002-12-13 - Husum - Svedjeholm. 10 - 4

ModoAnte: Smaken är som baken.

werners nya klubba
Om klubban är orsaken till att Werner är bättre är någonsin varför kan inte modo köpa sådana klubbor till alla spelarna.om det har samma effekt på alla spelare så skulle ju modo sopa banan med dom andra lagen.En tanke bara.

Lumber Jack: 1 timme och en kvart kvar. 19.00 Husum - Svedjeholmen

Alla:

Blir det aldrig nedsläpp??????

Frisco:

Men vi har en jävla bra stins i SS-Jonsson.

Sv: Friscos bildgåta #10
Frisco: Jaja. Spårvagn är en exklusivare form av karusell.

Fråga!!!
www.redssyd.com/wwwboard/messages/613.html

Vad är det egentligen pojkspolingen vill göra?

NuMountain: Nej ingen ville köpa spårvagnar i Sollefteå pga att det inte fanns någon spårväg.

Frisco: Inte till Sollefteå.

NuMountain: Ja i Sollefteå är det kanske värdelöst. Från Örnsköldsvik har det däremot avgått väldigt många spårvagnar.

Frisco: Spårvagn är värdelöst. De går ju nästan ingenstans.

NuMountain: Spårväg och järnväg kan vara olika saker.

Frisco: Den som byggt trappan borde skjutas. Sen verkar det vara någon järnvägsstation inärheten, eftersom det går järnvägsspår där. Jag ser inga tåg förstås.

Sv: Aftonbladet
Lumber Jack: "tack vare" min skeva uppfattning till fröken fräken, så skulle jag kunna överskatta honom, men endast omedvetet då. För om jag visste om det, skulle jag inte göra det. Om AB:s undersökning hade visat att NuMo är den som överskattar den spelare som presterat minst gentemot vad man kunnat förvänta sig, så hade undersökningen haft någon relevans. Själv skulle jag vara tvungen att vara omedvetande om att min uppskattning var uppåt väggarna ändå, för annars skulle jag ju inte göra det, precis som jag sa.

Sv: Alternativ Lucia
knaskamilla: Martin? Aha #27.

westerlind:

Den var bra!!!

Men Högardh är en stjärngosse och ingen tärna.

Gläns över sjö och strand
gläns över isen
mannen från Veddige...

Sv: Nu vill jag höra allt om den här matchen
För er stackare (?) som inte kan läsa pappersversionen av ÖA:

- Den där mannen, han är inte normal. Han är nog den starkaste spelaren jag sett. (Miroslav Hlinka om Werner)

- Jag sa att han måste skärpa sig och han sa att jag ska hålla tyst. Sedan kom vi överens om att ta tag i situationen på var sitt håll. (Brithén om snacket i paus med domare Lindh)

Frisco:

När anlade Martin Johansson sådant där skägg?

Frisco:

Hmpf.

Följande meddelande fick jag för övrigt nyss i min brevlåda:
"Du skickade iväg ett tomt inlägg - det går liksom inte."
Coolt! Det var länge sedan det inte gick sist...

westerlind: Manipulerad??? Ja ok då. Jag kanske har ansat skägget lite.

Frisco: Jäklar, fel på veckodag har jag också.

Frisco:

Hahaha, det bådar aldrig gott när du är svarslös. Jag räknade sekunderna innan du skulle hugga som en kobra.

Din bild är ju manipulerad - ingen kan tro på den där.

Paddan: Lika som bär publiceras av Anrell på söndagar. Det är fredag idag.

Frisco: Hmm, finns hans liknelse inte redan placerad mellan Kim Fåraherde och Pretty Boy Tommy ?

knaskamilla: En del gissar sig hysteriska, en del gissar med känsla och finess.

Frisco:

Hallå...får Paddan gissa hur mycket som helst??

Här är den borttagna tomten.

SE BIFOGAD FIL

Sv: Nytt steg mot Arena
erikaddd:

En bra sak med den nya arenan: att de inte bygger en jättestor hall som knappt kommer att gå att fylla i en eventuell final.

Något att oroa sig för: biljettpriserna.

Något tråkigt: försvinnandet av H Höger i dess nuvarande form.

westerlind: Förresten, den bortredigerade tomten i högerkant av bilden vem är det?

westerlind: Visst är det förjävligt när svaret kommer före frågan....

Var tydligen, av bilden att döma en riktigt tung luciavaka för Söderberg, ser tämligen mosig ut.
Sen vad Pappa Hedin har så roligt åt på bilden vet nog bara Foppa som själv ser märkbart sliten ut. Inte lätt med för mycket deg, tydligen.

Paddan:

Gått i kloster? Ingenting är omöjligt. Var hittade du Lehtinen förresten? Jag antar att han sitter bänkad bakom granen i min bild.

Måste ju ha yrat i nattmössan, det var ju Hårdrockar-Riksman jag menade.

Paddan: Spanska trappan är rätt. Året är 1992 och jag står bakom kameran.

Frisco: ...Spanish Steps? You´re standing on them.

westerlind: Hmm, intressant foto. Tycker han Hårdrockar-Lehtinen ser grym ut. Men, har Frisco gått i kloster ?

Paddan: Nästan Colloseum är förträffligt rätt. Den andra nästan är fel. Här är i alla fall bilderna....

Sv: Nytt steg mot Arena
En ny arena skulle va den bästa julklappen Nolaskogs kan få. Slippa dessa evigt långa hemresor från Kempis, ställa bilen på leråker, trängas i gångarna, etc etc. Bygger dom denna fördubblar det chansen att jag flyttar hem... well, iaf så lovar jag att komma hem oftare! ;-)

Bygg bygg bygg bygg bygg! För bövelen!

Alternativ Lucia
Hoppsan, vilken överraskning!

Av en ren händelse fick jag se bifogade bild i en norrlandstidning - undrar hur många som kände till det här i förväg? Ett ljus i mörkret som fler borde ta efter.

Stiligt och smakfullt.

Frisco:
Vilda gissningar: Nästan Colosseum och nästan Petersplatsen.

Eller så var det nästan inte ens nära.

« · 175141 · »