1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535110 inlägg · 4128 ämnen
« · 174822 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Friscos bildgåta #10
Jäklar, mina kunskaper i amerikansk historia verkar ha blivit ordentligt rostiga.
Kon som startade branden var ju hemmahörande i Chicago.

Annars så hade jag haft associationen klar mellan Mrs O´Learys ko->Atlanta Flames->Calgary Flames->Håkan Loob.

Frisco: Hmm, kom på ett alternativt svar på ledtrådarna: Atlanta.

Johan Finnström
Citat NSD
..........Det var i matchen mot Modo för en dryg vecka sen som Johan Finnström tacklades snett bakifrån av Mattias Wennerberg och slog axeln i sargen.
- Jag kände direkt att det var min gamla axelskada.
Tycker du att det var en ful grej?
- Jag har inte sett det på video, men... äh, nej.

www.nsd.se/index.php?artikel=69827&option=2

Paddan: JA, rätt. Men det sa jag ju nästan nyss=)

Vad är det nästan på bilderna då?

Frisco: Ok, då säger jag Rom.

Roma och råma.

Lumber Jack: Du borde verkligen veta vad en av bilderna föreställer.

Paddan: Rom eller Bjästa. Hm, du får allt bestämmmma dig=)

Vad föreställer nästan bilderna då?

Tror att den nedre bilden leder en till korvkön, sektionen för senapskladdande. Alternativt är det lite färg på ett antal gatstenar.

Den övre bilden föreställer downtown Bjästa.

Frisco: Kanske Kovland (A-H Stipendiat).

Frisco: Kan det måhånda vara Rom?

Sv: Nytt steg mot Arena
ModoAnte: Jag tror nog att det löser sig med hallen, det kommer modos organisation att se till.
Men vad händer när arenan är klar?
Hur mycket får vi då betala för biljetterna och blir de lika lite publik som nu är de ju pinsamt!
Vi måste kämpa för vårt lag och de betyder att vi alla måste dra vårt strå till stacken.

Vilken stad (samma) är bilderna tagna i och vad föreställer nästan de 2 bilderna?

EN STYCKEN LEDTRÅD : HÅKAN LOOB
EN ANNAN STYCKEN LEDTRÅD: KO

Sv: Nytt steg mot Arena
samjo: Det ser bra ut hoppas att det löser sig med Eu pemgarna.

Sv: Aftonbladet
NuMountain:

Så jävla illa blev det nu inte, jag är benägen att hålla med trots din skeva uppfattning om fröken fräken.

Nytt steg mot Arena
Den senaste(?) artikeln om planerna på en ny arena...
Klicka på länktipset för vidarebefordring till ÖA:s webbplats.

Sv: MODO-forumet
poffa: Personligen vill jag ju också att MODO ska avancera i tabellen, men helst inte på bekostnad av en tränare. Jag tror att MODO kan klättra i tabellen med Brithén kvar vid rodret. Kanske hans plan redan innan säsong var att matcha ALLA spelare innan jul och sedan efter det gå in och "toppa" laget inför slutspurten? Vem kan veta? Det är bara han själv som vet. 21 matcher återstår. Det betyder 63p ytterligare att fördela.

Okej att matchandet av Wilde kan te sig oförklarligt just nu, men det kanske behövs eftersom vi till matcherna efter jul kommer sakna vissa spelare som är på landslagsuppdrag. Det betyder ju att bänkspelarna måste vara på tå då...

Sedan vad beträffar Brithén och LHC så är det ett rykte och behöver inte vara sant, trots att hans son säger det (vilket vi inte är 100% säker på att han alls gjort). Vi vet alla hur bisarra rykten det sprids under silly season. Det brukar inte ens vara 1/4-del av dem som stämmer. Om man inte själv är källan utan hänvisar till "kompisar som hört det och det", då anser jag inte att ryktet är särskilt troligt. Vi får väl se vad som händer och vem som efterträder Mats Weiderstål efter jul (för att han kommer avgå det ser jag som mycket troligt).

Slutar med att i förskott önska alla skribenter och hockeyspelare en GOD JUL!

Björn VII:

Jag överskattar inte forumenas betydelse men vi har ju sett lysande exempel på då just MODO tagit åt sig av kritik på forum runt om på Internet. Jag vet också att de på kansliet läser forumet. De har nämligen ringt upp mig och bett mig förklara en del av det som jag skrivit på MODO:s forum. De ville ha konstruktiv kritik som de sa och det gav jag.

poffa:

Hmm...hoppas att du inte överskattar the forces of diverse forum. En tränare med integritet läser dem inte ens. Exempelvis Per Bäckman :-)

Problemet med nuvarande ryktesflora är ju iaf att jag har svårt att para ihop sportchefs-rykte "a" med ny-tränare-rykte "b". Lite för mycket kulturkrock där. Något måste ju ge med sig...

NuMountain:

Sorry, men "förbättringen" får du nog ta och förklara lite närmare, vad som tillkommit i form av skribenter under de senaste månaderna är ju enbart personer som är intresserade av att berätta för allmänheten att de minsann själva spelat hockey i division 3 för 20-30 år sedan.

Sådant håller för mig en jämförbar intressenivå med *sara* & co.

Sen så ser jag gärna positiva debattklimat, men att jag skulle få några associationer till talare i gamla Grekland med nuvarande versal- och utropsteckensfestival ligger då iaf långt min sanning.

samjo:

Jag byter inte namn så lätt skall du se.

Varför förstår du inte att jag går ut med skvaller? Jag delar med mig av det jag har hört av en person som vet väldigt mycket väldigt tidigt. Dessutom förstärktes det skvallret igår då jag fick reda på att Brithéns son talat om för sina kamrater på skolan att han skulle spela för LHC senast nästa säsong.

Många skriver och klagar på Brithén (däribland jag) och jag anser att det är min självklara rätt att lufta strupen då jag tycker något oavsett om det är bra eller dåligt. Jag försöker inte skapa oro i leden, det jag vill är att få till en förändring. Ny tränare eller kanske ännu hellre att Brithén tar sig i kragen.

Som igår till exempel då Brithén på något oförklarligt vis kastar in Wilde istället för Milo eller Johansson. Ingen, absolut ingen på den läktarsektion där jag sitter kunde förstå det. Kan du?

Till alla övriga:

I'm Back!!

samjo: Att peka på det som man tycker är fel tycker jag är konstruktiv kritik ur supporterögon. Att komma med svar på hur det ska gå till, är överkurs som väldigt få, initierade, kan lyckas med. Och då är frågan om de har tid att skriva på hockeyforum runt om i landet.

NuMountain: Ja det finns som tur är folk som kan ge konstruktiv kritik. Det är dock svårare att göra än man kan tro.

samjo: Även jag har märkt en förbättring på forum. Ofta ganska långa och väl eftertänksamma inlägg. Att man sen har en gnällig åsikt spelar mig inte så stor roll. Finns det fog att tycka olika så skapar det bara ett debattklimat, vilket likatänkande inte klarar av.

MODO-forumet
Först och främst måste jag skriva några ord om hur skönt det var att få sno två pinnar från Färjestad i sista matchen inför juluppehållet. MYCKET SKÖNT! :)

Sedan har jag märkt att modohockey:s eget forum vaknat till liv på sistone. Men denna gång är det inte fjortisar som tycker att "den o den" spelaren är söt utan nu är det istället en massa vuxna(?) karlar som gnäller på - i första hand - Jim Brithén. Vad vill man försöka åstadkomma med detta? Mer oro i leden? Negativa skriverier hjälper ju knappast laget. Bättre då att stötta och peppa. Vi har ett fantastiskt bra hemmafacit t.ex. Det ska vi vara nöjda över. Sedan att bortaspelet kan bli bättre det vet nog alla inblandade parter mycket väl redan.

Jag förstår heller inte att en person går ut med "skvaller" om att en namngiven tränare redan i praktiken är klar för MODO. Om jag inte har alldeles fel så brukade väl samme person vara inne här och skriva förrut? Kanske gör han det fortfarande men under annat namn?

Hur som helst. Vill bara uppmana HS-skribenterna att försöka framhäva lite positiva sidor i inläggen på modoforum. Det verkar behövas extra mycket av den varan just för tillfället.

knaskamilla: Vaff!!! ska man ha en så urbota idiotisk omröstning nu igen. Resultatet kommer att vara det minst intressanta i den omröstningen oavsett svaren. Ingen kommer nämligen att veta vad de har svarat på.

Sv: Tv 4
knaskamilla: ...och bra många fler år som ES-spelare än de flesta. Bulans bästa kommentarer finns nog ändå i intervjun med honom i Expressen för ett tag sedan. Om inte vissa av ES-domarna hade något emot honom innan det så lär de ha haft det efteråt : )

knaskamilla: well nu e det dax att sova för mig godnatt på er alla Modoiter å grattis till era 2 poäng ikväll mot Fbk

lizzard:

Tja...om inte annat så har han iaf flest utvisningsminuter.

knaskamilla: heheh Bulan är kung :)

lizzard:

Tja...i korthet sa han väl typ "det beror väl på att jag spelar fulast" ang. att han har flest utvisningsminuter. I långhet sa han samma sak.

knaskamilla: Vad sa han? Jag missade att ställa videon ikväll :( så typiskt så

Nu kom jag på en rolig sak med kvällens Hockeykväll: Bulans djuplodande analyser.

Frisco:

Straff...? Vadå...? Han t a p p a d e ju bara handsken och klubban...kan ju inte han rå för, heller!

Grrr.

Sv: Nu vill jag höra allt om den här matchen
- Jag är så jävla förbannad!

Vem säger så? Kolla länken. En cyklop har uttalat sig.

knaskamilla: Det finns en massa rolig läsning om man kollar in Aftonbladets arkiv.

Visst var det straff!!!??

Äh...jag hittar inte nätversionen av den fina kommentar rörande Sedinarna och VF som Wennerholm (?) skrev en gång i tiden...

Här är en annan rolig länk:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,232806,00.html

Frisco:

Vad är skillnaden mellan Kempis och den där hallen i Finland...? ;)

knaskamilla: Du är väl inte avundsjuk eller?

Paddan: Kul reportage. Norge och Danmarkreportagen var ännu bättre.

RST:

Psst... Du verkar ha skrivit i fel gästbok.

Lumber Jack: Han fick det som jag ser det enbart för sitt fantastiska sätt att förstöra Modos 5-3 läge. Då var han faktiskt en bra hockeyspelare.

Frisco: Det där reportaget från finska ligan om Grisklacken, eller vad de nu hette, var ju precis vad man behövde istället för att visa en massa onödiga elitseriemål.

Nej, tacka vet jag The Hogettes.

knaskamilla: ser att jag missade själva poängen i inlägget nedanför det första du skrev, så jag ber om ursäkt och avlägsnar mig. :)

danoj:

Nej, det tycker jag inte. Dessutom tycker jag att det vore jättefegt att utse ett helt lag till elitseriens mest överskattade spelare. Fegare än att utse ett tvillingpar, till och med.

Frisco:

Jag ser att fröken Jönsson får tre + i AB, var det hans lysande ryggsäckshockey som föll vår recensent i tycke tro?

Vem var den där barnsligt gnälliga hockeyspelaren som gnällde i Canal + i tisdags?

knaskamilla: Det där laget som kommer från min stad som du så käckt uttryckte det.

Lumber Jack:

Det ser jag fram emot.

danoj:

Vilka?

knaskamilla: ja, du anser att dom är överskattade?

knaskamilla:

Ojojoj, vänta bara tills NuMo dyker upp och har sin utredning av det här med utnämning av överskattade spelare.

danoj:

Ja. Det är det där laget som kommer ifrån din stad.

« · 174822 · »