1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536078 inlägg · 4130 ämnen
« · 197208 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Linköping-MODO
Wewillwintoday: Äntligen en som inte sågar Wilde, trodde för ett tag att jag var ensam! Jag tycker också att det är fel att klaga så mycket på en enskild spelare att man bara söker misstag och inte alls ser deras bra egenskaper, som du säger så är Wilde stor och stark och duktig på att flytta på folk i box play, och han är ju värvad för att ersätta Pihl vad gäller styrka och storlek, och inte som liten kvick spelfördelande back. Hade han varit det kan jag kanske förstå klagandet men så är ju inte fallet. Tycker han gör ett bra jobb på det han är värvad för att göra.

Och som sagt, alla spelare gör fel, Hedin gör det men honom är det ingen som totalsågar för det, och alla andra gör fel med ibland, men att alltid utse en speciell hackkyckling är fel, ifjol var det Jansson och Johnston som var hackkycklingar även om båda hade en del bra egenskaper med (båda hade t.ex bra skott jämfört med de andra backarna men folk såg bara det negativa).

Så det var trevligt att se att någon fler håller med om att Wilde och hans roll är viktig för laget! :)

Frisco:

Det lovar inte bara gott inför morgondagen utan det sprider även lite av ett glädjens skimmer över lördagens uppvärmning och drabbning.

Lumber Jack: Hirsch kanske tillbaka i målet och Kung Martin tillbaka på banan. Det firar vi med en dubbelbild.

Wewillwintoday:

Kan meddela att Warg gjorde sin bästa match i Kempis mot Timrå, verkar trivas med sin nygamla centerroll. Han har petat ut Green på till en forwardplats i morgon verkar det som. Har Wargen hittat hem nu?

Laguppställning inför Linköping - MODO Hockey, 23/1 19:00
_

Målvakt:
31 Peter Hirsch eller 34 Juuso Riksman.

Backpar:
3 Pierre Hedin - 6 Tobias Enström
44 Mika Lehtinen - 32 Martin Wilde
27 Martin Johansson - 7 Jesper Damgaard

Kedjor:
9 Magnus Wernblom - 33 Stefan Öhman - 11 Tommy Pettersson

29 Morten Green - 17 Fredrik Warg -22 Joakim Lindström

10 Anders Söderberg - 23 Magnus Hedlund - 14 Peter Högardh

26 Mattias Wennerberg - 4 Jan Öberg - 18 Peter Öberg

Extraspelare:
16 Dusan Milo - 41 Jens Öhman

Paddan: Tycker inte vi ska börja hacka alltför mycket på Wilde som vi gjorde ett tag på Warg :)

Han är ju väldigt fysisk och enormt stark framför mål, vilket är bra egenskaper i BP. Precis som Pihl saknar han dock teknik och passningsförmåga.

I Scandinavium var jag dock mycket nöjd med honom. Spelade väldigt bra defensivt och gjorde inga chansningar.

Risken med att man börjar hacka för mycket på en spelare är att tillslut ser man bara hans misstag och inte vad han gör bra, vidare får sådana spelare agera syndabock för fans, vilket är lite synd.

T.om Hedin gör väldigt grova misstag stundtals, dock vet man ju vilken kapacitet han besitter.

M.a.o. Jag tror på Wilde!

Hmm...MaJo istället för Milo, men Wilde får vara kvar. Vad sjutton gör han så bra som är så omöjlig att peta helt plötsligt.

Bör väl gå bättre nu mot Linkping än matchen 3/10 som jag var tvungen att i sista minuten cykla iväg till morsan för att se. Lite knäckande att komma in efter en ansträngande cykeltur och finna att laget ligger under med 3-0 och matchen knappt mer än börjat.

Den här gången kommer jag varken att kunna se, eller höra matchen pga ett sent påkommet styrelsemöte så nu blir det seger.
Vinst för MoDo med 4-2

Sv: vinjett
Lumber Jack:

Ajdå, du tror inte att fasaden iaf är någonting han är mån om? Pub i samband med match tror jag det är fler klubbar som ser fördelarna med, skulle nog vilja påstå att den är en ganska viktig del i den drastiskt ökade strupvolymen i Karlstadtrakten.

Nej nu ska jag nog inte skriva mer, potatisen är skållhet. Istället bara vänta 1-2 år och invänta den oundvikliga utvecklingen (hur lång tid tar det innan insändarstormen i ÖA startar?).

Björn VII:

Sjövild, nja. Han ses bara i Niphallen när det är PUB i samband med match och det har inte hänt sedan Långsele spelade för två år sedan. På den tiden Solle hade ett kassaflöde som var positivt...

zuper:

Hmm...med tanke på att åtminstone en moderator är sjövild Solle-fan så bör du nog inte leka med elden i alla fall. :-)

zuper: Varför inte.

Linköping-MODO
Martin Johansson tar Milos plats och Hedlund är tillbaka med Söderberg. Det blir säkert Antos som gör poäng igen.
Laget behöver verkligen en bortavinst, vi får hoppas att de kan ladda lika bra mot ett bottenlag som mot topplagen.
Det har tyvärr inte riktigt fungerat så förr, men någon gång skall väl tränden vändas.

Lyckan vore om veckan avslutades med en vinst mot Luleå i Kempis. Tänk om hemmapubliken (alla) skulle ge sig den på att ge laget allt stöd och lyffta fram laget.

Om de som läser detta, och finns i hallen, försöker att dra med sig några att heja + att själv heja lite extra, så måste det ändå bli bättre stöttning. Skyll inte bara på klacken, alla måste ta ansvar. Det är tillåtet att heja som hockeypublik, var man än befinner sig i hallen.

Björn VII:
Jag har inte en aning men du har nog rätt

Ska in till östersund o kolla öik-sollefteå!
ska man skriva ett par rader när man kommer hem?
om matchen alltså:))

Sv: så var det med det!
Björn VII:
Man tackar så mycket för den fina annonsen.
Hmm.....känns nästan som att det där också hade kunnat vara en kurva för MoDos uppgångar och fall sedan man själv började följa laget.

Hmm...har för mig att jag sett en tröja med just det där märket och Janne Nymans namn och nummer...

zuper:

Nu har jag inte tänkt på hur årets vinjett ser ut, men tidigare år har jag varit beredd att sätta en slant på David Vyborny.

scim:

Äsch, du verkar lite manisk, hoppas att du har plånboken för att hålla koncentrationen av Hlinka-tröjor begränsad till samma ställe även i framtiden dårå ;-P

Paddan:

Ett M-sportmärke. Straight outta Nygatan, från den tiden man inte kunde skriva på HS från Nygatan (med delvis censurerat tfn-nummer).

#8 talar ut, eller in?
Vad ska man säga?

vinjett
I tv-4 vinjetten för sporten/hockey kväll ser man en modospelare
vem e de?

Björn VII:

Hallå där! Det finns bara en #30 Hlinka-tröja i Umeå, och den är MIN bara MIN.

oraklet: Det är nog inte ens bra om de kommer samtidigt, allihopa. Det räcker attt den klassiska kedjan kommer först och främst, gärna kompletterade eftersom med de övriga. Sen får de inte sluta samtidigt för så blir det tungt. Naturligtvis är laget i ES när det händer. Vilken satsning som helst är ju värd pengarna när det börjar bli dags, om det skulle bli behov av det för att rädda laget kvar i högsta.

NuMountain: Er tid kommer således !
Räkna dock inte med att alla kommer hem samtidigt ! Se dessutom till att befinna er i elitserien då de börjar komma hem. Annars hamnar de i TIK !!! * Tandvattnet rinner *

Björn VII: zzzzz

ZZZ z z Z zzzzzzzzzzzzz

Paddan:

Men å tredje sidan ser det nog bäst ut med lite c/o-adresser här och var. T.ex. Linköping, Ängelholm, London och Köpenhamn....

Men inte vara kinkig nu: kunde världens bästa fotbollslag från postadress: London N5 behålla Inamoto under alldeles för många dagar och Roma såg sig manade till Nakata i den där omgivningen skulle väl även vi kunna låta strategiska värvningar sprida sin stjärnglans över ÖSK och se kulorna rasa in. Det gäller ju bara att vi inser den mest väsentliga delen i den uppgiften...

Nu: ZZZzzzZZZ

Björn VII: Hahaha, självklart, eller Ängelholm och London kanske man ska säga.

Paddan:

Ängelholm.

Björn VII:

Tar gärna en Hlinka-tröja när som helst, särskilt om de är på rea. Tror du det räcker med en tia?

Nej, tillbaka med det fina M-Sport märket eller den där trevliga vingen.

Hmm...så Bräkne-Hoby är ett starkt Warg-fäste, något särskilt ställe där Wilde har stor supporterskara? Knäckebröhult, kanske.

Första inlägget ikväll... Gonatt!

Paddan:

Jaja...jag tycker då iaf det är tråkigt att Jim inte får chansen att slutföra sitt arbete med ClipArt-lejonet framför en burk i Östergötland.

Att MODO skulle behöva en ny logga är något som jag lämnar över till romantikerna på den här gästboken, jag tror nämligen att SM-guld i högar är det bästa som finns för försäljningen av Peter Högardh-halsdukar i Vimmerby, Warg-nyckelringar i Bräkne-Hoby och på rea: Hlinka-tröjor i Umeå ;-)

Björn VII:
Vadå brand-building, brandstation heter det väl. ;)

NuMountain:

Tar det som en röd tråd av från kvällstidningarnas sida - alltifrån Påhlsson som "landar i Göteborg" via Forsberg som "SLUTADE!" hösten 2001 till detta nu som jag samma kväll läste om i ett ännhåäll-forum, där de som försökte diskutera TV-intervjun (alltså ingen AB-artikel öht) blev utskrattade/ignorerade. Allt medan det på allehanda svenska forum återigen lästes och anammades av Den Där Tidningens version...

Att man någon vecka tidigare ville mejlbomba den för dess usla journalistik var liksom en annan femma...nu!

Att MODO inte skulle få ihop det här laget är det missunnsamma hockeysveriges kollektiva våta dröm, den biten tar jag sedan länge för givet...

Nej, samlade hockeysupportrar och journalister av Sverige: det finns ingen annan utväg för er än att se åren 2005-2008 som förlorade i SM-guldshänseende. Lägg era ansträngningar på arenor och brand-building så tar vi hand om gulden.

Sådeså.

(Soundtrack till ovanstående blir självklart klassikern: Förti miljoner - för in-gen-ting!)

så var det med det!
Det viktiga ur ÖA. Inte för att jag sett så många oroliga i just Modos gästbok. Andra gästböcker har dock haft en livlig diskussion. Antagligen så är man väl både förfärad och lockad av att få uppleva det, med allt vad det innebär för övriga ES-lag under några år. Själv får vi vackert vänta utan att hetsa upp oss för mycket. Vilket inte är så lätt.

"Men om du flyttar hem om två och ett halvt år, slutar du då helt med ishockey?
? Är jag hel och frisk så lär jag nog spela. Jag vill ha något att göra.
Och även om Markus inte säger det rakt ut så hägrar nog ett SM-guld, ett SM-guld som ska delas med sina gamla polare som nu alla är proffs i NHL.
? Vi har väl haft ett lite löst snack och baktanken har väl varit att dra ihop hela gänget. Det är killar jag växt upp med och som tränar tillsammans på sommaren. Vi trivs väldigt bra ihop."

Sv: Modo värvar ryss?
Bo Bly:
Nej, nej, nej, där är du felinformerad. Handlar självklart om Zinetula Bilialetdinov som har tänkt göra comeback och lämnar Dynamo Moskva för att bli spjutspets i vårt nya lagbygge.

Det sägs att Modo kontrakterat Vladimir Krutov.
Modos bästa värvning denna säsong.

ModoAnte: Ja, jag tror inte heller Hedin lyckats värva någon.
Kallio hade suttit enormt fint.

Tror annars det är i princip helt omöjligt att få spelare av sådan kaliber i det här läget.

Wewillwintoday: Har inte Hedin lyckas hitta en förstärkning nu så lär han inte lyckas med det så här i elfte timmen kalla mig pessemist men det tror jag.

Hmm....i och för sig spelar den gamle MoDo-bekantingen Ravil Yakubov i Avangard, det kan väl inte vara så att....

mgamill: Hoppas att Pappa Hedin ligger i hårt och det första vi får läsa imorgonbitti är om den nya centern. På nåt sätt känns det dock som om vi inte kommer få nåt mer tillskott i år, hence jag är pessimistisk.

mgamill:
Skulle inte tro att Avangard Omsk frivilligt säljer ledaren av skytteligan i Ryska Superligan. Patera har gjort 10 mål och 23 assists på 36 matcher. Sen är ju Patera också tjeck och inte ryss, om nu de där uppgifterna stämmer.

Kanske är som min mormor som såg fel på en vanlig personbil och Västerselsbussen.
-Jamen, den var ju i varje fall blå, sa hon.

MartinS:

Det kan vara Roman Lyashenko, en NHL-center född 1979 som inte har 100 landskamper, men över 100 NHL, AHL-matcher. Läs artikeln i länken.
Sedan har vi ju Pavel Patera, välkänd center som spelar i Ryssland och har med juniorlandskamper över 100 matcher. Han verkar dock trivas i Ryssland. Lite vilda gissningar bara....:-)

Sv: Kom igen nu Bengan!!!!
Wewillwintoday: Du skriver Kom igen nu Bengan!!!! Jag håller med både när det gäller ishockey och handboll. Jag är lite nervös så här en halvtimme före avkast i Portugal. Har läst på Aftonbladet.se att det är magsjuka i Svenska truppen och att Tomas Svensson har drabbats av diarré under natten, och sitter på bänken i kväll. Illa illa.... På tal om där bak har jag en liten historia också:

-----

En buss full med nunnor körde dessvärre av alpvägen och hamnade nere i en ravin.
När de kom upp i himmeln, stod St. Per i porten och sade:

-Alla i ett led tack, systrar. Detta är bara en formalitet, så jag nöjer mig med att ställa er alla bara en fråga.

Han vände sig mot nunnan som stod först i ledet och sade:
- Har du, Syster Agnes, någonsin rört vid en penis?

- Ja, en gång när jag arbetade på sjukhuset nuddade min ena hand vid en penis.
- Nåväl, du får skölja handen i vigvatten och sedan är du välkommen in.

Sedan sade han till nästa nunna i ledet:
- Har du, Syster Beritta, någonsin rört vid en penis?
- Ja, en gång nuddade min fot vid en penis när jag klev över en man som låg på stranden.
- När du har sköljt foten i vigvattnet är du välkommen in.

Vid det här lagen hade det blivit lite oroligt i ledet och en nunna trängde sig fram till St. Per.

- Varför har du så bråttom, Syster Harriet?

- Jo, om jag nu ska gurgla halsen med vigvattnet, så vill jag gärna göra det innan Syster Benedicte sätter sig med ändan i det!!

-----

Kom igen Bengan Boys!

Kom igen nu Bengan!!!!
(Se Länk)
Frölunda fick Kallio... Fan han skulle vi ha fått.
Hoppas verkligen att Pappa Hedin åtminstone var MED i budgivningen. Vi har väl en bättre ekonomisk sits än Frölunda????

www2.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=115329

KIM, ny målvakt i Djurgården Hockey
Garpenlöv värvar ny målvakt lagom till slutspelet. Vad säger Sören Åkeby och Zoran Lukic? (som vanligt se bild)

Sv: Danmarksvecka
Paddan:

Tyvärr har Hegerfors den här gången ko-mmit snett och trasslat in sig i...sanningen (länktipset). De mäktiga tjurarna verkar dock, bilden till trots, inte vara med i dragkampen om Duus efter Hvidovres konkurs - det står mellan blåa rävar från Fyn och kobror från öst-Själland. Nej, jag har tyvärr inte sett Bengt Hedin på något öresundståg, så jag tar för givet att MODO i detta fall går miste om eventuella go'bitar. Suck, jag tror att Percy trots allt kommer att vinna kampen om "Hela Danmarks lag", vilken nesa.

Sv: relation mellan MoDo och TIK är för bra
Björn VII:

Instämmer, har aldrig förstått det där om att "det är ju kul att det går bra för norrlandslagen". Det är kul att se MoDo möta t.ex. Djurgården, Frölunda eller Färjestad. Det är INTE roligt att se dem möta Luleå, oftast skitmatcher, sen får de vara från vart fan som helst ifrån.

Umeå är ju så tragiskt att de inte ens borde nämnas i elitidrottssammanhang, har någon förening någonsin inte varit skyldig allt och alla pengar? Skulle inte tro det.

Debatten om "köpelag" är ju som bekant helt meningslös att bedriva. Alla elitserielag är mer eller mindre köpelag, det är bara börsen storlek som avgör hur mycket publicitet det blir vid affärerna. T.o.m. MoDo utpekas som en främlingslegion trots att nästan halva truppen är från närområdet. Det är med elitseriemått fantastiska siffror, men med MoDo mått mätt förvisso ganska skralt. Fast så länge vi är Sveriges viktigaste hockeylag får vi finna oss i att talangerna renodlas och försvinner över pölen.

Paddan: Här är en bild på en "Helan".

Vader: Haha, jo jag har försökt med det nu i två dagar... men någon måste ju har hört nåt? "Ryktet" kommer direkt från ledningen så det är knappast taget ur luften. Tyvärr så fick jag reda på det av en anställd som inte är så haj på namn, hockeyintresset e väl inte det bästa heller så...

Näe, nu får dom gå ut med nåt, så jag inte ser ut som en pajas i tigerrandig matchtröja...

Frisco:
Antar att de är lediga på måndagar för att den dagen är helvetiskt jobbig.

Verkar vara ett ko-lossalt intresse för den där klubben,
både Ko-dak och Co-dan....

Paddan: Eftersom det vilar når religiöst över hockeyn så börjar veckan på tisdagar för oss precis som för prästerna. Måndagar är ju deras lediga dag.

Frisco: I och för sig, men är det inte lite dumt att börja veckan på en tirsdag? Vore ju ungefär som att utlova en niopoängsvecka och sedan få stå och skämmas för att det bara blev en sexpoängsvecka.

Paddan: Vi får leta efter Helan. Vi har ju hela veckan på oss.

« · 197208 · »