1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536068 inlägg · 4130 ämnen
« · 197978 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Linköping-MODO
knaskamilla: Menar du det sättet de hade i programet i Kempis förett par år sen när de skrev upp väldigt underligt för att 3-4 omgångar efteråt ändra tillbaka till det gamla igen?

Ähhhh. ZZZZZz z z zZ Trevlig afton.

Björn VII:

Jag håller nog med dig. Tillbaka till det gamla sättet att skriva laguppställningen! ;)

knaskamilla:

Nej, men däremot var han bra på att offentligt berätta om vad som var fel i MoDos organisation, publikstöd och personalpolitik. Hans piskrapp satt nog i och gjorde klubben bättre. Därför är jag oroad över de mysbyx-tendenser som den där Knights-tränaren sänt ut på sistone.

Han mer eller mindre erkänner personliga brister, sånt fanns inte på Jan-Åkes tid. Jobbigt.

Björn VII:

Mailade de ut laguppställningarna på Jan-Åkes tid också?

knaskamilla & Lumber Jack:

Pirros pedagogiska piska? Ähh...jag är skeptisk. Tror fortfarande att det är Jan-Åke vi har att tacka för vår position idag.

Sv: Ny förvärv?
zuper: David Ytfeldt har ju redan spelat för MODO, dock hette han väl Jonsson på den tiden? Hur som helst så gjorde han väl ingen större succé i Övik utan flyttade till Leksand i samma veva som Henrik Melinder flyttade hem till Ångermanland igen.

Sv: TV Pucken 1988
westerlind: Prova med en rebus först.

scim: Rätt svar. Vill du ha en bildgåta den här gången?

westerlind:

Det var bättre förr?

MartinSedin:

Mystiskt, i både Brynäs och MoDos gb så börjar man att drömma sig tillbaka till gamla tider. Vad kan det bero på?

Ny förvärv?
David ytfeldt på g till östersund om han får jobb
Modo kan anställa han så har han jobb o dom en lirare:))

TV Pucken 1988
Nostalgi på hög nivå. Näslund,Forsberg,Wernblom,Salomonsson,Bergqvist,Jonsson,Gradinsamt Powell.

Var förresten Micke P med i laget? Eller möjligen någon annan 74a? Inte var Sundström med redan då? Har förresten någon spelare från Ångermanland representerat landskapet i TRE TV Pucks? Två har en hel del spelare spelat med men tre?

Sv: så var det med det!
Ingen här. Antar att det betyder att jag borde gå att lägga mig.

Godmorgonläsning:
"Magnus Wernblom, MODO, om att utses till spelaren med störst hjärta:
'Jag är ju ingen isprinsessa och får göra det jag är bra på istället. Ibland kanske det ser bökigare och jobbigare ut än vad det är. Helt klart en ära att bli utsedd så här av spelarna.' "

Lumber Jack:

Där ser man. Var det inte det man förstod, att det skulle komma en Pirro-effekt till slut?

Sv: Danmarksvecka
Frisco: Var ju det jag sa att jag var dålig på danska.

Gonatt ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZäta.

Nej nu är det dags att släcka ner på Nygatan. Utanför fönstret lyser dock de alldeles för morderna affärsskyltarna.

Till MoDo imorgon vill jag säga följande: -Ska ni vinna måste ni visa framfötterna.

Z Z Zz z z zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...............

mike66: Halvfjärs är ju 70. Damgaard har nummer 7. Däremot hade Anders Berglund nummer Halvfems i MoDo säsongen 90-91.

Frisco: Mmmm, vad det sög till i en viss tarm nu. Den femte dansken var givetvis Brian. Och du, nu snackar vi fotboll så blanda inte in nån halvfjärs från MoDo.

mike66: Vi har vår egen Faxe. #7 Jesper Faxe Damgaard.

Frisco: Äh, jag är urkass på dansk fotboll. Egentligen så kan jag bara fem lirare: Schmeichel, Laudrup, Elkjaer och ölmannen John "Faxe" Jensen.

mike66: Kunde Michael Laudrup slå passningar? Ok då, i sin bästa stunder var han nästan i klass med Glenn Hoddle och Gazza i sitt passningsspel.

Frisco: Jomenvisst, men du får inte glömma att Michael serverade honom fina puckar också att knoppa in. Men han var nog född till att göra mål den mannen.

Paddan: Det svänger fort. Från allas hjälte till allas syndabock. Jag vet inte hur många gånger jag sett reprisen på det målet, men jag förstår det fortfarande inte. Och det gör nog inte Tommy Salo heller. Han vill nog helst bara glömma. Och så var vi inne på rusdrycker igen...

mike66: Ja såklart. Vilken hjälte=)

Chief:
Äsch, förskräcklig är jag ändå i vanliga fall, det behöver jag ingen dryck för att framkalla.
Däremot så kände sig nog en viss Tommy Salo ganska liten och förskräckligt pinsam i matchen mot Vitryssland..

Frisco: Preben?

Paddan: Jomenvisst. Russian lullaby, det är samma sång som gjorde Ivan förskräcklig och Peter stor. Själv föredrar jag dock White russian framför Russian lullaby. Då blir jag både stor och förskräcklig...

Chief:
Va, menar du att det finns en rysk sång som heter så? Aldrig hört talas om den.

Hmm...den där E-typen har ju någon låt som heter "Russian lullaby" har jag för mig. Det antar jag är någon gammal rysk kampsång.

Paddan: Hm, är fortfarande säker på att du inte är helt ärlig angående ditt motiv till att gå i flickskolan... Att gå och tala är svårt, men tränar du ordentligt så ska det nog ordna sig. Kort fråga bara, hur många ryska sånger känner du till bortsett från Kalinka?

Chief: Äsch, vadå, har ju alltid drömt om att få fjanta runt i en svart kroppsstrumpa och se ut som om man fått ett epileptiskt anfall. Dessutom så verkar de där ryska patriotiska sångerna vara så käcka och fina, kanske att jag till och med kunde få heta Paddanovitj eller något sånt. Att kunna sitta, gå och tala korrekt är heller inte att förakta.

Nostalgi.......!!!

Paddan: Annars har de kanske nån plats över som kadett? Själv hade jag en Opel Rekord Coupe 1973. Jenisejs bandylag kommer väl från Krasnojarsk tror jag. Fast man var väl inspärrad?

Paddan: Kalla mig gärna paranoid, men jag misstror starkt dina motiv till anmäla dig till denna flickskola....

Frisco: Jo, det är tur att det finns de som är villiga att leda mig på rätt spår igen.

Äsch, förresten, tror jag ska anmäla mig till den där trevliga flickskolan i Krasnojarsk så jag kan lära mig att dyrka gud. älska mitt land och uppträda korrekt. Tala om hjärntvätt.

Lumber Jack: Tack för påminnelsen. Jag garderade upp mig och sa 3 tävlingar irad. Det var enbart med tanke på om jag blir utburen de två kommande tävlingarna i Sollefteå. Då har jag ju nån vecka på mig att piggna till för kommande utmaningar. Men att göra en #18 och bli utburen tre i rad kommer aldrig att hända mig.

Frisco:

Här var det nära:
Sollefteå 24/8 Nationell 37-40= 77
Sollefteå 25/8 Nationell 39-40= 79

Trots att det inte var något som helst fel på uppladningen.

Paddan: Tur man är med och talar om för dig ibland vad som sker. Du tappar nog en del av slutledningsförmågan vid den typ av hjärntvätt som pågår med dig på Luleågästboken.

Frisco:
Jaså, var det det jag menade, att du inte sa det på en gång.
Eller så menade jag inte någon enskild händelse utan rent generellt.

Eller så har jag överhuvudtaget ingen aning om vad jag pratar om.

Lumber Jack: Jag vill inte säga nånting. Men den dan de får bära ut mig från 3 bangolftävlingar irad då ska jag lägga av och bara dricka mjölkdrinkar på heltid i fortsättningen.

Frisco:

Pratar vi om spelaren som kallades ***an men nu för tiden lystrar till namnet ***orna?

Paddan: Äh, här på Nygatan såg jag direkt att du menade Wargs tackling på den fd #18.

Frisco: Ehh...ja, vad menade jag egentligen. Kanske att han inte längre verkar spela ovårdat med klubban och inte längre kommer sent in i situationerna, eller så var det olycksfall i arbetet bland annat nu senast mot Timrå.

Sv: vinjett
Frisco: Det blir en drabbning det.

Paddan: Vadå i viss mån att sätta in korrekta tacklingar?

Lumber Jack: Formtoppen närmar sig. Snart DM-final.

Wewillwintoday:
Nja, jag vet inte, tycker ändå att man ska kunna kräva att han kan slå ett korrekt pass eller klara en enkel rensning ut ur egen zon i varje fall. Kan ju i varje fall hålla med om att han är riktigt bra på att plocka bort folk framför mål i BP.

Warg gav jag som sagt inte heller mycket för tidigare, men med sin nya position som center så verkar ett helt annat självförtroende infunnit sig hos Warg. Nu funkar uppspel, passningar och även i viss mån att sätta in korrekta tacklingar.

zuper: Det var som f*n.

knaskamilla:

Pirro-effekten!

Lumber Jack: Kan meddela att sollefteå vann rättvist med 4-3
i en riktigt dålig hockey match!

Lumber Jack:

Såg att de har avancerat i sitt sätt att skriva laguppställningen. Fascinerande.

Satt f.ö. just och läste i Sportmagasinet om TV-puckslaget från -88. De hittar på så roliga artiklar i den tidningen, tycker jag.

« · 197978 · »