1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534087 inlägg · 4126 ämnen
« · 115230 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: De stora profeterna talar i tungor
Frisco: Vore intressant att se ifall Modo vågar satsa på lite djärvare design på tröjor mm iår, de har varit alltför intetsägande de senaste säsongerna. Varför inte en "Restless and Wilde"t-shirt!

Paddan: Martin Johansson bäste back.. jag tror jag ska skaffa en sån trööja.....hm

Wewillwintoday: Så här ser poängfördelningen i laget ut på försäsongen, (med reservation för eventuella fel)

Backar:
Martin Johansson 2+3
Mika Lehtinen 0+5
Dusan Milo 2+1
Magnus Hedlund 1+1
Jan Öberg 1+1
Johan Agu 1+0
Jesper Damgaard 1+0
Pierre Hedin 1+0
Erik Lewerström 1+0
Martin Wilde 1+0
Tobias Enström 0+1

Forwards:
Anders Söderberg 5+6
Stefan Öhman 1+8
Tommy Pettersson 3+4
Fredrik Warg 4+2
Mattias Wennerberg 4+1
Magnus Wernblom 4+1
Morten Green 3+2
Peter Högardh 1+4
Joakim Lindström 1+0
Peter Öberg 0+1
Miroslav Hlinka 0+1
Jonas Almtorp 0+0

Portello: Ja, just det ja, det blir väl att du köper boken "Från Nicke till Foppa" så att du får lära dig något matnyttigt.

Aftonbladet: "Wernblom har varit alldeles för ensam i MODO"
---
Han glömde bort att 5 st i MODO har producerat mer poäng än Wernblom hittills, där kedjan Söderberg, Öhman och Pettersson varit bäst. Aftonbladet är alltid så "pålästa"...

Paddan: Nä du paddan, när ja får dom 200:a av dig kommer dom direkt att gå till något mycket bättre kan jag lova.

Portello: Äsch, du kommer ju bara att störta iväg till Souvenirshopen och köpa en sprillans ny och vacker MODO-matchtröja för pengarna så då kommer du ändå att ha förlorat pengarna. Eller så köper du något sånt där tjeckiskt öl för slantarna. Då är det ju bättre att jag tar hand om kosingen!

Paddan: HaHa, sakta i backarna nu. Du ska nog se att det blir jag som blir 200:- rikare :)

Portello: Då säger jag: Show me the money! och tar tacksamt emot gratulationen :-)

Paddan: Om du mot förmodan skulle vinna ska jag gratulera dig till vinsten.

Portello: Okej, men jag vill inte se några sura miner när du plockar fram de 200 kronorna som du kommer att vara skyldig mig :)

Paddan: Du kan ju alltid hoppas på att du kommer ha rätt, jag tvivlar :)

Portello: Jomenvisst, men eftersom att jag kommer att ha rätt så kan du ju lämna pengarna till mig på matchen den 10:e!

Paddan: Det dära dravlet tror du väl inte själv på??
Luleå kommer före Modo i tabellen.200 spänn på det.
Antaget?

Portello: Nejdå, vi kommer nu att starta en ny tideräkning som kommer att benämnas "MODO-decenniet". Under denna period kommer övriga lag inte ha ett hopp i helvete om att någonsin veta var vi egentligen kommer att höra hemma i tabellen. Men om ni tittar allra högst upp i tabellen, ja just där du tippat Lule, där kommer vi att parkera under överskådlig framtid.

ModoAnte: Men Modos kanske är? ;)

Paddan: Undrens tid är inte förbi

De stora profeterna talar i tungor
Jäklar, nu är vi tippade nia i AB, hmm, oroväckande att stiga i placeringar så här på slutet av försäsongen. Kanske att vi har en chans ändå ;-)

Sv: Den timide har talat igen
Paddan: Det var väldig var alla häger på sig på modos många importer.

Den timide har talat igen
Kort intervju med Great Brithén i dagens Expressen.

Sv: Registreringsnummer på hjälmen
westerlind: Enormt kul idé. Men då måste man ju också ha någon slags bilprovning, en skills-provning, en gång varje år med undantag för de som ännu inte varit hockeyspelare i tre år. Vidare så bör det också då finnas möjligheten att utdöma lirförbud.

Förresten, sen så kan man ju komma in på dubbelklubbor. Eller dubbelkommando blir det väl, för det vill väl till att övningsspela under överinseende av lirinstruktör under en inskolningsperiod. Tillhörande klistermärke ,med texten "övningslirning" på, bör också finnas väl synligt på hjälmen.

Alla:
Gonatt

NuMountain, westerlind, mike66 (Frisco sägs ju sova, så han räknas inte):

Godnatt.

knaskamilla: Anse dig bejvrad. Sov gott.

NuMountain:

Bejvrar du mig vare sig jag insisterar eller inte?

Äh. Jag ska sova.

knaskamilla: Jag bejvrar dig om du insisterar, eller inte.

NuMountain:

Menar du att jag bejvras?

NuMountain: Uppsåt till spamming bejvras också.

knaskamilla: Spamming bejvras.

westerlind:

Nej, om det är något som du verkligen tror på så ska du inte ge upp. Du kanske ska spamma alla gästböcker på HS med det? Det vore väl något!

knaskamilla: Ja, du kanske har rätt. Den här gången.

Men jag ger inte upp: Tumba (eller vem det nu var...) fick kämpa hårt innan världen ens accepterade hjälmen...

alla: zzzzzzzzzzzzzzz Zz zzZ Z z zzzz

westerlind:

Världen kanske inte är mogen för dig? ;)

Tack Kärran. Världen är inte alltid mogen för stora idéer.

Sv: Bilder på jumbotronen
Björn VII: Just det, nu när du säger det så känner jag igen den där artikeln. Det medförde ju istället att introt blev menlösare och menlösare för varje gång.

Paddan:

Mmm, men jag som vanligen bara ser någon hemmamatch per år märker iaf en skillnad nu, det kändes i revbenen vid introt runt 96-98. Men när jag tänker efter minns jag en ÖA-artikel som tog upp det här ifjol, det handlade om äldre människor som hade klagat på att ljudet varit för högt och enligt artikeln skulle de då sänka. Kanske det ändå är samma system, men bara sämre utnyttjat?

Den som orkar bedriva trådfiskning på modohockey.se-forumet kan säkert hitta den artikeln, jag hittar den iaf inte på ÖA:s artikelsök. Det blev väl de vanliga yl-reaktionerna med de testosteronstinnaste skribenterna som "tog tag i saken" antar jag.

Björn VII: Tycker i och för sig att ljudet mot Stora Stå alltid har varit bedrövligt dåligt. Senast jag stod där, någon av TIK-matcherna så var det nästan omöjligt att höra någonting av det speakern sa.

Weinhandl spelar med Yashin
Weinis spelar med Yashin och verkar imponera. Dessa citat från artiklar på deras hemsida:

"Up front, Mattias Weinhandl was very slippery. Yashin looked good with him. "

"Early on, the Islanders have the NHL lead in the number of Mattias' on their roster. Weinhandl, a young Swede, has been impressive in camp thus far with his penchant for creating offense. "The puck seems to follow him around," is what's been said a number of times by Islander personnel about the 22-year old prospect. Weinhandl is only 6-0 and 183 pounds, but seems to have a good feel of where to position himself. "

"Mattias Weinhandl again impressed during yesterday's scrimmage, getting himself free in front of the net and showing his deft stick-handling in game conditions"

knaskamilla:

Nope, fanns ett bättre högtalarsystem under andra halvan av 90-talet som försvann...ifjol.

Renoveringen var sommaren 95, tyckte dock att även de högtalare som fanns i "gamla" Kempehallen var bättre än dagens variant.

knaskamilla: Jag är faktiskt rädd att det var så länge sedan. Men, men... det kanske kommer en ny högtalaranläggning så småningom. Det är väl bara att se till att höjdarna får uppleva en sprucken högtalare så ska du se att den kommer upp fortare än kvickt.

Paddan:

Ja, det är faktiskt dumt. Fast jag tycker mig minnas att de bytte högtalarsystem en gång i tiden...var det så länge sedan som när de restaurerade hela hallen?

westerlind:

Du är verkligen kreativ i ditt skrivande, oj vad du måste ha grubblat.

Tycker att det var bra när man i MODO hade samma nummer på hjälmen som på tröjan, det var väl inte riktigt vad du menade.
Vet inte varför man tog bort det, kanske för att man skall rymma mer reklam och få in mer sponsorpengar.

knaskamilla: Konstigt att man, när det väl investeras i en "mediakub" inte samtidigt passar på att byta ut det kassa högtalarsystemet i Kempis.

Sv: DreamTeam
Yzerman19:
Var väl ett j-la tjöt från dig i alla gb:er. Anslut till HS egna liga istället. Sök på Hockeysnack, ligan kallas för det.

Vi är förnärvarande 3 st, se bifogad länk.

Registreringsnummer på hjälmen
Nu byter spelarna klubb hit och dit, så att man knappt kan hålla ordning på dem längre. Och inte blir det lättare av att de ofta måste ta ett nytt tröjnummer i det nya laget.

Jag tycker vi borde göra som vi gör med bilar, traktorer och poliser - Sätt registreringsnummer på hjälmen! Då blir det enkelt att hålla ordning på spelarna. Det ger också andra fördelar: När vi vill veta mer om någon i laget så är det bara att kontakta spelarregistret (en underavdelning till bilregistret). Praktiskt för oss supportrar.

Redan som knatte får du alltså ett nummer, vilket hänger med hela karriären. Om du byter lag tar du helt enkelt med dig din hjälm, och sen är det bara att gasa på. Det här kommer självfallet också att underlätta när du ska spela i TV-pucken och Tre Kronor - Aldrig något trassel eller tjafs om att några vill ha samma tröjnummer. Visst, ibland får du byta färg, men som förutseende spelare bygger du naturligtvis upp en hjälm-kollektion i alla regnbågens färger. Har du ändå inte rätt färg hemma, så kan du under en kort period tillåtas spela med en s k provisorisk hjälm. Till exempel brun.

westerlind:

Joru... Nästa gång du tänker vara i Härnösand i en timme ska jag maila en karta åt dig, så får du ta dig hit själv. Då får du muffins.

knaskamilla:
Skyll på datorn du - Tänker du dra dig ur nu igen? Tacka vet jag Kärran, henne träffar man fast man inte vet om det.

westerlind:

Oj, det måste ha blivit ett missförstånd. Vad jag menade var "jag behöver en NY dator".

knaskamilla: Det är bara att komma och hämta den. Ta med muffins. OBS! Värdet överstiger antagligen inte mopedbränslet...

westerlind:

Tack. När kan jag få den?

« · 115230 · »