1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534783 inlägg · 4127 ämnen
« · 146607 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchen
NuMountain: Klapp, klapp nu.

14.17 2-1, Magnus Wernblom (Peter Högardh)

JA!! HÄRLIGT WERNA!

NuMountain: Nu har vi chansen. Dags att ta 3p nu!

Wennerberg verkar vara grym. Eftersom han inte gjort sitt mål än så kan vi väl redan nu plita dig 2-1.

Wewillwintoday: Det var t. om Martin Johansson.

NuMountain: Jesper Mattson friläge, Wilde slashar till honom. 2min....

SIGH

Wewillwintoday: Hadelöv gör många räddningar.

Modo radar upp chanserna nu verkar det som om... säg inte att det blir en repris på första perioden...

Wewillwintoday: ah ok, det var dubbelutvisning :)

Jahapp. Nu är det dags för Warg att börja ta utvisningar igen...

NuMountain: Sätt DIT PUCKEN NU MODO!

Wewillwintoday: Domaren har en lön att leva upp till. Arbetsgivare, otydliga uppgifter.

NuMountain: Man visste väl att det låg en modo utvisning i luften med tanke på att det är den FÖRSTA modo utvisningen i matchen...

Wewillwintoday: Dumma dumma "Matchen direkt".

NuMountain: Tyvärr får de inte till samma bra powerplay som tidigare i matchen T_T

Björn VII: Mycket talar för att MoDo kommer att göra ett mål till nu i powerplay.

NuMountain:

Dagens fotbollsmål av värde: Mattias Johansson '83

Jag säger: Haha!

Nåja, hockey va're: Skönt att kunna gå in i vintern på riktigt nu, jag känner mig på bra humör och bjuder på ångermanlandstoppen för hockeylag i de tre högsta divisionerna, poängplockande.

Husum Hockey 60,0%
AIK Härnösand 50,0%
Sollefteå Hockey 50,0%
LN 91 50,0%
MODO Hockey 41,0%
Kramforsalliansen 40,0%
Örnsköldsviks SK 27,8%
Svedjeholmen 25,0%

Hyfsat, men kan bli bättre.

Dusan, ja. Han ville vi ha i två månader i sträck i somras, skönt att vi kan hockey här på HS. :-)

NuMountain: Nu trycker uppenbarligen Malmö på litegrann i MODO:s zone...första gången i matchen..

JA! Dusan

Wewillwintoday:

Är spel mot ett mål. MIF hade en kontring och det var allt.
MIF spelar ryggsäckshockey men dummarn är feg. Mif har knappt orkat ut ur egen zon enligt källor på plats säger han att det inte kan finnas något annat alternativ än att modo kör över mif i de 2 som är kvarö.

Wewillwintoday: 11-4 i skott, det lossnar nog i andra..

scim: Jaha, det var typiskt.. jag som beställt det för 15 spänn och allt

Wewillwintoday: Det är ingen sändning från kempis ikväll.

NuMountain: typiskt. Mitt hockeylive fungerar inte heller...

Matchen
Jaha. Ett skott, ett mål. 0-1

Sv: Poängjaktsresumé.
knaskamilla:
Att det skulle vara en ondskefull handling vet jag inte vad knas har fått ifrån. Krullet kom av att jag just då hade nyss permanentat håret. Krulligt hår alltså, inte så långsökt. 8:an och 6:an kom bara dit av farten när fingrarna närmade sig tangenterna, helt enkelt bara en slump, inget födelseår om någon oinvigd trodde det. Detta inträffade när jag skulle skaffa mig ett namn för att logga in mig på en sida där mina annars vanliga namn ej fungerade, därför att de redan var upptagna.
Sonen fanns bakom min stol och var den som tippsade om krullis.
Utredningen klar....

Ångrar att jag inte spelade in matchen HV- MODO, den skulle ha platsat i videoarkivet. Måste erkänna att jag inte trodde att det skulle bli något sevärt, och sedan vart jag handlingsförlamad av beundran inför vad laget uträttade på isen. Fast det är klart, har Lars Jansson varit med så skulle jag ha spelat in den.:-)

NuMountain:

Utför. Jag ändrar mig till utför. (Fan.)

För övrigt vet jag också vem T G är nu, har jag en känsla av. Eller?
För övrigt 2 vet jag nu var krullis86 kommer ifrån också (tydligen en ondskefull handling av en son...).
För övrigt 3 trodde jag att jag skulle kunna åka till Stig och titta på matchen från igår, men tro på faen att den enda match hon INTE spelat in av alla matcher som visats på C+ (då snackar vi alltså alla lags matcher...) är gårdagens. Tråååk!

Junior5an
Äntligen var den på plats. Junior5an 2002/03. Gör ditt eget dreamteam lag bestående av spelare från MODO J18 samt J20.

Priser

Presentkort Go Sport Travel 2000SEK

MODO Replica, valfritt nummer och namn samt alagets autografer!

Anmäl erat lag senast 2/11 om ni vill vara med redan från första omgången.

Sv: Säsongens bästa match hitills?
Et tu Brute: Har nu fått klart för mig att det faktiskt existerar en artikel från gårdagens match i AB:s nätupplaga. Av någon märklig anledning finns den bland samtliga andra matcher på sportens startsida, medans övriga matcher också finns på hockeysidan.

Faktum kvarstår ändå kring ämnet omgångens artist, i de flesta fall finns ingen utsänd från AB när det spelas ES i KA.

DT och omgångens artist är ett stort skämt. Jag la ner DT redan förra säsongen då jag insåg att AB:s skojare aldrig skulle ha en chans att få ihop sitt +/-.

Vill man bege sig ut i verkligheten, är det också så att AB sällan eller aldrig har någon på plats i KA. Förmodar att så var fallet även igår. Exempelvis så har AB på sin nätupplaga rapporter från samtliga matcher utan den i KA.

Så omgångens artist har i bästa fall korats av någon som kikade på Canal+. Risken är väl att jag själv är lite för enögd för att utse någon omgångens artist i just denna matchen. Tyckte att HV gjorde det synnerligen lätt för Riksman i de flesta fall. Skulle man få utse omgångens grovjobbare hade jag utan tvekan pekat på Pierre Hedin. Men omgångens artist fanns nog någon annanstans...

NuMountain: Jag börjar fundera i dina banor jag med, jag såg matchen på TV och enda gången man såg Kalle Sahlstedt var ju målet som dessutom som sagt var en halvträff.

Jag skulle rösta på Juuso Riksman som omgångens artist, inte bara för sitt spel utan hans intrevju i var ju bländande!
Snacka om språkbegåvning! :)

Frisco:

Rumpmas reject!

:-)))

Det där är ju intressant, i England har de flesta idrottslåtar en tendens att bli åtminstone smått lyssningsbara, är det bara sopor som är idrottsintresserade i Sverige kanske? Förutom leksandsbidraget hade jag aldrig hört talats om en enda av de där grupperna/artisterna innan de släppte sin "hockeylåt". Kan inte Pagrotsky kvotera våra musikexporter till ett lämpligt favoritlag?

Hmm..kanske bara är så att alla håller på Bajen?

Frölunda85's tråd
tja. Jag vill gratta er modoiter för vinsten igår. Snyggt spelat!!!Bra att ni inte lät HV71 dra ifrån i tabellen

Lumber Jack: Arne Anka har snart gjort sitt som kommentatorer. Synd att de inte la av när de var på topp. Tveksam om de ens skulle klara av att kommentera World Series finalen i baseball. I övrigt vill jag bara säga:
I'm forever blowing bubbles
Pretty bubbles in the air
They fly so high
They reach the sky
And like my dreams
They fade and die

Fortune's Always Hiding
I've looked everywhere
I'm forever blowing bubbles
Pretty bubbles in the air

Paddan:
Man kanske skulle skaffa sig Copyright på inlägg?
Se mitt inlägg under Allmänt snack kl 12.14 och skäms... ;-))

Paddan: VA! Är det sant? Slagskottet han drog upp i krysset var ju en halvträff tillochmed. Han måste ha gjort något annat som TV missade. Jag ringer upp Virus och kollar om det här verkligen har gått rättvist till.

knaskamilla: utåt? Ja, där ser man.Då blir det väl inåt för mig då, antar jag. Fortfarande har vi "spelare" som gömmer sig bakom sitt riktiga namn. Som tur är så vet ju jag vem T G är i alla fall. (Sveriges tystaste hockeyorakel. - De e sant de. "Kärr-stink". Skulle det kunna vara en variant knas? Eller funkar det bara på Henrikar?(Internt om ni undrar.) poffa verkar stadigt förankrad i bottenstriden. Liknar lite Luleå över det. Frisco då? Ja, dialekten avslöjar dig. Klart att du blir kvar i botten, skulle jag tro. paddan, paddan....paddan. Hittar honom inte.....Ojsan! Där var han visst. Började leta i fel ände. Sen har vi i toppen något att vara stolt över. Det visar sig kanske, att vi har den absolut svåraste ligan att vinna internt. Starkt jobbat GIZmodoS.

Paddan: bedömarna är fjollor, den enda förklaring som kommer mig till sinnes så här i en handvändning.

Björn VII: Någon som kan komma på en rationell förklaring till att Kalle Sahlstedt blev omgångens artist i AB med sitt 1-3 mål? Om något så var väl Wennerbergs 2-0 mål ett mål värdigt en sådan omnåmning.
Men, men, man verkar aldrig bli klok på någonting den här såsongen.

Sv: MoDo-MIF
ModoAnte: tja, den som lever får se.
Trevlig helg tillönskas.

Namn Poäng / Supertotal Senast
1 Rickard Hägglund (gizMODOs) 38 / 29 poäng (10)
2 thomas gustafsson 31 / 25 poäng (13)
3 NuMo 25 / 15 poäng (13)
4 Linn Engvall (Kapusta) 24 / 22 poäng (5)
5 Johan Pahlin (Vader) 24 / 19 poäng (10)
6 Morgan Stafrin (Paddan) 24 / 11 poäng (13)
7 André Söderholm (Deas) 22 / 11 poäng (11)
8 Samuel J (samjo) 18 / 8 poäng (12)
9 J. Westman (radiosaigon) 16 / 2 poäng (13)
10 R Eriksson ( L. Jack) 15 / 1 poäng (6)
11 ria-ra 15 / 0 poäng (9)
12 Linda Persson 14 / 7 poäng (4)
13 Knas 10 / 4 poäng (6)
14 Anderas svedin "Modoante" 9 / 3 poäng (4)
15 Per Lundgren (poffa) 9 / -6 poäng (7)
16 Mattias Viberg (scim) 8 / -4 poäng (4)
17 Mikael Lundvall 8 / -8 poäng (8)
18 Magnus Börlin (cadburus) 5 / -11 poäng (5)
19 Kerstin Andersson 4 / -4 poäng (4)
20 Frisco 1 / -11 poäng (1)

Det går stadigt utåt för mig... Men det är klart, Frisco verkar vara lika mycket på väg uppåt i tabellen som Brynäs i en annan tabell, så man kanske inte behöver oroa sig för att hamna på sistaplatsen?

nek97raj: Om modo spelar lika dålig som mot Timrå så vinner Mif med man får hoppas att trenden håller i sig.

ModoAnte: sant, men, MIF är urbota dåliga på bortaplan, och då i all synnerhet i Kempehallen, 1 av 15 poäng har bärgats på bortaplan.
F.ö. kan sägas att jag imponeras av MoDos förmåga att alltid komma tillbaka efter stora spelarförluster.

nek97raj: man vet aldrig hur det går.

MoDo-MIF
denna match kan tyvärr bara sluta med MoDo-seger, då MIF är starkt skadedrabbade, och då MoDo på senare år, från att ha varit en drömmotståndare, förvandlats till en mardröms d.o. för MIF.

Sv: Falcon Rinksite
Frisco:

Är det någon mer än jag som undrar om "krullis86" är ngn sorts smeknamnsparodi?

I övrigt håller jag med Björn: jäkla Leksand. Och jäkla MoDo...att man inte ska kunna lita på att ens egna lag förlorar när man förväntar sig det! ;)

Sv: Wennerberg
Mano:
Mycket snyggt mål av Wennerberg !
Ätnligen någon som har förstått att man skall skjuta högt på målvakter som "simmar" typ Liv.

Wennerberg
Wennerbergs 0-2 gjorde mig slutgiltigt övertygad om den unga mannens enorma potential. På det sätt att mer eller mindre dödar HV-backen och erövrar pucken för att med stort självförtroende vänta ut Liv visar att han har någonting mycket mycket stort i kroppen. Och karln är ju redan halvvägs till tjugo pyts.

Men han kommer att bli ännu bättre om han får en ordentlig center i en intakt femma - ytterforwardspar gills inte Jim. Först då kan det hända att någon annan tar liknande ansvar i anfallszonen och Mattias kan eventuellt fylla på med ett par assists också.

Sv: Falcon Rinksite
Frisco:

Tack, men damn Läkksann!

« · 146607 · »