1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534849 inlägg · 4127 ämnen
« · 156428 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo - Frölunda
MartinS: Ja, vad ska man säga. Vore ju trevligt om det inträffat något positivt, i stil med ett mirakel eller så, under speluppehållet. För Warg har långt ifrån varit bra den här såsongen. Mest ägnat sig åt att gå på kropp istället för att försöka sno åt sig pucken, uppträtt allmänt vilset på planen, men ändå fått spela en stor del av MODOs PP. Alla chanserna i PP kan i och för sig ha att göra med att killen är högerskytt.

Modo - Frölunda
Fint citat av brittan:

"- Vi skulle behöva fler målgörare men jag tror att Fredrik Warg är på G. Åtminstone har detr sett så ut på träningen, säger Jim Brithén. Warg har potential att bli någonting alldeles extra."

Vinst med 3-2 ikväll. Warg spelar hela matchen, åker ut en gång och har -2. Hedin och Lindström (dags nu) gånger två gör mål.

Blindkäpp
Ulf Rönnmark, kvällens domare, någon som har en pejling på hur han varit den här säsongen?
Ska försöka mig på en "Saida" och gissa Hasses domarbetyg på Rönnmark: två plus!

Sv: På andra sidan pölen....
....kanske Wennerberg hamnar förr eller senare. Eftersom jag brukar vara i bästa länktipsarhumör på morgonen så är det väl lika bra att delge er dagens artikel från ÖA-sporten som då givetvis handlar om Wennerberg.

På andra sidan pölen....
....är Mattias Weinhandl tillbaka i Bridgeport Sound Tigers efter att ha varit healthy scratch de senaste tre matcherna i Islanders.

Han svarade för ett av målen i nattens 3-0 vinst mot Springfield Falcons. Han har nu gjort mål i tre raka AHL-matcher och poäng i hans senaste sju AHL-matcher.

Sv: Godnatt
westerlind:

Jag håller mig vaken och håller i ställningarna så att de inte rasar ihop inatt.

Förresten så möter ni FBK idag, så din morgondag idag lär inte se alltför ljus och härlig ut till kvällen idag.

Gonatt.

Sv: Friscos Bildgåtor #4
Frisco: #14!!!

Sv: Godnatt
NuMo, Kärran, mike66, knas m fl:

Jag måste tyvärr dra mig tillbaka. Skriv gärna ner vad ni funderar på, så ska jag försöka reda ut det i morgon.

Alla: #14 !!!
-----------------
Z z z z zZZZ Z Zz z Z z zz

knaskamilla: Jomenvisst, äras den som äras bör. Själv så sitter jag och petar i den rapport som föregår den slutrapport som jag egentligen borde börja att titta på snart.

Paddan:

Jaså, tilltalar du mig med "ni" helt plötsligt? Är det bara för att jag har skrivit klart min rapport och du inte har det, eller?

knaskamilla: Ja, vad ska man säga, svarslösa är ni då inte i varje fall ;)

Paddan:

Hmm. Eller också är de bäst på att låtsas vara danskar. De kanske sympatidanskar med danskarna i laget.

Paddan: danska milla ska det vara.

knaskamilla: Inte jag heller. Blev bara lite fundersam på rubriken på nyheten på modohockey.se: MODO danskar bäst.
Ska det kanske istället vara "daskar bäst", eller "dansar bäst"?

Paddan:

Spelar hockey, kanske? Jag vet inte.

knaskamilla:

En fråga som jag har gått och funderat på nu ett tag: Vad sjutton gör man när man danskar?

Paddan: De första 2 är bara för att de tippade samtidigt och de andra två är samma två personer som alltid förstör. Fortfarande inga överraskningar....

Frisco: Jahapp, ser att den fina ordningen i tippningen varade ända fram till 19.06 ikväll med lite svängningar sådär runt 18.12.

Lumber Jack: Thanks!!!

Frisco:

Nu ramlade det visst in ett svar till.

Sv: Elitseriekejsarnas nya kläder (?)
Lumber Jack: Projektet är snart i hamn och det enda som saknas är en viss finansieringstäckning. Det pågår ständigt en förhandling med Svenska Spel, ATG etc., etc, för de sista fem miljarderna för att täcka de akuta kostnaderna.

westerlind:

Jag tror att du skrev lite fel. Lund stavas bara med fyra bokstäver och ett L i början.

Frisco:

Hur går det, har du fått in några fler svar? Finns det någon utanför Stockholm som har chans på segern?

Sv: Eldvatten och tomahawker
Kärran: Ah det kunde jag ha läst själv på ösk:s hemsida om jag inte vore så snabb och fråga :D

Wewillwintoday:
Karlin och Gradin spelade inte (halsbesvär)
Agu var förkyld, ej med.

Kalle spelade inte i kvällens match mot Björklöven???

Det stod på www.modohockey.se:
"Mattias Karlin tränar och spelar med ÖSK".

Uppenbarligen inte.

Paddan: Hmm...
Jag undrar varför man delar på ett vinnande koncept med Wennerberg och Almtorp. Varför inte ersätta Werner med Öberg istället, och låta fjärdekedjan vara intakt.

Frisco: Mullereich über alles.

Lumber Jack: Glöm inte Risön med de 5 tingen: Mulleland, camping, bangolf, swimmingpool och bakfylla.

NuMountain:

Hur går det med Projekt : Gropen, en höjning av Hallstaberget ?

Björn VII:

På Sollefteåkommun skrattar man friskt åt Ö-viks planer och Vision 2008. Fan, i Sollefteå har vi Billan(nästan).

NuMountain:

Verkar ju vara lite schismer på gång, vissa är väldigt involverade i Vision 2008 och förstår nog behovet av arenan för hela projektet i stort, medan andra har krav från sina partier om att, in absurdum, försvara diverse policys då det gäller mörkläggande och torrläggande av allehanda nöjesetablissemang. Ö-vik kommer, och måste bli ett nytt Ö-vik om det blir en ny arena, det är ett som är säkert.

F.ö. ser jag det som smått komiskt att nästan 100% av Ö-viks folkvalda är emot arenan, tala om ett bra läge för nya partier...

Björn VII: Jo jag skumläste det där igår faktiskt. Menar man på allvar att det är värt pengarna att ha ett ES-lag på orten? Märkligt på min ära. För ett tag hoppades jag att Sollefteå Kommun kunde köpa upp klubben till oss riktiga mjölkdrinkare. Inte skulle vi ha några problem med parkeringar eller till/frånfarter heller.

knaskamilla:

Japp, jag och Bylund har sett till att tillgodota intressena för den del av Ångermanland som skapar BNP. Vi förtjänar lite uppmärksamhet för våran betalning av öresundsbroar, motorvägar mellan Falun-->Borlänge och glesbygdsstöd till olönsamma jordbruk i mellanångermanland, typ.

;-P

Björn VII:

Ehm...menar de att MoDo ska spela i Husum, eller vad?

NuMountain:

Tyvärr min bäste NuM, kommunen har fastslagit en ny översiktsplan för Ö-viks kommun...

"...behandlar långsiktiga utvecklings- och markanvändningsfrågor ..."

I denna presenteras fyra möjliga alternativ för en placerieng av en ny ishockeyarena, och jag har inte suttit med i någon nämnd här...(tror ni på mig?)

Alternativen:
*Framnäsudden
*Busstationstomten
*Ö-viks norra

och...trumvirvel:
*Husums station.

Frågan är ju bara: vinnande hockeylag, fin hall och jvg-station har vi ju redan idag, vad skulle vara nytt?

knaskamilla: Tyckte det var bättre med 3 ? än att skriva meningen tre ggr.

Frisco:

Varför har du tre frågetecken efter en upplysning!!!

Är de där bildgåtorna någon sorts läxa, eller?

knaskamilla: Jag vet inte vad du menar??? Däremot vet jag att jag saknar svar från många på Bildgåtor #4.

www.lbgk.mineline.se/frisco/frisco/fyra.htm

Frisco:

Så här trött är Kamilla idag:
"Hmm...varför har han ett på för mycket i den där meningen...?"

Paddan: Haha... 4 har tippat (inkl. du och jag) och ännu allt i sin ordning, fantastiskt var ordet.

Frisco: Hmm, saknar någon sån där fin och pedagogisk bild om hur man egentligen skall skriva in sitt tips i forumet. Känner mig lite villrådig...

Nu på kan på ni på tippa på resultat på matchen på MoDo på Frölunda på forumet på www.modohockey.se på.

Frisco: hmm, okej då.

danoj: Nej nej nej..... Du har fattat fel. Solna möjligen.

Frisco: Var sveriges skithål ligger vet ju både du och jag, Det är ju i *host* S*******m :))

Lumber Jack: Komplex kanske? De har alltid varit lite underliga nere på Sveriges baksida. Eller hur var det en känd svart fanclub skrev för nåt år sen? Var det Sveriges skithål?

Paddan:

Precis min tanke.

« · 156428 · »