1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534896 inlägg · 4127 ämnen
« · 163677 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MODO i julklapp
knaskamilla: Vad händer? Jag mötte Lassie! Ok, jag hänger på. Idag var två spelare från ett känt Svenskt hockeylag på min arbetsplats.

zzzzzzZZZZZ z ZZZZZZZZZZzzz z

westerlind:

En gång har jag surfat på Werners dator (det tål att upprepas). Kanske jag kan skriva hans autograf åt dig?

Frisco:

Tack för julklappstipset - bra idé att knalla in till Wernblom och få autografen direkt. Jag ska försöka ordna det där på något vis, om jag så ska behöva dra på mig brynäströjan och själv göra ett besök på MODOs kansli.

Sv: Heja Danmark
mgamill: Behöver man kommentera det hela så här i efterhand?

Dags att locka hem Johan Hägglund?
Örebro HC i den Södra Allsvenskan verkar ha lite problem med ekonomin.

Spelarna får välja mellan lönesänkning eller så får spelarna lämna klubben gratis. I Örebro spelar sedan två säsonger Övikssonen Johan Hägglund född 1982. Någon som vet hur det har gått för Johan nere i Örebro? Kan detta vara något att ta hem och låta stå på tillväxt i ÖSK?

Hägglund tillhör den framgångsrika årskullen 1982 som bla tog två raka silver i BJSM. Endast Peter Öberg av dessa spelare finns i Elitserien idag.

Hägglund som sagt var i Örebro, Mattias Nilsson i Hammarby, Niclas Wästlund i Nybro, Martin Eklund i Arboga, Peder Ståhl i Troja, Fredrik Eriksson och Johan Jonsson i USA, Martin Samuelsson Providence Bruins och sist men inte minst så spelar Milo Horava numera hockey igen i sitt hemland Tjeckien.

Sv: Brithén chockar imorgon???
Wewillwintoday: Måste säga att jag gillar de där 0,02%. Speciellt den där sista punkten i uppräkningen.

Men risken är väl att det blir "business as usual".

Frisco: Bra i matte var jag också, hah :)

Wewillwintoday: Jag personligen tror att resterande 0.9% går till att Modo får tag i en ny #41 innan jul.

Brithén chockar imorgon???
Man måste ställa sig frågande varför inte han publicerar uppställningen som vanligt.

Är det stora förändringar som är anledningen???
Bänkningar som vi inte förväntat oss? Staal redan tillbaka?
Warg utlånad till Sibirien?

Mitt tips är:
*Staal i första kedjan som center i första kedjan med Högardh och Wernblom.
*Karlin ersätter P.Öberg.
*Milo spelar center och J.Öberg spelar back.
*I PP får vi se Lehtinen som styr powerplayet och ruggiga backskott av Milo.
*Warg bänkad

Kalkylerade odds att detta inträffar: ungefär 0.02% chans.

Andra tips är:
*Brithén kör exakt samma manskap som förra matchen, ändrar ingenting.
*Brithén kör exakt samma manskap som förra matchen, men vaskar om nån spelare hit eller dit i kedjorna

Kalkylerade odds att detta inträffar: 99.08% chans.

Sv: Förvirrande
Lumber Jack: Tack för förklaringen. Om ni är ute i god tid imorgon kom ihåg SÖDER OM E4.

Frisco:

Det smärtar mig att se dina trögtänkthet i fallet med de förhalade starttiderna i matcherna mellan Brynäs och MoDo. Brynäs ledning har lagt ned mycken tid och energi på att flytta fram den totala förnedringen framåt i tiden. Till slut föll de styrande till föga för de tårar och de hot som ingick i kampanjen.

Sv: Renberg-Insikt
Björn VII: Du har rätt. Lite beklakligt att man kommit överens är det. Det var ju faktiskt ett komiskt inslag ur Norrbottenhockeyn. Just nu kan man avslöja vilka på luleforum som är grundmurade "äkta" norrbottningar. Flera generationers prägling har inte gjort dem mottaglig för smidiga lösningar direkt.

Björn VII: I Övik får man tyvärr bara gå efter nummerplåten.

Frisco:

När jag åker till Malmö vill jag alltid ha "Kal P. Dal". MoDo/MODO står på 2-0 i matcher för mig vid dessa tillfällen.

Frisco:

Tänkte väl... Trodde för ett ögonblick där att du hade fått slut på saker att skriva.

knaskamilla: Tänk att jag lyckade KNASA till det i denna viktiga stund.
SJ har på senare år ochså knasat till det. När jag var ung åkte jag ofta tåg som gick i tid. Man åkte X9 rälsbuss från Ludvika till Tillberga och bytte där till vanligt lokdraget tåg för vidare färd mot Cst. Det man alltid ville var att det skulle vara ett Rapidlok elelr som det egentligen heter: Ett Ra lok.

Frisco:

Nej, jag tänkte mig att jag skulle få åka buss från Härnösand till Sundsvall. Så brukar det för det mesta fungera när jag åker tåg med SJ (ibland behöver man inte åka buss alls). Förresten är du mkt äldre än mig, så du har haft större chans att få erfarenheter av SJ...

knaskamilla: När du betällde tågbiljett av SJ förväntade du dig då att få åka tåg hela vägen? Iså fall verkar du ha lite erfarenhet av SJ.

knaskamilla:

Nope, däremot kan ni få ögonbindlar, så att ni aldrig märker att ni lämnar residensstadens silhuett av glittrande neonskyltar och ståtliga skyskrapor. När ni befrias från dem befinner ni er, utan återvändo, i Hockeytown.

För brutalt eller?

Björn VII:

Vad menar du - kommer det en massa folk dit och spelar hockey för dem?

Frisco:

Det är möjligt att det var förra torsdagen. Isf menar jag då, och tar tillbaka det jag skrev om MoDomatchen (i stället ska det då stå: "så att jag fick åka buss i stället för tåg hela jäkla vägen från Hudik till Sthlm").

knaskamilla:

Psst...säg adressen, diskret. Så kommer det oväntat en buss med maskerade män och kvinnor från Södra Sveriges Modofront och tar hela din arbetsplats, kids, medarbetare och fastighetsskötare som gisslan...vilken sedan får genomlida tortyr i form av hockey i två en halv timme.

Vad tycks?

knaskamilla: Timrå - Luleå. ???. Det har nog slagit runt i din knasiga lill hjärna.

Sv: Renberg-Insikt
NuMountain:

Å tredje sidan hade man ju gärna sett hela Luläs organisation sysselsatt med juridiska strider mot NHL i 30 års tid. :-) Men nåja...det kanske kommer att finnas utrymme för oss att hålla på med liknande sysselsättningar om Påhlssons biljett även skulle innehålla en retur?

Tråkigaste med "vår" situation är ju att Agent & co. verkar vara maniskt inriktade på att lösa kontraktet, det utsiktslösa alternativet alltså. (Läs: agenten sätter sina egna prioriteringar och icke-existerande möjlighet till provision före klientens möjlighet att spela hockey.)

Jag hatar den här (hockey-)världen, ibland.

Frisco:

Kan välan inte jag rå för, att jag har praktik! Fick för övrigt veta idag att om jag hade varit på praktik i torsdags hade jag fått åka och se Timrå-Luleå. Tur att jag var ledig då, så jag fick se MoDo i stället...

Frisco: De kanske måste köra omvägen över 08-land för att plocka upp Westerlind.

Paddan: Skulle nog bli lita kaotiskt i Gävle om de både evenemangen gick samtidigt. Värst vore nog att de använder samma parkeringar.

Fatttar fortfarande inte varför hemmamatchen mot BIF startar 20.00.

Frisco: Tack för den informationen. Blir ju lite fundersam när de ändrar starttiderna på matcherna.

Hmm, känns som att man kanske borde be någon att spela in matchen mot Timrå på torsdag. Får hoppas att det blir bra underhållning.

Paddan: Aha.... det var Gävlematchen du menade. Jo det har jag ju räknat redan. V75 på Gävletravet samtidigt som hockeyn.

Paddan: Under rubriken Ändringar, varför? har jg frågat samma sak utan att få svar.

22/11 fanns följande att läsa på www.swehockey.se, doch utan förklaringar.

-----------------------

21/11 Ändringar i Elitseriens och Allsvenskans spelprogram

Ändringar i Elitseriens och Allsvenskans spelprogram (ändringar i fet stil):
Elitserien
Klockan 20.00 torsdagen den 28 november 2002 spelas Linköpings HC-HV 71, en match hörande till omgång 23
Klockan 17.00 söndagen den 1 december 2002 spelas HV 71-Västra Frölunda HC, en match hörande till omgång 24
Klockan 20.00 torsdagen den 5 december 2002 spelas MODO Hockey-Brynäs IF, en match hörande till omgång 26
Klockan 20.00 torsdagen den 12 december 2002 spelas Luleå HF-Leksands IF, en match hörande till omgång 29
Klockan 14.30 torsdagen den 26 december 2002 spelas Leksands IF-Djurgårdens IF, en match hörande till omgång 30
Klockan 15.00 torsdagen den 26 december 2002 spelas Luleå HF-MODO Hockey, Västra Frölunda HC-Linköpings HC, MIF Redhawks-HV 71, Färjestads BK-Södertälje SK och Timrå IK-Brynäs IF, alla matcher hörande till omgång 30

Allsvenskan Norra Grundserien
Klockan 19.00 fredagen den 29 november 2002 spelas AIK Skellefteå AIK, en match som hör till omgång 20
Klockan 19.00 fredagen den 13 december 2002 spelas AIK-Bodens IK, en match som hör till omgång 27

Sv: MODO-FBK
Färjestad har inte lirat bra den senaste tiden... men jag tror det är på bättrningsvägen... det lär bli jämnt.. men tror dock på en knapp vinst för min kära FBK!

Förvirrande
Läser på MODOs hemsida att matchen mot Brynäs på lördag är flyttad till 17.30. Jahapp, då får man inte det där avbrottet i julfestförberedelserna som jag hoppats på.

Någon som vet av vilken orsak som matchen börjar 2,5 timme senare, Canal+ ?

Renberg-Insikt
Äntligen har lulingarna insett det utsiktslösa i att försöka komma överens med Renberg via advokater och rättsapparater. Varför det inte skett tidigare är för mig en gåta. Man får väl för ES skull hoppas att de lärt sig något av denna historia. Skriva otvetydliga kontrakt t.ex. Det hela har ju fått ett löjets skimmer över sig pga. den inkompetensen

Huge: Det kan mycket väl vara den enes fel i såna situationer.

Visst är det underligt att det ofta har varit Brynäs som hamnat i rampljuset vid underliga situationer. Det kanske händer liknande saker i andra föreningar men att vi aldrig får reda på det.

Jag att mailet till Bissett eller Baisset eller hur det stavas var roligt. Där kan man snacka om att spara in på portot.

knaskamilla: Svikare.

Frisco:

Själv trodde man att man skulle upp och se MoDo spöa Brynäs, men så visar det sig att folket på praktikplatsen har andra planer för mig, så det blir nog MoDo-TIK i stället. Spöar MoDo dem också?

Lumber Jack: Kan ju alltid hoppas på det, men följden kanske istället blir att Warg ska vara inne på alla PP. Säger väl ingenting om Brithén vill ha en högerskytt i PP, men då måste ju denne också våga skjuta någon gång också.

Alternativet vore väl att prova Milo som forward. Tycker absolut att han borde kunna passa på den positionen, och plocka ner Janne Öberg som back istället.

Paddan:

Det känns så jävla onödigt att den back med bäst skott(Milo) ska sitta på bänken i PP, obegripligt. Men nu kanske det blir bättring.

Lumber Jack: Provat nya uppställningar i PP, inte en dag för sent. Nu kanske man kan hoppas på att det ska bli lite grann bättre spel i PP och mer skott på mål. Låt Lehtinen och Milo spela PP, båda två var riktigt på hugget mot SSK och framförallt Lehtinen var oerhört skottvillig.

danoj:

Det är inte Warg som kritiseras utan Brithéns coachning av honom, han är en spelare som skapar lite samtidigt som han aldrig riktigt gör bort sig. Men han får för mycket istid vid för många tillfällen när andra spelare skulle kunna uträtta något bättre än vad Warg gör. Det är hela Kempis överens om, ja utom Brithén då...

Lumber Jack: Att prata för sig själv är det första tecknet på att man håller på att bli tokig, sägs det i alla fall.

Frisco: Allvarligt talat, det tycker inte jag heller. Vad gäller Sandlin så tror jag dock att det som kommit fram i media nog inte ger hela bilden av vad som hänt. Sandlin har nog själv en del i skulden till det hela. Jag får väl dra till med ännu ett visdomsord ur Havamal(?):

"Det är aldrigur bara den enes felur när två trätur"

vad ni hackar på den här killen warg, har han gjort sig förtjänt av alla dom här påhoppen? ;-)

Lumber Jack: ....och Warg, antar jag. ;)

Lumber Jack: Åsså Warg förståss

Paddan:

Spännande att den enda spelaren som är klar inför morgondagens match är Riksman.

Huge: Förluster kan jag ta, nästan hur många som helst. Men jag tycker inte om när folk blir dåligt behandlade.

Lumber Jack: Hmm, jovisst, ingen omöjlighet alls.

Får han bara Warg som kedjekamrat så kommer han bokstavligen att...........komma helt bort.

Brithéns ord inför matchen: "- Hur som helst tror jag det kan bli en bra match med många mål, det brukar handla om det då vi möter värmlänningarna. Till er alla vill jag till sist bara tillägga: Kom till Kempis så ska ni få se att det händer saker på isen! "

Frisco: Seså, seså, att vi dänger till er i rinken är väl inte SÅ farligt?

Huge: Touche´

« · 163677 · »