1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535124 inlägg · 4128 ämnen
« · 175868 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Regler
Frisco:

Oväntat!

poffa: Han tog även några GANSKA onödiga utvisningar i helgen också. Men men....

Sv: Serieseger!
Björn VII: inte klart än! kolla tabellen de e en match kvar om östersund vinner o husum förlorar vinner östersund på bättre mål skilnad. (14-2 mot husom blandannat) :)))

Frisco:

Det konstiga är att Jocke så sällan vill vara bäst. Förra året var han dock bäst på att ta utvisningar. Ett snitt på knappt 10 minuter per match under 8 matcher i rad säger en hel del om hur mycket han då brydde sig om laget. Varför gör han så då han har talangen att blomma ut till en kanonspelare?

Sv: Blue Devils skytteliga
knaskamilla:

Wilde slå en passning rätt ut i intet? Knappast, hans passningar sitter alltid på bladet, kommer alltid till den spelare som har fart och det skapas alltid chanser då han är inne och då pratat jag om de indianare han slår.

Han som skulle bli Årets Rookie enligt Brithén. Morsning!

Lumber Jack: Vet mycket väl vilken "klass" Socker-Conny håller så det var inge svårt att lista ut att ligan han spelar i inte håller så hög klass.

Paddan:

Ett mål och åtta ass på två matcher är inte fy skam.

knas:

Din uppfattning om Wilde är inte helt fel.

Portello:

Han spelar i en underliga till DEL och kvaliteten lär vara ungefär som i ÖSK och Bodens klass.

knaskamilla: Socker-Conny måste ju vara en av Modos bästa spelare genom tiderna............
Vem minns inte hans grymma straff?? :)

Portello:

Socker-Conny? Har vi inte redan Wilde som slår passningar rakt ut i ingenstans? (Fick iaf för mig det sist jag var på match.)

Paddan: Kanske dags att ta honom till Modo igen? :)

Lumber Jack: Onekligen, han har ju också blivit månadens spelare, för både oktober och november månad, i Weiden Blue Devils.

Paddan:

Strömberg Conny 22 20 35 55, han ångar på...

Sv: Måltorkan är över
Björn VII: Så denna tröja är inte vacker alltså?

westerlind:

Jag ska testa dem (snart). Känner liksom ingen smak just nu ändå.

Frisco:

Våldsamt snygga tröjor för gurkorna, tråkigt att de äldre släktingarna från staden aldrig uppvisade några talanger på det området när de fick chansen i Elitserien. Lite grann som Skellefteå, faktiskt (om man tar i åtanke att jag började se på hockey i mitten av 80-talet, alltså).

Björn VII:

Nu är det juletider, så jag tycker man ska vara snäll med varandra.
Mystiskt hur man blir när man äter pepparkakor - tror jag får sluta upp med det.

Nummer sista

Nummer 2.

Björn VII: Jag ska tala om det för ägarinnan så får vi se vad som händer. Det finns ju bilder från förra Malmömatchen i alla fall. Jag kan bjuda på tre bilder från Kempis och dagens match.

Frisco:

Sådant som anses vara intressant, litar på att urvalet blir bra.

Björn VII: Vad vill du se?

Frisco:

Apropå bilder: blir det några alster från de senaste månadernas hockeyspelande i nolaskogs på den där sidan med ståplats-manifest? Eller har sidan ifråga, utan mitt vetande, gått och förvandlat sig till en betalsajt?

westerlind:

Nu är jag visserligen väldigt förkyld och har ganska igenmurade ögonlock, men: vad var det där för något? Och: hur mycket kommer det att kosta oss?

Serieseger!
Division 1 norra B - avgjort idag.

Seriesegrare:
Husum Hockey.

Jag skulle bara vilja utbringa en skål och säga till HS-skribenter av alla de slag: Ni är självklart välkomma till Ångermanlands största glädjetåg i hockeyväg, man behöver inte ens hålla på ÖSK eller köpa örhängen.

westerlind: Vilken vacker julsång.

Björn VII: Jag bryr mig inte i sär skrivningar. Jag skulle vilja se ett gul jacke tifo.

Frisco: Jag har också hittat en glad liten visa som ska sjungas vid jul:

Alfredshems stjärna
Gläns över Kornsjöstrand,
Werna i fjärran,
Du som i Ångermanland
dyrkas av Kärran,

Tärnan från Alfredshem,
utvisas fort, och går hem,
Barnen och Redsarna,
följa dig gärna,

Strålande Werna,
i MoDo en stjärna.

Frisco:

Du glömde en särskrivning i det där inlägget: " ".
Varsågod!

WalkieTalkie-tifo för Jens tack!

Måltorkan är över
När Jens Öhman gjorde 1-6 målet för ÖSK mot Skellefteå hade ÖSK inte gjort mål på 154 minuter och 50 sekunder. Under de 154.50 hade de 0-20 i målskillnad. Man undrar om det firas i Hockeybiten i afton?

Allihop: Klappa händerna när du är riktigt glad (klapp klapp)
Klappa händerna när du är riktigt glad (klapp klapp)
Du kan också glädja andra som på denna jorden vandra -
klappa händerna när du är riktigt glad (klapp klapp)

scim:

Nej tack. Fast du är inte den enda som anklagar mig för att låtsas vara korkad.

(Hihi. Du skickade två likadana!)

knaskamilla:
Hela tiden? Precisera!

Sv: Bilder man minns
Frisco:

Jag tror inte att det är en spelare - de brukar ha hjälm. Verkar istället som två långväga supportrar som funderar på hocken som körde. Just här står de och försöker klura ut var bilen är. Han till höger misstänker att det var en kvinna som körde, den andre vägrar att svara.

Bifogar en bild som antagligen varit inspirationskällan till namnet på en av personerna. Den ene kommer därifrån bilden är tagen - det gör den andre också.

Vem som står i dörren är däremot ett mysterium - Är det kanske Björn?

knaskamilla: Ett var ett friläge där han hade en liten VIK:are hängande på ryggen över hela planen.
J L är överlägset bäst på planen i junismatcherna om han vill vara det.

Sv: Bilder man minns
En bild på #31 i Kempehallen. Det är inte Hirsch utan nån Roger nånting??

Frisco:

Positivt. Var de snygga?

Markus Näslund gjorde fyra i natt, såg jag. Är inte det lite överdrivet många mål av samma spelare i en match? ;)

knaskamilla: 4-1 till MoDo mot VIK. Jocke Lindström gjorde 3.

Frisco:

Tack, Frisco. Dig kan man lita på.

scim: Är du säker på att knaskamilla SPELAR korkad?

scim:

Varför anklagar alla mig för att spela korkad hela tiden? Grr...

Äh, skitsamma. Jag har huvudvärk. Jag ids inte lägga ner ngn energi på det där nu.

knaskamilla: Jag svarade på ditt första inlägg i den här tråden, som innehöll tre förslag som jag avslog. Sluta spela korkad.

Frisco:

Nej, troligen inte.

knaskamilla: 3-1 efter 59.11 i sista perran. 3 mål? Njae, troligen inte va?

Frisco:

VIK kanske vann med 4-3, med andra ord...

Nej, det har inte något med de tomma inläggen att göra. Det var bara det att jag inte hade tänkt på hur bra det fungerar utan moderator och regler på modohockey.se, förrän du påminde mig.

knaskamilla: 3-1 till MoDo mot VIK när det återstod ca en halv minut av matchen. Då gick jag till bussen.

Sen kan man undra varför du säger saker och tar tillbaka dessa Är dte ungefär av samma anldedning du skriver tomma inlägg? Alltså först handling sen tanke?

scim:

Fast jag lade fyra förslag. Och tog tillbaka de tre första. Är det inte lite meningslöst att yrka avslag på något som tagits tillbaka, undrar jag?

Frisco:

Hur gick det på J20-matchen?

Varför sover alla?
Jag drar till Kempis på J-20 match.

NuMountain: Bästa sättet att förebygga avslagning är att vara korkad.

NuMountain & scim:

Var inte så konservativa nu, vi kan väl ge förslaget en chans? Låt en person prova på dem under t ex sex månaders tid. Jag föreslår knaskamilla.

scim: knas har fegt nog gått och lagt sig för att inte bli avslagen.

« · 175868 · »