1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535126 inlägg · 4128 ämnen
« · 175485 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Regler
knaskamilla: Vilka två förslag pratar du om? Du har fått tre avslag på tre förslag, enkel matematik!

NuMountain:

Jag föreslår att alla går och lägger sig nu.

knaskamilla: Vi tar ditt förslag till att börja med.

NuMountain:

På yrkanden?

knaskamilla: Inte för att jag är scim, men här "yrkas" ingenting. Det är avslag.

scim:

Vilket yrkar du avslag på? Och vilka två förslag yrkar du inte avslag på? (Du kan förresten inte yrka avslag på mina regelförslag, kom jag på nu, för jag drog tillbaka dem, och vad jag vet har ingen annan tagit dem som sina.)

NuMountain: Avslag? Nedsläpp heter det väl i hockey.

Dags för att ZZZZZZZ z z z z Z Z ZZ zzzz

HEJ PÅ ER.

NuMountain: Avslag ändå. Naturligtvis.

knaskamilla: Det känns bättre än att ansätta oss hela tiden.

knaskamilla:

Avslag!
Avslag!
Avslag!

knaskamilla: Över huvud taget, ja.

Frisco:

Jajust. Tänkte inte på det. Därför skulle jag vilja dra tillbaka mitt tidigare förslag och lägga ett nytt: avsätt alla moderatorer!

Varför alla dessa regler? Tex. gästboken på modohockey.se sköter sig helt själv.

NuMountain:

Bättre än sopsäckar?

westerlind:

Hallå...det var ju faktiskt bara förslag! Om de skulle gå igenom skulle de förstås få alldeles egna nummer...

knaskamilla:

Tilläggsregel 4) Om man skriver regler ska de vara numrerade, annars behöver man inte bry sig om dem.

knaskamilla: Sarkasm klär dig knas. Det är huvudsaken.

NuMountain:

Äh. Ompöva lät roligare. Du kan ju gå in på www.svt.se/varstaspraket och anmäla det som ett nyord.

NuMountain:

Det låter bra. Vad gör man när man ompövar?

NuMountain: Jag prövar om. "Ompröva". Så.

knaskamilla: Vi ska nog ta och om..om.. (Jaha. Där försvann det ordet helt plötsligt. Några förslag? Det var det perfekta ordet i sammanhanget.) knas. Ok! "Ompöva" var det ja. (Där kom det tillbaks.)

Sv: Vänskap mellan olika lag
Frisco: Populär bild det där. Hör av dig, så ska du få ett signerat ex - ett litet julklappstips från mig.

Regler
Jag tycker faktiskt att vi ska införa lite regler här. Det går ju inte att ha det som det är nu - rena rama anarkin!

Förslag på regler:
- Om någon skriver i ens personliga gästbok får man inte svara i sin egen gb, utan är då skyldig att svara i gästboken som tillhör personen som skrev.
- Om man går och lägger sig, eller slår kullerbyttor, får man inte låtsas vara online på HS.
- Om någon lägger ut en bildgåta får man bara gissa en gång (med svaret i rubriken, i rakt diagonalt nedstigande led).

Frisco:

Det är lustigt, det har jag också hört. Att mannen på bilden har en mugg hemma. Det sägs dessutom att muggen är billigare i Kempis än om man köper den i Sthlm.

Frisco: Nu har jag RedBullat. Nu kan jag varaa vaken ett tag till.

NuMountain: Det sägs att mannen på bilden har en MoDomugg hemma.

Frisco: Vilken fantastiskt elegant...tröja.

NuMountain: Trött. Jag tror att jag tar en Red Bull.

knaskamilla: jag håller med i ingenting, förutom "Preben".

Frisco och MIF-Dansken:

Jajust. Det var det inlägget jag skulle svara på. Instämmer i allt i Friscos inlägg, förutom "Preben".

MIF-Dansken: Tack själv "Preben"=)

MIF-Dansken: Jag är Timråit!
När jag ska till matcherna sjunger jag.
"This is my life"

Bo Bly: Nej, det er det ikke.
Jeg har ikke så stor en mund så ham. :-)

MIF-Dansken: Är det du som är med
i Gasolin?

Vänskap mellan olika lag
Jeg vil gerne sige tak for den velkomst vi fik i Övik, da vi besøgte jer i forbindelse med kampen MoDo-MIF. (7/12-02)

Særligt tak til Kamilla og Frisco.

MVH
Kim Larsen
MIF fan
Danmark

Sv: Fråga!!!
westerlind:

Min brorsas mormors yngsta dotters förstfödde son (men få se hmm, det blir ju jag...) har läst av Tomas Gradins elmätare som årtonåring åt Graningeverken, sedan fick han kontrakt med Sca.

Sv: werners nya klubba
Frisco:

Jag ser att ni avhandlat ämnet curling utan att rådfråga oss Sollefteåbor, makalöst! I årets vinter-OS kunde vi stoltsera med härligt guld, det enda svenska guldet förövrigt. Jag behöver väl inte heller nämna att hystade in ett brons genom Therese Sjölnader heller.

Summa sumarum: Antal Sollefteå bor i OS 2, antal medaljer 2. Vi drar vårt strå till den svaenska idrottsstacken, men vad gör resten av Sverige????

NuMountain: Hoppsan och godmorgon.
Mot Kempis och junismatchen mot Mora 16.00.

-------------------->

Frisco: "Och här visas målet igen i ultra-rapid". Varför förklarar man inte för tittarna idag varför vissa händelser tycks ske igen och igen och igen och igen?

Paddan: Den där blinkande trekanten hade jag helt glömt bort. NOSTALGI!!!=)

westerlind: Du får ha lite överseende ty jag vet ej vad jag gör. Kanske är nästa steg att våga ta här på HS att verkligen våga sitta och sova framför tangentbordet.ZZZZZZZzzzzzzzZZZZZZZZzzzzzz

mike66:

Hmm, nu får du bestämma dig snart, sover du eller inte? Blir inte Anne-Li besvärad av att du pratar i sömnen i tid och otid?

Frisco: Ser ut som mördar-Anders dädära ;) ZZZZZzzzzzzZZZZzzzZZzZZZzzzzZZZZzzZZ

knaskamilla: Saknar en blinkers, eller heter det kanske blinker, för att underlätta filkörningen.

Dessutom vill jag ha tillbaka den där trevliga vita blinkande trekanten i höger överkant på tv-bilden som påminde om starttiden för nya tv-program.

Sv: Fråga!!!
westerlind:

Svedjeholmen har blivit kallt...
Underbar ÖA-artikel med Gunder Ö. tidigare idag, känns dock som att klasskillnaden nuförtiden gör att dessa derbyn känns ganska uddlösa. F.ö. har en nära släkting till mig tacklat den nedan nämnda VM-bangaren, påstår han.

NHA 2003!

knaskamilla: Nej det är det inte. Men jag gillar den funktionen skarpt. För övrigt så sover jag för tredje gången.

Frisco:

Hihihi. De ser ut som lemmings!

Frisco:

Är det du som har tjatat till dig bifoga fil-funktionen här på HS...? ;)

Frisco:En till bild som visar att Brynäs tar efter Modo.

z2

westerlind: Brynäs tar över den taktik Modo använt i en massa år.
SOM VANLIGT SE BILD

ZZZZZ z z z zZ zZzzzzzz

Paddan: Lite bananrepublik över banan ändå tycker jag. Själv så har man snart banankontakt av högsta graden. ZZZZZzzzzZZZZ är alltid nr:1. ZZZzzzzzZZZZZZzzzZZZZZZZZZZzzzzzzzzzz

« · 175485 · »