1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536025 inlägg · 4130 ämnen
« · 190888 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fjällräven
Björn VII:
Som en pappersprodukt då, eller lyckas ni med att skrapa ihop
250.000.000 bland Ö-viks 55.000 invånare?

Sv: Fjällräven
Per HApps:

Pålitliga källor har mot bättre vetande läckt om att MODOs nya arena kommer att vara, citat: "störst, bäst och vackrast".

Så var det med det.

Sv: Werner i landslaget
Lumber Jack:

Gott luktar det iaf, vilket tyvärr inverkar menligt på jämförelsen.

Björn VII:

Helt rätt, såpans betydelse för mänskligheten försvann samtidigt som arbetarkasernernas nakna trägolv under trettiotalet.

Lumber Jack:

Vi måste överge torpedhockeyn och låta den sjunka ner på botten för att aldrig mer komma upp igen. Ta tillbaka det hederliga spelsystemen, kanske till och med 1-3-1. Vi vann ju i alla fall matcher då.

1. Sparka Hardy
2. Slopa Torpedhockeyn
3. Ta ut spelarna och bygg spelsystemet kring dem och inte tvärtom
4. Börja vinna turneringar

Paddan:

Den där liknelsen var nog tyvärr lite för olustigt nära sanningen för att man ska kunna skratta åt den på riktigt. Själv måste jag dock erkänna att jag aldrig deltog i tittarstormen när Sasse röstades ut för tretton år sedan. Men det kanske var för att jag är så pass fin i kanten så jag påstår att jag inte bryr mig om såpor av allehanda slag?

Paddan: Skillnaden är att Bert redan från början väljer ut folk han på allvar tror sig kunna vinna i finalen, medan Hardy väljer folk som han vet redan efter några veckor kommer bli utröstade och ersatta i finalen av ett riktigt fullblodsproffs.

Fast nog vette katten om jag inte hellre sett "Soffipropp" som programledare för finalen på IS istället för PA Gullö.

Paddan:

Werna som en torped i Hardys Big Ass Hockey??? Skulle inte tro det, karln är mer som en sjunkbomb som exploderar vid motståndarmålet.
Hardys filosofi är ju som bekant att spelsystemet ska forma laguttagningen och inte tvärtom. Helt sanslöst om du frågar mig. Ta ut de bästa spelarna och bygg spelet runt dem istället, då jävlar kommer vi att börja vinna igen.

samjo: Tror att hela Tre Kronor detta är är någon intern variant på Fame Factory, vi får vara nöjda med de "artister" som Bert...förlåt Hardy tagit ut och eventuellt kan det komma in någon joker mot slutet när det börjar hetta till. Delfinalerna är de erbarmerliga b-turneringarna och till finalen, VM, kommer det att finnas en färdig skiva med de medverkande "artisternas" insatser.
Programledare för finalen blir självfallet PA Gullö....

Deas: Jag tror inte Werner har lust att spela i landslaget längre, även om han borde vara förtjänt av platsen. Förresten så verkar Hardy ha andra uttagningskriterier än just "formtopp". Mikael Karlberg leder poängligan men lär knappast vara påtänkt till Sweden Hockey Games ändå. Fast nu MÅSTE ju Hardy ta ut Henrik Lundqvist som förstemålis. Allt annat vore en skandal. Killen är ju överlägset bäst i Elitserien och har varit så hela säsongen. Sedan tycker jag Daniel Henriksson ska vara andremålis. Skippa Wanhainen och Liv denna gång. De spelar i lag med väldigt dålig form nu och självförtroendet lär knappast vara det bästa. Man ska inte som Lars-Tommy ta ut spelare på gamla meriter.

Fjällräven
Hej på er och grattis för vinsten mot HV71
Läste att Timrå bygger om enl hockeyligans förstasida för 55 milj.
Hur blir det med eran nya fina arena, Fjällräven var det va?

Sv: HV71-Modo. Repris önskas
Kärran:

Inte var det strax före något mål. Riksman tog ju den pucken då Davidsson blev fri efter att Green gått i däck. Så det går inte att skylla målet på det. Men annars har du rätt, det var en hög klubba som domaren missade. Men den var inte medveten och inte speciellt ful och det såg ut som om Green överdrev en hel del där.

När Liv lägger klubban på Staals är snyggt. Hade Riksman gjort det hade man garvat och tyckt det varit bra så varför kan man inte göra det nu också?

Du skriver också att Agu och Wilde skulle kunna bli likadant. Där har du enormt fel. Visst tar Agu en del utvisningar men han gör så mycket mer på banan att han överlag är en mycket bättre back. Dessutom vågar han använda kroppen vilket Wilde aldrig gör. Han viftar hela tiden med klubban och åker ut för det.

Werner i landslaget
Sist de spelade led Tre Kronor av måltorka. Wernblom leder elitseriens målliga trots att han missat matcher pga. skada. Borde han inte vara given i Tre Kronor? Speciellt med tanke på den form han visat upp på sistone.

Sv: Poängjakten 2003
knaskamilla:

Va Faen, jag hade ju misslyckats i mitt klickande och fått Enström i stället för Hedlund. Pinsamt.

Lumber Jack:
Jomenvisst, sånt är ju betryggande att veta när vi nu stormar vidare uppåt i tabellen. Nej nu tar vi sikte på den femteplats jag tippade för MoDo innan säsongen började.

Paddan:

Det må vara sant att han har för vana att måla mot MoDo, men MoDo har ju den mycket trevligare vanan att slå ut Frölunda i kvarts- och semifinalspel. Det känns bra.

samjo:
Räknar tyvärr med att Niklas Andersson kommer att spä på sin målskörd imorgon. Han har en otrolig förmåga att göra en hel del poäng mot just MoDo, i varje fall brukar det kännas som så.

samjo: Äsch, jag menade självklart en total plusminus målskillnad på +2 för MoDo efter denna vecka, borde väl inte vara helt omöjligt. :)

Vad sjutton hände med Warg igår, helt plötsligt kunde ju killen slå en passning till rätt adressat och faktiskt också skjuta. Måste man skylla på inverkan från Danmark eller kan det vara så knepigt att killen hittat sin rätta position i laget?

Paddan: Du kan omöjligt ha +2 i målskillnad på tre vunna matcher.
Do the math :)

Paddan:

Nio poängsveckan goes on...

Chief: Äsch, än så länge så har vi 100% segrar och 0% förluster sedan Birgits klämkäcka "We shall overcome" dök upp i mitt undermedvetna. Mitt mål med nio poäng och +8 i målskillnad efter denna vecka kanske får omrevideras, är nöjd med nio poäng och +2 i målskillnad.

Lumber Jack: Wernblom är kung. Det vet vi redan :)
Ändå har han fyra matcher mindre spelade än de flesta andra (t.ex. Niklas Andersson som gjort 17 mål på 36 matcher)

Imorgon möts dom!

samjo:

En annan poängjakt, där mästaren leder.

Game Winning Goal Leaders
1. #9 Wernblom, Magnus...MODO...RW..32..5

Goal Scoring Leaders
1. #9 Wernblom, Magnus...MODO...RW..32..18

Powerplay Goal Leaders
1. #9 Wernblom, Magnus...MODO...RW..32..11

Sv: Postbärarns pôjk
knaskamilla:

För Norrland!

Lumber Jack:

Det vet jag inget om.

Mot Stockholm!

knaskamilla:

Du menar bristen på kommatering?

samjo:

Det verkar som att poffa ljög om sitt lag. Grattis till dig och mig!

Lumber Jack:

Äsch då. Det är ju otroligt att de inte kommit på att det var jag som skrev brevet ännu, trots alla ledtrådar.

Känner också att jag måste få publicera Poängligans 'top10-lista' just nu:

Top 10
Håkan Eriksson 38p
Samuel J (samjo) 38p
Bengt-Åke Sjöström 37p
Erik Ljungqvist 37p
Harry Östman 37p
Joel Lunde 37p
Johan Bengtsson 37p
Liie Larsson 37p
Maria Jakobsson 37p
Urban Kauma 37p

Gäller att njuta medan man har tillfälle :)
I förstapriset från Stegbo möbler kan man säkert också njuta... *drömma*

Gårdagens match gav många sköna poängjaktspoäng.

HS:are hitåt !
Namn Poäng / Supertotal (senast)

1 Samuel J (samjo) 38 / 80 poäng (18)
2 Kerstin Andersson 28 / 60 poäng (14)
3 Morgan Stafrin (Paddan) 27 / 79 poäng (11)
4 R Eriksson ( L. Jack) 27 / 65 poäng (15)
5 Linn Engvall (Kapusta) 26 / 101 poäng (14)
6 André Söderholm (Deas) 26 / 75 poäng (16)
7 Knas 26 / 54 poäng (18)
8 Johan Pahlin (Vader) 25 / 93 poäng (13)
9 Rickard Hägglund (gizMODOs) 24 / 72 poäng (13)
10 Per Lundgren (poffa) 24 / 61 poäng (14)
11 ria-ra 22 / 41 poäng (14)
12 NuMo 21 / 73 poäng (14)
13 Anderas svedin 21 / 70 poäng (14)
14 Linda Persson 20 / 35 poäng (14)
15 Frisco 20 / 32 poäng (10)
16 J. Westman (radiosaigon) 19 / 43 poäng (8)
17 Mattias Viberg (scim) 18 / 73 poäng (13)
18 tummen 16 / 87 poäng (11)
19 Mikael Lundvall 14 / 22 poäng (11)
20 Magnus Börlin (cadburus) 12 / 28 poäng (5)

Postbärarns pôjk
Som son till en anställd inom Postverket kan jag meddela att detta statliga verk har för avsikt att starta en obligatorisk kurs inom ämnet brevskrivningetik i "framgångens" Linköping. Bl.a. ska två veckor ägnas åt att lära sig signera sina brev med namn och avsändaradress. Det kommer att bli ett stort lyft för hela Stångebrobygden. Som avslutningspresent efter genomgången och godkänd kursmånad erhåller varje deltagare en av Hockeyligan och Domarförbundet skänkt regelbok.

Grattis till gårdagens seger. Ta nu och vinn mot Frölunda på torsdag så hoppas jag att laget i mitt hjärta TIK slår Färjestad i samma veva.
Forza!!

Strax före ett av HV målen så blev Green nedslagen bredvid målet. Tyckte att det såg ut som en solklar utvisning när man använder klubban mot ansiktet. Green låg kvar på isen, men det blev alltså ingen avblåsning. Detta kunde man se på de repriser som visades av målet, men ingen kommentar från Ankan och Arne.

Något som också visades ett antal gånger var när Staal tappar klubban framför Liv och han håller fast den med sin målvaktsklubba så Staal inte kan plocka upp den från isen. Där höll han sig i skinnet Kim, som tur var, skulle ha förstått om han velat bråka med LIv då.

Vart M Johansson skadad eftersom Wilde fick spela så mycket? Visserligen så blev Martin lurad och frånåkt vid ett tillfälle, som sedan resulterade i ett HV-mål, men detta hände även Hedin (som gjorde en stor miss). Nog känner man sig tryggare då MJ är inne än på isen än när Wilde försöker spela. Förslaget att Agu skulle spela back kan ge liknande effekt som Wilde när det gäller utvisningar, den killen tar alldeles för många onödiga utvisningar i ÖSK.

Jonsson8: Frän bild. Måste vara gammal ändå. (Rökning verkar vara tillåten, Har det varit det?) Jag känner igen en av killarna, han är från Sollefteåtrakten. (Om det är han, men nog ser det ut som det.)

poffa:

Konstiga människa.

knaskamilla:

06.00.

Nää, tillbaka till sängen och se om man kan få lite sömn. Damn!

poffa:

Du har väl ställt den på sex, kanske? Eller halv sju?

knaskamilla:

Ähh, du är en härmis. Och jag är övertrött och kan inte sova. Har försökt allt. Klockan ringer om lite drygt tre timmar. Varför?

samjo:

Och vem bestämmer att just jag är en härmis? Jag var först av oss med att deklarera vilken bra femma jag hade plockat ihop!

Aaahhh...finns det någon bättre godnattsaga än matchklippen från dagens match? Klippen på com hem var tillfälligt nere men jag hittade en sändning från TV-sporten på SVT:s sida. Godnatt! (säger han med ett leende på läpparna)

poffa: Jag hade precis samma lag som du hade i poängjakten. Kamilla verkar också vara en härmis. Med Jocke L istället för Staal så hade poängskörden blivit total. Men vad gör det en dag som denna?

Otroligt härligt med tre poäng. Det har man inte blivit bortskämd med på sista tiden!

WERNER ROCKAR FETT :)

poffa m.fl.:

Vilka veklingar ni är.

poffa:

Okidoki, sköna drömmar. ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzz.

Paddan:

Har jag sagt det så är det väl bäst jag gör det själv också.

ZZzZZZZZzzzZzzZZzZZZZZzzZzzzzZZz på er alla.

Paddan: Detta börjar likna osund idoldyrkan och besatthet från din sida... Birgit - alla amfibiers(?) våta dröm eller...?

poffa:
Ok, är det så du säger det så då är det väl bäst man gör det.

Sex poäng kvar att inkassera denna vecka!

Gnolar på en liten låt på väg mot snarkofagen...

Lumber Jack:

Gå och lägg dig...

MartinSedin:

Tveksam, han är ju ingen utpräglad center utan en kantspelare. Men jag har inget annat namn än så länge.

MartinSedin:

Right Winger, är det den nye centerns politiska hemvist i så fall...

F´låt kunde inte hålla mig.

« · 190888 · »