1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen
« · 100254 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Orolig...
Taddy: Ingen Riksman? Mera info tack.

Taddy:

Ajdå det låter inte alls bra! Även om jag hört rykten om att han inte ska vara så himla bra...
Var kommer dom ryktena ifrån?

Wewillwintoday:

Jag tänkte se MoDos träningsmatch mot Eisbären Berlin ikväll, jag är själv lite orolig så det ska kul att se. Jag återkommer med lite info om matchen senare ikväll :)

Wewillwintoday:

Senaste ryktet. Riksman får inte spela med modo eftersom HIFK anser att han olovligt brutit kontraktet......

Hoppas innerligt att detta bara är snack.

Lumber Jack: Jo, jag skrev fel. MP menade jag :)

Wewillwintoday:

Han är väl lite realistisk kanske, vår vän Brithén. Men man ska inte dra för vidlyftiga slutsatser efter en plattmatch. Ser det lika hemskt ut efter Mästarcupen och den i Tammerfors, då kanske man ska börja fundera. Jag tar det lungt i alla fall.

(M.P menar du väl, för T.P är väl inte skadad?)

Orolig...
Hur orolig bör man vara egentligen???

Staal skadad. 1-7 mot Björklöven. Inga nyförvärv på forward-
sidan som kan ersätta wahlberg, weinhandl, TP etc. Tar länge att spela ihop de nya backarna.

Brithén säger "Kanske kommer vi inte klara av att spela samma spel som förra säsongen, men då får vi anpassa oss till den trupp vi har nu."
Han insinuerar alltså att inte Modo kommer att kunna spela samma
anfallsglada hockey som det föregående året???

Jag är mycket orolig. Visst det är tidigt. Men nog hoppas man på en forward till...

Sv: staal skadad
MartinSedin: Ja men han tränar ju bara för sitt eget välbefinnande. "Glappkäften" Roenick trodde dock annat.

samjo: På tal om lediga forwards så har en viss spelare börjat träna borta i öknen i Arizona........

Taddy: Surt med Staal långtidsskadad och 1-7 i baken mot Löven. Men hellre motigt nu när det inte gäller nåt än i början av serien. Jag tror nog åtminstone en till forward dyker upp innan det drar igång på allvar. Eller jag kanske ska säga att jag HOPPAS på det.

MartinSedin:

Tycker det känns lite oroligt. Flyktande forwards, Wahlberg Weinis och MP. De spelare vi har värvat är Green och Karlin och Karlin kan vi egentligen inte vara säker på för det är väl inte klart med Boston och han är ju dessutom knäskadad.
Så ett klart minus är det frammåt redan innan Staal går bort.

Hoppas innerligt att det är tänkt att komma en spelare till i alla fall.

ModoAnte: Eftersom Almtorp fortfarande finns i truppen så antar jag att Almtuna Jonas kommer att agera ersättare till Staal under hösten.

staal skadad
kim staal borta 2.5 månader inte bra

Sv: Löven matchen.
Paddan: Intressant länk, en del lag på den sajten verkar ha ganska vågade designer, jag gillar t.ex Avangard Omsk och Metalurg Magnatorsk, de ser lite fräcka och annorlunda ut. Alltid kul med lite nytänkande. Men Neftkhimiks självlysande tröjor var väl ingen höjdare även om färgen är rätt unik... ;)

Paddan: Hade tydligen lite bråttom när jag "klippte och klistrade". Nu borde väl länken till matchtröjorna funka bättre.

Nolaskogsarn: Modos mål i matchen mot Björklöven gjordes av Morten Green, assist Jan Öberg.

Får hoppas på mycket bättre match på tisdag, men vem vet Eisbären Berlin gick på is i onsdags så vi får hoppas att historien inte upprepas med en förlust mot ett lag som nyss gått på is.

Hittade en länk med lite fina tröjor från ryska ligan. Bland annat motståndarna på torsdag: Lada Togliatti. Notera speciellt de neongröna tröjorna hos Neftkhimik.

7-1 ?!?! Är det här nåt slags skämt eller ??
Nån som vet vem som gjorde MoDo's mål ??

Taddy: Staal borta hur länge? Det ryktas om att Staal blir borta ganska länge, någon som kan bekräfta detta?

Paddan:

Då är det ju i så fall en liten tröst att man spelade men 1st målis samt 2st backar som skall skickas iväg. Samt att Werner och Staal inte spelade. Men jag tycker ändå att om modo varit på is så länge så skall man slå ett löven som nyss gått på is även om man spelat med 3st spelare som inte kommer ta plats och saknar 2st ordinarie.

Nu bevisar ju inte denna match speciellt mycket, men som fan vill man ju att laget skall vinna även om det är den första försäsongsmatchen.

Säger grattis löven.

Undrar varför inte Wernblom var med, är han skadad eller nåt? Och Riksman?

Har Eisbären Berlin oranga hjälmar?? Det är inte så vanligt... :)

Paddan: Följande uppställningar har jag noterat hittills:

Hirsch, Zajkowski

Lehtinen, Milo, Hlinka, Almtorp, Lindström

Hedin, J Öberg, Högardh, Green, Damgaard

Hedlund, Lind, Öhman, Söderberg, Warg

Lewerström, Johansson, Pettersson, P Öberg, Wennerberg

Äh, nu glömmer vi den här matchen och klår laget med de oranga hjälmarna istället: Eisbären Berlin.

Paddan:

Funderar på om du menar att Janne Ö och Hedin var backar och att då Damgaard vart forward eller om JÖ eller PÖ är forward och Hedin Damgaard är backar.

Chansar på att Damgaard och Hedin är backar och att det rör sig om Janne Ö på forwards position.

7-1! Det här är så sjukt att man inte kan annat än skratta åt eländet.

Taddy: Låter som att Hirsch varit väldigt darrig plus att backarna varit helt under isen.

Enligt de inte helt opartiska webradiokommentatorerna så är 6-1 ledningen helt rättvis och av vad jag kan förstå av kommentatorerna så har Löven haft övertaget i det lilla spel som funnits.

Tydligen väldigt tempofattig match.

Nu har jag en andra fullständig femma: Hedin, Öberg, Högardh, Green, Damgaard.

Paddan:

Skulle vara intressant att veta om det var Hirsch som var borta på målen eller om det är försvaret som är kasst.

Vilket lag som haft pucken mest och så.

Hoppas i alla fall på något mål till för modo så man kan känna att det finns någon som klarar av att göra mål på ett lag i en lägre liga.

scim: Sitter själv också med relativt långsamt modem, men har haft otur att tyvärr behöva höra det mesta. Eftersom att Jan Öberg assisterade Green till målet och Hedin spelar i samma femma som Högardh så har vi där nästan en full femma till!

Paddan: Min sunkiga modemanslutning gör att jag inte uppfattar allt som sägs på webbradion, men jag tror att Green och Högardh spelar i samma femma också.

Nåja, den här förlusten betyder ingenting, absolut ingenting.

scim:

När det stog på modohockey.se att Lindh och Agu skulle få spela i en serienivå lägre än Modo hoppas jag på att de får spela i ÖSK. Men det borde betyda att man kanske kommer behålla Almtorp.

Inte känns det speciellt roligt att åka på sådant här storstryk av ett lag som bara vart på is en kort stund. Skall bli intressant att läsa om matchen i ÖA i morgon. Hoppas i alla fall att någon av modoiterna är bra.

scim: Vad jag kan förstå av webradion så spelar Lehtinen, Milo, Hlinka, Almtorp och Lindström i en femma. Hedlund, Öhman, Söderberg och Warg är 4 av 5 spelare i en annan femma.

6-1 nu, Almtorp, Agu och Lind spelar.

OB Kant:
6- 1 Till Löven Jonas Hedberg

Taddy:
Halva matchen är spelad och lagen har just bytt ut sina målisar, Hirsh och Lundström ut. Modo spelar med ordinarie lag, dvs alla nyförvärv är med och alla som jag känner igen spelar också. Ledsen att jag inte kan ge dig några femmor, men jag lyssnar på matchen via webradion så det är lite svårt att hänga med bland alla spelare

Anyone for golf?
Såhär i golftider vad passar väl då bättre än att Modos första mål görs av en Green, Morten Green alltså. Lite putt får man ju erkänna att man är med 5-1 underläge just nu. Låter som att Modo och framförallt Hirsch uppträder väldigt nervöst.

Hur blir det med huvudsponsorn i år förresten, för enligt vad jag förstår så skulle ju M-Real bara vara huvudsponsor under den föregående säsongen.

OB Kant:

Skulle vilja veta vilka som spelar i modo. Vet du hur lång tid matchen har gått?

5-1 till Björklöven! Fy fan!

Taddy: 5-1 till Löven nu

Löven matchen.
Tydligen stog det 3-0 till löven efter ca 10 minuter eller något. Enligt lövens hemsida. Man ska dra så mycket slutsatser från denna första match, för troligast lär de som ligger på gränsen till plats spela mest. Men utan tvekan skulle det vara mycket roligare med en vinst än en förlust.

Sv: Förste målskytt
Paddan:

Förste målskytt: Hlinka eller Milo

Tittar man in på hemsidan och går in på träningstruppen så är den inte aktuell. Detta ser man direkt när man hittar Weinis och Haakana kvar (de åker till NHL) Av -83 gänget så var Jocke med i A-laget redan förra säsongen och nu finns Almtorp med. Lind, Agu och Zajkowski kommer MODO att låna ut till ett allsvenskt lag.

Tror att Riksman har nr34, han känner man lätt igen på sin mer stående spelstil om man jämför med Hirsh.
I truppen finns 2 från slovakien, 3 finnländare och 4 danskar.

Under Mästarcupen i Norrtälje, så kommer man att knäppa lagfotot, då är nog truppen spikad. Förändringar kan det ju ändå bli.
Äldste spelaren är Tommy Pettersson född -70. Han kanske får tillbaka lite av flytet han hade säsongen 2000/2001.
Hoppas att Staal (lite av glädjespridaren) snart är tillbaka i gänget.

Sv: Ny målvakt
Sundancekid:

Jag är inte säker på det eftersom jag inte såg honom själv. Utan det var som sagt polare som hade sett honom. Han kanske bara tar en tur eftersom om modo vill skriva kontrakt lär han ju få resan betald och en dag i övik kanske är rätt behagligt även om man bara vill trissa upp lönen om han funderar på Elitserien.

Vem vet. Man kan ju i alla fall hoppas för nog ser forwardsbesättningen klart sämre ut än i fjol.

Olov: Vad jag vet så är en resa mellan Östersund och Örnsköldsvik fullt möjlig att göra
på en dag, snabba bilar och bussar klarar det på några få timmar. Så nog kan herr
Dahlén ha varit i Ö-vik, det är ju en fin sommarstad... Om han sedan vill skriva
kontrakt med Modo - gärna för m

Taddy:

Isåfall åkte han dit ganska nyligen för jag såg honom här i stan bara
för någon dag sen...

Men men...hoppas kan man ju alltid..

Sv: Snack om allt möjligt.
MartinSedin: Det ligger nog nåt i det du säger..... När du skriver Lidström så finns det nåt i minnet som säger att det var nåt liknande.....
Jag vet att Modo har en bra ekonomi för närvarande men dte visste nog inte Aftonbladets herr pajasskribent.

Lasak tillbaka i Nashwille igen :)
Posted 2/8/2002: sk Jan Lasak (G)
From se MoDo Hockey to us Nashville Predators (NHL)
Added By: Dan Sgambelluri, Status: Confirmed
Says he will likely sign with Nashville.

Det är tur att det finns en seriös hockeysite som eurohockey.net som har bra koll på alla övergångar.

Förste målskytt
Jag undrar vem ni tror blir säsongens förste målskytt. Jag sätter en peng på Werner. Han sätter upp den i nätet bakom Tobbe på söndag.

Vad har Riksman för tröjnummer förresten? Var in på modohockey.se för någon dag sedan och då fanns han då inte med i uppställningen.

Frisco: Är det inte såna här kontrakt som NHL inte godkänner? Renberg hade väl en liknande deal med Luleå? Lidström ville ge en stor del av sin lön till Västerås osv?

Om nu Svehla väljer att ge pengar till sin moderklubb så gör han nog det ur egen fika och en sådan klausul finns inte i något kontrakt.

MODO har en stabil ekonomi men om klubben någon gång i framtiden skulle få stora ekonomiska problem så tror jag inte att klubben behöver oroa sig för att gå i konkurs.

Vad menar Carl Rüster i Aftonbladet? Tycker han att Modo har för lite pengar?

----------------------------

Svehla räddar sin gamla klubb
Ett unikt NHL-kontrakt har skrivits under i dagarna.
Det är den utfattiga klubben Dukla Trencin i Slovakien som kan vara glada över att dom en gång uppfostrade Robert Svehla.
Hockeybacken som en gång spelade för Malmö har beslutat sig för att göra ytterligare en säsong i NHL.
Trots att han avslutade sin karriär redan den 12 juni i år har han nu ändrat sig och tecknat ett ettårskontrakt med Toronto.
Anledningen är unik – Svehla vill hjälpa sin gamla klubb och ger en tredjedel av sin årslön som ännu så länge inte är officiell men uppgår till mer än fyra miljoner dollar, till Trencin.
Det var inte lätt att övertyga Svehla men efter att hans agent Rich Winter rest till Slovakien och presenterat kontraktet lät sig Svehla övertalas.
Drygt en miljon dollar kasserar nu Dukla Trencin in på ett bräde vilket är mer än klubbens årsbudget.
Kanske vore dags för MoDo att höra av sig till Peter Forsberg?

Carl Rüster

Sv: Zajjan Agu Lindh
Taddy: Hamnar Agu, Lind och Zakke i någon annan klubb än ÖSK så blir jag mycket förvånad. Lind är ju från Piteå så han kanske önskar att få spela för Piteå.

Inget ord om Almtorp? Betyder det att han tar en plats?

Zajjan Agu Lindh
Får enligt modohockey.se snart se sig utlånade till någon allsvensk klubb.

ModoAnte:

Folk ringde mig på jobbet och sa det. Så jag hoppas att det är så.

Taddy: Hur vet du att Dahlen är i övik?

« · 100254 · »