1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531044 inlägg · 4122 ämnen

Midsommar

Sv: Midsommar
westerlind: MoDo har ju en tendens att hålla en konstant hög växel när man befinner sig i anfallszonen...

scim:

Det är kanske det som är problemet? Jag hade en gammal Amazon som jag burnade omkring med på Frösön. Den gick fort om det var rakt fram och inga hinder i vägen. Försökte jag däremot att svänga eller ändra riktning, så blev jag omkörd av en barnvagn om jag körde på kontant hög växel, dvs fyran med overdrive...

Jag slutade därför överdriva så ofta. Det borde du också göra...

westerlind: Möjligt.

westerlind:

"... är handsken Kastad"????

Om du tittar riktigt noga så står det "... är hansken ", så det så!

Lumber Jack:

Bra, LJ, stå på dig! Det där med språket är viktigt.

westerlind:

Får mig att tänka på en period i Kempehallen gång, när de inte hade behövt spola om i MoDos zon överhuvudtaget. Lika konstant som MoDologgan i scums presentation (iaf sist jag kollade, han kan ju ha hunnit byta ut den) befann sig MoDo i Brynäs zon i den perioden.

knaskamilla:

För att inte tala om stavning och då främst i samband med skidor...

Lumber Jack: Hur stavar man "skidor" då?

Lumber Jack: scimodor?

westerlind:

Elan, helst FAS 111:or inköpta på Hjalles sport & fritid vid scims gamla jaktmarker.

Lumber Jack:

Vet inte varför jag kom att tänka på det, men kolla in Brynäs GB - Där står det tänkvärda saker...

Lumber Jack:

Ja, det med. Stavgång är ju inte riktigt lika intressant som skidåkning.

Lumber Jack: Själv föredrar jag ett par gamla hederliga Sundins träracers. Snabba som blixten - om jag står på...

westerlind:

Brynäs GB?
Lillgammal, sa Bull.

westerlind:

Vanliga tankebanor om löner och nyförvärv och annat slentriansnack ventileras. Vill man utveckla sig som människa och hockey-analytiker måste man bryta med sina invanda tankemönster för att inte stagnera.

Lumber Jack & ABCD: Nja, det var väl närmast det senaste inlägget hos BIF jag tänkte på, som jag tror har mycket bakgrund i era skriverier...

« · 92189