1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527772 inlägg · 4121 ämnen

Mikes bildtävling #176

Sv: Mikes bildtävling #176
Frisco: Ser ut som Roger Melin det där.

Frisco:

Kan det vara så att Hammarby var fuskiga och tog en hemvändande Homer-look-a-like? En person som ofta ses sura i Linköpings bås och i Corren?

mike: Inga ändringar av den bilden inte. Holmgren är fel. Bilden är original men skuren. Originalbilden var lite större.

Frisco: Måste vara Leif Holmgren som målat om sin svarta tröja till grön. Jag tycker ett det retuscheras alltför mycket på gamla fotografier.

zigge: Det är inte Ronnie. Däremot spelade Kenta Ohlsson hockey för Bajen innan han satsade 100% på fotbollen.

Frisco: Påminner starkt om en ung Ronnie Hellström! Men han hade väl sällan skridskor på sig, o inte så stora benskydd.
O ety det är en färgbild, är det ju inte Ejnar Ask.

Frisco: Ähh, jag trodde det var lätt. Mannen på bilden kom hem till Sverige inför denna säsongen efter sin NHL-karriär.

Vi kör den i Mikes bildtråd. Jag gissar att rätt svar kommer inom 30 sekunder. Vem är det på bilden?
[bild]www.frisco.se/hs/bobbe.jpg[/bild]

Lumber Jack: Det är ju du på nästan varje bild. Jag har jämfört alla bilder med den du har på din presentation.

Poffa: Bland många andra.

Lumber Jack:

Visst är du B1?

Frisco:

Är det månne väderstrecklinds fahza?

knaskamilla: Jag vet ingenting. Det är ju Mikes tävling men visst finns det likheter med Westerlind på den "mannen".

Det ser föresten ut som Jaromir Jagr på A3 fått sig en rejäl smäll på snoken.

Lumber Jack:

B2 kan ju inte vara någon annan än westerlind! (Bokstäver horisontalt, siffror vertikalt)

Frisco:

Den där gråhåriga killen måste ju vara westerlind - gammal som gatan.

westerlind:

Jag tänkte väl, C 3 är ju Poffa, nu blir han putt när du blandar ihop honom med scim.

mike:

Eftersom du nog vet att jag alltid ska ha rätt hela tiden så blir det nu så att jag får lov att avslöja dig. Killen till vänster på den andra raden har ju t.o.m. figurerat i din presentation under vidlyftiga ögonblick - därmed kan du anse dig som fastnaglad, agent o-färglagd har haffat dig!

Tycker att A1 är lite smålik Salle, men råkar jag skriva något sånt så får jag väl mina fiskar varma, eller hur det nu heter.

westerlind: Hmm, tycker att det verkar som att B1 och B2, aka Bananer i Pyjamas, har mognat till högst betänkligt. Dessutom så är B2 tydligen lite halvlik Ingemar Stenmark nuförtiden.

westerlind: Va f-n B3 ska det vara på scim - inget annat.

mike: Det tror jag också.

Tycker Frisco kunde gjort det lite lättare med att ge rutorna koordinater typ i spelet "Sänka Kempis", dvs siffror lodrätt uppifrån och ned och bokstäver vågrätt från vänster:

Dvs jag tror att:
- C2 är Knaskamilla
- D3 är Frisco (han hade inte lika mycket hår när jag sist såg honom, men här finns säkert MoDos återväxt)
- C3 är scim. Inte hade han denna coola Leningrad Cowboy-frilla sist, men han är ju alltid lite wild and crazy.

Frisco: Jag gillar dina hårda och tuffa trävlingar, kul att de är tillbaka. Jag gissar på att den blonda tjejen i mitten är Knaskamilla. Eftersom jag redan har träffat dig Frisco så avslöjar jag inte vem du är.

Gomidda och på återseende!

Mikes bildtävling #176
Poffa: Lista ut vilka SpS-profilerna är på bilden?
[bild]www.frisco.se/hs/mikebild.jpg[/bild]

« · 331006