1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527772 inlägg · 4121 ämnen

Mikes bildtävling #176

Mikes bildtävling #176
Poffa: Lista ut vilka SpS-profilerna är på bilden?
[bild]www.frisco.se/hs/mikebild.jpg[/bild]

Sv: Mikes bildtävling #176
Frisco: Jag gillar dina hårda och tuffa trävlingar, kul att de är tillbaka. Jag gissar på att den blonda tjejen i mitten är Knaskamilla. Eftersom jag redan har träffat dig Frisco så avslöjar jag inte vem du är.

Gomidda och på återseende!

mike: Det tror jag också.

Tycker Frisco kunde gjort det lite lättare med att ge rutorna koordinater typ i spelet "Sänka Kempis", dvs siffror lodrätt uppifrån och ned och bokstäver vågrätt från vänster:

Dvs jag tror att:
- C2 är Knaskamilla
- D3 är Frisco (han hade inte lika mycket hår när jag sist såg honom, men här finns säkert MoDos återväxt)
- C3 är scim. Inte hade han denna coola Leningrad Cowboy-frilla sist, men han är ju alltid lite wild and crazy.

westerlind: Va f-n B3 ska det vara på scim - inget annat.

westerlind: Hmm, tycker att det verkar som att B1 och B2, aka Bananer i Pyjamas, har mognat till högst betänkligt. Dessutom så är B2 tydligen lite halvlik Ingemar Stenmark nuförtiden.

Tycker att A1 är lite smålik Salle, men råkar jag skriva något sånt så får jag väl mina fiskar varma, eller hur det nu heter.

mike:

Eftersom du nog vet att jag alltid ska ha rätt hela tiden så blir det nu så att jag får lov att avslöja dig. Killen till vänster på den andra raden har ju t.o.m. figurerat i din presentation under vidlyftiga ögonblick - därmed kan du anse dig som fastnaglad, agent o-färglagd har haffat dig!

westerlind:

Jag tänkte väl, C 3 är ju Poffa, nu blir han putt när du blandar ihop honom med scim.

Frisco:

Den där gråhåriga killen måste ju vara westerlind - gammal som gatan.

Lumber Jack:

B2 kan ju inte vara någon annan än westerlind! (Bokstäver horisontalt, siffror vertikalt)

Det ser föresten ut som Jaromir Jagr på A3 fått sig en rejäl smäll på snoken.

knaskamilla: Jag vet ingenting. Det är ju Mikes tävling men visst finns det likheter med Westerlind på den "mannen".

Frisco:

Är det månne väderstrecklinds fahza?

Lumber Jack:

Visst är du B1?

Poffa: Bland många andra.

Lumber Jack: Det är ju du på nästan varje bild. Jag har jämfört alla bilder med den du har på din presentation.

Vi kör den i Mikes bildtråd. Jag gissar att rätt svar kommer inom 30 sekunder. Vem är det på bilden?
[bild]www.frisco.se/hs/bobbe.jpg[/bild]

Frisco: Ähh, jag trodde det var lätt. Mannen på bilden kom hem till Sverige inför denna säsongen efter sin NHL-karriär.

Frisco: Påminner starkt om en ung Ronnie Hellström! Men han hade väl sällan skridskor på sig, o inte så stora benskydd.
O ety det är en färgbild, är det ju inte Ejnar Ask.

zigge: Det är inte Ronnie. Däremot spelade Kenta Ohlsson hockey för Bajen innan han satsade 100% på fotbollen.

Frisco: Måste vara Leif Holmgren som målat om sin svarta tröja till grön. Jag tycker ett det retuscheras alltför mycket på gamla fotografier.

mike: Inga ändringar av den bilden inte. Holmgren är fel. Bilden är original men skuren. Originalbilden var lite större.

Frisco:

Kan det vara så att Hammarby var fuskiga och tog en hemvändande Homer-look-a-like? En person som ofta ses sura i Linköpings bås och i Corren?

Frisco: Ser ut som Roger Melin det där.

Lumber Jack: Självklart är det så. Efter NHL-karriären som varade i 3 matcher så spelade han 3 år i Hammarby. Jag hade ju till och med en ledtråd i bildnamnet. Nu kan jag sova gott i natt. Grattis till dig vår egen Calvertlord.

260kg kärlek: 1 minut är mycket tid ibland:-)

Frisco: Gomorron yxskaft typ.

Frisco: Ja GRATTIS LJ! Ledtråd? Om den hetat Homer.jpeg , så kanske...men Bobbe? O att Homer nånsin haft så mycket hår, kunde man ju aldrig tro...Vilket år kom han tillbaka?Vilken klubb i NHL (AHL?)
Eller var han bara över som turist, elr talanscout, betald av 3 olika klubbar, ovetandes om varandra.
Homer, hockeyn's svar på Marjasin o Schyman!

scim: Vill inte alls försvara personangrepp o annat skit.
Men JAG lägger tills vidare ned kritiken, som jag skrev.
( var det Wernblom Rock City som ÅXÅ va döv? Nån till var det visst.Själv har jag galopperande Alzheimer.)

Frisco: Eftersom det är "min" gamla tråd så måste jag bara få lägga in en bild jag också. En guldstjärna på polokragen om du tar denna. Vem sitter till vänster om Homer? Lite halvtaskig kvalité på bilden men jag har försökt ljusa upp den så gott jag har kunnat.

[bild]w1.605.telia.com/~u60515279/images/bajen.jpg[/bild]

zigge:

Jag tror bestämt det var signaturen "Maghome" som var döv. "wernblom rock city" är bara ung, 12 år närmare bestämt. Ang. NR22 och kritik så har väl de flesta gett upp vid det här laget, förutom frisco då som gör några försök emellanåt (Måste föresten påpeka att Martin Sedins svar på friscos kritik var mycket humoristisk)...

mike: På min gamla Amiga-skärm ser det mest ut som Mel Gibson, med en röd clown-näsa på. Men han har väl aldrig lirat i Hammarby? Nåt Dödligt Vapen har väl aldrig Bajjen haft, skulle möjligen vart om de fått Ejnar Ask då.

scim: OK,såvarenog. Joo, kanske funkar bättre me humor? Sedin får väl försöka få nån ordning där i sörjan, medans vi håller oss här så länge, o distanserat ser på oredan.

zigge: Ähh, Frisco har redan skickat en "såpbubbla" och han har fått en guldstjärna på polokragen.

Frisco:
På samma bild fast två gubbar till höger om Homer så sitter det en annan kändis, vem? Nu får du ingen bild att kika på. 3 guldstjärnor på suspen om du knäcker den.

mike:

För oss som är för trötta för att bry oss men som ändå är lite nyfnikna av oss kan ju du eller Frisco berätta vad det rätta svaret var.

Poffa: Jo det verkar som om detta har spårat ur totalt nu. Lite som någon "inbördes beundransklubb" dähäringa nu. Han till vänster om Homer är Sivert Svärling (ordförande) och han två gubbar till höger om Homer är ingen annan än domarjäveln Rådbjer himself.

Nu; ZZZZZäta ZZZZZamboni. I morgon så kommer det nya upptåg, håll ögonen öppna. ZZZZZnark

mike: Han till vänster (från vårat sätt sett) heter Sivert Svärling och var ordförande...

Två stolar till höger sitter en Henrik Sandström.
Är det en kändis???

Salle: 1984/85 sitter då Rådbjer där. Och vem som är ordförande där idag har jag inte den blekaste pejling på. Hammarby är ett sopgäng som käkar huggormar till frukost.

Timrå IK är dom bästa, heja heja MoDo och Brynäs!

Nattinatti #2

Salle: Sorry... Jag är på fel lagbild (1982)... På min har dom gröna byxor ser jag nu.

Bild i länk och laguppställning mm på www.hammarbyhockey.se/Historia/1982.html

Salle: En helt suverän historiesida Hammarby har.
Kolla in denna bilden www.hammarbyhockey.se/Historia/bilder/83kval1.jpg
Just den tröjan med nummer 13 Karlsson finns på Nygatan.

Frisco: Ja DÅ var glädjen stor!! Annat var det 1 år senare o 9 poäng, endast Väsby va sämre -88, med 3p (varav 2 var mot....just det, o jag va där ).

Var befinner vi oss och vilken turnering och årtal handlar det om? Sveriges placering? miiikes placering? Lycka till...!

[bild]www.nolbyhockey.nu/images/sweden.jpg[/bild]

mike66: Slaget vid Hastings 1066?
Eller var det slaget vid Svolder?
Isf Harald Blåtand till vänster. Hagbard Handfaste till höger.
Göken i mitten vete fan vem det är...

Huge: Han i mitten är håckla the fat bastard.

mike66:

Utanför Globen, Stockholm, Sverige. Det handlar om VM -95, Sverige blev tvåa och du står längst till höger i bild.

Vad vinner jag?

mike66:
Ni är i Stockholm, är en VM-turnering, är dock inte 1995 eftersom jag själv var då och jag borde ha sett Er då....

mike66: Ni befinner er utanför McDonalds. Mannen till vänster är väl Tommy Boustedt.

mike66: Jag råchansar på att ni befinner er utanför McDonalds. Turneringen är Swedish Hooking Games. Årtalet är "inte i år". Sveriges placering är mittemellan Norge och Finland och miiiike är placerad...nej, den klarade jag inte...

Poffa:
Attans är det 1995 iallafall.....

mike66: Var länge sedan man såg denna bild faktiskt.

Året: 1982
Plats: Irkutsk
Turnering: VM i Curling
Mikes Placering: Irkutsk Shoot Saloon
Sveriges Placering: 52:a

Sannes: Nära, årtalet du anger diffar dock på 4 år, Stockholm är rätt men turneringen är fel.

För övrigt var jag också ner till Globen och såg VM-kvartsfinalen 1995 mot Spagettikokarna...

mike66:
Jag såg enbart tre matcher i detta VM och det var USA-Sverige den 28 april och så den 29 april var det Tjeckien-Norge och Finland-Österrike.

« · 318544