1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479969 inlägg · 4078 ämnen

MODO 018

916923 · » Till forumet


Sv: MODO 018
bisterfinnen: Det var roligt, synd att det inte var lika trångt på läktaren som i BMWn...
Kommentera

Sv: MODO 018
Nillah: Japp, kört hårt!
Kommentera

Sv: MODO 018
shinzawai: Håller faktiskt på nu. Håller på och skriver ihop en rapport om brynäs-matchen samt ska lägga upp bilder. nöjd sen?
Kommentera

Sv: MODO 018
Nillah: Om du och Deniise ska hålla på att promota modo018 hela tiden så måste ni faktist se till att uppdatera sidan lite också! :)
Kommentera

Sv: MODO 018
MoDoEcke: Haha, tackar :) Blir man inne i spelet så blir man.. :)
Kommentera

Sv: MODO 018
MoDoEcke:

Hoppas ni hade roligt!
Kommentera

Sv: MODO 018
Bra jobbat tjejer. Ni visade ju att man inte behövde basröst för att höras...

//han i matchtröja från millenieskiftet...
Kommentera

Sv: MODO 018
Wayne Gresky: Haha, jaja. 5-3 ;) Man är väl inte mer än mänsklig.
Kommentera

Sv: MODO 018
Nillah: Man skriver alltid segersiffrorna först, även på bortaplan! :)
Kommentera

Sv: MODO 018
Idag kommer MODO 018 till Läkerol Arena! Vinst med 3-5 ;) eller hur?
Kommentera

Sv: MODO 018
Deniise: Ja, de ska vi absolut göra. Vi måste ta tag i de här med att göra en flagga för MODO 018...
Kommentera

Sv: MODO 018
Deniise:
Du kan vara lugn. Hela mitt inlägg var ironiskt och skojade lite. Jag tycker att det är jättekul att ni "MoDofierar" Uppsala. Här i Gävle är man rätt ensam som Modo-it, även om Bisterfinnen har hållit MoDofanan högt under några år. Lycka till med nya webbsidan....
Kommentera

Sv: MODO 018
Icing-Ove:

När har jag sagt att det är mer drag här än där? Kan du säga bara när jag sa det? :P Jag sa bara hur vi ska göra (A)
Kommentera

Sv: MODO 018
hellge:
Ove är väl inte finnavlad?
Kommentera

Sv: MODO 018
Icing-Ove:

Men, men det där är ju en tik.
Kommentera

Sv: MODO 018
Paddan:
Jag pratade med Ove Molin på utestället Brända Bocken, han var mest stolt över sin roll i Men in Black-filmen, inte SM-guldet mot MoDo...
Kommentera

Sv: MODO 018
Icing-Ove: Aha, det är alltså därför Frisco får post från Molin, modoprogandisten westerlind har äntligen börjat visa resultat.
Kommentera

Sv: MODO 018
Deniise:
Så du menar att det är mer drag i Uppsala än i Gävle. Vänta bara tills webbplatsen MoDoGeflarna026.com publiceras:
Vi kommer att klä Gävlebocken en gigantisk MoDo-tröja, DiLeva och Lassgård sjunger MoDo-låtar och Ove Molin presenteras som nyförvärv ;-)
Kommentera

Sv: MODO 018
Nillah:

Japp snart uppe faan =)

Intervjuer osv ;)
Kommentera

Sv: MODO 018
Wayne Gresky: mwahahahah =) ville bara säga det! ska va tyst igen då :|
Kommentera

Sv: MODO 018
Nillah: Är det inte lika bra att vänta med marknadsföringen tills den ÄR uppe? Jag tror att det är får som antecknar det hela i sin kalender för att sedan kolla var 4:e timme huruvida den kommit upp eller inte...
Kommentera

Sv: MODO 018
Snart är den nya sidan uppe! =)
Kommentera

Sv: MODO 018
MorganaLefaey: nja, hatar bara att bli utpekad sådär.. menmen.
Kommentera

Sv: MODO 018
Nillah: Syftar på folk som kanske inte riktigt lärt sig någon form av diskussionsteknik och som mest är inne på forumet för att skriva saker som MODO ÄR BÄST!!! osv.

Visst skall man hylla sitt lag, men det är oftast trevligare om man skriver någon form av förklaring till varför man tycker som man tycker och inte heller bara springer in på övriga lags forum för att fåna sig. Självklart så förekommer det lite psykningar och så mellan lagen men trollen brukar ofta trilla av pinn ganska fort.

Nu antydde jag väl inte på att du/ni bör klassas som sådana utan att de sedvanliga tillrättavisningarna brukar dyka upp så fort någon ny kommer och när man överlevt dem så brukar det va ganska lungt. Ja om man inte är ett troll vill säga.
Kommentera

Sv: MODO 018
MorganaLefaey: mellanstadie menar du med?
Kommentera

Sv: MODO 018
Deniise: Helt klart skall man framföra sina tankar och tycker det är roligt att det dyker upp nya supporterskaror och forumister. Man behöver bara överleva de första tillrättavisningarna så lär man sig hur bra det är här om man vill snacka hockey eller annat. Sen att det kanske blir lite överdrivna tillrättavisningar är nog mest för att det ibland dyker upp sådana som mer skulle passa i ett forum för mellanstadiefolk.
Kommentera

Sv: MODO 018
Jaja men nu räcker det.. vi har fattat jaa så bra.. men vi tänker ju egentligen bara på vårt kära lag
Kommentera

Sv: MODO 018
Poffa och knaskamilla: Det var ju inte direkt överraskande att den används tidigare men jag har helt ärligt missat det :)
Kommentera

Sv: MODO 018
knaskamilla: När vi ändå är inne på ordvitsar så märks det att Albin 4år har samma humor som sin far.

En dag när mina syskon och föräldrar var här och hälsade på så frågade en av mina bröder Albin om han var sur, för han hade gott satt sig och titta i en bok...Varpå Albin svarade, " Nej jag är läsen".
Kommentera

Sv: MODO 018
Deas: Äsch, repriser får mig inte att höja på ögonen.
Kommentera

Sv: MODO 018
Deas:

Fast...borde inte en ordvits vara något nytt, inte ett uttryck som används ofta? ;)
Kommentera

Sv: MODO 018
knaskamilla: Du missade alltså helt "modoratorerna"?

Knasamilla var bara ett typo. Jag skrev först KnasKamilla men såg att du inte använder versaler och då jag ändrade det försvann visst ett k.

Men det är klart, uppskattar man inte Adams mästerverk ser man väl heller inte storheten i min ordvits utan stirrar sig blind på ett enkelt typo.
Kommentera

Sv: MODO 018
Paddan:

Åh. Jag som trodde det var en vanlig slarvskrivning. Ja, det var lustigt!
Kommentera

Sv: MODO 018
knaskamilla: "knasamilla" *muahahahahaaaa*
Kommentera

Sv: MODO 018
Deas:

Ordvits? Jag hittar inte ens någon. =)
Kommentera

Sv: MODO 018
Paddan: Jävla klassamhälle.
Kommentera

Sv: MODO 018
Vid det här laget tycker jag de oskrivna reglerna är tillräckligt tydligt nedskrivna. Åtminstone en specifik oskriven regel som knasamilla här tydligt skrivit ner.

Nillah, Deniise: Som sagt, kul att ni joinat och ännu roligare att ni har en seriös supportersida för folk i Uppsalaområdet. Ni behöver dock inte länka tio ggr om :) Nu gjordes det iof delvis för att driva lite om det hela så ingen skada skedd. Men tänk på de mäktiga modoratorerna.

Efter att ha blivit jävligt nöjd över min senaste ordvits drar jag mig nu tillbaka. Eller ja, sanningen är att jag ska flyttstäda och det suger.
Kommentera

Sv: MODO 018
knaskamilla: Nä, jag har inte klasskompisar. Jag har dock ett antal klassfiender, eller så skulle man kunna tro om man kliver in på vissa lektioner.
Kommentera

Sv: MODO 018
Paddan:

Har du klasskompisar på dina lektioner? Mysigt.

Nu undrade jag för en sekund vad trådrubriken syftade på. "Har vi ett junislag som heter så?" tänkte jag. Man skulle ha haft en länk att spana in.
Kommentera

Sv: MODO 018
Paddan: Sov gott då...
Kommentera

Sv: MODO 018
knaskamilla: Usch, vilka jobbiga funderingar du har. Jag tror jag gör som mina elever, ägnar 95% av lektionen åt introspektiv kontemplation eller prat med klasskompisen bredvid.
Kommentera

Sv: MODO 018
Paddan:

Men är det någon sorts oskriven regel att alla regler som är oskrivna för alltid måste förbli det? Åh, jag önskar att någon talade om sådant för mig!
Kommentera

Sv: MODO 018
knaskamilla: Meen, du, om de är nedskrivna är de väl inte längre oskrivna regler... eller?
Kommentera

Sv: MODO 018
shinzawai:

Jaha, är det förbjudet att skriva ner oskrivna regler? Oops.
Kommentera

Sv: MODO 018
Deniise:

"men vadå menar du att nillah spammar då på ngt sätt eller? Är det inte riktigt det som är meningen här?? eller jag som fattat helt feel"

Nä, meningen med HS är inte att spamma. Det är en sak jag är helt säker på.
Kommentera

Sv: MODO 018
knaskamilla: Man måste ju iofs få samla på sig lite inlägg innan man lär sig de skrivna och oskrivna reglerna här.. ;)

NYA MEDLEMMAR

magnus1w
Nillah
Deniise
modo_felix
Tjompen

HETA SKRIBENTER

GävleLasse (28)
Deniise (13)
rackham (12)
Nillah (11)
Ambroo (10)
Kommentera

Sv: MODO 018
Hahl Bundy:

Meh, jag har inte sagt något om smileys! För övrigt fattar jag att du alltid är ironisk, så du behöver aldrig använda några.

Däremot minns jag att för några år sedan blev vi tillsagda att inte posta samma länk mer än en gång, ifall den inte var relevant att posta igen. Man kan väl ändå inte påstå att det är relevant att posta samma länk tio inlägg i rad?

Men det är klart. Det händer ju iaf något i gästboken...
Kommentera

Sv: MODO 018
Nillah:

Nä, jag brukar inte heller bry mig om knas ;-)

Ville bara förklara för dig varför hon reagerade som hon gjorde.
Gör som jag, ha en länk i din presentation till hur dina smileys ska tolkas, så får de som vill följa den :)

Hehe!
Kommentera

Sv: MODO 018
Nillah: Utbyter meningsskiljaktigheter med paddan o div. annat löst folk :)
Kommentera

Sv: MODO 018
Hahl Bundy:

Äntligen ngn som hajjar vad man menar =)
Kommentera

916923 · »