modomille: Kanske hade AIK lite mer spel, men Modos chanser var mycket öppnare. det var närmare 2-1 till oss än tvärtom.
Sedan var det naturligtvis helt galet att i tre mot fem släppa en solklar hakning på Tommy när domaren står mitt framför och ser det hela. Skulle varit fyra mot tre där, men nu bjöds AIK på kvitteringen.
{5647}: Tycker att AIK har kedjan med weigel och co som är farliga. Känns lite som modo ifjol med molin kedjan. Känns inte alls lika breda som modo gör.
Eltobbo: ja reportern verkar inte upptäckt det, lite slarvigt spel, kortpassningsspelet i egen zon går inte alls, domaren blåser väl snabbt ibland några tveksamma offsider o icingar åt båda hållen
Robin Ztorken L: Nu är det iof en av seriens bästa lag vi möter och på bortaplan med. Men siffrorna känns lite för stora men AIk är överlägsen idag. Vi orkar ej hänga med i tempot idag och då är vi inne på det här med speliden vi har. Den kommer kräva otroligt mycket energi av spelare och då får man vara förberedd på att det kommer bli några dippar. Men jag förespråkar detta sätt att spela på.
{8384}: Ja han skulle nog kunnat göra något bättre ingripande vid något mål. Men samtidigt så får han inte mycket till hjälp av sina utespelare heller.
Kulltorp: Modo är ett bättre lag än AIK, aik må ha större spets i Holm etc men Modo har bredare trupp. Att man förlorar matcher händer även om man är ett bättre lag rent generellt eller bara bättre för dagen eftersom hockey handlar om små marginaler. Nu är inte matchen över än och jag hoppas Modo kan visa att man är starkare än Gnaget även om det är en svår uppförsbacke
modomille: Jag ser matchen absolut, och aik har ett betydligt mer lugn i sitt spel och sätter sina passningar på bladet. Vi får inte passningsspelet att funka nå vidare tempot går ner otroligt mycket med när vi får pp istället för att dra isär aik. Vi är inte där till 100% idag och då blir det så här.
Sedan går hockey ut på att göra mål och vad jag vet så leder aik och man kan snacka bort det hur mycket man vill. Men dom är hungrigare en oss idag.
Dundee: Du måste ju även ha i beräkningarna att får man några snabba billiga mål så kan man spela avslappnat, därför AIK ser lugna ut medans Modo tvingas chansa lite!