Skrubben: Hur i hela helvete kan du inte tycka det är utvisning? Det är astydligt att han drar i handsken med klubban. Att han släpper vänster hand kan bero på att han släpper den för att inte tappa klubban med höger hand.
Att det var felaktigt bortdömt kan jag köpa. Men att det inte skulle vara utvisning köper jag inte.
Skrubben: Har sett otaliga frilägen som det blivit straffslag på när man fått samma sorts slashing som OH fick på armen. Det blir korrigering på felaktig icing m.m så varför göra "en höna av en fjäder" av denna händelse.
Skrubben: Ganska naturligt att man bara gnäller när det egna lager drabbas men visst, Modo bjöds på en pinne och AIK bestals på en, tunga poäng dessutom. JFK är nog mäkta irriterad.
Eller: Undra hur det hade låtit i den här boken om ett liknande domslut drabbade er 😉
Jag tycker inte ens att det är en utvisning. Ute på banan hade domaren aldrig blåst för att AIK-spelaren touchar Hedman med sin klubba. Det konstiga är att Hedman tappade greppet om klubban med vänsterhanden när "slashingen" träffade högerhanden.
Ganska konstigt att det inte blivit mer skriverier om denna domartavla än vad det faktiskt blivit. Om man tar i beaktning att domaren medvetet inte följer regelboken, och att han dessutom väljer att göra det för en felaktig utvisning, så kan jag tycka att denna händelse är bland dom mest vansinniga domslut jag sett i svensk hockey senaste 5-6 säsongerna.
Skrubben: starkt av domaren att rätta till där han missade utvisningen, eloge till domaren. Skicka upp han i SHL och skicka ner M.Nord i tvåan, han tog en utvisning förra säsongen som inte fanns.
NuMo: Ärligt, killen måste vara inkvoterad på nåt jävla sätt. Fullständigt intetsägande, mannen helt utan skarpa analyser. Det han säger är jada jada jada dvs rena dravlet.
hockey_21: Om du menar att jag är negativ, då är du fullare än vad jag är. Jag är supernöjd med4 p och halva ( nästan) laget på uppdrag👍 Jag är Sven Tuta och inte Zzzztorken
Mydar: Nej. Vi har en match mindre spelad än AIK Och Hästen. Så vinner vi nästa (eller vilken match som nu är plus matchen) så kommer vi ligga topp 7-8 med allt i egna händer. Det är långt ifrån kört. Vi har nog nästan bättre läge än AIK egentligen. Det är ju VIK och SSK vi möter också. Men, förlorar vi dessa då är vi nog faktiskt helt körda. Mentalt om inte annat.
Hade vi dock tagit 3p idag hade situationen varit mysigare. Visst känns det igen lite att då alla resultat går med oss så förlorar vi? Och då vi vinner går alla emot... Men som sagt. En seger nästa match och vi är topp 8 med avgörandet i egna händer.
Tarasov: Du får kalibrera din spåkula. Den sa 6 p men det blev 4!!! En härlig vecka, laget i mitt hjärta har lyft sig och spelat bra hockey. Jag själv har fyllt jämnt med allt runtomkring det. Mycket med familjen goda vänner och riktigt fina drycker och god mat. Imorgon sker det stora partyt 😜 Så mina Modovänner, ha en fortsatt fin kväll och bra helg👍
{7639}: Fredrik Warg måste ha en släkting på C More, hur skulle han annars få vara bisittare? Har aldrig varit med om en tristare röst, sluddrar och är otydlig. Men framförallt helt onyanserad och pladdrar bara floskler. Den överlägset sämste jag har lyssnat på. BYT UT KARLN! !!
Monno: Tyvärr en rättvis seger för AIK, fattar inte varför man ger upp alla ytor och skiter i det? AIK det klart bättre laget över 60 minuter, inget att snacka om. Vägen mot topp 8 blev guppigare
atomragnar: Men en hel del resultat med oss iaf. Alltid något. Om kan inte har fel tabell så skulle vi vid seger nästa match hamna på topp 8 (ev 7 t.o.m.) och ha allt i egna händer. Detta då AIK och hästen har 1 match mer spelad.
Att det var felaktigt bortdömt kan jag köpa. Men att det inte skulle vara utvisning köper jag inte.