1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Modo - AIK 170210

1798525 · » Till forumet


Sv: Modo - AIK 170210
Golden boy :
Onsdag stänger det, tror vi är klara.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov: stänger fönstret idag? Blir det något mer nyförvärv? Vad tror ni?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
På sikt en Kristian J typ kanske.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov: superbra senast mot AIK.
Hoppas på fortsatt förtroende
Kommentera


Sv: Modo - AIK 170210
Domsjö: Att han överhuvudtaget spelar med skridskosvaga spelare i OT tyder på att han är en dålig matchcoach, tycker att det sett ut såhär hela säsongen.
Tycker även att han laguttagningar många gånger är lite märkliga. Dock så sägs han ju vara en bra istränare av dom som sett träningar, och jag tycker att han åtminstone utåt sett skött sportchefsrollen bra.
Tycker alltså sammanfattningsvis att han verkar bra som Sportchef och istränare, men att han inte ska matchcoacha eller ta ut laget. En jävla missmatchad kombo ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov: Ja 60k per match skulle bara ge runt 1,3 miljoner per säsong.
Då skulle det vara fullständigt skitsamma för budgeten om det ens kom någon publik. :-P
Med 600k så hamnar vi då runt 13 miljoner. Det påverkar mer det. :-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L: vore trevligt, särskilt roligt att han bevisar att det inte ligger en förbannelse över #77 lex Hensick
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
Denna ger en liten vägledning om du kollar not 2. Widebro har dessutom sagt att vid 6000 åskådare så går vi plus, även på allsvensk nivå. Jag gissar att det är utan kommunbidrag då.

Själv tror jag att ett kval skall kunna ge 5000 åskadre x 200 kr. Med 200 kr tänker jag de som varje åskådare spenderar i arenan dvs biljett plus mat mm. Frågan är vad det kostar att få dessa extraintäkter, då får man gå lite på schablon så kring 35-40%. Med kostnad menar jag merkostnad, till exempel så har vi en kostnad för spelartruppen alldeles oavsett. Det är knappast någon slump art de klubbar som går långt i ett slutspel ofta visar vinst när året summeras.

Kring 600 000 netto borde inte vara orimligt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov: Nu hoppas jag bara få se massor mer av vår # 77 innan säsongen är avslutad.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
Det köper jag
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L: Mycket konstigt i det påståendet.

Betyder inte matcherna någonting bara för att Modo "försöker undvika negativt kval"? Blir matcherna mindre laddade? "Äh, det gör inget om vi förlorar, vi tappar ju bara poäng i kampen om nedflyttningsstrecket"?

Nej, du är faktiskt helt ute och cyklar i denna fråga också. Gå ut och ta lite luft och fundera lite över vad du egentligen vill.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov: OK. Hur mycket drar vi in då/hemmamatch?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
WDY: Vi måste helt enkelt vinna fler matcher för att avancera dit upp.
Vinna matcher som betyder något har inte ,på länge, varit vårt adelsmärke

Som sagt vi får se efter VIK matchen
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov: Vi säger så här då.
Vi har aldrig befunnit oss på övre halvan av tabellen, kanske en kort sekund i början av serien.
Men sen serien satt sig har vi knotat på nedre halvan
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
Är nettot 60000 för en hemmamatch borträknat de fasta kostnader så är vi konkurs för 8 månader sedan, alldeles oavsett kommunbidrag/sponsorer mm.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L: Hur ska vi rent praktiskt se till att ha två lag bakom oss tycker du? Och skiljer sig det mot att försöka ta sig till topp åtta?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
WDY: Plus minus noll sa jag. Vi ska kanske till Malmo, Västervik, Tingsryd eventuellt Norrköping, dyrbara resor med hotell m.m.

Eftersom vi har så svårt att avancera och vinna matcher, därav se till att ha två bakom oss.
Avancera till topp 8 kräver mycket mer, som jag inte tror vi kommer klara av.
Hoppas jag har fel dock.
Mycket intressant match mot VIK, där kommer mycket avgöras åt vilket håll vi skall blicka
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
Vi kämpar om plats 10-7 tänkte jag. Iofs har du en poäng:) å andra sidan så hävdade du att vi var fast förankrade i botten när vi låg 7/8. Vill även minnas du hävdade att vi hade en match mer spelad vid nåt tillfälle.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L: Det kommer inte rädda det årliga resultatet men att säga att det är en förlustaffär är ren och skär lögn och tyder på okunskap och en brist på seriositet från din sida.

Beroende på hur tabellen slutar kan det dessutom bli en hemmamatch mot Timrå vilket kommer innebära en publiktillströmning utöver det normala.

Du har fortfarande inte förklarat vad det innebär att "fokusera på att undvika negativt kval" och hur det på något sätt skiljer sig från det Modo försöker göra nu, det vill säga plocka så många poäng som möjligt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov: Mitten? Det är 14 lag i serien och vi har tre bakom oss, det är inte mitten, det är botten
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
WDY: Beror ju på hur man reser och hur man bor samt äter.
Vi ska ju långt bort varje gång i så fall, förutom TIK då.
Hur mycket nettopengar drar man in på en hemmamatch?
4000 åskådare x ? men ca 60-70 000 bör väl nettot ligga.

Hursomhelst kommer det inte generera några astronomiska summor, det är ett som är säkert
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
WDY:
500 000:)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L: Alltså hur mycket tror du att en bortaresa kostar?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
Fast det gör vi ju då vi lyckats klättra, tycker senare att vi ligger kring mitten. Hellre att vi trendar bättre än tabelläget de 20 senaste matcherna än tvärtom om vi nu skall upp i tabellen, om man nu skall konstatera något.

Så du gissar att vi gör förlust på en fortsättningsserie eller känner du till kalkylen? Har som mkt svårt att tro att en fortsättningsserie skall vara +- 0
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov: Nej, jag pratar inte om trender eller annat.
Jag bara konstaterar att vi varit fast förankrade i botten av tabellen hela säsongen.
Och det är ju som du säger, seger borta mot Tingsryd föls upp av förlust hemma mot AIK.
Detta mönster för oss inte framåt. vi drar aldrig nytta av de oväntade segrarna vi tar.

Sen är det klart att två hemmamatcher ger oss intäkter, men huvuddelen av matcherna kommer vara borta och det kostar att resa... så plus minus noll då.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
WarEvryPractice:
När det gäller att man imponeras av en junior så imponeras jag ofta av farten och att det inte sker några större misstag i början. Efter några matcher höjs däremot förväntningarna lite från min sida, jag vill att de skall bidra framåt, dvs kunna etablera spel i off zon/ alternativt få till en tekning där, och även bidra med nåt mål lite här och där.

Alba är väl den som lyckats bäst med det steget denna säs, men även Oskar S-L och TW har lycktas hyfsat. Gissar att de nästa säs kommer kunna ta ytterliggare ett kliv.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
Tkr visst vi vinner viktiga matcher då och då, senast mot Tingsryd. Dessutom gav vi en streckkonkurrent 1p ist för 3p igår, surt med förlust med ändå.

Vår ryggsäck är däremot den riktigt svaga inledning där vi faktiskt var sist några minuter i "lajvtabellen". Hade vi haft en 6-7p på den perioden hade läget varit bättre. Å andra sidan var den inledningen förtjänt med tanke på hur klubben sköttes då, förhoppningsvis sköts det bättre nu. En klättring i tabellen går sällan i ett svep heller, tkr även formen varit lite bättre den senaste veckan än tidigare.

Tar man tabellen för de senaste 20 omgångar så ligger vi 4, vilket inte är så tokigt. Är det den negativa trenden du talar om.

Det där med att fortsättningsserien är en förlustaffär har jag svårt att tro, men får väl utgå ifrån att du har koll på sånt. AJ antydde att två extra hemmamatcher skulle ge extra intäkter till föreningen.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Eller: "? Jag pekar först på att pucken är över mållinjen. Men om jag ska beskriva det som hände rent regelmässigt så gjorde jag fel. Regeln säger att vi inte får döma bort ett mål för ett mindre straff (två minuters utvisning, reds.anm). Rent tekniskt så är det inte dömt mål förrän jag släppt pucken i tekning i mittcirkeln igen, men regelboken säger att jag gjorde fel. När vi kom in i omklädningsrummet i periodpausen så insåg jag att jag gjorde fel, säger Karlsson."
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Jaca: Det här handlar ju om en situation som hänt innan man har gjort en ny tekning efter händelsen, så den borde man kunna diskutera likväl som man diskuterar om situationer som händer innanför målvaktsområdet och ev. kontakt med mv. Det du säger om Hedman visar ju bara på att det är för dåliga domare. Tror inte Hedman hade haft några problem att hantera pucken om han inte blivit hakad på ett regelvidrigt sätt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L: Indulge me... hur ska vi fokusera på att undvika kval neråt? Genom att vinna våra matcher? Hmm. Låter som något man även gör när man fokuserar på att ta sig till "slutspel".
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
WarEvryPractice: Det som stör mig är att vi aldrig kan vinna dessa viktiga matcher.
Får vi dessutom stryk, av VIK så är vi på allvar indragna i den negativa kvalplatsen.
Det hjälper inte hur bra vi spelar tydligen, vi är och har varit fast förankrade i botten av tabellen hela säsongen.

Det är för sent nu att vända trenden då bara nio matcher återstår, tycker fortfarande att vårt fokus bör ligga på att undvika kval neråt.
Ta sig till topp 8 med två hemmamatcher och dyrbara bortaresor kommer bli en förlustaffär för oss, inget att sträva efter egentligen.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
WarEvryPractice: Ja jag tycker att Karlström är den som ska ha cred i Skröder kedjan. Att Skröder för en gångs skull är inblandad i ett pp mål är ju inte konstigt . Nångång ska väl karln lyckas stå rätt framför mål med tanke på alla chanser han fått i pp.
Återigen undrar jag vad Andreas tänkte när han slängde in Skröder i OT ? Segare än kola på rören och stora isytor.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov:
Visst men är det inte märkligt när Zebran står och säger att det han såg först var det ingen utvisning och mål!
Vad blir nästa steg, domarna ska snacka ihop sig i pausen om huruvida perioden ska godkännas eller inte!!
"Jag kollade upp i pausen och insåg att jag gjorde fel" säger domaren i intervjun efter matchen.
Detta bör han kunna kan man tycka..

När dessutom Hedman tappar klubban med handen på den sidan som klubban träffar byxan!
Som jag ser det så satte han sig själv i denna situation och det är inte första gången han gör en liknande grej denna säsong, han var ute för detta mot Löven också..
Här så skulle det ha vart mål om man nu ska följa regelboken och kanske då även en 2min utvisning på AIK..

Märk väl att min åsikt är inte baserad på vilka lag som nu spelade, var en liknande situation mellan Löven-Ssk tidigare i veckan som blev mål för Löven som jag tycker är lite konstigt dömd.
Bra mycket bättre med en Zebra med pondus även om det blir fel ibland, tänk nu om detta hade drabbat MoDo och AIK hade tagit 2p i sudden?? Tror inte det hade vart lika stillsamt här inne då, eller?? ;)
All heder åt Melin som ändå kunde hålla fattningen i intervjun efteråt i alla fall, det imponeras man av :)
Men nog om detta nu och tror personligen att det lär komma nån form av Lex efter allt detta och det är i alla fall bra..

Nu får ni se till att ta 3poäng mot Västerås på måndag... ;)
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
Ja, vad säger man om matchen igår. Lite blandade kommentarer:

- Spelet var väl helt ok egentligen.

- Enda chansen till en kul vår är väl att Hanses höjer sig ordentligt nu. Han är vår överlägset viktigaste spelare och det är nu han ska vara som bäst.

- AIKs ena mål var alldeles för svagt försvarsspel. Att killen får stå där helt fri och mata skott mot Hanses. wtf!

- Jag tycker Skröder inte alls var bra. Men på hans pluskonto så spelade hans kedja väldigt bra. Plus att han var inblandad i 2-1 målet. Så han bidrog trots allt.

- Eidstedt höll på att åka sig fri!

- MoDo skjuter lite mer. Utom Molin som passade Björklund som stod bakom målet.

- Visst fick Steen några extra smällar av AIKarna? :) Någon som hört vad det kostade MoDo att han spelade denna match?

- Karlström har gjort en poäng på nio matcher i J20 topp 10. Igår var han sensationellt bra. Kanske läge att testa andra såsom Tjernström och W Eriksson? Tror generellt att MoDo ska använda juniorerna lite annorlunda. Rotera mera. Jag kände spontant att det var bra att boysen åkte på U19-kronorna. Så att andra får chansen, men främst så att de själva kan få en nytändning.

- Vi har sett så många exempel där en junior först är sensationell för att sedan trubbas av. Är förmodligen mentalt jobbigt att spela i A-lagshockey. Medans skicklighets-mässigt är det mindre skillnad jämfört med J20. Jag kan tänka mig att både Stenqvist och Lyrenäs hade mått bra av att spela med J20 en månad och träna stenhårt. Medans Sellgren är så pass bra att han ska spela alla A-lags matcher.

- Västerås nästa alltså. Kör över dem!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Tarasov: Ja, det blev rätt, men var visst fel enligt regelboken?
Som sagt en märklig situation...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
Då blev det ändå rätt kan jag tycka, ingen skada skedd.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Otto1: Att han dömde bort målet var uppenbarligen helt fel, men den förgående utvisningen var solklar!.
Handen borde varit uppe dessförinnan och spelet blåsts av när Tehlin tog pucken.

Märklig situation
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Eller: Det var det zebran sa efter matchen iallafall, men jag kanske uppfattade det lite konstigt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L:
Ja förhoppnings en kille som kan göra en Alba nästa säs, dvs 4 lina o 10p på 50 matcher...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Otto1: Då skulle man ju kunna godkänna alla mål som görs vid offside i målgården också när man gör en regelvidrighet på målvakten. Det händer ganska ofta att domaren dömer mål direkt men efter granskning så döms målet bort.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
hockey_21: Japp, en riktig injektion...
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Robin Ztorken L: Jag med, tycker han var en av våra bästa spelare igår. Visst är det Anton Karlström?
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
J F K: Det är väll inte det som är emot regelboken, att diskutera sinsemellan.

Utan som jag förstod det så får dom inte döma bort ett mål i efterhand pga en "mindre förseelse" när dom redan har signalerat för mål. Vilket i mina öron låter helt efterblivet.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
J F K: Vill se mycket mer av vår # 77!
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Monno: Thelin drar upp klubbspetsen till vänster om Oskar och där träffar den handsken, vilket medför klubbtappet. Innan den händelsen har han hackat och slagit från hans högra sida.
Klar utvisning.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Eller: "Vad har du för definition på ordet gnäller? Är det när man säger vad man tycker?"

Nä gnälla och säga vad man tycker är inte samma sak, gnälla är snarare att klaga. De flesta supporter klagar ju inte när det andra laget drabbas av felaktiga domslut, helt naturligt.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
J F K: jag tycker att vi gör en rätt bra match mot ett för dagen mycket bra lag. Att de fick två poäng kan vi knappast vara besvikna över sett till de två sista perioderna.
Få tillbaka lite spelare nu och förhoppningsvis kan vi fortsätta plocka poäng.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Monno: domaren får i efterhand rådgöra med linjedomarna om en utvisningssituation . Så har det alltid varit och det är verkligen inte emot regelboken. Med tvådomarsystemet händer det givetvis oerhört sällan i shl, men jag har sett det även där.

På vilket sätt skulle det alltså vara emot regelboken? Ovanligt och här väldigt matchavgörande, men jag tycker att det är en galning. Klubban är där uppe där den inte ska vara.
Kommentera

Sv: Modo - AIK 170210
Monno: helt rätt ! Kollade tabellen för snabbt, vi hoppas på topp åtta men hotas även av Vik o Löven o har svårt med lagen i nedre halvan
Kommentera

1798525 · »