1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481427 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Almtuna 170125

« · 1793481 · » Till forumet


Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Det här kan vara det sämsta tjafs ni någonsin haft. Maken till sandlåda.

Jag kan lösa er diskussion genom att berätta att ni aldrig i helvette kommer vara överens om någonting någonsin. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K: Absolut att du har rätt fakta, det ifrågasätter jag inte. Däremot har du fel när du hävdar att jag har fel. 🤔
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Hur hade jag fel?
Möjligen finns det folk som inte tycker att du har fel, men jag har givit rätt fakta.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K: Varför skulle det vara pinsamt för mig att DU har fel?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Ja ja. Jag förstår att du försöker krångla dig pinsamheten.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K: Manchester ligger i New England oavsett hur mycket du googlar. Nu trodde kanske kommentatorn att det handlade om Manchester i England men det ändrar inte på det faktum att det Manchester som det handlade om faktiskt ligger i New England i USA.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: Jo, vet man inte fakta förstår jag att det är lätt att röra ihop det...

På hemsidan står det Manchester, NH...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Rytter: Haha ja det är bara därför ni ligger så långt efter oss, för att ni lämnade handicap i början på säsongen. Omtänksamt av er!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Rogersson: Jo det är några kvar, fler tillfällen att ge sållet ett ansikte
Vi vann men är trots det inte ens topp åtta
Nöjd?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
modomille: Hur bra år det då?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K: New England är ju ett ytterst vedertaget begrepp, lite som Norrland i Sverige och det är ju faktiskt inte speciellt otroligt att kommentatorn faktiskt sade New England då faktiskt Monarchs själva säger sig komma från New England.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Kan inte alla bara älska varann nu när vi vunnit:):)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno: Vi firar bortasegern med en bild på mäktiga bortaklacken. Ni hördes på TVn, speciellt efter 4-4 målet :)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Robin Ztorken L: Fattar du inte att det är matcher kvar?? Tror du hockey funkar så att det aldrig någonsin ska släppas in mål? Det är en omöjlighet, du verkar inte så kunnig om hockey, mycket faktafel och ser hockey på ett väldigt konstigt sätt. VI VANN IKVÄLL.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Robin Ztorken L: Krigar om att slippa ett negativt kval? njaa så dåligt är det inte.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Rogersson: Fattar du att vi inte ens är topp åtta?
Skit samma hur många vi släppte in i början, eller inte men vi är i botten av den liga vad du än tycker.
Nu står Hanses och läckaget är inte täppt
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Woody: Jag kan lova att försöka men jag vet inte om det gör någon större skillnad....
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno: Kan ni inte bara krossa Tingsryd på söndag. Utan straffar! Gör oss en tjänst och ta tre klara.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Robin Ztorken L: Det är inte många som leder ligan. Inser inte du att dom flesta målen släpptes in början av säsongen då vi hade ett nytt lag. Vi hade inte Hanses.

Inser inte du att vårat lag har blivit 10 gånger bättre? Vad gör du här då du inte verkar hejar på Modo ens?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Biljaletdinov: som någon sa, att bänka Byron och Hedman vore säkert nyttigt, men det kommer inte att ske
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K: Men tycker du vi leder ligan? Fatta att vi är ett bottenlag i ämnet insläppta mål.
Finns en anledning till att vi krigar om att slippa negativt kval, inser du det ?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Almtuna IS - MODO Hockey 4-5
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Rytter: Synd inte kvalserien avgörs med en straffläggning... tror vi skulle haft riktigt bra chans då!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Biljaletdinov: Almtuna-målvakten som ett såll mellan benskydden, synd det inte utnyttjades mera
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K:

Skönt med 2p, starkt att komma tillbaka från 2-4.

Måste vara länge sedan vi hade så många bra skyttar i laget, Karlkvist, Björklund, Smotherman och Molin.

Som det ser ut nu är det plats 7-8 vi krigar om, blir svårt att hinna ikapp Timrå,Tingsryd och Västervik med tanke på det handicap vi lämnade i början.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Carl Lejonkräk: och då leverar du... New England är inte en delstat. Visst ligger delstaten new Hampshire inom det området som kallas new England, men man skulle aldrig skriva Manchester new England... Det är Manchester nh...

New England är tre delstater i nordost. Mest känd är Massachusits där Boston ligger i.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
J F K:
Känns skönt med seger en sådanhär dag när man klämt 3 semlor, plus tårta...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Silly: iskall straff 👍
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Robin Ztorken L: som vanligt levererar du alternativfakta. Våra 111 insläppta är inte nära lövens 142. Inte ens näst sämst...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
S-vikaren: "LOL kommentatorn. Jordan Smotherman kommer närmast från England och Manchester Monarchs. Hörde jag rätt?"


Korrekt skall vara New England.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno:

Tycker ändå vi spelade bra i 3 mot 3, utnyttjade våra snabba spelare och hade ju nästan all puck och skapade en del. Almtuna var ju aldrig riktigt nära förutom när dom trippade rundqvist och skapade ett läge.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Karlqvist är djupfryst iskall händer inte mycket...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Rytter: Ja där fegade han rejält.

Detta var nog den mest disciplinerad och minst händelserika 3mot3 jag sett.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Rytter: återigen en fullständigt solklar utvisning som domaren släpper. Faktiskt skamligt att vi inte har bättre domare i näst högsta serien.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno:

Haha hur fan släpper han den mot rundqvist, tar han byron tidigare måste han ta denna med.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno: Skröder har sett bra ut ikväll, kämpat till sig några gratis puckar. Tror han laddade ett slagskott mot mål också, trist att det gick utanför.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Amitiel: Samma sak med A-laget, alltid roliga att titta på-
Ett av de målgladaste, men tyvärr i fel må och i egen kassel, men mycket mål blir det....
Tror vi är sämst i insläppta mål, trots seriens bästa keeper...
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno: Inte mkt som stämmer för Karlkvist. Men han kämpar på bra tycker jag. Får hoppas han kan få det att lossna lite igen. Han kämpar verkligen för det.

Nu blir det tombolahockey.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno:

Viktigt att vi räddade 1p iaf och inte släppte 3p till Almtuna. Tar vi bonuspoängen så är det ok med tanke på hur matchen ser ut.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Tarasov: Nu fick han fasiken igenom varenda skott i PPt. Lite självförtroende kan göra mkt. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
S-vikaren: Japp. Alternativfakta kallas det.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Gick okej för j18 juniorerna mot Luleå 7-2

Wernblom 5 poäng
Tobias Åhström 6 poäng
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Tarasov:

Såg inte mycket av Jordan i början, men får vi bara in honom i spelet så tror jag han kommer leverera en hel del. Ser sjukt stark ut och bra med pucken, skulle vara kul ifall han får gå in i PP och avgöra nu.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Gavelo: Nu är det tydligen fritt fram att hugga och slå för båda lag.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno: LOL kommentatorn. Jordan Smotherman kommer närmast från England och Manchester Monarchs. Hörde jag rätt?
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Märkte ni att jag jinxade å fråga om det roliga var slut, å vips så gör Modo 2 snabba..
Lika effektivt som iceing-oves woodoo
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Monno:
Bevittnar vi Jespers L genombrott på seniornivå, dvs. från nu kommer han leverera framåt match efter match.... man måste få drömma ibland :)
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Almtuna IS - MODO Hockey 4-4
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Ztorken!! Lindgren har lärt sig få igenom pucken! Och det ger resultat!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Rytter: Jo då Lyrenäs har spelat. Tycker mig sett hans nummer iaf?

Sen nog tror jag Blomstrand fick en jävla smäll. Det är väl snarare läkaren man ska kritisera som tydligen hinner göra en hjärnskakningskoll på 30sek. (Eller snarare frågade om han mådde bra och såklart trodde på honom när han sa ja)

Härligt Molin! Härligt backcheck på Almtuna backen där. Glider bakom Molin bara.
Kommentera

« · 1793481 · »