I en intervju med Bäckman igår nämnde han att det endast var för korttid samt att anledningen till att han ställt var att det var Modo som frågat. Han passade även på att prisa Styf och Karlin, de delar hans filosofi..... misstänkt. Tror tränarparet nästa år är Karlin/Styf. Btw får mötena mot Bofors mig att tänka på Boforsskandalen, syftar då inte på säsongens två först matcher mot Bofors:)
Almtuna går upp i en tidigt 2-0 mot löven, det är ju både bra och anus. Vinner vi slipper vi ju med stor sannolikhet iaf kval neråt, men dörren till topp åtta drar nog igen.
Tycker mig ändå se lite Bäckis tendenser, det ska gå fort ur zon och komma till avslut snabbt. Inte så mycket duttande i hörnen. Sedan tycker jag vi jobbar tillbaka mycket bättre. Ser stabilare ut även fast vi egentligen inte är jättebra.
Domsjö: Hanses släpper alldeles för många sådana mål. Lös handledare från blå och han lyckas aldrig se pucken. Det händer alldeles för ofta. Hanses är bra när han ser pucken och nära, men utifrån tycker jag att han är lite ihålig.
{5647}: smotherman skulle åkt tidigare, men den där utvisningen kan bara en domare som helt saknar spelsinne ta. Smotherman hinner inte ens se situationen, utan hinner bara ta emot krocken.
Problemet är att domarna är själva och dessutom så jävla otränade så dom hinner inte med. Är det någon nivå som skulle klara sig på en domare så är det ju SHL där vi har vältränade proffsdomare, ju sämre nivån på dom randiga ju fler domare behöver man.
Vi har repat mod, egentligen gjort en ok period förutom de 3-4 minuterna runt målen.
Domsjö: hakningen var en utvisningssituation. Anklagar du smotherman är du fullständig ute och cyklar. Han ser ju inte ens killen förrän i sista sekunden och spänner kroppen för krocken. Blir illa berörd när man som domare inte ser det faktiskt.
Vad fan hände med hakning när tre personer hakar och rappar mot smotherman?
{5647}: Anklagar vet jag väl inte om jag gör men man måste väl ändå kunna ifrågasätta att äldre s.k rutinerade spelare sätter laget i bekymmer oavsett domarnas kvalitet. Då tänker jag inte enbart på dagens match. Om jag anklagar ngn så är det väl främst Skröder som ibland tar en del idiotiska utvisningar trots sin rutin.
Huvudet på spiken. Ifall det var jämndåligt hade jag inte klagat, men måste vara sjukt jobbigt för spelarna att inte vet vad som gäller från siutation till situation, från match till match.
Ben Perrault: Domaren plockar ut Janne för att han sprutar snö på målvakten. MEN målvakten som satsar ett huvudslag med sin plock slipper represalier, vilket jävla skämt!
Kan köpa att man kan ta för osportsligt uppträdande om man sprutar snö på målisen sådär klart. Men då får man ju plocka målisen när han slår tillbaka eller backen som crosscheckar Janne i ryggen efteråt.
Rytter: Släpper man 7-8 frilägen varje period, så smäller det förr eller senare, oavsett när och hur det blir till. Det är som ett enda stort hål i mittförsvaret, och det gäller inte bara denna match. Motståndarna tillåts bara rinna igenom, gång efter gång
Stick och brinn och räkna på lite ekonomi och flytt av arena. Ser du inte vad målisen eller backen gör så har du diskvalificerat dig från att kommentera situationen.
Köper att man kan ta Janne, men då ska målis och back ut också, eller en av dom.
Per HApps: Jag har sett massor av sprut på målvakten som aldrig beivrats, men hur man kan släppa målvaktens klubbhandske visar på att man inte har på en hockeybana att göra efter allmänhetens åkning stängt.