1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

Modo - BIK 170225

1804547 · » Till forumet


Sv: Modo - BIK 170225
Monno: Gomez utvisad eller gomas som kommentatorn säger eftersom han är dalmas ;-)
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Monno:

Måste ändå säga att jag gillar nivån på domaren idag, det har varit några missar men inte petigt Han har låtit spelarna göra upp och inte blåst sönder utan tagit för de solklara (utom höga klubban på Lyrenäs). Helt ok för en gångs skull.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Monno: haha
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Monno: Nu har vi världens läge med PP. Och jag kan inte känna annat än att jag kommer bli besviken.

Det är fasiken tragiskt. :-P
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Domsjö: Molin kedjan är verkligen allt annat än het nu för tiden tyvärr.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Rytter: Jamen dåså ;-)
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Domsjö:

Det är jag redan =)
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Rytter: Passa dig så du inte blir skelögd ;-)
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Rytter: Löven 3-3
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Löven gör 3-3, jobbigt att följa 3 matcher samtidigt.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Monno: Vi är verkligen historiskt dåliga i egen zon.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Rytter: En vältränad Smotherman vore nåt
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Domsjö: Man kan inte klaga på Smothermans produktion senaste matcherna iaf.

Meeeeen, det känns som det tyvärr kan bli som vanligt detta.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Domsjö: Smotherman visar effektivitet iallafall :-)
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Rytter:

Snälla Snälla skriv nytt med Smotherman, det är klass på denna nivå. Tänk att ha honom i en hel säsong.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Domsjö: det blir inte tvåsiffrigt i alla fall.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Skrubben: Fast det ligger en hel del i det.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Hästen reducerar till 1-2, kom igen hästen.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Carl Lejonkräk: "Bra spelare höjer inte Modo utan sänks av laget, så har det varit några säsonger nu."

Hahah. Mår du bra av att slå på dom som ligger? 😯
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Gavelo: Hanses gjorde Modo bra i december men nu har även han sjunkit till samma låga nivå som övriga i laget. Bra spelare höjer inte Modo utan sänks av laget, så har det varit några säsonger nu.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Domsjö:
Teambuilding..... sånt är bara skit:) 5-6 timmars träning per dag, med början på lördag morgon om vi överlever detta. Bara att ösa på!
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Woody: Skicka ut Modo på teambuilding där de får äta harskit och sova sked under en gran. Vem vet kanske det vänder då? Då har man iallafall upplevt hur det är att punktmarkera och ligga i arslet och flåsa.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Carl Lejonkräk: Björklöven är ett sånt där lag som behöver sitta fast i en buss i fyra timmar för att kunna tända till....
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K: Det jag tycker är skrämmande är att Mora spelar ett väldigt lättläst spel, inget avancerat utan oerhört lättläst men Modo har absolut inget motmedel öht, det finns ju inte en gubbe som räknar in, läser spelet eller ens vet vilken spelare man ska markera.
Modo ser efter 50 omgångar lika vilsna som från början, när lag som Mora mfl bara blivit bättre och bättre så har vi kanske inte blivit sämre men iaf inte utvecklats något öht.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K: Jag säger som Dr. Alban. Stabilt.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Carl Lejonkräk: dåligt tränade, dåligt självförtroende och dålig stämning i truppen. Det behöver inte alls vara truppen spelare för spelare.
En annan punkt är ju felbalanserat lag, skador osv.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K: Björklöven är ett annat lag som man kan misstänka ha för dålig trupp, inne på tredje tränaren men ingenting hjälper.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K: Och alla tränare dom senaste 7-8 säsongerna? Sluta bete dig illa, det är inte klädsamt.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K: Är jag verkligen det? Du och Rytter har ju länge påstått att vi har material för att ligga mycket högre i tabellen. Vi är desto fler som tycker att den här truppen håller den kvalitet som tabellen visar och tyckte det redan innan säsongen att den var svag-

Du och Rytter vill hävda att tränaren/tränarna bara fått ut 80% av spelarna, vi har haft 3 tränare den här säsongen AJ, Styf,Bäckman, där alla tre alltså enligt er bara fått ut 80% av truppen.
Om vi tittar på det rent logiskt, är det tränarna som varit dåliga, eller är det truppen som inte håller måttet? Du och Rytter vill hävda att det är tränarnas fel, och vi många andra vill hävda att det är materialet som inte duger.
Även Conny Evensson hade misslyckats med det här spelarmaterialet, men kalla mig löjlig du om det får dig att må bättre, kallas härskartaktik.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K: sjukt. Nu har han skjutit rakt igenom hanses två gånger. Det ska inte finnas ett hål där.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Confusius: den senaste tränaren jag tycker gjorde laget hygglig rättvisa var tuffe uffe.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Rytter: Och Löven har 1-1. Yay...
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K:

Där gjorde VIK 1-0 också.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Confusius: nu är du faktiskt bara löjligt.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Rytter: Så varenda en av dom tränare vi haft dom senaste 7-8 säsongerna har alltså bara fått ut 80% av killarna, Varenda en???

Och demon-coachen Pelle Bäckman får bara ut 50%, sparka fanskapet! Måste ju vara totalt oduglig med det spelarmaterial han har till sitt förfogande
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Det finns så sjukt mycket att jobba med, och jag tycker fortfarande att sparka ndrea var fel i det läget dom gjorde det. Skulle man gjort tränar bytet skulle det skett mycket tidigare nu känns det som det bara blivit ännu mer struligt och yrt.

Och som någon skrev känns det tyvärr som vi kommer få lita på andra lag hjälper oss så vi slipper kvala. För det finns verkligen ingenting som tyder på vi ska kunna vinna någon av dom återstående matcherna.

Men man måste ju försöka stötta laget så mycket det går.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Confusius:

Om du hävdar att Leicester bara hade flyt så kan du ju vända på resonemanget och applicera på modo, vi har bara haft oflyt. Eller? Kan man ha flyt/oflyt en hel säsong?

Nej troligen inte, så det är som JFK säger Leicester hade en tränare som tog ut max av laget omgång efter omgång, medan vi haft tränare som tar ut ca 80% av laget omgång efter omgång. Tror också att vi med en annan tränare till detta lag fått ut mer, inte varit ett topplag men iaf topp8.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K: För att dom hade ett extremt jävla flyt, exakt 0 skador på nyckelspelare, och en helt fantastisk N´golo Kanté(lämnat för Chelski) och ytterligare jävligt massa flyt! Experterna i England tippade Leicester på nedre halvan förra säsongen vilket var exakt vad dom hade material för.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Monno: jo, det var en extremt tydlig tripping, men domarna har vi behandlat.

Stenqvist är verkligen inte bra. Klart sämst av de juniorbackar som spelar regelbundet.

Tycker att skröder börjat bra. Han härjar rätt friskt med deras pyttelag.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Monno: Ångrar mig. Alla är tveksamma i alla situationer...
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Domsjö: självklart är det en annan sport, men få exempel är så extremt tydliga om man vill belysa att det inte går att sätta likhetstecken mellan bästa spelarna ger bästa resultatet.

Jag tror exempelvis att en bättre taktiker och coach gjort rätt mycket för vår poängskörd
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Monno: Varför är Modo så svaga i forcheckingen?, sen har man aldrig någon/några gubbar på kassen när skott kommer?
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K: Stenqvist verkar slö/tveksam i varenda jävla situation?

Var det inte tripping? Tog han på pucken där?
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
J F K: Dom spelar fotboll, sorry kunde inte hålla mig ;-)
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Mydar: precis. Laget presterar alltid enligt hur bra spelare de har. Förklara hur Leicester vinner ligan ett år och med nästan exakt samma lag (den enda man tappade av värde var sané) riskerar ramla ned.
Det är inte så enkelt...
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
modomille: "Problemet är inte att laget är dåligt" ....vet inte om jag håller med om det... för mig att Modo 2016-2017 har varit ganska kass, annars hade man nog legat bättre i tabellen
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Gavelo: Fint att avsluta säsongen utan tränare o sportchef. Man trodde att man upplevt det mesta med föreningen, men den levererar verkligen rubriker.
Vad tror vi om nästa uppsättning ledare i klubben?
Sundlöv, Karlin?
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Gavelo: Vore ju trevligt om dom gick att signa, men jag undrar jag om dom inte kostar en del
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Gavelo: problemet är att vi äger den i särklass dyraste (och fknaste) arenan. Den är ett gigantiskt bojsänke.
Låst ämne

Sv: Modo - BIK 170225
Robin Ztorken L: Troligt de du säger, men Modo hade ändå 4000 i snitt denna säsong trots att man inte tagit en 3:a hemma sen dinosaurierna härjade som värst så kan man bli ett topplag i AS så kanske vi hannar på upp emot 5000 vilket vore bättre än många shl klubbar och då kanske det finns lite större budget
Låst ämne

1804547 · »