1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474703 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Björklöven 2020-01-29

2029388 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: gott om modoinlägg i lövenboken idag
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: I klippet från dagens träning verkar han vara explosiv och snabb, och ser också rätt krallig ut i intervjun.
Andreas Eriksson säger i gårdagens intervju att han har en stil som är ganska typisk för ryssar och tjecker. Har för mig jag läst någonstans att den är mer individuell och har inte lika fasta rörelsemönster som kanske svenska målvakter har.
Nån som har bättre koll på detta?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Bad_Brett:

Ja det råder inga tvivel om att han har en sjuk hög potential. Siffrorna i Tjeckien och plats i landslaget som etta säger en hel del om hans nivå.

Men samtidigt är det historia och han ska ta sig tillbaka från att inte spelat på ett tag och allt som hänt runt honom.

Får han ordning på detta tills slutspelet kan han bli vår hjälte.

Antar dock att Hanses startar imorgon, annat vore tjänstefel. Han gjorde en grym match senast och Patrik ska få debutera hemma och få lite träningar med laget i kroppen, vi måste ge han bra förutsättningar att prestera. Gissar att han inte är på topp imorgon efter flytt och all uppståndelse. Hade tränat på bra i 5v sa han i intervjun.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Spock:
Hans listor brukar inte vaga en höjdare i övrigt gillar jag honom, sympatisk framtoning. Bättre än Hägglund.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: Jag ser det lite såhär... Han har presterat på hög nivå _trots_ dessa problem. Det ger oss en viss hint om potentialen som finns där.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
7r1l5k3: Det var en bra intervju. Ganska tydligt att de delat upp frågorna där Adam frågade mer till personen Bartosak medans Pelle stod för hockey-frågorna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter:
Låter ju väldigt bra, håller tummarna.
Välkommen säger jag med!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Spock: Tycker han blandar och ger som journalist, har själv inte läst intervjun men det förvånar mig inte ett dugg att höra vad han väljer att prioritera. Det politiskt korrekta går naturligtvis före det sportsliga alla dagar i veckan för honom.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Spock: Adam kommer aldrig coacha ett hockeylag (Precis som en annan) men som journalist tycker jag han är duktig.
Podcasten han har tycker jag är riktigt bra i regel.

Och när han får göra portrattartiklar (eller vad man kallar det) har han en förmåga att få till väldigt djupa artiklar för att vara sportsidorna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: Jag blev förvånad över att Adam Johansson ställde de frågorna så tidigt i intervjun. Inget insmickrande.

Förvisso kanske det skedde innan kameran var på. Tycker generellt att det brukar vara mycket mer dyrkande från journalister när de möter nyförvärv, oavsett vad spelaren gjort tidigare.

Eller så är det för att han enligt så många inte "kan hockey" och därför inte ställt sig i dyrkarledet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter:
Rent allmänt tycker jag inte man skall bestraffa människor mer än vad samhället i övrigt gör, har man fått straff utanför ser jag anledning till att en sådan person inte skall kunna jobba. Det gynnar ingen.

Rent personligt kan jag tycka att psykisk ohälsa ibland kommer lite väl lägligt i vissa sammanhang. Men det är en är annan diskussion.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Gavelo: Till och med redan under försäsongen.
Jämfört med Hellström i löven är han magisk med puck, men kan ändå spela fysiskt om det behövs.

Hanses har verkligen spelat upp sig rejält på slutet. Det känns nästan orättvist att ta in en ny målvakt, men just att målvakterna varit så ojämna har varit ett problem. Ska vi gå upp måste vi sådant målvaktsspel varje match.

Och galet vad snabb From är. Det var nästan löjligt vad lätt han kom runt backen vid 3-2. Synd bara att han har så begränsat spelsinne.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Nucky: Löven var bättre, framförallt i 2:a.
Men tendensen i Modo är att man offrat en del offensiv när man verkar ha justerat och prioriterat defensiven mer, tex så är det många matcher nu som Modo inte ens får iväg många skott på mål, så jag tror att man börjar räkna med final och eventuellt ett kval och där kommer vi behöva spela som en underdog med bra försvar och starka kontringar.

Detta var det mest ojämna mötet hittills, alla de 3 andra mötena har varit riktigt jämna så man kanske inte ska dra för stora växlar på gårdagens match.
Men absolut, löven var långa stunder ett nummer större.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Nucky:

Lyssnat på Bartosak intervju.

Det är en motiverad kille vi får hin, låter som han gett sig fan på att ta itu med sina problem. Han hade problem med mental hälsa och sa att han tog till fel metoder för att lösa det (tolkar det som droger/alkohol). Han la in sig själv på behandling och har nu gått igenom denna. Han vill flytta från Tjeckien eftersom det är en förgiftad miljö för honom, mentaliteten i hemlandet är helt fel för honom. Alla påminner honom om det negativa och får inte den stöttning han behöver. Han vill ha en nystart och få ordning på sin och familjens liv. Låter som han verkligen tagit ett beslut och inser att detta kan vara hans sista chans att få ordning på detta.

Han är tydlig och öppen med sina problem, han svarar ärligt på frågan av misshandels anklagelsen. Han berättar att det är "case closed" och att han vart friad och det aldrig gick till årtal och ger en känga till media som gillar att skriva om det smaskiga men inte skriver om det när man blir friad. Detta är också en anledning att han vill från Tjeckien eftersom alla har dömt honom på förhand.

Han öser beröm över oss och hade dessutom gjort egen reserch om klubben. Han kallar oss en av de mest klassiska klubbarna i Europa och att vi har en anrik historia. En anledning av valet till övik är att han kollat med andra tidigare spelare och dom har gett feedback att detta är en bra stad att leva och bo i om man vill ha lugn och ro och fokusera på hockeyn. Lät som att han haft andra alternativ men hela paketet vi kunde erbjuda gör att det faller på oss.

Han flyttar hit med sin familj (flickvän och litet barn) han har ambitioner på att spela upp oss till SHL ("where we belong" som han sa). Efter det har han option på ytterligare ett år i SHL om alla trivs med varandra (han med klubben och klubben med han).

Tycker nu efter att fått insyn att detta är en bra värvning, han är värd en chans att få ordning på sitt liv och nu när han är modoit ska vi fans och klubben göra allt för att stötta honom.

Sköter vi detta rätt och det faller väl ut kan vi ha en riktigt vass målvakt som vill stanna i SHL med oss, dessutom tar vi väl hand om honom och är en del att får ordning på hans liv så kan han säkert stanna längre än så, om han känner det är rätt miljö.

Välkommen!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Gavelo: Vad tycker ni om matchen igår, nu när man fått lite distans?
Tycker det är lite oroväckande hur Löven tilläts dominera i princip hela matchen.
Vi hade ruggigt svårt att ens ta oss in i zon med pucken under kontroll, och det gick långsamt och fumlades med pass osv. Fanns noll tempo i spelet under långa perioder.
Dock behöver 1:a kedjan bara en liten halvchans så smäller det direkt, och man såg stor skillnad efter kvitteringen.
Men överlag hade inte 1-2 kedjorna någon bra dag på jobbet igår.
Tror dock det kommer se lite halvlojt ut nu från många fram till kvalet börjar, och Hellkvist kommer nog få jobba röven av sig för att få alla fokuserade på de matcher som är kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
J F K: Han är exakt den spelare du och jag har efterfrågat egentligen hela säsongen!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
7r1l5k3:

Fast löven är inte ett superoffensivt lag deras spel bygger mer på tät defensiv och sedan snabba omställningar. Kan vara därför det är relativt bekvämt att ha dom på utsidan i egenzon, dom är liksom inte vana att spela med stort puckinnehav i offensiv zon på samma sätt som t.ex BIK är.

Sett till material hade man trott att dom skulle vara ännu mer offensiva. Kolla bara på tredje/fjärdekedjan.

Blir intressant hur man ska hålla alla nöjda när det hårda matchandet börjar och man kanske måste ner på tre kedjor. Spelare som Liss och Ottosson som har dominerat denna nivå tidigare ligger på ca 14 minuter, weigel strax över 14 minuter. Det är dom knappast nöjda med i längden när det ska börja avgöras.

Tycker vi har en tydligare rollfördelning och våra spelare i tredje/fjärde accepterar istiden och vet vad dom ska bidra med i laget. Men får löven alla nöjda kan det bli bra i slutändan.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Man kände väl en viss tveksamhet med Belov och huruvida han skulle åka runt och söka tacklingar, men känns som att han har jättebra koll på avvägningar, tajming och sådär, det känns riktigt bra.

Han är definitivt en tvåvägsback som kan leverera fina passningar upp i banan. Känns nästan som att han hellre söker pass upp i banan än att spela back-back.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Börjar Cannata känna av det hårda matchandet måntro? Lite halvmärkliga ingripanden igår, som vid 1-0 till exempel. Såg ganska lustigt ut när pucken i princip bara glider förbi honom. Även om man säkert blir lite ställd av dessa felträffar. Men han kändes ovanligt seg i sina förflyttningar.

Löven var väl egentligen bara bättre i andra? Bara och bara, deras puckinnehav och förmågan att vinna andrapuckar var ganska imponerande men lite konstigt att dom inte hotar mer offensivt kan jag tycka, i det avseendet tycker jag BIK känns mycket farligare.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
J F K:

Kändes i andra som att vi blev lite för avvaktande, vi har ju haft svårt i andraperioder när vi har långt till båset och kunnat hamna riktigt fel i byten när vi går bort oss i forecheck, då blir det öppna ytor.

Problemet som jag ser det är att vi avvaktade för mycket i andra, ville ju själv ha mer avvägt spel i andra men inte så passivt som det blev. Vi fick inte bett med vår forecheck och får löven komma ut med fart är dom farliga.

Men som du säger vi visade i första och andra halvan av tredje att när vi kuggar i och stänger ytorna i deras zon och står upp i mitten så får dom jobbigt. Finns inte de korta passen in i mitten för dom så vet dom inte riktigt hur dom ska göra. Tornberg och Hardy är bra, men samtidigt så blir dom pressade så sprids puckarna, för att inte tala om Hellström. Han ska man pressa även om man ser märket på bröstet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
hockey_21: Han verkar riktigt obekväm att möta. Äntligen en back som motståndarna känner visst obehag för. Åker man in i sarghörnet så kikar man lite extra för att se om Belov är bakom, typ.

Oroväckande att vi inte fick till mer spel i andra perioden. Det syns att Löven går att stressa ordentligt och då sprider de puckar, men då måste vi våga/orka/hinna upp i pressen också...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: Dessutom visar han stor respekt har han tacklar. Han hade lätt kunnat köra över Andersson mycket mer men han ser att han är i en utsatt situation och väljer att åka in med låg fart och tacklar med låg kraft.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
hockey_21:

Helt jävla underbar, han är ett sådant monster när han vill och sällan har går bort sig i jakten. Han kliver fram med bra avvägningar.

Mycket bättre än vad jag hade föreställt mig. Han bidrar med exakt det vi saknat.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Den här tacklingen kan man titta på hur många gånger som helst, fan vad man gillar Belov.

twitter.com/magswede/status/1222644167102423040?s=09
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Steken84: "Bara vi vinner mot MoDo"-sjukan. Timrå känner till det här...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Knepigt att Västervik är så bra mot modo för att matchen efter släppa in 7 kassar mot Västerås
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: När det verkar som att Glader är rätt man för jobbet, och man får väl utgå från att det är Widebro förtjänst att vi fick honom så är det bara att lyfta på hatten. Widebro är helt klart vår bästa "värvning" efter degraderingen.

Lite annat än vår VD som förklarade att Modo aldrig skulle klara ekonomin i HA...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: Jag sällar mig till hyllningskören av vår organisation. Kom ihåg att vi supportrar bidragit ordentligt i år med modotillshl-fonden.Tycker du sätter huvudet på spiken. Stolt är man. Sov gott.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Nieminen:

Han kanske fick kramp eller nått.😂
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
MikkeLaagåård:

Mycket annat intressant från sändningen, speciellt från widebro.

-Genomgång visar att vi kommer göra större vinst än beräknat, vi ligger bättre till än budget som var lagd för att gå med vinst i slutet

-I budget räknade man på 3 matcher i fortsättningsserien a 3000 åskådare (tot 9000)

-Eftersom vi genererar större vinst ger man glader mer pengar, men vi ska ändå generera vinst i slutändan

-Finns mer pengar kvar trots värvning av målis

-Inga nyförvärv finsnsierade av externa sponsorer

Jag är stolt över vår ledning med widebro i spetsen. Man har vänt ekonomin och vi mår bra som förening. Man är klar och tydlig i sin kommunikation och transparanta. Detta inger förtroende. Jag unnar verkligen dessa framgång.

Lyckas vi inte i år så är det bara en tidsfråga med denna ledning.

Inatt sover man gott!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Slötittar på er match mot bjorkloven såhär i efterhand. Umeå-kaptenen Fredric måste onekligen få tre matchers avstängning för bentacklingen på Forsberg.

Förvisso fick han inte ens två minuter under matchen, men det där lär ju disciplinnämnden lösa. För det har ju redan ett fall att ta stöd av.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Heyerdal: Ja vi har ju sett vad mäster Glader kan göra med en påse pant, tänk er då en säck med pengar 🤑 Jag ser Kenttä framför mig stirrandes på telefonen med kallsvetten rinnande. Är det vårt år i år? Det är vårt år i år! Forza Modo!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: Finnen går in direkt i första såklart, om han kommer.Vi måste ju
ha en fungerande förstakedja.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
NuMo: lät på Widebro som att ytterligare spelare ska in, pengar finns och vi ska göra allt vi kan nu då chansen finns, Glader har fått en pengapåse att handla för -;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
NuMo: >Men han hade fullt fokus dock, fanns på plats i J´Fjällräven, allt annat är fejk, haha
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Foppa måste ha haft det jobbigt ikväll. Han satt nyss och helt missade de andras fantastiska insikt att acceptera ifall man inte når sina mål, i Reneés Brygga, samtidigt som jag såg honom på Sportspegeln vara mycket nöjd med Modos sista två mål. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Robin Ztorken L: ja det här var Hanses bästa match jag har sett på väldigt länge..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Gavelo: Tambellini och Karla åkte runt och såsade och slog blindpass i 2,5 perioder, men jävlar när de får lite momentum på slutet!
Tycker det är dom som flyttar upp spelet åt oss, samt Jellvert såklart som alltid är bra FRAMFÖR ALLT mot topplagen.
Hanses svar på värvningen går inte att misstolka. Dock har man sett hans form vara påväg en tid, precis som den brukar såhär års.
Kul med 3 poäng!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
NuMo: Var bara så skoj hur Widebro nästan spräckte micen när han sa det. Känns ju nästan som att han hänger här ibland. Hej Wide! *Handhjärta*
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
MikkeLaagåård: Haha! Nä, fan. Huvudsaken är ju inte att vi går upp. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
NuMo: INGA EXTERNA FINANSIÄRER.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Costanza: Bra seger som skall tillskrivas Hanses.
Tack säger jag
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
puffe: Ja, det är spännande. Vi höjer ribban gällande målvaktsspelet vad det verkar. För det är väl klart va?

Hinner vi få in ytterligare en spelare. Om det är för att vi skall bli ännu stabilare, vilket ger våra spetsar större möjligheten att sticka hål, eller om vi gör spetsen spetsigare är ju en smaksak. Eller så är det beroende på vilka som finns på marknaden. Båda möjligheterna är bra. Men jag hoppas ändå på en till nu när vi borde toppa. Jag får ge upp Sedinarna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Heyerdal: Han syftade på att Widebro stegat ner från kontoret, tror att han pekade på honom eller missade jag en målis?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
jeensen: GRISHOCKEY 2020...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Heyerdal:

Det var ett skämt riktat mot widebro =)

Men jag såg målisen när laget samlades och gick in.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
MikkeLaagåård:

Vem sätter betygen i allehanda?

Hur kan man ge Liss en 4:a och en av bästa betygen i löven?

Han ska ha 1 då han var stor del att ge bort 3p i matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Jag och jah tror vi alla modoiter har en bra känsla idag. Ska vi vara ärliga är detta den vinsten matchen som betyder något sen modo åkte ur shl. Nu kör vi nu jävlar kör vi Karlkvist, tambellini, Johnson, belov, Enström, Hedman med mera. Nu kör vi.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: Toby nämnde vi har en nykomling här, sen blev det inget mer
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
MikkeLaagåård:
Hans frånåkning visar vikten av en spelare gärna får gan en spetsig egenskap, skott/fart/pass.
Kommentera

2029388 · »