1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526860 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Björklöven 2020-01-29

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
JoseGonzales: Trodde du hade lärt dig att det finns ingen som är så blåögd Modoit som JFK😍

JoseGonzales: Jo, vi träffade ribban på riktigt. Inte bara strök ribban. Ni hade ett icing-mål...

MikkeLaagåård: ni hade 5 avslut, men hade absolut kunnat göra 1 till

Rytter: Frågan är om inte Björn skall testa att kasta om lite i 1:a kedjan, känns som att dom kört fast lite och det kanske skulle göra skillnad att få in en ny länk som jobbar lite annorlunda?!

Gavelo: Visst fan försökte sig LP på en Zorro?
Hans lina har varit bäst hittills, dock utan att utgöra nåt större hot mer än ett par gånger. Modo’s första måste upp REJÄLT.
Dock tror jag inte det kommer hända den här matchen

Rytter: Han Är lite seg i rörelserna, vet inte om det har med skadan att göra

JoseGonzales: 1-0 i första känns i underkant.

{8399}:

Ja han ska inte försöka dribbla eller transportera puck. Men han spelar enkelt med puck och har visat prov på många fina passningar från djupet som öppnar mycket is. Passnings kvalitén är det inte fel på. Däremot ska han inte transportera eller försöka behandla puck speciellt länge.

Heyerdal: Ja, Öhman agerade fel, men det hade aldrig blivit mål om inte limjedomarna släppt en sjukt tydlig icing .

{7639}: Ett av de största problemen Modos klack har haft det senaste decenniet, minst, är att en av huvudramsorna som bara går och går och går ..... går ut mot Moll. Jag är MooooDoooiiiit……..

modomille: Okej då litar jag på ditt ord!!
100% ;)

{5647}: Löven hade också ett ribbskott i slutet. Har dock passar alldeles för mycket, hade man tagit mer avslut hade det kunnat bli 20-5 i avslut i andra perioden. 0-1 i andra känns i underkant.

Steken84: Är vi nedtränade som de säger här uppe i Umeå då det går lite grus i maskineriet. Förstår folk nu varför man behöver vissa "galna" spelare som ändrar matchbild? Vill ha mer aggressiv coachning om nu inte den demoniska planen är att ösa på för kung Foppa och fosterland i sista :-)

Gavelo: Ta det lugnt grappar...1-1 inför tredje är precis vad vi vill..vi kör över dom i tredje, sanna mina ord.

{5647}: Belovs open ice är härliga men spelet med puck....hjälp

Robin Ztorken L:Öhman får ta på sig lövens mål gav bort pucken slarvigt fast det fanns andra möjligheter

JoseGonzales: Nej, det tycker jag inte. Jag kan inte räkna till någon mer vass chans förutom Ottosson och målet som kom efter ett felaktigt domslut.
ser man Cmore så stödjer dom mig. Ingen rejäl målchans för Löven. ribban för Modo.

JoseGonzales: Ni har bott i våran zon, men riktigt farliga målchanser kan man räkna på ena handen.

Modo-Målet:

Skillnaden i andra är att vi inte får fast dom med forecheck så dom får vända snabbt och kommer enkelt över mittzon och in i offensivzon.

Andra klart till Löven, lika efter två är rättvist.

Hyfsat dryg den där hardy verkar. "Vi ska köra över dom i tredje dom verkar trötta". Men det är klart han led ju hela säsongen i fjol av att vara otränad och med dålig fysik Så han har väl ett bekräftelsebehov antar jag.

Nej vi måste få bett med forecheck och stänga mitten bättre.

Robin Ztorken L: Som vanligt så saltar du allt med 200%.
Modo sköt 5 skott och inte tror jag löven skulle ha kunnat göra 5-6 mål till.

MEN Modo är nedstängda i 2:a och laget ser fortsatt svagt ut, tyvärr tror jag Modo följer trenden och gör en lika svag sista period.

{5647}: Du måste skämta? Inte ens du kan påstå att löven inte skapade så mycket. Total dominans i hela perioden, 15 minuter i er zon i princip. Löven borde gjort 2-3 mål till i andra.

MikkeLaagåård: Ja, där hade de kunnat göra mål.
Jäklar vilken filmning av Hutchings. Han ramlar utan att någon ens är nära att fälla honom. Ja, man slog kring klubban, men han kastar sig rejält

{5647}: Ottossons friläge dock, där hade jag räknat med mål men Hanses kall och följsam.

Steken84: Förstafemman iskalla...dom måste UPP!!!

Modo-Målet: Modoklacken måste fixa ramsor som sittplats kan sjunga med i, jag röstar på MODO MODO MODO MODO etc.

Modo-Målet: Hanses har varit ok, men ärligt talat så har Löven mest åkt omkring utan att skapa några riktigt vassa chanser. Förstakedjan är inte i form alls, utan det är våra andra linor som måste skapa något idag. Det kanske talar för att de vaknar när det verkligen gäller.

Björklöven hittar passningar och skapar mycket. Modo är skitdåliga!
Alla passningar bakom spelarna och man missar pucken osv. Riktigt uselt

NuMo: j

Bättre 3:e behövs om vi ska få med oss nå poäng.

Gavelo: Nä, så är det Löven dominerar stort.
Vi sköt kanske ett skott på mål i andra.

Vi ska vara överlyckliga att det bara står 1-1, Löven kund ledat med 5-6 mål

Självklart är det så. Det positiva är att det gjorde även AIK mot Oskarshamn ifjol och där gick det ju som det gick.

{5647}: SKIT! Måste se en upptagning på det sedan. (Inte för att jag kan överklaga.)

{8384}: Tredje kedjan är bra idag.

NuMo: De dumpar från mittzon. En icing. Domarna släppet den och då är modospelarna oförberedda och trötta, så löven vinner pucken och får en lucka framför mål.

Det går inte att försvara sig mot felaktiga domslut, för ingen trodde nog att domarna skulle släppa icingen.

jonsson: ingen bra andra hoppas vi inte gav allt i första

Modo-Målet: Löven kommer få ses som stora favoriter i finalen, Modo är inte i närheten av lövens kvalitet.

NuMo:

Det slarvas nå kopiöst

{5647}:

Ganska klara hakningar strax innan också. Dom släpper mycket idag alltså.

modomille: Om någon sett Björkl.-målet berätta. vad hände?

Tyvärr har löven tokdominerat den andra perioden. Vi har knappt varit i anfall bortsett från Jellverts ribbskott. Björklöven är täta och håller oss från att ha kontroll i våra kontringar

modomille: Hade domarna gjort sitt jobb och tagit för den solklara icingen så skulle det inte hänt. Man kan inte försvara sig mot usla domarinsatser.

Heyerdal: Nu behöver vi det hehehe ;) Nedå Rosdahls fel där. Nya tag!

Heyerdal: synd att man inte får ringa på icing. Kanske säsongens tydligaste icing släpper domarna. Sinnessjukt uselt av domarna och bara att säga tack om man håller på Löven.

Tarasov: vi behöver ingen ny målis...-;)

modomille: Offside?!?! Åh herregud....

Robin Ztorken L:
Utgår ifrån att Hellkvist inte är särskilt nöjd....

Heyerdal: såg lite komiskt ut när han missade pucken 2ggr i rad när han skulle passa i situationen efter. Bra insats dock, vi hugger när vi ska.

Heyerdal: Varför låts Löven dominera så hemskt, spelar inte vi hemma???

Heyerdal: Oj vad Petterson är bra idag. Bästa forward tycker jag.

Supertrött: mycket löven nu men Modo vassaste chansen, ribba av Jelvert, synd där

« · 2028986 · »