1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478972 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Björklöven 2020-01-29

« · 2029201 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: Idag var han en exemplarisk matchcoach. Tycker han fått den kritiken lite oförtjänt tidigare då man själv som supporter haft taskigt tålamod. Han är konsekvent. Nästintill att man känt att det funnits prestige i beteendet. Men jag har fått kapitulera i det argumentet lika ofta. Björn är bra, kompetent och förtjänar förtroende.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
jonsson: Nyförvärv? Jag inväntar...
Kommentera


Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
jonsson:

Målvakten + finnen till andra kedjan hoppas man på.

Tyckte jag såg målvakten med laget i omklädningsrummet efter matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
NuMo: Ja imorgon skulle jag kunna ta en p-böter och fortfarande vara på strålande humör. Sport berör.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Monno: Allehanda har ju redan gått ut å sagt att Modo värvar målvakten 😆🤘🏽

Aja vi får inte sväva iväg, denna matchen hade vi tur och vinsten är mer än stöld tyvärr, dock får man ju ändå ge vred till Modo som ändå aldrig gav upp och reste sig faktiskt vann både poängen och skotten i 3:e efter en katastrofal 2:a period.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
MikkeLaagåård:

Det brukar klagas på björn och hans coaching. Speciellt mot sämre lag tycker jag han är passiv. Men mot bättre lag tycker jag han taggar till.

Idag ska han ha cred för att kastar om i kedjorna, Sylwander mot LP. Sedan gick han ner på tre kedjor tidigt.

En annan detalj var att han alltid kastade in förstakedjan vid offensiv tek ibland fick andrakedjan avlasta om dom nyss varit inne. Han matchade laget rätt hårt på slutet och enström och belov var typ alltid på isen kändes det som. Tror detta gav effekt och vi fick upp tempot och intensiteten.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
NuMo:

Ja, man kanske ska fira med en Pommac😂
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
{Saida San} 👵
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Axle San: Barnet helt ok enligt C-more. Skönt att höra.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Fan, vad bra jag mår jämför med förra veckan, Skönt. Jag behöver det, ifall jag bara får känna MoDo och vad det innebär. för mig. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Haha snyggt att hockeyallsvenskans hemmasida försökte ge timrå en extra poäng ett tag😉
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
jonsson: Spännande. Vad kan det vara? :-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
jonsson: Tro vad det kan vara? 🤔😁
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Axle San:

Han som sköt pucken kanske. Men övriga absolut inte. Många såg nog inte ens vad som hände eller efterspelet eftersom det skulle blåsas igång igen.

Så knappast att det påverkar ett lag, enda gången är nog om en lagkamrat åker på en riktig skräckskada.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
bisterfinnen:

Kom ihåg
Nyhetsuppdatering 22:00
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
bisterfinnen: Ja både han och Öhman visar att det finns dom med helt rätt inställning i laget.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Monno: Imponerande! Så jäkla kul att han taggar istället för att mögla ihop.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: Jag tyckte mig se det..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Axle San:

Inte fan tror jag den situationen påverkade ett skit. Spelarna är.så fokuserade på matchen och uppgiften.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Gavelo: Frågan är bara hur tuff HA finalen blir. Bäst vad det är kör lagen slut på sig och åker direkt sen. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
MikkeLaagåård:

Ta in 4p på löven med 11 matcher kvar känns inte längre omöjligt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Monno: Dommarmissen vid kvitteringen var ju blytung så här i efterhand. Ett PP för Löven istället för mål för Modo kan ha avgjort.
Sen tror jag att Löven tappade rytmen efter att det arma lilla barnet blev träffat, hoppas det gick hyfsat bra..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Trilske: OM han skulle få ordning på grejerna i den hastigheten skulle han bli ovärderlig. Påminner om Carl Hagelin eller en Koenigsegg. Men nu ger han oss också en typ av "gubben i lådan" - effekt dom få gånger han är på humör.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter:

Såg det, tragiskt
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Monno: Haha men vad gör Liss? Såg nu först hur han glider och tittar på sista 20m.
Blir nog hårtork för honom ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: Han har lyssnat för mycket på weigel Ni vet killen som sa dom orden när hans AIK mötte Oskarshamn förra säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Rytter: ja den är overklig! en tränares mardröm
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Monno: Hanses ska ha en jäkla eloge också.
Klart som fan han förstår att han kommer jäkligt svårt att få 1a spaden i framtiden. Men det rör honom inte utan han fortsätter med sitt stabila spel från senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Monno: VooDoo-vinst! Kul att du nämner Jellvert för jag har ingen vidare koll på honom. Vill ju ha in I.Filppula, men måste väl lyssna på dig då...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
MikkeLaagåård: Han är overkligt snabb asså, vilken speed. Otrolig acceleration från stillastående också. Får han öva lite mer i denna fart så.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Monno: Man får vilka sobril ;)

Ja Kalle är väldigt viktig, visst kritade väl han på en förlängning tidigare i vinter?!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Gavelo: Allsvenska finalen kan göra att all blodtrycksmedicin kommer ta slut längs norrlandskusten. Kommer nog bli en jämn å jävligt batalj.

Jellvert är en sån sjukt viktig spelare. Han kan spela 5min per match eller 25. BP eller PP. Han hanterar alla lägen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Gäsp:
Jellvert är en favorit, en tekniker som förvandlats till grovjobbar med smartness
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
wolper: From kan få lite extra polse ikväll också, fin uppåkning.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
jeensen:

Hur var det nu hardy så. Modo ser trötta ut, vi kör över dom i tredje.

Tyckte snarare det var löven som tappade ork i tredje ju längre matchen gick. Liss hade tre meter på jellvert men orkar inte ta två skär.

Dom började göra enkla pucktapp och det är tecken på trötthet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Gäsp: Jellvert är guld värd!!!
Kommentera


Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
wolper: En sak är säker Kalle Jelvert är så jävla värd alla mål och poäng han gör! Snacka om underskattad spelare! Tack som fan Sundlöv!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Axle San:

Ja det var det faktiskt, Modo blir ganska uppätna i 2:a men återuppstår i 3:e.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Modo 8 p
Björklöven 4 p

Kul!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
goleafs: Viker ner er är hårt, Modo får ett slumpmål och det blir väl mer ställningskrig efter det. Tycker som sagt att Löven är bättre än Modo sett över 60 min. Men vi vann denna gången och det tar vi alla dagar i veckan.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
wolper:
Nej men vi tar dem😉
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Jag ber om ursäkt Modo-bäst när det gäller tack tack tack. Äntligen en vinst som betyder något. SHL SHL SHL
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Grattis till segern! Vi viker ned oss sista 10 min.

Ses i finalen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Petosöjä: Vi är bäst, Löven sämst. Sanning de..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
wolper: Härlig match, tillfälligheter avgör, jämt skägg!!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Gavelo: Vi ser det som Karma efter säsongens första match. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
JoseGonzales: ja jag vettefan om vi riktigt var värd 3 poäng idag men jäkla skönt!! Snyggt hanses!!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Är det någon som hackar lök eller.
Kommentera

« · 2029201 · »