1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480484 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Björklöven

« · 2003523 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven
Harry Luras: Såg nu på Viasat sida att Hörnett bon =innebandy oraklet Jonathan Lindqvist berättade för Hedman i intervjun mellan andra och tredje om att storebror Oskar och Modo vann !!!😀😀
Viktor sken upp som en sol och tyckte det var härligt ,med följdfrågan hur mycket vann dom med ?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe: Vi kommer inte gå rent i serien. Vi har egentligen haft några matcher nu med sisådär spel. Det säger till och med spelarna i Modo.

Och om man säger så, är detta en låg nivå får man va nöjd. Är det toppnivå måste vi nog hämta mer inför ev. Kval.

Men det är skit samma inför kvalspel. AIK var äckligt bra ifjol men gick åt skogen ändå. När vi väl är där i vår är det en och annan tillfällighet som avgör. Bäst vad det är är Enström, Hedberg och typ Johnson skadad då. Man vet aldrig.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe:

Tycker 10 raka är goda vanor. Sedan så måste vi såklart utvecklas spelare för spelare och som lag för att kunna gå upp, detta är en lång process. Det är i slutet på säsongen spelarna och laget ska vara som bäst och ha tagit steg.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Nä, det är ingen stöld, men med ambitioner att vara tillbaka i SHL bör vi kunna ta tag i matchen från start, så bra är vi, hoppas jag. Ja, vi möter ett bra lag, men jag anser att MoDo startar så blekt och tafatt att vi lika gärna kunde förlorat .

Vi leder serien, har 10 raka, blabla, men jag vill se goda vanor som gör att vi går upp i vår. Tyckte det var lite blekt idag, trots allt, vi har värre lag än Löven att besegra
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Monno: Ja, håller med såklart, men vi gick ju inte ut och ägde matchen direkt, så för mej var det inte en solklar seger, utan vi hade lite flyt, så jag tillhör väl då en minoritet som anser att vi har en hel del att putsa på om vi ska utmana om vår rättmätiiga plats i SHL igen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe:

Fast det blir ju ett konstigt resonemang. Man kan ju förlora varje match ifall man resonerar så. "Om " dom bara sätt sina chanser.

Visst spelet framåt i första och passningsspelet var inte det bästa vi visat upp, men utan puck och i kamp gör vi det riktigt bra och löven får komma mycket mot samlat försvar och mot hörnen. Om dom inte kan/vill attackera hårt mot kassen och ta kampen så är det inte vårt problem och vi gör troligen det svårt/jobbigt att ta sig dit.

Tycker över 60 minuter att 3-1 absolut inte ska kännas som en stöld. Vi gör en bra match mot ett bra lag.

Skönt med 4-2 I poäng mot vår topp konkurrent.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe: Som jag ser det var det dock bara en idiot räddning Lundin behövde göra.
Med det sagt gjorde han en grymt bra match och man blev fasiken lugn av hans spel. Men Löven hade inte mängder av solklara målchanser. Inte vi heller iofs men vi satte några ändå.
Sen kan man väl säga att om Löven fått in en puck i första hade det möjligtvis blivit tungt. Men nu vann vi. :-)

Plus till Enström för målet. Och Lundin såklart.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Ohan:

Har vi verkligen haft ett dåligt bp en längre tid. Kolla mitt inlägg om modos bp tidigare ikväll. Vi började dåligt och med låga siffror och har nu klättrat rill 85%. Av 9 mål vi släppt in så är 4 mot ssk när hela spelet och laget havererade, och två mot Timrås vassa pp. Så övriga lag har orkat med att göra 3 mål på oss på 15 matcher. Skulle snarare säga att det varit bra en längre tid.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter:bra skrivet, men det motsäger väl inte mitt påstående att vi kunnat förlorat matchen redan i första perioden. Vi var ganska bleka då och hade inte varit orättvist med nåt mål bakåt. Vi kan bättre, hoppas jag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe: hahaha! Nä, men Modo har haft bedrövligt boxplay en längre tid, så man märker fort när det funkar. Löven hade det svettigt ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe:
Hemma i Hörnefors igen, sänker nåra bira och ser matchen igen på teven. Tack alla som var på Fjällräven i kväll!
Sjukt bra stämning & inget tjafs, bara trevligt folk på stå, hade galet kul & är utan röst nu, som det ska vara.
Tack Tifo & klackledare Mycket roligt att stå i klacken ikväll
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe:

Nej fast så nära vi kommer detta på denna nivå. Vi mötte seriens bästa pp och lyckades stressa sönder dom rejält.

Så att berömma vårt bp idag är helt rätt och riktigt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe:

Fast så kan man ju inte resonera, vårt spel utan puck i första var ju bra så vi neutraliserade mycket av löven offensiv och övertag med puck. Vad jag vet får man inte poäng för antal skott och tid med puck. Det är inte en skönhetstävling.

Kopierar in mitt inlägg från timråboken.

Beror ju på vad man ser som åskådare. Visst löven hade mer puck i första men skapade inte många rena lägen. Vårt spel utan puck i första var bra och löven lyckades inte omsätta övertaget med puck i mål och gå ifrån. Dom fick leta pass och såg ut att trivas mer på utsidan, inte så många attacker hårt och rakt mot mål.

I andra tar vi över och maler ner löven med tät defensiv och bättre passningsspel och fart. När vi väl kommer i ledning så lyckas vi att riskminimera och neutraliserade löven på ett bra sätt.

Visst det är spännande fram till slutet, men det är också två bra och jämna lag som möts. Tycker inte alls att vi vinner orättvist, snarare rättvist då vi var starkast utan puck och framför målen, och många av dagens matcher avgörs där. Visst vi har tagit några stora segrar nyligen, men då har motståndet varit dåligt. Nu möter vi ett bra lag så några 5-6 mål kommer vi inte göra, så detta var en bättre värdemätare då det krävdes att vi satt ihop 60 bra minuter och inte föll ur spelsystemet. En av de bättre matcher vi gjort i år sett till helheten och motståndet.

Senast i Umeå kontrollerade vi matchen i 40 min, men löven tog 2p ändå. Så skönt att få revansch idag och ha 4-2 I poäng mot en topp konkurrent.

Toppen av serien lär avgöras i inbördes resultat mellan löven, modo, Timrå och bik.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Ohan: Det var väl inte CCCP vi mötte i boxplay?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Ja nu lär det bli rusning efter biljetter till nästa derby framförallt, Timrå visst?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Deras reducering är en tilltrasslad och väldigt slumpartad situation som vi reder ut i vanliga fall, hade det inte hänt hade inte heller VB vispat ut en puck-out i ren panik nån minuter senare.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Ohan: Ja, vill inte dissa, men vi kunde förlorat matchen redan i första perioden.- Nu vann vi så bara kul, men Löven dominerade i början.

Men nu leder vi serien!! Underbart
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe: Löven chockade 10 första minuterna, i övrigt tycker jag MoDo höll bra tempo och visade upp ett boxplay i världsklass. MoDo var det bättre laget ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Smurfen: Tror han likt JFK satt och kikade matchen mellan bytena. Han hade ju koll på att det var 3p och inte 2p som vi tog ikväll😁
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Axle San:

Om det hade varit match på måndag hade detta kunna varit en större risk. Då man troligen hade varit träningsledigt imorgon.

Nu kan man hinna landa och träna bra och Hellkvist hinner jobba med detta innan nästa match. Sedan tror jag Hellkvist är rätt tränare för vårt lag, han kommer inte låta spelarna flyga iväg efter en derby vinst känns det som.

Hoppas de som tog sig till matchen gillade det dom såg så vi får en boost publikmässigt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Axle San: Denna match var upplagd för ett bakslag, Västerås tar vi nu av bara farten!😀
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Axle San: MoDo var knappt värda att vinna, så ingen urladdning direkt. Men jag tror att vi fått en kultur nu som gör att vi vinner även när det blåser motvind(som idag)

För övrigt skriver du alltid bra saker, så detta med smart eller Brynäsare stämmer inte på dej, du är nog båda och, haha, fortsatt trevlig helg
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
J F K: Leendet på Viktor Hedman när Niklas Jihed nämnde om Modos seger !!!!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe: Tänker lite som så att det var en urladdning idag och 10 raka, derby osv. så lägre motivation nästa match med mindre folk. Som gjort för ett bakslag.
Förövrigt så är jag en smart brynäsare.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
J F K: Hoppas verkligen MoDo-matchen var den riktiga
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
puffe: Det såg ut som Tampa vann. Jag har haft fullt upp med att läsa kommentarer om matchen, alltså den riktiga matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Axle San: Vidareutveckla gärna lite, så man vet om du är smart eller Brynäsare?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal:

Klagades mycket på vårt BP i början på serien (med all rätt). Men nu har det gått upp till 85%, och lite imponerande att av de 9 mål vi släppt in har 4 kommit mot ssk när vi havererade och 2 mot Timrå och deras Dahlén pp. Övriga lag har alltså endast lyckas göra 3 mål tillsammans mot oss. Tar vi bort haveriet och de 4 insläppta mot ssk så ser man att BP fungerat rätt lysande och hjälper oss vinna matcher.

Nu är det pp vi kan utveckla för att få ytterligare ett vapen. Med ett vasst pp hade vi kunnat sätta mer tryck på löven när dom tog tre raka utvisningar.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Sylwander och hans återerövring av pucken och Tommy Enströms mål var vändpunkten. Så jäkla skönt att Tommy tröck dit den😀😀😀
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Veteranolle:

Det här är Modo, finns tillräckligt med tid kvar än att ställa till allt, allt kan vända snabbt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal: Tack för en bra underhållning och grattis till er alla . Nu är ni i topp och där kommer ni att stanna.När man vinner en sån här match då har man ett bra lag.
Nu får ni uppleva en vår som innehåller allt, spänning och ångest men något helt underbart......kval till SHL.

Heja Timrå och Modo
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Axle San:

Vi får väl se, skulle dock vara intressant att höra vad du baserar det antagandet på.

Men det är ju klart för varje seger kommer man närmare en förlust.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Axle San: Vi kör över Vik
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Lär bli torsk mot Vik
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
jonsson: trist, vi har klarat oss bra från skador hitintills men skador får vi förstås räkna med, tråkigt hur som helst
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
jonsson: Viktor Olofsson reducerar till 3-2 för Buffalo mot Tampa

2 målskyttar från Modo i kvällens match. (Hedman,Olofsson)
Modo slår löven med 3-1 och tar serieledningen!

Hittills en sjukt bra kväll för oss Modoiter
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: De rutinerade herrarna samt Lundin riktigt bra ikväll.
Har förut gnällt lite på Sylwander, men JÄVLAR vad jobbig han är att möta!
Som vanligt är Toby Toby när det gäller, och vill också hylla 300-kedjan som skapade andrum i första perioden när de låg på som mest.
Jag var aldrig nervös.

10 jävla RAKA!!❤️
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Å där fick Goalofsson göra mål!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Johan Forsberg är bara för grym!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter:

Rosdahl spelade bara 10 min, täckte ett skott som tog illa.
Är på sjukhuset och har röntgat och det är konstaterat en fraktur, men vet inte vart.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
jonsson:

En fraktur på Rosdahl, därför han inte spelade klart matchen. Hoppas det inte håller honom borta för länge, tycker han varit bättre än förväntat. Jobbar hårt och skapar poäng och har bra kemi med Olofsson.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
jonsson: Lätt att hitta på stats.swehockey
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
NuMo:

Sjukt med 10 raka 3 poängare! Nu laddar vi vidare mot 15 raka.

Segertåget ska rulla vidare!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Monno:

Låter nog närmare sanningen. Gissade 1000-1500 baserat på tv bilder.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal:

Nån som kan skaka fram statistik på Lundin vs Cannata?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Amitiel: Men stämningen i den här matchen var säkerligen bättre än den i Globen. Där har han rätt. Hockey med publikstämning är oslagbart.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Skulle gissa på 1500 ledsna lövare.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Amitiel: skrev just till honom o upplyste att Övik ligger i Ångermanland
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Otroligt skön krigar seger, Löven är otroligt tunga att möta och måste passa på lyfta på hatten åt Lundin i målet idag. Men 3 poäng till vårat gäng skål.
Kommentera

« · 2003523 · »