1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482810 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Björklöven 4/10

1765467 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Riktig tuffing det där.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
WarEvryPractice: Eidstedt har stått upp rejält många gånger. Faktum är att han känns som vår nya boss där bak. Jag har aldrig sett honom backa från en konfrontation än:)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: jo, jag förstod iofs det. :)

Eidstedt stod upp på rejält sätt när Löven bentacklade Lukas W. Värmde hjärtat att se det.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Var det någon som han kolla in Eistedt i senaste matchen?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
WarEvryPractice: Jag tänkte mer hur han åker och slänger iväg sina puckar.
Han behöver helt klart mer skolning, men jag tror att han är rätt billig och därför är alldeles utmärkt att skriva kontrakt med. Han har potential tror jag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Ja, jag tänkte på i träningsmatcherna att han spridde puckar lite hejvilt. Tycker inte han påminner om Önerud, då Simon mer baserar sitt spel på kraft och fysik.

Men då måste jag ju istället säga vem han är lik. Isåfall, jag tror han kan utvecklas till en Flanagan. Kanske lite optimistiskt, men jag hoppas det iallafall :)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
WarEvryPractice: Jag tror Heier kommer att bli allt bättre framöver. Det ser ut som om han varit ganska oskolad, vilket gör att jag alltså misstänker att han med rätt styrning har mycket mer att ge. Han är väldigt flängig i spelstilen och chansar väldigt mycket med passningar. (Påminner lite om en sämre Önerud).
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Tarasov: Instämmer, jag skulle bli väldigt förvånad om Heier inte blev kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Monno:
Tom så att Heier funkar ok som center, kanske något han kan utveckla. Han har dessutom varit rätt bra i BP, iaf av vad jag kan se.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Tarasov: Heier måste väl nästan få vara kvar? Jag vill ha kvar honom iaf. Dock kanske han ryker till förmån för center pengar. Men jag tycker han gjort det bra.

Louma tror jag kostar mer än han kommer tillföra. Eller kommer iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Olle: smaken är ju som baken, en öl smakar lika ändå. går ju sitta o tycka till o jämföra varenda stad till förbannelse, svårt jämföra en stad med 30000 invånare i centrum mot en stad med kanske 100000 som Umeå. Och då anses ändå både Umeå o Sundsvall som ett par hålor i norra Sverige om du frågar nån i tex Göteborg. Personligen tycker jag om övik, Umeå o Sundsvall i den ordningen. Övik dock staden i mitt hjärta, därav modo supporter.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
ghostie: Jag är lite färgad angående detta, men håller med dig att det var som ett smärre lotteri...
Jo det finns många som man inte bör nämna vid namn... ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Jaca: Jag kan hålla med om att domaren knappast höll högsta klass igår. Att han skulle ha favoriserat modo håller jag dock inte med om. Han blandade och gav åt bägge håll skulle jag nog vilja säga.

Har dock fortfarande mina hat-zebror i SHL... väljer att inte namnge dessa 😄
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Ja jag håller med dig..
Inget snack om annat och säger INTE för att vara nöjd typ..
Visst skulle det ha renderat 2min, även om Enström har en ovana att hamna i dessa situationer... 4-5ggr ifjol men det ursäktar inte det som nu hände, men hör man snacket från domarna att i en bra match så ska de delas ut lika många minuter oavsett vad...
Titta i resultatbörsen så ser man att övervägande är det lika många utv minuter till båda lagen som delats ut, inte alltid men mkt ofta..
Ska man då dra upp detaljer från igår så tycker jag tex att Wernblom jr bör hållit ner klubbskaftet efter avblåsning mot Andersson..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Jaca: Jo, vi såg att domaren var minst sagt svag även på forumet. Sedan gav han fyra pp för löven och ett för oss. (Den sista tog linjedomaren), vilket får mig att undra hur många fler pp jämfört med oss lövensupportrarna kräver för att vara nöjda:)

Det sjuka är att domaren kunde plockat många utvisningar åt båda håll och det enda pp vi får är inte ens solklart. Värre med trippingen/hakningen på Enström där han åkte handlöst in i sargen. Sådant är riktigt farligt exempelvis.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K:
Och 13 000 i böter, vilket indikerar en lön på 90-110 tkr per månad om böter motsv en match men har inte hittat om det är en el två som omvandlas t böter
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Lite om matchen igår..
Ingen som reagerade på vilken klass gårdagens Zebra höll??
Han gick liksom från klarhet till klarhet, mycket noga med att hålla sig väl med lag som kommer från högre divisoner.. Eller storstan!!
Nu är jag liksom part i målet eftersom jag håller på Löven, men visst var det ett par situationer som skulle definitivt renderat i 2min om det vart i SHL..
Dock var det INTE hans fel att vi förlorade igår, men visst bör man kunna kräva lite mer konsekvens av en domare??

Under min korta karriär som vakt i de lägre divisionerna hade vi en liknande domare, vi kan kalla honom för det smeknamn som han fick "Enöga" och tror fan om jag inte minns fel att nån råkade säga det när han påkallade hans uppmärksamhet..
Var färdigspelat för honom den matchen i alla fall..
Tillslut fatta vi varför han hade så märklig nivå, han var bördig från en stad som ligger norrut och bär gul/svart och oavsett att det laget som jag spelade för definitivt inte hade nått med Löven att göra, räckte att vi var från Umeå trakten typ!!

Sen ska sanningen fram så missade han åt båda hållen igår, men tycker att man ska kunna kräva mer när det satsas för att gå uppåt i seriesystemet så ska det inte falla på en domare...

Min högst personliga åsikt även om att gårdagens Zebra har ovanan att sätta sig i denna situation match efter match..

Speciellt roligt lät det när Harald L i CMore nästan lät lite besvärad och han hade lätt för att låta lite "färgad" under gårdagens match... ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
kulltorp: Såg att torp fick avstängning. Killen vill bara väl, men han är ofta otimad som fasen. Jag saknar hans inställning på isen, men bara den. Inte hans spel direkt...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Olle: Tacka vet jag Vezzo Bar & Ristorante, i Umeå. Godaste jävla pizzorna på planeten
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Olle: Du har rätt i det du säger, men jag kommer med bil!!! Ska sanningen fram så var det lääännngggeee sen jag var mitt i stan också ;) Finner det jag behöver på b l a Ersboda :))
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Beslut om Tryoutspelarna nästa helg. Låter väl som om Heier får vara kvar. Olsson snart tillbaka. JP skall få speltid i Sundsvall, Mannberg har någon match till...

Premium länk
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Olle:
Lite OT, men flyttade till Övik från skåne 2004, kände mig väldigt väl "mottagen" väldigt enkelt att få vänner och hjälpsamma människor. Överhuvudtaget funkar norrutöver bra för mig.

Modo börja fö hållla på 94 i den berömda finalen. Alla andra i klassen höll på malmö, då är man såklart tvungen att hålla på Modo :). Innan dess var jag lite i en sökande period gillade en 3-4 lag bla Modo...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Jaca: oj vi delar verkligen inte samma bild av Umeå hör jag :) Det är väl bara att kolla lunchguiden mega.vk.se/lunchguiden och då är det ändå nästan bara lunchställen med gångavstånd från stadskärnan, det finns ju bra många fler ställen än de som listas där.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Bishops har förresten heller inte öppet för luncher i Ö-vik, alternativt släpper dom inte in utbölingar för en bit mat :) Det jag skriver är ju inte fakta, enbart en subjektiv reflektion. Jag rör mig hela tiden i båda städerna och det är ju två helt olika lägen. Pratar man puls och stadskärna så går ju valet naturligtvis på Umeå, kan du räkna upp tre bra restauranger i Ö-vik så kan man ju prata om tre bra restaurangområden i umeå, så stor tycker jag skillnaden är (men tack för tipset, det skall provas). Pratar man mysiga ytterområden så tycker jag att det är jämnt skägg. Det Ö-vik har som Umeå saknar tycker jag är ett personligt bemötande. Trevligare människor på stan helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Och då kommer ändå ena halvan av släkten från Umeå...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Olle: Jo, du raljerar.
Tapasrestaurangen serverar nu helt ok sushi, men det finns faktiskt riktigt många restauranger som serverar lunch även i centrala staden.
Dock inte längs gågatan förutom långt ned där hockeyrestaurangen Mamma Mia ligger...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Bor själv inte inne i Ume utan en bit utanför, skulle jag välja så bor jag hellre i Ö-vik!! Men det har med att personligen trivs jag inte i storstan.. Ska med andra ord kunna sitta ute på gården och ta en bärs utan att halva insatsstyrkan kommer... ;)
Det där med lunch resturanger stämmer säkert för i den här stan finns mest Pizza och Kebab hak.. Ska man ha käk värt namnet så bör man söka sig ut på Västerslätts industriområde där det finns ett lastbilshak men tyvärr så är inte öppentiderna dem bästa, men maten är i mitt tycke gr8...

Har själv bott inne i Ume och det funka inte heller, bara att flytta ut och ta de 5milen man har ToR per dag till jobbet, hellre det än att sitta inne i en lägenhet mitt i stan typ..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
locken: olearys? Stängt. Allstar? Stängt. Elite hotell? Stängt. Bella restaurang och bar? Bara förbokade lunchgäster (vem i helvete förbokar en lunch?) Den där trevliga tapasrestaurangen vid gågatan? Konkurs. Vad har vi kvar? Salladsmeny i gallerian och korvmojjen. Waynes kanske, om du gillar att äta chokladmuffins till lunch. Jag raljerar lite naturligtvis men andemeningen är att det inte är någon sprudlande aktivitet på stan på vardagar runt lunch, bara en massa högstadieelever i mjukisbyxor som släpar runt som zombies utan någon som helst livsglädje.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
greykarn: Enström hade en bedrövlig försäsong och i inledningen, men han har verkligen spelat upp sig. Jag försvarade -3 i någon match med att det är för lite data för att dra några riktiga slutsatser och på samma sätt tycker jag att plus/minus är för trubbigt för att utnämna Enström till en fantastisk back redan nu.
Helt klart är att han tagit väldigt stora kliv på slutet.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
locken: Hittar man inte en restautang/pub i hamnområdet där både Bishops Arms och Allstar ligger behöver man nog hjälp.
Inte fasen är Övik samma aktivitetsstad som Umeå, men det känns som skribenten är några år efter sig. Egentligen har allting blivit fantastiskt mycket bättre på bara ett par år.

Ps. Letar man efter fantastisk mat finns Linnea & Peter. Den restaurangen kan mycket väl vara bättre än allt de har att erbjuda i Umeå.

Jag har full förståelse för att folk gillar Umeå mycket bättre än Övik, men för mig fungerade inte Umeå.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Olle: Hittar man inte en lunch restaurang i övik så gör man det jäkligt bra. ock då hittar man förmodligen inte det i någon annan stad heller. Det ända vi har i staden är väl mat ställen, sämre då med häftiga pubar, ute barer o sådant.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
mr_brasco: Verkligen. Han ligger 2:a i +/-. (+9) i hela Hockeyallsvenskan. Dags för många som satt och häcklade honom att äta upp sina ord.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
hanzon: det var ganska länge sedan Umeå "bara" var en studentstad. Att Ö-vik är hemtrevligt, det kan jag förstå att man tycker om man själv bor i Ö-vik. För någon som bott i båda städer så framstår ju Ö-vik dock fortfarande som en småstad (vill inte sträcka mig till begreppet "håla") där det är svårt att hitta restauranger på vardagar och stan saknar ju helt puls. Är man i Ö-vik i jobbet så är det ju en smärre omöjlighet att hitta ett öppet lunchställe och hela hamnområdet framstår som ett halvdött industriområde. För 10 år sedan så var Umeå dött på somrarna när studenterna åkte hem, numera finns det ett fullt fungerande kulturliv i staden med restauranger överallt. Närmast att mäta sig med Umeå (på dessa breddgrader) är i så fall Sundsvall men där har man en sjukt tråkig stadskärna där butiker stänger ner kors och tvärs. Många påpekar att Umeå kommer att drabbas av Ikea men egentligen är det väl bara en galleria i stan som har det tufft men det är nog jävligt svårt att få en kepsbutik att sprudla i vilken stad man än försöker, om man säger så. Att ta 600 spänn för en herrklippning när dom gör det för 170 tvärs över gatan, det är heller inget framgångsrecept. Så att Ö-vik skulle vara mysigt, det kan jag hålla med om ifall man med "mysigt" menar: "det händer inte ett jävla skit". Att det är studenterna som håller liv i Umeå, det är bara sant om man drar stadsgränsen ungefär vid sjukhuset för inte fan är det några fattiga socionomstudenter som käkar carpaccio och råbiff på fredagskvällar nere på stan.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Carl Lejonkräk: Nog märker man att företag har lite svårare att locka med anställda och kunder...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Bra beläggning eller? Jag har inte varit på plats ännu.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Mydar: Menar du logerna? De hyrs till många företag på årsbasis och det finns flera där man kan hyra matchvis. De stänger man verkligen inte då de genererar riktigt bra med pengar...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Carl Lejonkräk: Appropå fjällräven center, hur har det sett ut på hemmamactherna i de där båsen, de som hyrs ut till olika företag, - används de fortfarande, skulle man inte stänge de övre våningarna för att "skapa tryck"?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Carl Lejonkräk: Jo den är nice, med tanke på hur gammal den är i grunden!! Om den är flottare än Räven vet jag inte men ett sjukt tryck är det fortfarande kvar i den...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Jaca: Jävla nice arena verkar ni ha i Ume nu för tiden i alla fall, den ser ju mer hemtrevlig ut än den aningen flottare Fjällräven Center.....
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
J F K: Det är lugnt... ;)) Det där med stylad stad håller jag med om och dessa kulturråttor som bara ser till sitt..
Svarade så bara för att kolla om ni är på hugget bara hihi och det är ni vilket jag gillar med er sanna MODOiter.. Även om vi håller på olika lag så ska vi hålla ihop för dessa "pip" sörlänningar vill göra allt för att få bort oss.. Varför jag ibland tjatar om ekonomi och pengar är att jag är rädd att vi här uppe INTE får samma räkmacka som tex Leksand och VIK fick i somras!!!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Monno: Han var väl i KHL innan han gästspelade i AIK
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Tarasov: Vet inte, men möjligen aftonbladet sportsida, där borde det finnas
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Vi skulle tillbaka till hockeyn igen...
Hur mår Vita Hästen? Man sparkade tränaren precis innan säsongen och fick troligen ett kortare lyft av det, men 1-7 mot Västervik är inte på ett enda sätt ok.

Kan vi fortsätta bygga vidare på spelet från igår. Bortser man från tredje perioden var det den bästa matchen såhär långt. Jag gillade flera saker som att uppspelen var väsentligt bättre. Vi kom ofta förbi Lövens press och det var ofta som det långa uppspelet fungerade, men även snabba spelvändningar eller när vi åkte med puck så fantastiskt mycket bättre ut än mot Pantern exempelvis.
Sedan fick vi stopp på Löven i mittzon riktigt bra. Det var många gånger som vi ställde upp och faktiskt lyckades styra Löven rakt in i fällan. Modo har väl av tradition släppt motståndarna rakt igenom mittzon och givit dem tillträde till blålinjen väldigt lättvindigt i massor av år, men igår såg den detaljen också riktigt bra ut stundtals.

Men, Bjurö MÅSTE studsa tillbaka. Det håller inte med fem billiga mål på två matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Monno: Ja, ska man till Ikea är det inte så man funderar mer än tre sekunder. Nu ligger förvisso Ikea på söderslätt och i Birsta så man kommer ändå inte in i stadskärnan, men...

Sjukt trist förresten det här med Ikea och "förstörd" handel i centrum. Redan innan Ikea kom kändes det som galleriorna i Umeå centrum var på dekis, men nu är det förmodligen ännu värre. I Sundsvall har det varit dött i tio år, typ. Väldigt tråkig utveckling tycker i alla fall jag, att städerna amerikaniseras där man endast har kontor och lägenheter centralt. All handel sker långt utanför...:(
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
WarEvryPractice: Vill minnas jag läst det var sundsvall (läs sveriges r_vhål) som skulle få univeristetet. Men struntsamma, nu är det väl hockey man ska diskutera härinne. På ett sätt bra med både timrå, modo o löven i samma liga, det blir fler derbymatcher o klubbarna gynnas av det.

Har även noterat Leksand kräftgång, det fionns en strimma hopp till revanch åt våren...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
hanzon: Ja Umeå eller Örnsköldsvik, det är väl lite skitsamma så länge man slipper Sundsvall och dess förorter (Läs Timrå).
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
WarEvryPractice: Umeå är ju en studentstad med mycket hålligång, medans Ö-vik är mera hemtrevligt och mysigare så valet om bästa stad är inte svårt ....Örnsköldsvik så klart.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Mydar: Så tror jag inte man kan säga. Umeå snuvade ju Övik på universitetet. Trots att Övik var en mycket större industristad, hade Övik fått universitetet hade staden nog varit dubbel så stor som Umeå.

Övik är ju en av världens vackraste städer, så det är ju inte så konstigt att den är finare än Umeå :)

Jaco, tack för info om Öhman och Kevin.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Mydar: Ja, jag trivdes verkligen inte i Umeå under de år jag pluggade på universitetet. Alldeles för "styltig" stad med massa veganer och kulturmänniskor. Sedan är verkligen ingenting i staden vackert heller för en person som älskar berg och vattendrag.

Sedan hade Övik varit en mycket större stad om in Umeå funnits. Då hade vi nog blivit universitetsstad när det begav sig. Nu valde Övik att inte bli det tyvärr, men utan Umeå tror jag nog vi hade varit mycket större. På senare år inser jag att Umeå drar folk till regionen till viss del.

Dock var det där med dyngdike skrivet för att få upp stämningen lite:)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven 4/10
Jaca: Dyngdike vet jag inte.. tror att de flesta öviksbor uppskattar Umeå som stad enormt, tror inte ö-vik hade varit mycket till stad om inte umeå funnits.
Sen är ju Ö-vik finare. Ursäkta - var också tvungen att kommentera :)
Kommentera

1765467 · »