1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482631 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23

« · 2133202 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Gäsp: du borde dela mer, oerhört bra
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Gäsp: Efter att ha hört spelarnas beskrivning av Ville, är det ändå läge att utreda vilka totala stolpskott i styrelsen med mera som gav Glader tummen upp till detta. Där bör huvuden rulla. Sällan har en rekrytering pajat så mycket för en klubb, det går inte att försvara.

Nu har Widebro tagit på sig ansvaret, men jag tvivlar på att det är han som fiskade fram Villes namn, och jag tvivlar på att Glader gjorde rekryteringen helt på egen hand. Önskar att de scouter, styrelsemedlemmar, rådgivare etc. som gett tummen upp till detta kunde träda fram och be om ursäkt, för om rekryteringen av Ville verkade galen på förhand, verkar den ännu sjukare nu när man har fått höra av Sylwander hur han inte ens ville följa klubbens långsiktiga strategier. Cred till Ville för att han klev av innan, men tragiskt att MoDo inte gav honom foten direkt.

Styf är ingen favorit, men vilket jävla vrak han har fått ta över. Han är ursäktad i mina ögon. All ilska bör riktas mot de som var inblandade i värvningen av Ville.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Gäsp: Jag delar låtar mer sällan och mindre bra men här kommer en favorit!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Gäsp: blir vi minst tia och sedan vinner säsongens sista match är allt rättfärdigat. Vi måste ge det en chans :)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
puffe: Absolut! Men det rättfärdigar ingenting!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Dagis: Den här matchen ändrar inget. Den här säsongen är fortfarande ett stort misslyckande. Det är laget som gör de, Styf eller Glader ska inte ha någon credd för den här segern. För min del kan dom gärna dra åt skogen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Gäsp: men transalanten Bovin kan bli någon vi minns länge, med välbehag. Lovande start, trots 'sparsam' speltid
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
puffe: Kan hålla med om att jag allmänt tycker röd är snyggare än vitt. Såklart inte på hockeytröjan dock ;)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Dagis: Nej Styf bör lämna påstår framförallt jag! Jag är fortfarande skeptisk till Gladers värvningar av transalanter också.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Jalapeno: MoDo och Mora har en fin sak gemensamt, färgerna. Tror Harald gillar den kombinationen
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Spock: Skönt att ni lärt ert något!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Får styf och glader vara kvar nu...?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
puffe: Kan hålla med till viss del. När han bara kommenterar Leksand mot ett random lag så kan han hålla sig opartisk även trots man vet att han ogillar Leksand starkt. Dock om man möter Modo eller Mora så märks det tydligt vilket lag han vill ska vinna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Spock: eh harald är ju neutral jämfört med många andra kommentatorer😀 å tänk då att cmore satsar noll på hockeyallsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Gäsp: Nr 1 fånigast med facit i efterhand är när timjååiterna tar ut segern i förskott iklädd guldkavaj, gulldhatt och t.o.m guldslips! Vi vet alla hur det det slutade. Nubben minns det bäst!
Nr2. LEKSAND
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Spock: Enligt mej är han Sveriges mest opartiske expert, oavsett sport. Jag upplever han t.o.m som MoDo-fientlig. Men hans bästa egenskap är att han alltid(förutom nån gång idag) direkt analyserar matchen han ser, när Åke Unger o andra måsta promota diverse golfjippon o annan dynga Cmore sänder. Han är konsekvent med att hålla sej till hockey, älskar det.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Gäsp: Nu förtiden sitter vi och ser skön ut istället, men det får man tydligen inte i det här landet! ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
wolper: jag vet inte vad man ska tycka eller tänka inom svensk ishockey .. när vi hade det största problemet kvar vilket kommer vara kvar tills jag går i graven. .och det är att domarnivån i alla ligor är helt klapp kassa
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
puffe: Tomtar är trevligare än troll, det håller jag med om. Men Harald är inte bra på att vara opartisk.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Spock: När timråiterna satt med guldkostym stod Harald med arbetaroverall i båset säsongen 06/07!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Tarasov: oj då . Grattis dåda käre modo :D
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Nooky: Jalapeno är ett troll som dyker upp när han känner för det i vårat forum^^ bara massa skitsnack bakom den leklandiern som försöker trigga igång i vårat forum och njuter av att lekland har fuskat sig kvar i shl med en ps*ko*at till tränare. Kul att driva med oss när han vet hur mycket de fuskat och han njuter av övertaget i fusket. Ett troll som sagt. 😄👍

Ovanligt lite lövensupportrar här idag. Skönt😍😄^^
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Spock: Lugn nu! Alla gillar inte timrå!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Tarasov: Såg du intervjun med Harju efter matchen? Han såg ut som en tonåring som gjort sitt första mål. Han visade verkligen glädje.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Jalapeno:

Men är du kvar än? Du skulle ju gå igenom årsredovisningar i natt så du får svar på dina viktiga frågor.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Veriberri: Näe, Timrå vann....snyft
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Veriberri:
VINST MED 3-2 OCH FEST......😂😂
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Tarasov: Murad av hålsten?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Vad har jag misse? Gick det bra idag eller
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Eller:
Adam ”muren” Reideborn
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Tarasov: Jaha, du vill att vi degraderas?😉
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Spock: Vore du inte en trevlig Timråit hade jag lämnat ett hästhuvud i din säng :)

Fast jag har i och för sej inget emot tomtar heller, trevligare än troll
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Eller:
Tänkte på Adam😀
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Tarasov: Adam eller Sofia?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Tarasov: Haha han kanske vill ta revansch och spela upp Modo igen? ;-)

Fast frågan om syrran hans kommer acceptera det...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
puffe: Nej! Harald är en tomte!
Kommentera


Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Bad_Brett: Angående nya spelare, vilken mv är det du vill ha in istället för Peters.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
puffe: Såg matchen i efterhand ikväll, så vet inte vad som skrivits, men vilken ynnest att få ha Kung Harald som oberoende expertkommentator. Han är den mentor alla lag behöver
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Nooky: "så du vill göra en större diskussion igen angående detta?"
Ja och nej. Jag tar en diskussion om du vill höra vad jag har att säga.
men då anser jag att vi tar det i dm då jag vet att folk inte vill ha detta i modo forumet.

Skriv nånting kort till mig i dm om du vill fortsätta diskussionen där och då kan jag skriva ett helt svar till dina påståenden och frågar där =) Okej?

Skriver du inget till mig i dm så antar jag att du inte vill ta diskussionen och då säger jag godnatt till dig nu =)

och ja jag tycker det är ett litet angrepp att kalla någon plastsupporter. Tror varken du eller jag vill bli kallad det.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
puffe: Oboy, det verkar vara mkt finkel i dunken. Säkert en plattlänning som fått storhetsvansinne.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Jalapeno:
Fast kan garantera att MoDo inte var glada. Sen valde Björn att göra sig omöjlig, han blev rädd och vågade tyvärr inte ta ansvar för sina handlingar. Visade dessutom upp en extremt osympatisk sida i det sammanhanget. Om det nu var så farligt i Övik så var otroligt korkat att skriva på för 3 år några månader innan. I intervjuer är det också rätt tydligt att BH är väl medveten om hur illa han betett sig.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Jalapeno: Jag kan föra en diskussion med folk när jag känner att jag vill göra det och anstränga mig till att göra det.. men med dig förut har jag försökt till att göra, när du var " helt ny på hs " . men se vart vi är igen, på samma skit som du skrev då med.

är det ett angrepp att kalla någon för platssupporter? got ya.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Jalapeno: Du kan få ett glas Oboy om det lugnar ner dej.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Jalapeno: så du vill göra en större diskussion igen angående detta?

1. han hade nog velat varit kvar om inte ett lag som leksand går bakvägen och erbjuder mycket mer pengar när ni vet att modo skulle ha sagt nej, vilket dom gjorde.

2. Fanns många fler tränare utan kontrakt men ni gick på en med kontrakt vilket är rent ut sagt vidrigt

för ni gick ju till modo och frågade efter ni hade tagit upp kontakten med Björn eller hur?

sen när eran Roos skriver att Karlin är klar för modo, bara för att göra så ni inte ska se ut som fula ankungen som ni redan är.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Nooky: "så dra inte upp det du inte har en aning om okej?"
Dude chilla det var en fråga därför använde jag ett "?" sa aldrig att det va så. Jag tar gärna en diskussion men håll en vettig ton och börja inte med angrepp som "plastsupporter" för då visar du bara att du inte kan föra en diskussion. har jag någonstans anklagat dig för att vara någonting?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Gäsp: Ja annars hade inte BH tränat Leksand nu eller? Leksand kan inte bryta ett kontrakt om inte Modo går med på det. Så dom gick 100% med på det.

En fråga till dig vad är det som är så fel med att han gick till Leksand

1. Han ville inte träna Modo

2. Leksand behövde en tränare

Enligt mig är det inga konstigheter att man löser så alla parter blir glada.

Modo får pengar.

Leksand får tränare.

BH får träna ett lag han vill träna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Tarasov: Idag hände nåt unikt, vi avancerade faktiskt i tabellen, då får du vara lite snäll.

Är det åttonde eller nionde matchen nu som vi leder inför sista perioden o vinner matchen?
Där är vi 100 procentiga.

Känns som en väldigt god vana vi lagt oss till med. Gäller bara att ha ledningen inför sista lite oftare framöver .så kanske vi kniper nån plats till
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
BobbyG: exakt, därför är det alltid kul när en plastsupporter ska börja dra upp saker där han inte har en aning om vad det handlar om.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Nooky: och framför allt så sköttes allting mellan alla tre parter modo-glader-luleå snyggt offentligt. vilket inte riktigt var fallet i den andra sörjan
Kommentera

« · 2133202 · »