1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479931 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30

2248872 · » Till forumet


Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter: Jag har redan förtydligat att jag inte såg matchen i fredags, innan matchen i lördags om jag inte minns fel. Därav känns det inte relevant för mig att diskutera den matchen heller då jag inte sett den.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
J F K:

Men vad många lövensupportrar som är sugen att diskutera och analysera matchen igår. Både under matchen igår samt nu ett dygn senare. Det är väl roligt att andra lags fans skriver.

Men funderar vart dom var i fredags, inget inlägg under matchen och ingen djupgående analys likt det vi ser efter lördagens match.

Medgångssupportrar?
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: Tycker inte vi var riktigt med. Löven är överlägsna i serien när de får komma ostört in framför mål. Inte ens HV har en chans då. Därför är det som du är inne på att MoDo spelar kompakt i egen zon och sätter press i era uppspel. Ingenting av det fungerade igår och då är vi chanslösa. Spelare för spelare är Löven bättre, men jag tycker att vi spelar en bättre taktiskt hockey när vi är påslagna. Får se om det kan räcka för att vi kan nå upp till Lövens kapacitet senare under säsongen.

(Och givetvis vore det smutt med lite förstärkningar).
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: Vill dom så gärna slåss med varandra kan de väl iallafall stämma träff på en avlägsen plats innan eller efter match som ultras brukar göra.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
J F K: Vid 2-0 hade ni ett bra läge och hade ni satt den och vi inte hängt 3-0 ganska snabbt efter hade det blivit en helt annan match. När det vart 5-0 i första var det över och matchen spelades mer eller mindre bara av.

Ni förlorade matchen i slottet/runt eget mål igår och det känns verkligen inte som Karlins melodi.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
KB65: Finns idioter i exakt alla läger, inget nytt under taket!
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Supertrött: Extremt jävla tröttsamt och pinsamt! Dom drar verkligen MoDo´s namn i smutsen!
Häruppe beter vi oss efter sunt förnuft, att vi har supportrar som vill leka tuffa storstads-supportrar är så jävla pinsamt!!

Vuxna människor som tycker att höjden av lycka är att supa sig aspackad, klä sig i Stone Island-klader, knycka flaggor, och slå likasinnade på käften, är höjden av pinsamhet! Dags att ta tag i sitt liv kanske?

Vi andra är minst lika jävla engagerade som er, utan att bete oss som grottmänniskor! Hoppas Widebro tar tag i det här, skall fan aldrig accepteras i våra kretsar.
Ska det vara så jävla svårt att vara aktiv supporter utan att bete sig som en apa?
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Messias : Du kommer nog inte hitta mycket sympatier här till pojkarna som leker ultras. Sånt där är pinsamt.

Hörde dock att polisen fick brotta ner och ta in en Lövare som trakasserade de hemresande MoDo-supportrarna igår. Om vi ska prata nivå.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: Det blir lätt så när ingen är riktigt påslagen. Forwards är inte där de ska vara, vilket leder till att backarna sätts i svårare situationer. Gårdagen var ett sådant debacle att man inte kan dra några som helst slutsatser.

Fast, visst saknade vi Fohlin och en ersättare för Viklund, samt givetvis Svenningsson och Ohlsson som med sin snabbhet gör det svårare att sätta samma press på oss. Möter man som back Ohlsson är det inte lika lätt att stå kvar på blå, för man är snudd på chanslös när han drar iväg.

Förhoppningsvis slickar vi såren under uppehållet.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Bad_Brett: Jag tycker era backar generellt verkar väldigt lättstressade med puck. Jag tycker att direkt vi satte press på era backar så slog dom bara iväg pucken, medan om ni får tid att hitta forwards så blir ni farliga.

Woods tycker jag var er bästa spelare igår!
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Bad_Brett: ja lite trist att vi inte kan använda t.ex Lovric el Arvidsson då vi drabbats av skador, jag tycker MoDo ska gå i första hand men kanske är en överenskommelse med ÖHK, j20 drabbas dessutom o kan väl riskera åka ur högsta serien inte bra alls
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
jonsson:
Skulle vilja ha samma uttalande av MoDo för händelsen utanför Lion bar .

Kastade in en bengal innanför entrédörren.

Det ska ju polisanmälas.

Nivån.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Tyler Durden: "Backspelet Hasa,Dahlrot visar upp ikväll är nog det sämsta man sett."

Ja, det sammanfattar rätt väl varför det gick som det gick. Hade det inte varit för dessa herrar hade det stått 1-0 efter första perioden istället för 5-0...
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo:

En sammanfattning i Modo (premium) med Karlin o Sylwander.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo:

”Det är katastrof, Fullständigt Oacceptabelt.
Vi har haft samma förberedelser som vanligt, men vi gör inget av det vi pratade om.
Det faller inte på nån enskild spelare utan det sitter mellan öronen på spelarna”

Ungefär så
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
jonsson: Såklart, är man ”i nuet” kanske man inte alltid är helt nyanserad, jag är det inte och det handlar precis som du säger om förväntningar kontra prestationen.

I Cmore studion efter fredagen pratade man om att Modo är ett nytt lag, att Karlin fått laget att alltid vara ödmjuka inför uppgiften och inte sväva iväg så fort det går bra, men när man sett lördagens match så dyker det upp många frågetecken.

Visst ska man inte förbise Lövens prestation, men nog bör Modo ha kunnat agera bättre, mycket bättre!

Försökte höra Karlins intervju efter matchen men det kom ungar som skulle busa för godis så jag missade den, sa han något av värde sådär direkt efter slutsignalen?
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Mina reflektioner
Visst 8-1 är för mycket och sättet man förlorar på men man bygger upp sån förväntan och när det blir så här då svallar känslor över.
Vad jag minns vann vi med 7-3 ifjol i lyan men det lägger man inte på minnet så mycket.
Hoppas Hinken hittar nått snart + att någon kommer tillbaka efter uppehållet.
Saknar Sven, tyckte han va på gång bra innan skadan.
Sedan överlag tycker jag inte det värvas så mycket, gäller SHL oxå, t ex Timrå skriker efter spelare men Nubben verka inte hitta nått, är marknaden tunn idag?
Tror det blir bra med ett uppehåll nu, Karlin verka ha lite att gå igenom med truppen…igen
Back to back 17-18/12 då börjar vi borta, vem vet hur det ser ut då.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
wolper: Att inte de andra klackledarna får stopp på de ledarna som stökar till det bevisar ju bara att dom stödjer beteendet egentligen.

Detta beteende skadar ju klacken egentligen fast det verkar dom inte förstå.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gäsp: Tråkigt att grabbarna inte va påslagna idag men de är väl bara att komma igen o bryta ihop elr tvärtom vi kan inte göra något dera!!!!😩😩😩😩
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
wolper: Känns verkligen som att vi inte har nå flyt när det gäller skador !!
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: Drinkarna ok. då ? :)
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Modoit i Umeå: Jag har inte påstått någonstans att ni som stod i klacken misskötte er idag. Tycker ni höll igång väldigt bra för att ha förlorat med 8-1 mot era rivaler. Skrev bara att det var många unga vad jag såg och att det kan förklara om man gör något dumt efter en förlust.

Jag syftade helt och hållet på att några modosupportrar tydligen ska ha kastas sönder fönsterrutor på arenan efter matchen enligt någon i forumet.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
KB65: Helt rätt utav dig. Jag hade förträngt det där.
Kommentera


Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
KB65: Inte helt oväntat att vi förlorade idag, eller att Löven vann. Karlin får lite tid på sej att justera inställningen på spelarna, sen vinner vi 5-6 raka igen. Trots haveriet idag är vi nog ganska så stabila på sikt
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
KB65:
Nästan på dagen ett år sen..
Kommentera



Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
KB65: fel! Det var Kristianstad.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Saleva: Nästan rätt! Det var green street hooligans i timrå, ni vet det "felande virket"!
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
KB65:
Det stämmer att det var vvik. Minns att bussen hade en stor klubblogga så nog lär den varit riktad, sen var det säkert ett gäng glin..
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Saleva: var inte det i timrå?

Nog för att det var många yngre/genskifte igår i klacken så tror jag det kan vara bra för att det behövs mer folk i klacken.(jämfört med senaste åren) Känns som att det börja komma fler i år. Vi behöver mer folk. Sedan kan man väll säga att vissa klackledare kanske inte är så bra förebilder som kanske bidrar till visst stök. Var vissdel flum igår men annars jäkligt bra drag.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Saleva: Det var i Timrå och samma sak hände dem nere i Kristianstad.

Västerviks buss blev dock vandaliserad i Övik. Det var inte direkt i samband med matchen, så behöver inte nödvändigtvis ha varit hockey-relaterat i det fallet även om det är troligt.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
hk:
Kik fick en ruta krossad på bussen när de var här i fjol eller möjligen förrfjol.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: Hör du du, jag är långt över 50år gammal och stod i Modos klack ikväll och jag såg inte att någon misskötte sig, Jag tycker att du ska ta med dig en stor kulram, gå på stan och räkna hur många drinkar era amerikaner dricker när dom går på krogen i Umeå ! Jag tror att du får en betydligt större huvudvärk då !!
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Smurfen: Håller med! Jag har varit runt på diverse arenor i yngre dagar och då som ingen duvunge. Då var det lite smäll på käften utanför och sen bjöds det på bärs, hb o varmkorv. Nu ringer dom och gör upp om fight flera månader nnan. Vi sjöng inte så mycket hat heller och inga bengaler. Jag blir full i skratt då jag ser MoDoklacken leka Millwall Bushwackers. Ja jävlar!
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: Kul att du drar upp om resan till Stockholm och samlingen på Gamla stan och när Foppa å Häggström då spelade tillsammans !!

Jäklar vilka timmar man la ner tillsammans med Tommy Roos på MoDo kansliet och SJ för att få ihop denna härliga buss /tåg resa från Ö-vik då !!
Som du skrev : inge tjafs bara glädje

Aj då , såg nu att denna skrivelse och svar skulle hellre legat på " apropå ingenting " istället !
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: Blir förbannad över dessa idioter som måste bete sig som svin och drar MoDo som namn med i skiten !!

Tyckte jag läste nånstans om att någon Löven supporter hade också betedd sig som ett svin igår så denne hade blivit nerbrottad av Polisen, så att det bara är MoDo iter som skämmer ut sig vet jag inte heller om det stämmer
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: Jag stod i klacken från mitten av 90 talet fram till 2009 ungefär, vi festade med Hv supportrar på bortamöten i deras klubblokal, hade tillställning med Djurgården i gamla stan innan match på Hovet då Magnus Häggström spelade i samma kedja som Peter Forsberg, vi ordnade buss och tågresor runt om i Sverige och besökte motståndarfans och hade svinkul, ibland var vi 200 pers men aldrig var det bråk, inte en stenjävel kastades.

Möjligtvis skanderades det olämpliga saker från läktaren ibland, men ofta var fokuset på helt andra saker, ramsor etc.

Micke peeeee, Micke peeee , åh micke Micke peeeeee, när han tar ett skär då blir man kär åååh Micke Micke peeeee

Eller…
And when the reds, and when the reds go marching in…

Fan nu saknar man ju klacken…
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo: Ja, det är inte en hög medelålder i er klack. Tycker dom flesta ser ut att vara under 20. Det kan ju förklara ett testobeteende. Men nu har det hänt något varje gång i Umeå från er klack, jag är bara rädd att dom kommer börja begränsa derbyna vilket vore tragiskt.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Kenttäcam: Fan vad illa, men var det inte så att vi fick en bussruta pajad mot ett söder-lag?
Kan ha fel minnet är kort.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: Det är så bedrövligt.

Tyvärr är det mycket unga trähattar i klacken numera, hört ett och annat tyvärr.

Bara det att man pekar finger och skanderar att man hatar det andra laget är korkat.

Hoppas Modo tar tag i detta.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: perrons fel..🤣
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Supertrött: Det tråkigaste är att om inte era supportrar slutar bete sig som barn när dom är i Umeå kommer ni inte få komma hit med klacken mer..
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Kenttäcam: Seriöst?!

Fan man skäms
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
wolper:
Som vi brukar resonera när domarna gör misstag... dömt är dömt, dömt är glömt 😂
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox:

Nej men du ser ju själv att vi har övervikt mot lag på övre halvan. Visst vi har inte mött bik, men vi har inte heller mött AIK, almtuna, Mora eller Södertälje.

Bara för dig att kolla spelschemat så ser du att 7 av 12 varit mot lag i topp6. Sedan har vi kik x2, troja, vitahästen och Tingsryd vi mött.

Så jag skulle säga att vi har viss övervikt mot bättre lag under inledande 12 matcherna.
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
wolper: aja nu har man svurit av sig. Modo var totalt jävla värdelösa och viljelösa idag. Men bara en match och i belive in karlin. Nästa match då jävlar. Välbehövlig vila nu. Hoppas vi får tbx spelare och viljan att vinna efter uppehållet. Goooo MoDo! Nu jävlar kör vi hårt med grabbarna under pausen!
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter: Vi har mött kik två gånger vi har inte mött Bik Karlskoga alls
Kommentera

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter:
Ah 12 matcher tack
Kommentera

2248872 · »